Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB20DET S13 koppaan?
#31
Ihan vain varmistelen. s-13 mika, autosi taitaa olla vähäpäästöinen? Jos näin niin, sitten moottoriswappi onnistuu (ilman VTT:tä) vain Jylpyn ilmoittamalla tavalla...
964 C4
Reply
#32
s-13 mika Wrote:Vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattorilla varustettu henkilöauto (rekisteröintitodistuksessa lukee vähäpäästöinen tai kolmitoimikatalysaattori)

Ei välttämättä lue otteessa mitään edellä mainittua ja silti auto voi olla vähäpäästöinen. Kannattaa tarkastaa vähäpäästöisyys konttorilta rek.nron perusteella.
Reply
#33
Jylppy Wrote:Käytännössä moottorin pitää olla autosta, jota on myyty EU-alueella - eli siis tyyppihyväksytty malli.

Miksi?

Eiköhän se nyt kuitenkin riitä että pystyy näyttämään toteen RB20DETin päästötason. Ei mitään sen mullistavampaa.

Itseänikin himottaisi aihe, mutta kun en millään keksi järkevää syytä miksi vaihtaisin RB20DET:n SR20DET:n tilalle, ellei ole pakko saada niitä kahta ylimääräistä mukia.

Reply
#34
noi rekisteriotteet muuttus tänä vuonna jotenkin.minulla luki viellä viime vuonna vähäpäästöinen ja muut kattijutut,mutta tänä vuonna kun otin liikennekäyttöön noi kaikki tekstit puuttus.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#35
Joni P. Wrote:
Jylppy Wrote:Käytännössä moottorin pitää olla autosta, jota on myyty EU-alueella - eli siis tyyppihyväksytty malli.

Miksi?

Eiköhän se nyt kuitenkin riitä että pystyy näyttämään toteen RB20DETin päästötason. Ei mitään sen mullistavampaa.

Itseänikin himottaisi aihe, mutta kun en millään keksi järkevää syytä miksi vaihtaisin RB20DET:n SR20DET:n tilalle, ellei ole pakko saada niitä kahta ylimääräistä mukia.

No ne saundit tietysti ;D http://www.youtube.com/watch?v=w3TqIOVhcAA toki toi oli rb25 mut kummiski.

Ja vääntöä on varmaan hitusen enemmän.
Honda civic 1.5i -91
Reply
#36
Staafe Wrote:
Joni P. Wrote:
Jylppy Wrote:Käytännössä moottorin pitää olla autosta, jota on myyty EU-alueella - eli siis tyyppihyväksytty malli.

Miksi?

Eiköhän se nyt kuitenkin riitä että pystyy näyttämään toteen RB20DETin päästötason. Ei mitään sen mullistavampaa.

Itseänikin himottaisi aihe, mutta kun en millään keksi järkevää syytä miksi vaihtaisin RB20DET:n SR20DET:n tilalle, ellei ole pakko saada niitä kahta ylimääräistä mukia.

No ne saundit tietysti ;D http://www.youtube.com/watch?v=w3TqIOVhcAA toki toi oli rb25 mut kummiski.

Saa sen ulkoisen hukkiksen 4-mukiseenkin Wink

Soundit kyllä omasta mielestäni jopa ehkä paremmat SRConfusedsä, tosin johtunee siitä että on jo tottunut että joka vehkeessä on se RB-sarjalainen :-\
Reply
#37
saatiinhan tähänkin keskusteluun osallistujua Smile
Pitänee tarkistaa tuo vähäpäästöisyys.
Katsastuskonttorin inssi selvittelee mahdollisuuksia swappiin sekä kyselin nissanilta löytysikö heiltä paperia rbkoneen päästöistä.

Onhan noita koneita jo suomen liikentees ni kaipa niille jotain testejä on tehty....

