No niin, laitetaas tällainen kokeiluun tänne vaikkei Silvia-porukka se kaikkein aktiivisin olekaan... Idea lähti liikkeelle boardin siistimistoimenpiteistä (alkuperäinen idea tällaisen "pysyvän" topicin perustamisesta mallikohtaiselle puolelle tuli Tahoselta, kiitos hyvästä ideasta!) kun useimmissa topiceissa keskustelu versoaa pahimmillaan käsittelemään jotain aivan muuta aihetta kuin otsikon mukaista sellaista.
Homma menee siis näin: Jos tulee mieleen keskustella automallista yleisesti, vertailla suorituskykyä tai erilaisia toteutuksia tai mitä tahansa muuta mitä olet aikaisemmin liittänyt jonkin topicin yhteyteen offtopic-kysymyksenä tai muuta vastaavaa, tee se ystävällisesti jatkossa tässä topicissa. Näin saadaan varsinaiset aihetopicit parhaaseen mahdolliseen hyötykäyttöön ja veikkaisin että luettavuus paranee merkittävästi kunhan edes suurin osaa oppii tätä käyttämään. Kokeillaan nyt ainakin...
Sana on (melkein) vapaa, olkaa hyvä.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
TICSi Wrote:Mites tosta tehosta ja nopeudesta saa laskettua väännön? En muista enää :-[
Sille on laskukaava mutta sen muuttujana on kierrosluku, eli jos ei sulla ole käyränä hp/rpm niin ei auta. :-\
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Laitetaas nyt sitten viestiä Silvia -boardille kun on nyt viime aikoina ollut täällä kovin hiljaista.. Millähän ton turbon sais silviaan.. ;D Mistähän vekottimesta tuo on alunperin kotoisin? ???
Hakki Wrote:Laitetaas nyt sitten viestiä Silvia -boardille kun on nyt viime aikoina ollut täällä kovin hiljaista.. Millähän ton turbon sais silviaan.. ;D Mistähän vekottimesta tuo on alunperin kotoisin? ???
Vähän saattaa olla lagia (mitataan kalenterilla) mutta sitten kun potkasee, niin potkasee kunnolla
Jore Wrote:Vähän saattaa olla lagia (mitataan kalenterilla) mutta sitten kun potkasee, niin potkasee kunnolla
T:Jore
Ja todennäköisesti potkaisee tasan sen yhden kerran. ;D
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Voi vitun vitun vitun VITTUUU!!!! > noh taas tuli puuhasteltua 3 tuntia ton auton kaa ja ei vieläkään pelitä, kannesta (tulipellin puolelta) tulee musta piuha jossa on lenkki liitin päässä, noh toi on vissiin maa ??? mut ku sen kytkee maihin ni se lämpenee ihan sikana (yhen johdon jo sulatin) mut anyway sillon toi startti pyörii ja ku nykäsee johon vittuun siit tulipellist ni ei sano muuta ku "naks"!! Ja ku meikäläinen ei mikään sähkömies oo ni menee yli tajunnan! Voi prkle! mikään ei koskaan mee niinku pitäs ei sitte koskaan....
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Täysin ko. autoa tuntematta, mutta... Jos se on maa, niin onhan sen alta vedetty kunnolla peltiä näkyviin? Aika hyvin tommonen starttikin imasee virtaa ja jos maapiuhan ja korin välissä on maalia niin kyllä siitä kivasti tulee vastusta. Eli pinnat vaan puhtaaksi ja uutta yritystä.
TurboPower Wrote:Voi vitun vitun vitun VITTUUU!!!! > noh taas tuli puuhasteltua 3 tuntia ton auton kaa ja ei vieläkään pelitä, kannesta (tulipellin puolelta) tulee musta piuha jossa on lenkki liitin päässä, noh toi on vissiin maa ??? mut ku sen kytkee maihin ni se lämpenee ihan sikana (yhen johdon jo sulatin) mut anyway sillon toi startti pyörii ja ku nykäsee johon vittuun siit tulipellist ni ei sano muuta ku "naks"!! Ja ku meikäläinen ei mikään sähkömies oo ni menee yli tajunnan! Voi prkle! mikään ei koskaan mee niinku pitäs ei sitte koskaan....
Meneekö se piuha startille?. Jäi hieman epä selväks
Startille taitaa mennä kaks johtoo, yks mutterin taakse ja toinen menee sen viereen jossa apiko liittimen tyylinen liitin. Jos jälkimmäinen on irti startti ainoastaan naksuu.
Sitten kanteen tulee muistaakseni 4 mustaa jossa punainen merkki, elikkä ecun johtosarjasta.
