Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Takakelkan puslien asennus
#61
Henry Wrote:Onko takakelkan lukiterenkaista jotain kokemusta jollain?

Mulla on S14a säxässä driftworksin setti ollu kohta neljä vuotta ja toimii hyvin.
Kun ostin auton huomasin heti perän "nuljuamisen" kovemmassa ajossa ja meinasin vaihtaa puslat, mutta luin kuinka iso homma se on niin päädyin renkaisiin ja jämäköittivät perän just hyväksi
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#62
Isamu Wrote:Mulla on S14a säxässä driftworksin setti ollu kohta neljä vuotta ja toimii hyvin.
Kun ostin auton huomasin heti perän "nuljuamisen" kovemmassa ajossa ja meinasin vaihtaa puslat, mutta luin kuinka iso homma se on niin päädyin renkaisiin ja jämäköittivät perän just hyväksi

Jes! Juuri tälläista vastausta kaipasinkin. Kai ne rinkulat on tilattava ja samaan menee perämurikan puslat Smile
Skyline GTS-R
Reply
#63
kuski Wrote:Ei kyllä osaa valitettavasti sanoa orggis puslista mitään, pitäisi melkein katsoa varaosaluettelosta että onko etummaiset ja takimmaiset erillaiset, jos pitäisi arvata niin veikkaisin että samanlaiset ovat. Itse tuli pilkottua ja poltettua alkuperäiset niin ei jäänyt todistusaineistoa.

Tänään käytin kolmannen kerran koko perän ja puslat irti, sekä kasasin uudelleen. Kunhan vesisateet hellittää niin pääsee tekemään tarkempaa analyysiä, että miten auto käyttäytyy.

Tuli mittailtua uretaanipuslan sisään menevää holkkkia ja tehtyä semmoinen huomio, että tappi johon apurunko kiinnittyy on 20mm paksu, kun taas puslan sisään työnnettävän holkkin sisähalkaisia on 21mm, eli millin suurempi. Tämä ainakin omasta mielestä ei voi olla ok, koska kädellä kokeillenkin holkki ja apurungon kiinnitystappi ovat väljiä. Eikös ainut jousto pitäisi tulla itse puslasta, ei väljästä sovitteesta prkl. Voi powerflex sentään Big Grin

Ainakin euromallin S13Confusedsa etu- ja takapuslat ovat erilaiset keskenään. Varaosanumeroista tuota kuitenkaan ei taida voida selvittää, kun niille ei muistaakseni numeroita ollut? No, samapa tuo, eivät liene mitoiltaan kuintenkaan keskenään erilaiset. Etummaiset vaan on silikonitäytteiset.

Itselläni nousi kelkka selvästi lähemmäs koria, joka tosiaan on vaan hyvä juttu. Itse auton korkeus ei oikeastaan muutu, joustintuet kun ovat toisesta päästä kiinni korissa, ja toisesta olkavarressa. Pyöräkulmiin tietty on vaikutusta. Camber vähän vähenee kun kelkka nousee ylöspäin. Sisäänjoustossahan (negatiivinen)camber kasvaa madalletussa voimakkaastikin. Kun kelkka on ylempänä, tätä tapahtuu hieman vähemmän. Ehkä siinä ainakin osasyy?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#64
Puppetmaster Wrote:Ainakin euromallin S13Confusedsa etu- ja takapuslat ovat erilaiset keskenään. Varaosanumeroista tuota kuitenkaan ei taida voida selvittää, kun niille ei muistaakseni numeroita ollut? No, samapa tuo, eivät liene mitoiltaan kuintenkaan keskenään erilaiset. Etummaiset vaan on silikonitäytteiset.

Itselläni nousi kelkka selvästi lähemmäs koria, joka tosiaan on vaan hyvä juttu. Itse auton korkeus ei oikeastaan muutu, joustintuet kun ovat toisesta päästä kiinni korissa, ja toisesta olkavarressa. Pyöräkulmiin tietty on vaikutusta. Camber vähän vähenee kun kelkka nousee ylöspäin. Sisäänjoustossahan (negatiivinen)camber kasvaa madalletussa voimakkaastikin. Kun kelkka on ylempänä, tätä tapahtuu hieman vähemmän. Ehkä siinä ainakin osasyy?