Syy minkä takia olen kiinnostunut rbkoneesta ennen sr konetta on väännöt, samat arvot molemmissa mutta rb koneessa huomattavasti alempana.
Ja onhan se nätimpää kun on kokopitkä moottori

Englannissahan näitä swappeja on tehty pilvin pimein ja eu- maahan se sekin joten luulis ettei niin eri säädöksiä päästöjen suhteen.
Reply
#38
No täälläpäin todistukseksi päästötasosta riittää tyvilappu viimekädessä. Nissanilta tuskin mitään saa.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#39
Joni P. Wrote:
Jylppy Wrote:Käytännössä moottorin pitää olla autosta, jota on myyty EU-alueella - eli siis tyyppihyväksytty malli.

Miksi?

Eiköhän se nyt kuitenkin riitä että pystyy näyttämään toteen RB20DETin päästötason. Ei mitään sen mullistavampaa.

Itseänikin himottaisi aihe, mutta kun en millään keksi järkevää syytä miksi vaihtaisin RB20DET:n SR20DET:n tilalle, ellei ole pakko saada niitä kahta ylimääräistä mukia.

No joo, näinhän se periaatteessa on. Seuraavaksi vähän tajunnan virtaa:

Eli kun AKE vaatii, että vaihdettavan koneen pitää täyttää "muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.", niin käytännössähän luovuttaja-auton (mistä tuo RB20DET löytyy) täytyy täyttää eurooppalaisittain mitatut päästövaatimukset? Ja eihän noita RB20DET-pannulla varustettuja autoja taida olla E-tyypitetty? Näin ollen ainoaksi vaihtoehdoksi mun käsityksen mukaan jää VTT:n/tms. testit.

Oon kyllä mielelläni väärässä tässä(kin) asiassa..


s-13 mika Wrote:Onhan noita koneita jo suomen liikentees ni kaipa niille jotain testejä on tehty....

Vaikka joku S13 tuommoisella RB-tekniikalla olisikin kilvissä ja/tai VTT:llä mittautettu hyväksytysti, ei sillä ole mitään merkitystä - jokainen auto käsitellään erikseen. Näin se meillä toimii..

s-13 mika Wrote:Englannissahan näitä swappeja on tehty pilvin pimein ja eu- maahan se sekin joten luulis ettei niin eri säädöksiä päästöjen suhteen.

Eipä kelpaa Englanninkaan swapit suomen viranomaisille vertailuksi.
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#40
Jylppy Wrote:
Joni P. Wrote:
Jylppy Wrote:Käytännössä moottorin pitää olla autosta, jota on myyty EU-alueella - eli siis tyyppihyväksytty malli.

Miksi?

Eiköhän se nyt kuitenkin riitä että pystyy näyttämään toteen RB20DETin päästötason. Ei mitään sen mullistavampaa.

Itseänikin himottaisi aihe, mutta kun en millään keksi järkevää syytä miksi vaihtaisin RB20DET:n SR20DET:n tilalle, ellei ole pakko saada niitä kahta ylimääräistä mukia.

No joo, näinhän se periaatteessa on. Seuraavaksi vähän tajunnan virtaa:

Eli kun AKE vaatii, että vaihdettavan koneen pitää täyttää "muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset.", niin käytännössähän luovuttaja-auton (mistä tuo RB20DET löytyy) täytyy täyttää eurooppalaisittain mitatut päästövaatimukset? Ja eihän noita RB20DET-pannulla varustettuja autoja taida olla E-tyypitetty? Näin ollen ainoaksi vaihtoehdoksi mun käsityksen mukaan jää VTT:n/tms. testit.

Oon kyllä mielelläni väärässä tässä(kin) asiassa..


s-13 mika Wrote:Onhan noita koneita jo suomen liikentees ni kaipa niille jotain testejä on tehty....

Vaikka joku S13 tuommoisella RB-tekniikalla olisikin kilvissä ja/tai VTT:llä mittautettu hyväksytysti, ei sillä ole mitään merkitystä - jokainen auto käsitellään erikseen. Näin se meillä toimii..

s-13 mika Wrote:Englannissahan näitä swappeja on tehty pilvin pimein ja eu- maahan se sekin joten luulis ettei niin eri säädöksiä päästöjen suhteen.

