Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua Silviasta
#31
jokohina irti ja alhalta avaat sen ison piltin jotta saat hinapyörän irti sitten muistaakseni pitää vetää se jakuhihnapyörä irti ja siinä se stefa on

vai onko muistinko oikein ???
vai pitääkö öljupumpukin irrottaa :Smile

muista laittaa jako ensin merkkeihin kun irrotat hihnan
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#32
Mitä mä nyt muistan ni eiks se öljypumppuki pidä ottaa irti?? eihän tuo öljy vuoto pahemmin haittaa ku muistaa vaan lisäillä sitä sinne koko ajan... vois jopa tulla miittiin tänään sillä vaikka toi ny vähän käryttää. Miks muuten mul on nyt yhtäkkiä tyhjäkäynti noussu 1800rpm ja sit ku kaasua näpäyttää ni sit laskee ehkä johonki 1500rpm mut siit alemmas se ei laske? ???
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#33
ootko säätänyt sytkää tai kaaasuläppäanturia?

jos et niin sulla on tyhjäkäynti säätäjästästä tai veden lämpö anturista johto irti
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#34
ei olla sytkään koskettu... pitää tsekata se vedenlämpöanturin piuha, mut eikös tuo pitäs huomata siit et lämpömittari ei näytä mitään, ja kyl se mul siel ihan noormaleis lämmöis on? vai oonko nyt ymmärtäny jotain väärin? ???
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#35
sille mittarille joka on sun mittaristossa on oma anturi
mutta ecun anturi on siinä termarin päällä keltainen liitin
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#36
tuu illalla miittinkiin niin von kattoa sen vian :Smile
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#37
fiksasin jutun jo, mut multa puuttuu se metallinen klemmari siit liittimen ympäriltä ni ei sul satu oleen semmosta?? ;D nyt tein nippuside patentin joka pitää sitä siin vähän paremmin...
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#38
ei ole ylimääräisiä
kyllä se nippusiteellä pysyy
S13: Twin-charged CA20DET<br />Modit. RST Peltisarja, 3"putki, TDO5-16G, 1,8 bar, Eaton m45 remmiahdin, Stroker Kit, takokampiakseli, Kuivasumppuvoitelu, 300x600x100 cooleri, walbro, 444cc suuttimet, Skyline Maf, 100mm paksu syyläri, vapaavirtaus suodin, Z-power lastu, 18x7,5-225/40, S14 Nahkasisusta, Megan racing poikkituki takana, kirkkaat etuvilkut, Kouki takavalot, Vaihdevälin lyhentäjä, Hornet 564T kaukokäynnistys, Nismo sintterikytkin, AEM Twinfire 4ch + Cranecams fireball puolat 2009: ---> muutoksia tulossa reilusti
Reply
#39
Hihnapyörän ja jakohihnan rattaan joutuu irrottaa, sitten vaihto onnistuu.
Kannattaa samalla tarkistaa myös nokalla oleva stefa, mulla vuoti kovemmassa ajossa, kun öljyt ioli kuumat.
Reply
#40
Tosiaan riittää että pääsee käsiksi siihen stefaan. Eli jakopään kopat irti, kampuran iso hihnapyörä irti, jakoremmi irti, jakoremmin alapään hihnapyörä + sen ympäryslevyt irti ja voila, stefan voi kammeta ulos ja uuden naputella tilalle.
Eri asia sitten että onko siellä tilaa tähän kaikkeen...itse irroittelin syylärin ja coolerin tuota varten (kun ei ollut iso homma) ja tuli pirusti lisää tilaa..silviassa kun on syyläri heti jakopään edessä. Ja mulla vielä siirretty taaksepäin reilusti.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#41
Kuinka tärkeä toi imusarjan ja lohkon yhdistävä tuki rauta on?? ku mult on tost imusarjasta menny jengat... pultit ei pysy kiinni eli meinasin kiskasta sen poies. :Smile
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#42
Enpä muista koska mulla olis viimeks se kiinni ollu..tietty jos sulla on imusarjanpulteissakin (jotka siis kiinnittää imusarjan kanteen) huonot kierteet niin sitten suosittelisin että se tukirauta on siellä...ei joudu pultit niin kovalle rasitukselle.
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#43
voi prkleen prkle.... en jaksa enää tukkia noita öljyvuotoja, viimeviikolla vaihdoin etupään stefan, eilen tarkistin onko öljyfilsu varmasti kiinni jne. noh heitin testilenkin äsken ja sielt jostain öljykellostahan se tiputtaa.... että voi ottaa pattiin! >Sad
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#44
Haha! Joo-o..toi öljynpaineanturi on yllättävän tyypillinen vuodon kohde noissa..ei muuta kun uutta anturia kehiin
PS13
2JZ
V161
E85