Juu pitää vianorille varata aika kunhan lumen tulo loppuu ja käydä tsekkaamassa kulmat uudelleen. Tosiaan viimeeksi kun kävin kulmat katsomass noiden uretaanipuslien asennuksen jälkeen, niin ei vakiovarsissa riittänyt varat camber säädössä, ja itseasiassa aurauksissakin oli jotain sanomista. Aivan kuin kelkka olisi jäänyt auton pituus suunnassa hieman vinoon. Aika outoa mutta kait se mahdollista on.
No anyways, uskon että ongelma on nyt viimeisellä kasauskerralla poistunut kun ei tarvinnut kyleltään asfaltilla nujuta vaan pääsi tekemään työn nosturilta.
Reply
#65
Henry Wrote:Onko takakelkan lukiterenkaista jotain kokemusta jollain?

Helppo asentaa ja toimii hyvin.

Muoks. Alumiiniset rinkulat oli.
Reply
#66
Markus. Wrote:Helppo asentaa ja toimii hyvin.

Muoks. Alumiiniset rinkulat oli.

Onko niin että alumiinirinkuloista välittyy äänet/värinät paremmin vrt. pineapple ringsseihin? Eli vaihtoehdot on vaihtaa kaikki kelkan puslat tai sit alurinkulat / lukiterenkaat.. ei tosin kiinostas mitkään äänet mitkä tulee alupuslia myöten
Skyline GTS-R
Reply
#67
Lukiterenkaat on mielestäni hätäratkaisu millä siirretään ongelma tulevaisuuteen. Ainoa oikea korjaus on vaihtaa vanhat ja väsyneet puslat uusiin. Itse suosin p-uretaania.
Sitten noihin kulmiin, harvoin vähänkään madalletuissa s13 pääsee tehtaan ohjearvoihin, tällöin tinkiä pitää camberista tai aurauksesta. Suosittelen säädettäviä camber sekä aurausvarsia näissä kohtaa. Kelkka voi olla vinossa mutta siihen löytyy korikäsikirjasta kaikki mitta-arvot.
Ja se millin ero tapeissa ja holkeissa, etkö sä ne kiinni kumminkin vedä, ei ne sieltä sen jälkeen mihkään liiku..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#68
Kremilin Wrote:Lukiterenkaat on mielestäni hätäratkaisu millä siirretään ongelma tulevaisuuteen. Ainoa oikea korjaus on vaihtaa vanhat ja väsyneet puslat uusiin. Itse suosin p-uretaania.
Sitten noihin kulmiin, harvoin vähänkään madalletuissa s13 pääsee tehtaan ohjearvoihin, tällöin tinkiä pitää camberista tai aurauksesta. Suosittelen säädettäviä camber sekä aurausvarsia näissä kohtaa. Kelkka voi olla vinossa mutta siihen löytyy korikäsikirjasta kaikki mitta-arvot.
Ja se millin ero tapeissa ja holkeissa, etkö sä ne kiinni kumminkin vedä, ei ne sieltä sen jälkeen mihkään liiku..

Ei ne renkulatkaan siellä mihinkään liiku. Hyvin ne toimii ja kestää paikallaan.
Reply
#69
Kremilin Wrote:Lukiterenkaat on mielestäni hätäratkaisu millä siirretään ongelma tulevaisuuteen. Ainoa oikea korjaus on vaihtaa vanhat ja väsyneet puslat uusiin. Itse suosin p-uretaania.
Sitten noihin kulmiin, harvoin vähänkään madalletuissa s13 pääsee tehtaan ohjearvoihin, tällöin tinkiä pitää camberista tai aurauksesta. Suosittelen säädettäviä camber sekä aurausvarsia näissä kohtaa. Kelkka voi olla vinossa mutta siihen löytyy korikäsikirjasta kaikki mitta-arvot.
Ja se millin ero tapeissa ja holkeissa, etkö sä ne kiinni kumminkin vedä, ei ne sieltä sen jälkeen mihkään liiku..

Itselläkään ei ole tehtaan arvoilla mitään väliä, pääasia että kulmat olisivat vain semmoiset että autolla voisi ajaa ja renkaat ei kuluisi aivan päin honkia.

