Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB20DET S13 koppaan?
#61
nettiautosta ei vähäpäästöinen 240sx jossa rekisteriotteessa jo valmiiksi konekokona 2.6....
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#62
Koljonen Wrote:nettiautosta ei vähäpäästöinen 240sx jossa rekisteriotteessa jo valmiiksi konekokona 2.6....

kuinkas tää nyt on mahdollista?? onhan vähäpäästösessäkin tehorajat.... eikö... päästöthän ei ole ollu ongelma tässäkään swapissa.
Reply
#63
s-13 mika Wrote:
Koljonen Wrote:nettiautosta ei vähäpäästöinen 240sx jossa rekisteriotteessa jo valmiiksi konekokona 2.6....
kuinkas tää nyt on mahdollista?? onhan vähäpäästösessäkin tehorajat.... eikö... päästöthän ei ole ollu ongelma tässäkään swapissa.
Päästöt yksinään ei ole ongelma, mutta joudut tehojen takia muuttamaan konetta niin,ettei enää tehtaan päästöt päde AKE:lle. Silloin konetta käsitellään omavalmistekoneena joka vähäpäästöisessä korissa tarkoittaa VTT:n keikkaa. Taas ei vähäpäästöisessä korissa riittää pelkkä tehomittaus.

Tietysti molempien päästöt mitataan myös katsastuksessa, mutta sitä mittausta ei pidä sekoittaa tuohon "laajaan" päästömittaukseen VTT:llä.
Ei vähäpäästöinen kori pääsee kyllä normaalissakin katsatuksen päästömittauksessa vähemmällä. Päästörajoina kuitenkin ns "kaasari-rajat", eli ruiskuauto menee edes vähän sinne päin säädettynä läpi niin että helähtää.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#64
yes, mä taidan suosiolla unohtaa kutoskone haaveet ja ostaa vaan isomman ahtimen... jos ei kerran 215heppasta konetta saa laittaa ni otetaan tosta nyt sit ulos se 400 Big Grin
Reply
#65
Mitäs se muuttaa? Ihan yhtä laiton se 400hp CA/SR on kuin se vakio RB:kin siellä pellin alla.
Reply
#66
s-13 mika Wrote:
Koljonen Wrote:nettiautosta ei vähäpäästöinen 240sx jossa rekisteriotteessa jo valmiiksi konekokona 2.6....

kuinkas tää nyt on mahdollista?? onhan vähäpäästösessäkin tehorajat.... eikö... päästöthän ei ole ollu ongelma tässäkään swapissa.

Toki on tehorajat samat kun ei vähäpässissä, mutta ensin vaparina, sitten ahtaa sen jälkeenpäin. Katin joutuu ainakin siinä kohtaa laittamaan, vaikka päästörajat ei muutukaan.(ja on siinä muitakin kommervenkkejä varmaan, mutta pitäisi onnistua). Ja se että miks se yks on 2.6:n papruilla, ei sit mitään hajua. jotenkin päässy lipsahtaan ka24e kone 2.6:ksi rekisteröintikatsastuksen yhteydessä. Ja tää on tuotu muuttoautona joskus...
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#67
tervehdys jälleen Big Grin

edelleen mielessä jonain päivänä vaihto tehdä, olenko oikeessa että nykyisin japanissa s13 tyyppihyväksytyt koneet käy nykyään vertailukoneeksi suomessa?? vai onko tämä kuulopuhe ihan essopuhetta. eli siis s13Confuseden vertailukoneeksi kävisi sr20det jolloin ei enää heposrajatkaan pidättelis....
Reply
#68
s-13 mika Wrote:tervehdys jälleen Big Grin

edelleen mielessä jonain päivänä vaihto tehdä, olenko oikeessa että nykyisin japanissa s13 tyyppihyväksytyt koneet käy nykyään vertailukoneeksi suomessa?? vai onko tämä kuulopuhe ihan essopuhetta. eli siis s13Confuseden vertailukoneeksi kävisi sr20det jolloin ei enää heposrajatkaan pidättelis....

Kiinnostais muakin onko tuo muuttunut.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
Reply
#69
Mutta eikös paino tuu jälleen vastaan?
240sx s13 -89 (ikuisuusprojekti)
Reply
#70
Rio Wrote:Mutta eikös paino tuu jälleen vastaan?