Eipä kelpaa Englanninkaan swapit suomen viranomaisille vertailuksi.

Japanin normit kelpaa päästöjen osalta suoraan vuoden 1996 loppuun asti. Ei tarvita mitään lippulappuja.
Mamasan -verkkokauppa, tukevat eväät autoharrastukseen!

http://shop.mamasan.fi

BC Racing, Wavetrac®, Quaife, PLX, AEM, Redline, Stack, NGK, Brisk, Walbro, EBC, yms. yms.
Reply
#41
nokonzok Wrote:Japanin normit kelpaa päästöjen osalta suoraan vuoden 1996 loppuun asti. Ei tarvita mitään lippulappuja.

Tää oli mulle uutta tietoa, hyvä tietää tämäkin.

Eli käytännössä, jos (<1997) auto on hyväksytty Japanissa tieliikenteeseen, sen moottorin katsotaan täyttävän täkäläiset päästövaatimukset?
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#42
eli jos tuo pitää paikkaansa ni riittää katsastusaseman päästömittaus ja ehkä joku todistus siitä et kone on vähäpäästöinen???

Kohta on sit suomessakin rb25det neitsyys viety s13 osalta....
Reply
#43
Teho ongelma on edelleen olemassa molempien mainittujen RB koneiden osalta vähäpäästöiseen euro autoon, jolloin tuota tehoa ei voi oikein millään vippaskostailla laskea ilman että päästöt muutetulle koneelle pitäisi todistaa.. Tai vaatii ainakin hyvää tuuria..

SR20det koneiseen JDM malliin tuollaista eurooppa mallia ei kai yleisesti voi edelleenkään verrata? Eli tilavuus raja tulee ameriikan KA koneesta 2,4 + 25% ja tehot CA koneesta 170hv+ 20% -> tilavuus ei ongelmaa mutta tehoja saisi nipin napin olla se 200hv(~204)?


Oma JDM malli on taas siitä ongelmallinen ettei ilmeisesti vertailu mallina voi käyttää jenkkimalleja eikä muita JDM malleja. Katsastus konttorilla lupailivat selvittää tilannetta mutta näin sen ymmärsin olevan. Eli vain EU ja USA mallisarjoja voi käyttää verrokkeina ja jos laite on tullut jostain muualta on se aina oma mallisarjansa ainoa edustaja.. Ehkä jos nissanilta saisi jotain lappuja..

No eniveis oma laite ei ole vähäpäästöinen mikä helpottaa ratkaisevasti tilannetta. Mieluusti toki olisi laittanut vaikka 2,8l koneen sinne.. nyt joutuu tyytymään virallisesti 2,2 litraiseen.. Onneksi Bemun M5x moottori sarjasta löytyy kaikkia kokoja..
Silvia s13 614hv/708nm@1,6bar , M50, HX40S, E85
BMW Z4 3.0
Reply
#44
saki Wrote:Teho ongelma on edelleen olemassa molempien mainittujen RB koneiden osalta vähäpäästöiseen euro autoon, jolloin tuota tehoa ei voi oikein millään vippaskostailla laskea ilman että päästöt muutetulle koneelle pitäisi todistaa.. Tai vaatii ainakin hyvää tuuria..

SR20det koneiseen JDM malliin tuollaista eurooppa mallia ei kai yleisesti voi edelleenkään verrata? Eli tilavuus raja tulee ameriikan KA koneesta 2,4 + 25% ja tehot CA koneesta 170hv+ 20% -> tilavuus ei ongelmaa mutta tehoja saisi nipin napin olla se 200hv(~204)?