Tosiaan, ennen kuin laitoin uretaanipuslat kelkkaan, niin auto sai olla täysi väkeä ja tankki täynnä bensaa eikä kaaret raapineet pätkääkään 255/35/18 rengastuksella vaikka miten kanttaili. Heti kun pu-puslat olivat paikallaan niin yksinäänkään ei pysty ajamaan ettei jo kaaret raavi, eikä camber kulmaa pysty laittamaan vakio varsilla enempää kuin mitä nyt on laitettu.

edit. Eli alustan viritys on onnistunut ihan sääntöjen mukaisesti kun virityksen jälkeen autolla ei enää pysty ajamaan edes alkuperäisellä tasolla Big Grin
Reply
#70
Mites paljon tätä nyt oli madallettu? Oliko ennen puslien vaihtoa paljoakaan rakoa renkaan ja kaaren välissä. Kyllä siinä on voinut käydä niin kuin pupetti uumoili.
Eli jos kelkka on noussut ylemmäs niin tukivarret ovat lähempänä alkuperäistä asemaansa. S13Confusedta takajousitus antaa n. 0,3 astetta camberia per sentti sisäänjoustoa. Tämä pätee tietenkin toisinpäin jos kelkkaa nostaa. Eli jos sulla on ollut renkaat ihan hilkulla ja kelkka on noussut sentin, niin camperi on vähentynyt tuon 0,3 astetta. Jos oikein laskin niin se siirtää renkaan reunaa 3mm ulommas.

Paras ratkaisu olisi että hommaat säädettävät tukivarret. Ne kun tarvii käytännössä olla että saa kulmat kohdilleen.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#71
Arttu Wrote:Mites paljon tätä nyt oli madallettu? Oliko ennen puslien vaihtoa paljoakaan rakoa renkaan ja kaaren välissä. Kyllä siinä on voinut käydä niin kuin pupetti uumoili.
Eli jos kelkka on noussut ylemmäs niin tukivarret ovat lähempänä alkuperäistä asemaansa. S13Confusedta takajousitus antaa n. 0,3 astetta camberia per sentti sisäänjoustoa. Tämä pätee tietenkin toisinpäin jos kelkkaa nostaa. Eli jos sulla on ollut renkaat ihan hilkulla ja kelkka on noussut sentin, niin camperi on vähentynyt tuon 0,3 astetta. Jos oikein laskin niin se siirtää renkaan reunaa 3mm ulommas.

Paras ratkaisu olisi että hommaat säädettävät tukivarret. Ne kun tarvii käytännössä olla että saa kulmat kohdilleen.

En osaa madallusmääriä sanoa kun autoon oli alustasarja laitettu kiinni jo kun sen ostin. Pakoputki viilettää alimpana, se on 8cm korkeudella. Ihan mukavasti tolla pääsee hidasteista ajamaan ilman ylimääräistä lingurtelua.

Juuri tänään toi postipate Driftworksin säädettävät cambervarret sekä toe varret. EI vaan tullut mitään pultteja mukana, ilmeisesti orkkis pultit käyvät?? Nuo kun laittaa viikonloppuna kiinni ja ens viikolla sitten kulmat kohdillee. Vielä jos prkl on jotain sanomista alustassa niin manaan nuo powerflexit alimpaan helvettiin Big Grin
Reply
#72
Kyllä mä näkisin että ne Powerflexit madalletussa autossa parantaa alustageometriaa. Jos sulla on sellainen rengastus, että raapii kaariin, niin ei siitä käy puslia haukkuminen. Smile

Jos laitat camberit tehtaan arvoihin vielä kaiken päälle, niin varmaan raapii sitäkin pahemmin. Voipi olla, että tarvii rengastusta muuttaa, tai tehdä kaariin lisää tilaa... Toisaalta (negatiivista)camberia voi lisätä, niin sujahtaa kummit paremmin pyöräkotelon sisään. Siihen suuntaan riittää vakiosäädöissäkin varmaan varaa. Tempun järkevyys toki onkin jo eri juttu.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#73
Puppetmaster Wrote:Kyllä mä näkisin että ne Powerflexit madalletussa autossa parantaa alustageometriaa. Jos sulla on sellainen rengastus, että raapii kaariin, niin ei siitä käy puslia haukkuminen. Smile