Muita johtoja ei tule äkkiseltään mieleen.
ei mee, startis on kaikki piuhat kiinni... toi piuha on kiinni kannes pultin avulla ja mul ei oo mitää hajuu mihin se toinen pää pitäs tunkea paitti maihin :-\ ja ku ei skulaa ni pistää vähän miettimään et mitä helv....
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Tää on nyt vähän kaukaa haettua mutta mitäs jos sulla onkin näin, että toi on tällä hetkellä ainoa koneen maajohto ja sekin on nyt irti..ja sitten oletkin erehdyksessä luullut jotain virtajohtoa maajohdoksi ja tuikannut sen koneen kylkeen (kyllä, mahdollista koska juurikin siellä startin lähellä kulkee yksi TODELLA maajohdon näköinen paksu johto, joka kuitenkin on muistaakseni yksi startin virtajohdoista tai vastaava), jolloin tällä hetkellä sun koneesees menee se +12v, ja kun lykkäät tuon maajohdon kiinni niin alkaakin lyödä maihin tai jotain...toisaalta luulis kyllä sitten räiskivän kipinääkin mutta tämä olikin vain idea..josta voidaan vetää lukemattomia vaihtoehtoisia johtopäätöksiä mikä vois olla vialla.
Mut eihän kanteen mene muita johtoja ku ecun johtosarjasta tulevat maajohdot ja sitten toisissa koneissa on paksu maakaapeli vedetty kanteen, joka on mulla vaihdelaatikon pultin alla.
Microman Wrote:Mut eihän kanteen mene muita johtoja ku ecun johtosarjasta tulevat maajohdot ja sitten toisissa koneissa on paksu maakaapeli vedetty kanteen, joka on mulla vaihdelaatikon pultin alla.
Olisko siitä puihasta kuvaa?
toi kuvaa tota piuhaa aika hyvin mut ku laitan sen siihen vaihdelaatikon pultin alle ni sam juttu jatkuu ja on kyl puhdistettu...
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Ihan alkuperäisenä oli ainakin mulla kannesta suoraan tulipeltiin pienenpieni maajohdon pätkä. Jos en nyt ihan väärin muista niin oli venakopan ruuvin alla toinen pää ja tulipellissä siinä nopeusmittarin vaijerin lähellä toinen pää.
Eli juuri tällänen piuha on silviassa, niinkuin filk sano. Unohdin itsekkin joskus konerempan yhteydessä sen ja teki samaa, ku turbo powerilla... Sitten keksin laittaa siihen mahdollisimman pitkän 1,5mm paksun piuhan ja savu nous aika nätisti! ;D Eli kannattaa laittaa tarpeeks paksu piuha, ku menee kuitenki aika rajut virrat startatessa... : (alkuperäinen muistaaksee 6mm)
hehhee noinhan se oli, yhes vaihees siel autos ku istuskelin ja käynnistin ni meinasin et nyt toimii ku ei käryä, vilkasin kiekkamittaria et tapahtuuko siel mitään ja sit ku katoin taas eteenpäin ni kyllä siel kärysi, menin ja vilkasin ni mun johto oli sulanu venakopan päälle... ;D noh onneks nyt toimii
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Juu, eli eilen piti asentaa smt6 ja suuttimet mut kuinkas ollakkaan kampuran etupään stefa alko vuotamaan ni dynotus piti keskeyttää.... kyllä nyt vituttaa!!! > tuli ajettua turhaan about 400 kilsaa ja rahaa meni bensaan 100€ :-\
noh nyt on uus stefa tulossa ja toivotaan et saapuu pian... jotain tuloksista ni tehoa löyty nyt hieman alle 250nm ja vääntö löyty jotain 380nm, ku on saatu smt6 ja suuttimet kiinni ja dynotettu ni postaan tänne laput...
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
TurboPower Wrote:jotain tuloksista ni tehoa löyty nyt hieman alle 250nm ja vääntö löyty jotain 380nm, ku on saatu smt6 ja suuttimet kiinni ja dynotettu ni postaan tänne laput...
/NUS
Niin siis varmaan oli hevosvoimiksi muunnettuna toi 250hv/380nm 0.9bar?
/NUSNUS
Hyvältä vaikuttaa, tulee ns. holsetti efekti tol pitzerillä ;D
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Sielläpä hyvinkin... Nope ei oo vielä, kampuran etupään stefa alko vuotamaan, jouduttiin keskeyttämään. :-\
Uusi stefa tuli tänään ni mites sen vaihto onnistuu helpoiten ku ei millään jaksais alkaa nostaa poies sitä konetta (taas) eli onnistuuko sillee et irrottaa koneen tyynyistä ja sitte tunkil nostaa ylös sitä hiukka et saa öljypohjan pois? ja sit sitä rataa vai miten?
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock