HraLupilainen Wrote:Onko paha jumppa toi kytkimen vaihto ???
Helpompi kun s13 kun on kevyempi aski. ;D Ei mitään ihmeellistä pultteja on avattavaksi suht paljon ja osa hankalassa paikassa. Nosturilta nopea tehdä. Vauhtipyörä kannattaa kyllä käyttää koneistamolla välissä kytkimen kanssa.
HraLupilainen Wrote:Onko paha jumppa toi kytkimen vaihto ???
Helpompi kun s13 kun on kevyempi aski. ;D Ei mitään ihmeellistä pultteja on avattavaksi suht paljon ja osa hankalassa paikassa. Nosturilta nopea tehdä. Vauhtipyörä kannattaa kyllä käyttää koneistamolla välissä kytkimen kanssa.
Ok ;D Ja kiitos.
Käykös tämä "Ristinivel Nissan 18-4006 240KGT/240Z/260Z/280ZX Kardaaniin 10.76 €"
Tuohon kartaaniin ?
HraLupilainen Wrote:Varmennetaas tää ny viisaamilta. Puslista kyse. 300zx z31 takapään tukivarret ja puslat käy bolt on ??? ja eteen 280zx:n osat ???
Sitten mistä lähen noita tilaamaan ?
Ja sitten onko väliä että onko noi s13 eturojut abs vai ei ?
Mulla on Silviassa Z31:n puslat edessä ja takana. Ainakin mun sarjasta muutama pusla jäi yli ja toisaalta ihan jokaista Silvian puslaa sieltä ei löytynyt, mutta käytännössä siis Z31:n sarja sopii S12 Silviaan. Oma puslasarja tuli auton mukana, mutta eiköhän noita ainakin ebaysta löydy ja kaikenlaisia auton osia myyviä yrityksiä on foorumillakin tosi paljon. Niiltä kannattaa kysyä, jos pystyvät vaikka tilaamaan jostain jos ei suoraan hyllyssä ole.
Mulla on Silviassa absittomat S13:n etupään osat ja ne ainakin meni heittämällä paikalleen. Absillisista en osaa sanoa.
HraLupilainen Wrote:Varmennetaas tää ny viisaamilta. Puslista kyse. 300zx z31 takapään tukivarret ja puslat käy bolt on ??? ja eteen 280zx:n osat ???
Sitten mistä lähen noita tilaamaan ?
Ja sitten onko väliä että onko noi s13 eturojut abs vai ei ?
Mulla on Silviassa Z31:n puslat edessä ja takana. Ainakin mun sarjasta muutama pusla jäi yli ja toisaalta ihan jokaista Silvian puslaa sieltä ei löytynyt, mutta käytännössä siis Z31:n sarja sopii S12 Silviaan. Oma puslasarja tuli auton mukana, mutta eiköhän noita ainakin ebaysta löydy ja kaikenlaisia auton osia myyviä yrityksiä on foorumillakin tosi paljon. Niiltä kannattaa kysyä, jos pystyvät vaikka tilaamaan jostain jos ei suoraan hyllyssä ole.
Mulla on Silviassa absittomat S13:n etupään osat ja ne ainakin meni heittämällä paikalleen. Absillisista en osaa sanoa.
Mulla absillisen rojut edessä, ei ongelmia. Takakelkan isoista puslista joutuu pikkusen ottamaan pois että sopii kunnolla.
Nissan Silvia S12 1.8T IC -87 - Far from Stock
Nissan Silvia S12 GP 1.8T -89 - Bone Stock
Nissan 300zx Turbo Z31 Targa -89 - Not So Stock
HraLupilainen Wrote:Varmennetaas tää ny viisaamilta. Puslista kyse. 300zx z31 takapään tukivarret ja puslat käy bolt on ??? ja eteen 280zx:n osat ???
Sitten mistä lähen noita tilaamaan ?
Ja sitten onko väliä että onko noi s13 eturojut abs vai ei ?
Mulla on Silviassa Z31:n puslat edessä ja takana. Ainakin mun sarjasta muutama pusla jäi yli ja toisaalta ihan jokaista Silvian puslaa sieltä ei löytynyt, mutta käytännössä siis Z31:n sarja sopii S12 Silviaan. Oma puslasarja tuli auton mukana, mutta eiköhän noita ainakin ebaysta löydy ja kaikenlaisia auton osia myyviä yrityksiä on foorumillakin tosi paljon. Niiltä kannattaa kysyä, jos pystyvät vaikka tilaamaan jostain jos ei suoraan hyllyssä ole.
Mulla on Silviassa absittomat S13:n etupään osat ja ne ainakin meni heittämällä paikalleen. Absillisista en osaa sanoa.
Mulla absillisen rojut edessä, ei ongelmia. Takakelkan isoista puslista joutuu pikkusen ottamaan pois että sopii kunnolla.
Kiitoksia vastanneille. Uskaltaa ostella noi absilliset rojut tonne eteen. Pitänee alustaa kahtella samalla, hirveen letku toi auto on nyt, onneks ei ole mikään akuutti hätä tuon kipon alustanpäivittely
Onk tääl ainuttakaan aktiivista käyttäjää? Mul ois nyt projektina Silviaan coiloverit. Netistä selailin niin BC Racing sopii ilmeisesti suoraan paikalleen. Muuten lähes jokainen tarvii S13 alusta palikat. Mites te ootte homman hoitanut? Mä tilaan S13 alustan ja näytän sitten täällä kuvien kera että miten sen saa sopimaan
14.02.14, 13:15 (This post was last modified: 14.02.14, 13:18 by Tellu.)
Mä! en kyllä tiedä onko paljon muita.
Mulla on Silviassa BC:n coilit (S12) ja niihin piti etupäähän vaihtaa S13:n olat, navat ja jarrut. Taakse menivät suoraan, eikä toi etupääkään iso työ ollut. Klubilaisten puolelta löytyis enemmäkin juttua. Voisin illemmalla kaivella mun blogin jostain, sinne ehkä kirjoittelin myös tosta jotain kuvien kanssa. Nyt en oo kyllä aikoihin sitä päivittänyt. Pitäis ehkä aktivoitua senkin kanssa, kun nyt on alkanut taas löytyä intoa tehdä Silviaa eteenpäin.
Tuolla on juttua mun ja Silvian yhteisestä taipaleesta. Oon päivittänyt sitä näköjään viimeksi 2012.. Pitäis ottaa itseä niskasta taas kiinni ja jatkaa
[URL="http://tellu-silvia.blogspot.fi/"] http://tellu-silvia.blogspot.fi/[/URL]
Ronitos Wrote:Onk tääl ainuttakaan aktiivista käyttäjää? Mul ois nyt projektina Silviaan coiloverit. Netistä selailin niin BC Racing sopii ilmeisesti suoraan paikalleen. Muuten lähes jokainen tarvii S13 alusta palikat. Mites te ootte homman hoitanut? Mä tilaan S13 alustan ja näytän sitten täällä kuvien kera että miten sen saa sopimaan
Ei kannata alkaa taakse sovittamaan s13 coileja. Eteen tietysti sopii helpommin (nehän ne tulee bcsä mukana). Iskaritornissa ei ole tilaa jouselle ja se ei sitä rasitusta kestäisi. Alas tarvii holkin (kestääkö rasituksen jos jousi samassa?) ja yläpään kiinnitys miettiä uudesti. Iskarin pituus on suunnilleen oikea eli ehkä riitää säädöt. Siitä on varmaan 7 vuotta kun tuota vertailin, että ei ihan tarkkaan muista. Kyllä mullakin on vielä talissa rs12, mutta ei sille mitään ole taas viimeiseen vuoteen tapahtunut.