Jos laitat camberit tehtaan arvoihin vielä kaiken päälle, niin varmaan raapii sitäkin pahemmin. Voipi olla, että tarvii rengastusta muuttaa, tai tehdä kaariin lisää tilaa... Toisaalta (negatiivista)camberia voi lisätä, niin sujahtaa kummit paremmin pyöräkotelon sisään. Siihen suuntaan riittää vakiosäädöissäkin varmaan varaa. Tempun järkevyys toki onkin jo eri juttu.

Noh..vakiovarsilla säätövara ei riittänyt enää uretaanipuslien asennuksen jälkeen. Ostin Driftworksin varret jotka meinasin viikonlopun aikana asentaa jos kelit sallii.
Rengastusta ei muuteta kun vanteet on kalliit ja kumit on uudet ja kalliit Big Grin

Itse en toistaiseksi ole ajossa huomannut mitään mikä olisi selkeästi paremmin uretaanipuslilla kuin kunnossaolevilla kumipuslilla, ainut on että kaarista sai maalit pois ja ruostetta tilalle kun uretaaniset vaihdoin Big Grin. Noh kuhan radalle.comit alkaa niin ehkä sen eron sitten radalla huomaa
Reply
#74
Nyt ois kulmat säädetty Driftworksin caber varsien kanssa ja saatinhan kaikki kulmat sitten viimein kohdalleen. Camberia jätettiin 2.10 astetta, sen verran oli ennen puslien asennusta eikä raapinut yhtään.
Noh toisin on nyt. Vaikka camber ja auraus on molemmilla puolilla sama, niin silti vasen puoli raapii vielä jopa yksinään ajaessa. Oikea ei. Vittu että korpee.

Tossa kun perää katsoo niin huomaa että vasen rengas on enemmän kaaren tasalla ja oikea rengas enemmän kaaren sisällä. Ei siis mikään ylläri että raapii vasen puoli.
Tossa varsien asennuksen jälkeen tein saman havainnon, mutta silloin sisempänä oli vasen rengas ja oikea raapi enemmän. Silloin olin juuri laittanut varret ja silloin laitoin sen piikkiin, että kulmat on viturallaan kun ei ole säädetty. Pääseekö takakelkka nyt ajettaessa liikkumaan x milliä sivuttais suunnassa kun tuo powerflexin puslan sisäholkki on noin millin väljä??

Ei mee kaaliin. Onko kellään ideoita että miten ton kelkan ja rungon suoruuden voisi mitata?.

Ennen puslien asennusta mitään vastaavia ongelmia ei ollut ja tosiaan kaaret ei raapineet vaikka kyydissä oli 4 aikuista ja tankki täynnä bensaa.
Reply
#75
kuski Wrote:Nyt ois kulmat säädetty Driftworksin caber varsien kanssa ja saatinhan kaikki kulmat sitten viimein kohdalleen. Camberia jätettiin 2.10 astetta, sen verran oli ennen puslien asennusta eikä raapinut yhtään.
Noh toisin on nyt. Vaikka camber ja auraus on molemmilla puolilla sama, niin silti vasen puoli raapii vielä jopa yksinään ajaessa. Oikea ei. Vittu että korpee.

Tossa kun perää katsoo niin huomaa että vasen rengas on enemmän kaaren tasalla ja oikea rengas enemmän kaaren sisällä. Ei siis mikään ylläri että raapii vasen puoli.
Tossa varsien asennuksen jälkeen tein saman havainnon, mutta silloin sisempänä oli vasen rengas ja oikea raapi enemmän. Silloin olin juuri laittanut varret ja silloin laitoin sen piikkiin, että kulmat on viturallaan kun ei ole säädetty. Pääseekö takakelkka nyt ajettaessa liikkumaan x milliä sivuttais suunnassa kun tuo powerflexin puslan sisäholkki on noin millin väljä??

Ei mee kaaliin. Onko kellään ideoita että miten ton kelkan ja rungon suoruuden voisi mitata?.