Eihän se paino mikää ongelma ole ollut ennemminkää ???. Siirtää akun perälootaan ja keventää etupäätä vaikka lasikuitu konepellillä ja loksuilla.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
Reply
#71
Juspe Wrote:
Rio Wrote:Mutta eikös paino tuu jälleen vastaan?

Eihän se paino mikää ongelma ole ollut ennemminkää ???. Siirtää akun perälootaan ja keventää etupäätä vaikka lasikuitu konepellillä ja loksuilla.

onko auton etupäätä kevennettävä vain silloin kun moottorin paino ylittää sen maagisen 20%?
240sx s13 -89 (ikuisuusprojekti)
Reply
#72
Rio Wrote:
Juspe Wrote:
Rio Wrote:Mutta eikös paino tuu jälleen vastaan?

Eihän se paino mikää ongelma ole ollut ennemminkää ???. Siirtää akun perälootaan ja keventää etupäätä vaikka lasikuitu konepellillä ja loksuilla.

onko auton etupäätä kevennettävä vain silloin kun moottorin paino ylittää sen maagisen 20%?

10% jälkeen on kevennettävä, yli 20% ei saa kasvaa ollenkaan, jos ihan pykälien mukaan menee.

Mutta en tiedä onko se RB20 nyt oikeasti niin painava jos vaikka KA24:ään vertaa..
Reply
#73
"KA24 157 kg * 1,2 = 188,4kg" tollasen painon löysin tolle ka:lle.


mutta varmaankin se rb20 painaa enemmän kuin 188kg?
240sx s13 -89 (ikuisuusprojekti)
Reply
#74
KA24DE + 5v laatikko = 245kg
RB20DET + 5v laatikko = 265kg

ei vaa selvinny laatikoitten paino.

http://forums.nicoclub.com/ka24de-and-rb...64631.html
BMW 523i (E39) '96
Ford Escort 1.6 (mk4) '87
Ex: Nissan 200SX (RS13) '90
Reply
#75
Paras olis etsiä "ei vähäpäästöinen" koppa ja sinne rakentaa ns omavalmiste moottori jolloin ei tarvitse miettiä muutakuin teholappuja.. Mm meillä vaasassa henkilöpaikka lukua pudottamalla muuoskats bmw ja toyotia isommille koneille ja ovat silloin laillisia papereissa vaikka tehot todellisuudessa aivan muuta..
Reply
#76
Illusmare Wrote:KA24DE + 5v laatikko = 245kg
RB20DET + 5v laatikko = 265kg

ei vaa selvinny laatikoitten paino.
Luultavasti hyvin lähellä toisiaan kun on molemmat lähes samoja pikkulaatikoita.
Reply
#77
elikkäs ittellä sattuu olemaan tuollainen ei vähäpäästöinen auto, niin ei tarvii muuta kuin rb kiinni ja teholappu?
240sx s13 -89 (ikuisuusprojekti)
Reply
#78
Rio Wrote:elikkäs ittellä sattuu olemaan tuollainen ei vähäpäästöinen auto, niin ei tarvii muuta kuin rb kiinni ja teholappu?

Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
Reply
#79
Oliko se nyt sit sillain että 240sx ei ollu vertauskelvollinen 200sx:n kanssa?
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Reply
#80
Juspe Wrote:Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.
Minkähän ihmeen takia pitäis ensin vaparina katsastaa? Voihan sen omavalmistemoottorina esittää suoraan..
Reply
#81
Petu Wrote:
Juspe Wrote:Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.
Minkähän ihmeen takia pitäis ensin vaparina katsastaa? Voihan sen omavalmistemoottorina esittää suoraan..

En mä tiedä tuollanen vain on jostaki jäänyt päähän ;D.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä &quot;normi autoja&quot;
Reply
#82
Juspe Wrote:
Petu Wrote:
Juspe Wrote:Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.
Minkähän ihmeen takia pitäis ensin vaparina katsastaa? Voihan sen omavalmistemoottorina esittää suoraan..

En mä tiedä tuollanen vain on jostaki jäänyt päähän ;D.
Varmaan hiippailuhuippu c10Confusedta... ;D
Reply
#83
Petu Wrote:
Juspe Wrote:
Petu Wrote:
Juspe Wrote:Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.
Minkähän ihmeen takia pitäis ensin vaparina katsastaa? Voihan sen omavalmistemoottorina esittää suoraan..