Riippuu inssistä, onhan noita 3-sarjan bemareitakin M5 tekniikalla kilvissä Afrikan-malliin perusteltuna.
Reply
#45
;DHuono moottori
seuduilla näillä olen tunnettu kalamies Smile
Reply
#46
selventävä kysymys

eli mieltä askarruttaa tuo ecun ja johtosarjan asennus, ecullehan menee vaan ja ainoastaan moottorilta tulevat johdot? eli virta pitää vaan sinne saada virtalukolta ja maat tietysti laittaa ni kaiken pitäs rokata??

tietenkin startille tarvii virtapiuha kans vetää, mut siis ei tarvitse koskea muuten esim kojelaudan takana oleviin piuhoituksiin?
Reply
#47
s-13 mika Wrote:selventävä kysymys

eli mieltä askarruttaa tuo ecun ja johtosarjan asennus, ecullehan menee vaan ja ainoastaan moottorilta tulevat johdot? eli virta pitää vaan sinne saada virtalukolta ja maat tietysti laittaa ni kaiken pitäs rokata??

tietenkin startille tarvii virtapiuha kans vetää, mut siis ei tarvitse koskea muuten esim kojelaudan takana oleviin piuhoituksiin?

Eipä kannata tehdä nyt asiasta vaikeampaa kuin se on. Muutamaan johdon joutuu liittämään, ei paha nakki. vaikuttaa pahemmalta mitä onkaan. Tiedä vaikka käviskö ecun johtosarja vaikka suoraan liittimeen?
180SX -91
Toyota markII JZX110 -01
Subaru Legacy GT-B STW -05
Reply
#48
s-13 mika Wrote:eli jos tuo pitää paikkaansa ni riittää katsastusaseman päästömittaus ja ehkä joku todistus siitä et kone on vähäpäästöinen???
Mä tilasin vaan lapun nissan nordicilta missä lukee auton muiden tietojen ohella myös tuo että "täyttää käyttöönottoajankohtana japanilaiset päästömääräykset". Tai ainakin jotenkin tohon suuntaan. Samalla siinä lapussa tietty luki paljon muitakin juttuja mitä konttori vaatii.. punakantinen sr20det oli kyseessä..
"englanninkielinen lainaus" "tää kaulahuivi ei tarkota että oisin gay"

Ruostehommia ym katsastuskorjauksia Sipoossa, yv:llä sopii kysellä
Reply
#49
härde Wrote:
s-13 mika Wrote:eli jos tuo pitää paikkaansa ni riittää katsastusaseman päästömittaus ja ehkä joku todistus siitä et kone on vähäpäästöinen???
Mä tilasin vaan lapun nissan nordicilta missä lukee auton muiden tietojen ohella myös tuo että "täyttää käyttöönottoajankohtana japanilaiset päästömääräykset".

Ja saman osoittamiseen riittää pelkkä Japsien rekisteriote, alias Export Certificate joka tulee auton mukana.
Reply
#50
pystysköhän tuota sr konetta millään käyttämään vertailukoneena? niitähän ei kyllä suomeen ole alunperin tuotu mutta onhan noita nyt rantautunu japsimalleja. ja sama autohan toi mut toiselta puolelta ohjataan....

jos ca kone vertailuna ni heposet menee tosiaan sen 10hp yli ja jos vertailukoneena sr ni sit ei ongelmaa.

pitänee ahdistella sitä katsastusaseman inssiä jos siltä sais tietoa lypsettyä
Reply
#51
nyt pitänee selvitellä onko jenkkeihin/eu alueelle tullut sr koneella varustettuja s13 kippoja alunperin. jos ei niin ainoa mahdollisuus koneen vaihdolle on poikkeuslupa.
Reply
#52
Eipä ole tuotu. Koitappa kysellä onko mitään mahdollisuutta ottaa S14:ää jollain tavoin vertailumalliksi, kun ovat kuitenkin samaa "mallisarjaa".
Reply
#53
Voisko joku piistää lyhyesti että mitä tarvii, kun menee katsastamaan sr20detin? Ja autohan on siis s13.
S13 sr20det
Reply
#54
s-13 mika Wrote:nyt pitänee selvitellä onko jenkkeihin/eu alueelle tullut sr koneella varustettuja s13 kippoja alunperin. jos ei niin ainoa mahdollisuus koneen vaihdolle on poikkeuslupa.