Ennen puslien asennusta mitään vastaavia ongelmia ei ollut ja tosiaan kaaret ei raapineet vaikka kyydissä oli 4 aikuista ja tankki täynnä bensaa.
mulla ollut bemareissa ihan samaa että vain toisen puolen rengas raapii kiinni, jos ei ole kun ihan parista millistä kiinni niin kerran riitti kun sorvasi jarrulevystä 2mm pois niin rengas tuli sopivasti sisemmäs eikä enää raapinut, mutta jos tuo pari milliä ei riitä niin ei auta kuin käydä mankelointihommiin.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#76
kuski Wrote:Nyt ois kulmat säädetty Driftworksin caber varsien kanssa ja saatinhan kaikki kulmat sitten viimein kohdalleen. Camberia jätettiin 2.10 astetta, sen verran oli ennen puslien asennusta eikä raapinut yhtään.
Noh toisin on nyt. Vaikka camber ja auraus on molemmilla puolilla sama, niin silti vasen puoli raapii vielä jopa yksinään ajaessa. Oikea ei. Vittu että korpee.

Tossa kun perää katsoo niin huomaa että vasen rengas on enemmän kaaren tasalla ja oikea rengas enemmän kaaren sisällä. Ei siis mikään ylläri että raapii vasen puoli.
Tossa varsien asennuksen jälkeen tein saman havainnon, mutta silloin sisempänä oli vasen rengas ja oikea raapi enemmän. Silloin olin juuri laittanut varret ja silloin laitoin sen piikkiin, että kulmat on viturallaan kun ei ole säädetty. Pääseekö takakelkka nyt ajettaessa liikkumaan x milliä sivuttais suunnassa kun tuo powerflexin puslan sisäholkki on noin millin väljä??

Ei mee kaaliin. Onko kellään ideoita että miten ton kelkan ja rungon suoruuden voisi mitata?.

Ennen puslien asennusta mitään vastaavia ongelmia ei ollut ja tosiaan kaaret ei raapineet vaikka kyydissä oli 4 aikuista ja tankki täynnä bensaa.

Mulla on S14a nissanissa sama juttu. Takakelkka näyttää olevan hieman off-set auton keskilinjasta, mutta aina on kulmat osunu kohdalleen eikä renkaat kulu epätasaisesti sekä takakaarista oon rullannu pokkauksen veks eikä ole ikinä ottanu renkaat kaariin kiinni. Vakiopuslat joissa lukkorenkaat paikallaan.
Tosin mulla ei ole mitenkään överimadallettu tai hulluilla spekseillä olevat vanteet
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#77
On kyllä outo homma, kun nämä ongelmat vielä saapui puslien vaihdon jälkeen, uskallan syyllistää powerflexin puslia ja väljiä sisäholkkeja ko. asiasta.
Itselläkään ei ole överimadallettu, hidasteista pystyy ajamaan melkein aina lingurtelematta. Vanteetkin oli muistaakseni 20 tai 28 offsetillä. Noh anyways, ennen ei raapinut ei ollenkaan, nyt raapii se puoli kummalla perä sattuu "istumaa".

Harmittaa kyllä vietävästi kun koitat tehdä hyvää mutta tosiasiassa tämäkin alustan viritys meni niin sanotusti vituiksi, enkä kyllä omien asennustaitojen piikkiinkään tätä voi laittaa. Aftermarket osat on monesti paskaa, se on tullut huomattua tällä loistokkaalla thyning uralla. Enpä tiedä että pitäisikö käydä ostamassa original kumipuslat ja katsoa poistuisiko ongelma niillä.

Pitänee lähteä kanttailemaan ihan urakalla ja katsoa että siirtyykö perän offset puolelta toiselle sen mukaan että kumpaan on viimeeksi kovaa kantannut.
Reply
#78
kuski Wrote:On kyllä outo homma, kun nämä ongelmat vielä saapui puslien vaihdon jälkeen, uskallan syyllistää powerflexin puslia ja väljiä sisäholkkeja ko. asiasta.
Itselläkään ei ole överimadallettu, hidasteista pystyy ajamaan melkein aina lingurtelematta. Vanteetkin oli muistaakseni 20 tai 28 offsetillä. Noh anyways, ennen ei raapinut ei ollenkaan, nyt raapii se puoli kummalla perä sattuu "istumaa".