En mä tiedä tuollanen vain on jostaki jäänyt päähän ;D.
Varmaan hiippailuhuippu c10Confusedta... ;D

Siitäpä niin Big Grin
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä &quot;normi autoja&quot;
Reply
#84
Tääl oli jostain poikkeusluvan hakemisest ollu puhe, eli kun tehot menee vaan pikkasen yli. Kuka tämmösii myöntää, miten haetaan ja paljon semmonen lysti mahtaa maksaa?
Reply
#85
Juhni Wrote:Tääl oli jostain poikkeusluvan hakemisest ollu puhe, eli kun tehot menee vaan pikkasen yli. Kuka tämmösii myöntää, miten haetaan ja paljon semmonen lysti mahtaa maksaa?

Kai sitä trafilta pitäis hakea? Maksaa muistaakseni 300-400e meni läpi tai ei :Smile. Aika hyvät perusteet pitäis vain olla, että myönnetään.
Tuskimpa riittää, että onhan tuossa kutosessa nyt paljon hienommat äänet ja turvallisempi ohittaa ;D.
Se on varmaan aika vaikea selittää miksi sitä tehoa pitää olla enemmän ku laki sallii.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä &quot;normi autoja&quot;
Reply
#86
Juspe Wrote:
Juhni Wrote:Tääl oli jostain poikkeusluvan hakemisest ollu puhe, eli kun tehot menee vaan pikkasen yli. Kuka tämmösii myöntää, miten haetaan ja paljon semmonen lysti mahtaa maksaa?

Kai sitä trafilta pitäis hakea? Maksaa muistaakseni 300-400e meni läpi tai ei :Smile. Aika hyvät perusteet pitäis vain olla, että myönnetään.
Tuskimpa riittää, että onhan tuossa kutosessa nyt paljon hienommat äänet ja turvallisempi ohittaa ;D.
Se on varmaan aika vaikea selittää miksi sitä tehoa pitää olla enemmän ku laki sallii.
Hahhah, repesin tota "kutosen äänet ja turvallisempi ohittaa"! ;D Pitääki alkaa vähän pohtimaan tätä... Täsä linkki jos muitakin sattuu kiinnostamaan --> http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastu...kkeusluvat
Reply
#87
Juspe Wrote:
Rio Wrote:elikkäs ittellä sattuu olemaan tuollainen ei vähäpäästöinen auto, niin ei tarvii muuta kuin rb kiinni ja teholappu?

Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.

onko se nyt sitten noin helppoa kuin edellä mainituissa ettei tarvi edes painon tai jarrujen kanssa ruveta venkslaamaan?
If you want to go fast, Go alone.
If you want to go far, Go together.
Reply
#88
M4K3 Wrote:
Juspe Wrote:
Rio Wrote:elikkäs ittellä sattuu olemaan tuollainen ei vähäpäästöinen auto, niin ei tarvii muuta kuin rb kiinni ja teholappu?

Sähän saat muutoskatsastettua tuon vaikka rb26dett motille jos haluat 8).
Muutoskatsastat sen vaikka ensin vaparina ja sitten ahdettuna.
Teholaput pitää olla leimalle :Smile.

onko se nyt sitten noin helppoa kuin edellä mainituissa ettei tarvi edes painon tai jarrujen kanssa ruveta venkslaamaan?

No jarrujen kanssa ei tarvi kikkailla, kun on tehokkain malli, mutta painojen kanssa pitää pelleillä tietenkin. :Smile
Toisaalta jarrut kannattais vaihtaa jo ihan vakio sxConfusedäänkin, mutta se siitä.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä &quot;normi autoja&quot;
Reply
#89
Onko tosta painosta vieläkään tarkkaa lukua kuinka paljon pelistä menee uusiksi?
If you want to go fast, Go alone.
If you want to go far, Go together.
Reply
#90
M4K3 Wrote:Onko tosta painosta vieläkään tarkkaa lukua kuinka paljon pelistä menee uusiksi?

Kysytäänpä nyt ensiksi, että onko sulla ei vähäpäästoinen s13?
En usko, että kovinkaan paljon tarvii osia vaihdella / siirtää.
Viisaammat saa vastata tuohon paremmin :Smile.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä &quot;normi autoja&quot;
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)