????

Teholappu? kyllä sen 10hv saa aika heleposti tiputettua...
180SX -91
Toyota markII JZX110 -01
Subaru Legacy GT-B STW -05
Reply
#55
coari Wrote:
s-13 mika Wrote:nyt pitänee selvitellä onko jenkkeihin/eu alueelle tullut sr koneella varustettuja s13 kippoja alunperin. jos ei niin ainoa mahdollisuus koneen vaihdolle on poikkeuslupa.

????

Teholappu? kyllä sen 10hv saa aika heleposti tiputettua...

Joo mutku niin ei saa tehdä....
Reply
#56
Kipsi Wrote:
coari Wrote:
s-13 mika Wrote:nyt pitänee selvitellä onko jenkkeihin/eu alueelle tullut sr koneella varustettuja s13 kippoja alunperin. jos ei niin ainoa mahdollisuus koneen vaihdolle on poikkeuslupa.

????

Teholappu? kyllä sen 10hv saa aika heleposti tiputettua...

Joo mutku niin ei saa tehdä....

aivan, konetta ei saa dynottaa alhaisemmille teholukemille mitä valmistaja on ilmoittanut eli 212hp taitaa olla aivan oikea arvo kun ilmoitettu on 215ps. ps arvo on jotain 0.98..... konimus kaakkimusta
Reply
#57


aivan, konetta ei saa dynottaa alhaisemmille teholukemille mitä valmistaja on ilmoittanut eli 212hp taitaa olla aivan oikea arvo kun ilmoitettu on 215ps. ps arvo on jotain 0.98..... konimus kaakkimusta
[/quote]
paitsi jos kertoo että kone ei ole enää tehtaankuosissa vaan siihen on vaihdettu jotain osia esim toisenlaiset männät, niin sitten menee dynolapun kanssa läpi.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#58
tuokki Wrote:
s-13 mika Wrote:aivan, konetta ei saa dynottaa alhaisemmille teholukemille mitä valmistaja on ilmoittanut eli 212hp taitaa olla aivan oikea arvo kun ilmoitettu on 215ps. ps arvo on jotain 0.98..... konimus kaakkimusta
paitsi jos kertoo että kone ei ole enää tehtaankuosissa vaan siihen on vaihdettu jotain osia esim toisenlaiset männät, niin sitten menee dynolapun kanssa läpi.

Silloin siihen koneeseen ei saa päästölappuja.

Reply
#59
TatXa Wrote:
tuokki Wrote:
s-13 mika Wrote:aivan, konetta ei saa dynottaa alhaisemmille teholukemille mitä valmistaja on ilmoittanut eli 212hp taitaa olla aivan oikea arvo kun ilmoitettu on 215ps. ps arvo on jotain 0.98..... konimus kaakkimusta
paitsi jos kertoo että kone ei ole enää tehtaankuosissa vaan siihen on vaihdettu jotain osia esim toisenlaiset männät, niin sitten menee dynolapun kanssa läpi.

Silloin siihen koneeseen ei saa päästölappuja.
no on se perkele..
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#60
tuokki Wrote:
TatXa Wrote:
tuokki Wrote:
s-13 mika Wrote:aivan, konetta ei saa dynottaa alhaisemmille teholukemille mitä valmistaja on ilmoittanut eli 212hp taitaa olla aivan oikea arvo kun ilmoitettu on 215ps. ps arvo on jotain 0.98..... konimus kaakkimusta
paitsi jos kertoo että kone ei ole enää tehtaankuosissa vaan siihen on vaihdettu jotain osia esim toisenlaiset männät, niin sitten menee dynolapun kanssa läpi.

Silloin siihen koneeseen ei saa päästölappuja.
no on se perkele..

Pääsee helpommalla kun vaihtaa kopan vanhempaan ja/tai järkevämmin leimattuun. Nettiautossa jokunen koppa myynnissä johon swappi onnistuu. Kaikki siis tuontiautoja. Wink

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)