Harmittaa kyllä vietävästi kun koitat tehdä hyvää mutta tosiasiassa tämäkin alustan viritys meni niin sanotusti vituiksi, enkä kyllä omien asennustaitojen piikkiinkään tätä voi laittaa. Aftermarket osat on monesti paskaa, se on tullut huomattua tällä loistokkaalla thyning uralla. Enpä tiedä että pitäisikö käydä ostamassa original kumipuslat ja katsoa poistuisiko ongelma niillä.

Pitänee lähteä kanttailemaan ihan urakalla ja katsoa että siirtyykö perän offset puolelta toiselle sen mukaan että kumpaan on viimeeksi kovaa kantannut.

Tuliko muita varsia vaihdettua? Alatukivarsi mahdollisesti?
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#79
Repa Wrote:Tuliko muita varsia vaihdettua? Alatukivarsi mahdollisesti?

Camber varren vaihdoin kun ei vakiovarsissa riittänyt enää säätövara puslien asennuksen jälkeen. Silloin kävi jo hieman epäilyttämään että muitakin ongelmia on luvassa.
Reply
#80
Minulla on autosta irti juuri driftworksin säädettävät aurausvarret. Onkohan noi olleet yhden kesän ajossa ja uniballit väljät... Renkaat liikkui auton ollessa ilmassa _paljon_ sivusuunnassa enkä niitä uskaltanut katsastukseen jättää paikoilleen. Alkuperäiset varret kiinni ja leimalle.

Muilla tullut väljiä uniballeja vastaan?
Reply
#81
Ville.T Wrote:Minulla on autosta irti juuri driftworksin säädettävät aurausvarret. Onkohan noi olleet yhden kesän ajossa ja uniballit väljät... Renkaat liikkui auton ollessa ilmassa _paljon_ sivusuunnassa enkä niitä uskaltanut katsastukseen jättää paikoilleen. Alkuperäiset varret kiinni ja leimalle.

Muilla tullut väljiä uniballeja vastaan?

On. Nuo halvimmat kiinavarret on juuri tuommoisia vaikka niissäkin voi olla ns. suojakumet päällä, mutta ei ne auta. Hardrace-varret on paljon paremman oloiset ja niissä se suojakumi paljon parempi mitä kiinamallisissa.
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#82
Tase Wrote:On. Nuo halvimmat kiinavarret on juuri tuommoisia vaikka niissäkin voi olla ns. suojakumet päällä, mutta ei ne auta. Hardrace-varret on paljon paremman oloiset ja niissä se suojakumi paljon parempi mitä kiinamallisissa.


Eikös Driftworksin varret tehdä Briteissä?? ainakin jonku mainoksen olin näkevinäni jossa nimenomaan kehoitetaan pysymään erossa "kiinavarsista" ja ottamaan aidot brittiläiset driftworksin varret jotka "kestää".

Missäs Hardracet on tehty?
Reply
#83
kuski Wrote:Camber varren vaihdoin kun ei vakiovarsissa riittänyt enää säätövara puslien asennuksen jälkeen. Silloin kävi jo hieman epäilyttämään että muitakin ongelmia on luvassa.

siis onko se holkki horo siihen puslaan vai pulttiin?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#84
kuski Wrote:Eikös Driftworksin varret tehdä Briteissä?? ainakin jonku mainoksen olin näkevinäni jossa nimenomaan kehoitetaan pysymään erossa "kiinavarsista" ja ottamaan aidot brittiläiset driftworksin varret jotka "kestää".

Missäs Hardracet on tehty?
Noissa päissä luki muistaakseni BSA JAPAN NO16... Kiinalaisia tai ei, eivät ainakaan kestäneet hyvin. Driftworksin camber varret on myös, mutta niissä ei väljyyttä tunnu, vanhemmatkin ovat.

Tilalle katselin päitä täältä: http://www.ratakettu.fi/store/laakerit/n...-xmm-sarja
Reply
#85
kuski Wrote:Eikös Driftworksin varret tehdä Briteissä?? ainakin jonku mainoksen olin näkevinäni jossa nimenomaan kehoitetaan pysymään erossa "kiinavarsista" ja ottamaan aidot brittiläiset driftworksin varret jotka "kestää".