Juu ei sen S13 alustan sovitus iso homma ole. Pitää vaan ettiä palikat. 1 meiän tallijäsen ei suostu myymään mulle niitä vaikka sillä ei ole niille mitään virkaa
fierce Wrote:Onko mitään hyötyä istuttaa ca18et koneeseen det kansi?
kai siittä hyötyä olis, mutta miksei saman tien koko ca18det moottoria? myös noita ca20 lohkoihin on tuota detin kantta laiteltu..
Your Datsun will never get mad if you enjoy driving another car even if younger than she is.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her at 3 AM.
Your Datsun won't get upset if you let a friend drive her.
Your Datsun can be driven and enjoyed all month long.
Your Datsun doesn't mind if you want to drive her in public.
Your Datsun doesn't need flowers before letting you put the key in the ignition
fierce Wrote:Onko mitään hyötyä istuttaa ca18et koneeseen det kansi?
Riippuu varmaan aika paljon siitäkin, kuinka paljon voimaa tarttee saada. Hönkii DET varmasti paremmin, mutta sitten taas, kyllä turbo painaa ilmaa huonommistakin reikäleistä, jos ei hyötysuhteen osasilla niin väliä ole.
Reilu 200 olisi mielessä. T25 löytyy jo, mutta se titaa tyssätä sikaliki tuohon 200? Lähinnä nyt ditä, että saako mitään oleellista hyötyä jos det kannen istuttaakun semmoinen i usarjoinern yms nurkissa lojuis.
Tuli nyt jatkettua tota s12 rakentelua. Tein etupään alustan vähän isommalla osien vaihdolla kuin edellä keskusteltu. Alkoi näyttämään siltä, että vanne jää sisään, joten s13 alatukivarsilla sai sitä paremmin ulos. Samalla säädettävä reaktiotanko s13 ja s14 kiinnike sille. Siihen täytyi yksi reikä porata lisää. Lisäksi vakaja s14 (2mm paksumpi). Se näyttäisi olevan huonossa asennossa, mutta katsotaan sitä kun kaikki on kunnolla kiinni ja säädetty (casteria ihan liikaa).
Taakse ei nyt vielä olen tarkkaa suunnitelmaa, joten sen suhteen otetaan vinkkejä. Puslia nyt ainakin täytyisi hommata kun ne tuli joskus kaupattua eteenpäin. Pienellä budjetilla mennään, vaikka vähän karkas käsistä toi etupään homma..
Kiva kuulla, että joku muukin vielä harrastaa näitä Silvioita Mäkin kävin viikolla pitkästä aikaa tallilla tekemässä omasta Silviasta vähän peltihommia eteenpäin.
Edit. Ootko ajatellut saada tota ajoon lähiaikoina? Vai ootko edes ajatellut niin pitkälle? Mä oon nyt tosiaan saanut jonkun ihmeellisen motivaatiopiikin omaani kohtaan, joten ihan varovasti ajattelen, että voisin sen vielä joskus saada liikenteeseenkin
Jos nyt saisi kevääksi siihen kuntoon, että pääsisi omin avuin pois tallista. Ihan mahdottomia siihen ei tarvisi tehdä, jos ei yllätyksiä tai suunnitelman muutoksia tule. Taka-akselin hommat tosiaan aika epävarmoja, mutta jos ei muuta niin pelkästään tonttiin. Valmiiksi sitten joskus.. Maalaus ja korityöt kuitenkin vie paljon aikaa.
Onkohan näitä enää yhtään ajossa? Omaani tässä talvella saanut eteenpäin vuosien hiljaiselon jälkeen. Hitsailut korin osalta suht valmiina, mutta edelleen pitkä matka maalaukseen. Onko jollain vielä osia tallella? Joitain pieniä puutteita ilmaantunut ja eihän kaikki osat ole varastossa hyvänä pysynyt. Esim oven ikkunan alalistat tarvisi ja vaikka profiili on sama muissa nissaneissa niin ei taida olla yhtä pitkää listaa missään.