Postiautot rok \o/ Wink
<VASE><VASE>
vase Wrote:<VASE> <VASE>pitäs nii hakata toi filk
Reply
#45
eikö tota vois yritää paikkailla jollain tiiviste tahnalla??? ku pitäs säästää vähän rahaa talvea ja mahdollista ca18det vaihtoa varten. :-\ Voisko muuten joku ystävällinne sielu photoshopata ton mun kuvan minkä lehtonen laitto, niin et auto ois valkonen ja konepelti olis musta??
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#46
Ja ongelmat jatkuu.... :'( mikä helvetti tos kotteros ny sitten on, ku kaasua tallaa ni polttaa öljy ihan jumalattomasti, eli mikäs siel nyt on ideoita? venttiilivarren kumeja veikattiin kaverin kaa et se tiputtais öljyy sylintereihin. :Smile
pieni musta pilvi tuolta aina on tullut ja niin tekee kaikki vähän viritetyt autot mitä oon nähny, mut tiedä sitten... :-[
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#47
TurboPower Wrote:Ja ongelmat jatkuu....  :'(   mikä helvetti tos kotteros ny sitten on,  ku kaasua tallaa ni polttaa öljy ihan jumalattomasti, eli mikäs siel nyt on ideoita? venttiilivarren kumeja veikattiin kaverin kaa et se tiputtais öljyy sylintereihin.  :Smile
pieni musta pilvi tuolta aina on tullut ja niin tekee kaikki vähän viritetyt autot mitä oon nähny, mut tiedä sitten...  :-[

Japanmoottorituonti ja avaamaton DET kone keulalle. Sitten ei enaa kuse, eikos S12 laatikko kaynyt siihensuoraan, vai oliko se vain etta faceliftin... ? 

Sulla on ollut kanssa harmillista ongelmaa...

EDIT: Tuolla toisaalla olikin jo laatikosta..
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#48
TurboPower Wrote:Ja ongelmat jatkuu....  :'(   mikä helvetti tos kotteros ny sitten on,  ku kaasua tallaa ni polttaa öljy ihan jumalattomasti, eli mikäs siel nyt on ideoita? venttiilivarren kumeja veikattiin kaverin kaa et se tiputtais öljyy sylintereihin.  :Smile
pieni musta pilvi tuolta aina on tullut ja niin tekee kaikki vähän viritetyt autot mitä oon nähny, mut tiedä sitten...  :-[

Jos venttinvarren kumit on rikki, kone tupsauttaa sinistä käyntiin laittaessa, kun pitempään käyttää tyhjäkäynnillä ja sitten polkasee. Toinen paikka on turbon tiivisteet.
Reply
#49
Turbopower: Osta multa 30tkm sitte rempattu kone, pakosarjan kierteetkin on tehty kanteen uudet joten ei tuu niitten kanssa ongelmia. Olis se nahkasisustakin ja kaikkee muuta. Ostakee pois talvi ale!!
Golf 3 variant
Reply
#50
pohjantah: privaa laitettu
Juu vähän paska tuuri nyt on kyl ollu, muuten kyl ostaisin siel japanmoottorista mut ku ei oo massii! tai noi ois mul just ton verran ja vähän päälle mut sit ei ois rahaa ajaa autolla >Sad
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#51
hei!

onko miten iso projekti vaihtaa silviaan SR20DET??
meneekö miten helposti paikoilleen??


Ps.

Sattusko joku tietämään mistä sais silviaan korisarjan??
Reply
#52
Tosta SR20DET vaihto hommasta kannattaa kattoa kaikki tieto semmoisilta sivuilta ku http://www.club-s12.org ku siel porukka on tehny tota aika paljon. Sit noist korisarjoista, silviaan ei saa valmiita korisarjoja, joskus on saanu erebunilta mutta sen sarjan valmistus on lopetettu nykyään voi tilata joltain brittifirmalta jonkun sarjan (joka mun mielestä on kyl aika kauheen näkönen) mut jos työkalut pysyy käsis ni eiku ite vääntämään, itsekin olen juuri aloittanut bodykit projektin jonka pitäs keväällä olla valmis... saa nähä mitä siitäkin tulee... Tongue
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#53
missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle? itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??
Reply
#54
kipi Wrote:missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle?  itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??

Täällähän sitä susirajalla, Joensuussa
Reply
#55
täällä pk-seudulla pyörin kun tiet ovat vapaita lumesta... :-\
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
Reply
#56
kipi Wrote:missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle?  itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??

Vaasan ympäristössä pyöritään. Lähde Suomea kiertämään ensi kesänä Wink
Reply
#57
Tampereen nurkilla. Kyllä ollaan tehokkaasti ympäri Suomea "levitty"...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#58
Xenon Wrote:Tampereen nurkilla. Kyllä ollaan tehokkaasti ympäri Suomea "levitty"...

Meitä kun onkin niiiiiiiin paljon ;D
Reply
#59
joo... "lievää hajontaa" ilmenee näköjää mut sillehän ei taas mahda mitään. vaihan just työpaikkaakin ni ei oo ees kesälomaa ens kesän et vois lähtä mitää hirveit lenkkei körröttelee.
mut ehtiihän sit muutenkii..
ja viikonloput on kuulemma luvattua aikaa autoilulle.
Reply
#60
kipi Wrote:missähän mahtaa muuten olla muut silvia kuskit sijoitettuna suomen kartalle? itte lymyilen kotkas? noin niinku ens kesää ajatellen??! eet oisko laisinkaa mahollist bongaa muita silvioituksia jossaa esim. meetil??
Meikäläinen asustelee Epsoossa, Silvia majailee Laitilassa ja sen voi mahdollisesti (jos tapahtuu ihme ja saadaan romusta kisakelpoinen laitos synnytettyä) bongata ensi kesänä ympäri Suomea HRF:n Roadsport-kisojen varikolta / radalta sekä muista ratapäivätapahtumista. Meetingeihin ei tolla varmaan oikein uskalla lähteä :Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)