En varmaksi sano mutta kyllähän ne vahvasti näyttää ihan perusvarsilta kumikortsu"suojilla". Voihan siinä jotain tuotekehitystä olla tehty aivan halvimpiin verrattuna.

kuski Wrote:Missäs Hardracet on tehty?

Taiwanissa. Mutta on kyllä meidän kokemuksen mukaan laadukkaampia merkittömiin bulkkikiinalaisiin verrattuna. Ja onhan ne jopa noihin Driftworkseihin verrattuna kalliimpiakin. Ei niin paljon kuitenkaan etteikö kannattaisi maksaa.
Reply
#86
Kremilin Wrote:siis onko se holkki horo siihen puslaan vai pulttiin?

Se on horo siihen pulttiin. Holkin sisähalkaisija 21mm ja pultin ulkohalkaisia 20mm.

En usko että millin eroa silmällä edes huomaisi ja silmämääräisesti perä on kyllä vasemmalla ennemminkin sentin kuin millin.
Reply
#87
Siis kelkka vai perä vai pyörät näyttää olevan sentin sivussa? Kuitenkin jos sentistä puhutaan niin ei tuommoista heittoa oikein voi puslien syyksi laittaa. Eikös service manuaalissa oo korin mitat, pystytkö jossain vähän mittailemaan mistä kiikastaa.
240Z -72 200SX -91 Maxima QX -04
Reply
#88
Arttu Wrote:Siis kelkka vai perä vai pyörät näyttää olevan sentin sivussa? Kuitenkin jos sentistä puhutaan niin ei tuommoista heittoa oikein voi puslien syyksi laittaa. Eikös service manuaalissa oo korin mitat, pystytkö jossain vähän mittailemaan mistä kiikastaa.

Renkaat ovat sivussa ja näyttää kyllä että oikeassa on enemmän camberia vaikka juuri katsottu että molemmissa on 2.1 astetta. Silmä huijjaa vissiin.
Meinaan viimestään viikonloppuna ottaa perän ilmaan ja ottaa vähän mittoja kelkasta ja renkaista koriin nähden. Ei silmiin voi luottaa kyllä yhtään.
Reply
#89
kuski Wrote:On kyllä outo homma, kun nämä ongelmat vielä saapui puslien vaihdon jälkeen, uskallan syyllistää powerflexin puslia ja väljiä sisäholkkeja ko. asiasta.

Edelleen, se kelkka tulee eri korkeudelle, joten sisäänjoustossa camber ei muutu niin voimakkaasti kuin alkuperäisillä puslilla. Alustageometrian ja toiminnallisuuden kannalta tämän voi nähdä ainoastaan hyvänä asiana, kun tukivarret ovat järkevämmässä kulmassa, mutta jos kumi on sisäänjoustossa ollut vakiopuslilla todella lähellä kaarta, ottaa se nyt kiinni. Tässä ei nyt oikein ole minun mielestä mitään korjattavaa, muuta kuin rengastus, tai pieni kaarien muokkaus. Ei tässä mitään sen kummempaa syyllistä ole kuin renkaiden/vanteiden sopivuus. Mikään ei ole mielestäni nyt mennyt vituiksi, enää tarvitsee vain saada pyörät mahtumaan kaariin. Kai se nyt tavalla tai toisella onnistuu...

Kelkka ei pääse liikkumaan ajossa, vaikka holkeissa olisi kuinka väljää, tai sitten on mutterit liian löysällä.

Jos akseli näyttää olevan koriin jotensakin enemmänkin vinossa, niin se on sitten asia erikseen. Voihan siitä ottaa tosiaan vähän mittoja, että onko paikat suorassa.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#90
Jostan syystä monessa s13 joutuu säätämään coileja eri korkeuksille että saa auton suoraan, ettei tässä olisi nyt siitä sitten kysymys? Silloinhan pyörännapa muuttuu alatukivarteen verrattuna ja sisäänjouston camberikin sitä myötä, että ollaanko tukivarsi suorassa, negatiivisella vai positiivisella puolella?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)