Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s30 coileille palikoita ja/tai tekijää
#31
Madallusta rajoittaa ton coilitolpan pituus. Että kun se on ruuvattu pohjaan, niin se törmää olka-akselin yläpintaan, eli tolppa on kokonaisuudessaan navan yläpuolella.
S13Confusedta kun rakenne on erilainen, et tolppa menee läpi.
Tossakin se ois varmaan pitäny tehdä niin, että suurentaa tota olka-akselin reikää, että toi kierreholkki olis mahtunu olka-akselista läpi.

Yläpäästä poistin kumin, ja tein sinne palikan niin ei tarvinnu pilkkoa tolpan yläpäätä, niin sai sen laskemaan vähän alemmas mitä orkkiskumeilla. Camper-säätöä tolla ei saanu niin paljon mitä S13 osilla, mut eiköhän se riitä mulle.

[Image: _bigthumb.jpg]
240Z -71
Reply
#32
TeemuM Wrote:Madallusta rajoittaa ton coilitolpan pituus.

Sinne voi vaihtaa lyhyemmän vaimentimen halutessaan.
Reply
#33
Ok, täytyy varmaan tollanen päivitys tehä jossain vaiheessa. Se vaatii sit myös kierreholkkien irroituksen ja lyhennyksen alapäästä, kun kierre ei riitä jos niitä lyhentää yläpäästä.
Ois pitäny tajuta kysyä tota aikasemmin, kun se nyt oli tiedossa et toi ei tolla kovin matalaks laske.
240Z -71
Reply
#34
TeemuM Wrote:Ok, täytyy varmaan tollanen päivitys tehä jossain vaiheessa. Se vaatii sit myös kierreholkkien irroituksen ja lyhennyksen alapäästä, kun kierre ei riitä jos niitä lyhentää yläpäästä.
Ois pitäny tajuta kysyä tota aikasemmin, kun se nyt oli tiedossa et toi ei tolla kovin matalaks laske.

Vaimentia on siis rungoltaan eri mittaisia. Toki tässä menetetään myös osa iskunpituudesta. Jos lukkorenkaat menee yhteen niin sitten vaatii myös lyhyemmän jousen. Ei kai siinä holkkeja välttämättä tarvitse lyhentää.
Reply
#35
BC racingiltä vois ilmeisesti olla tulossa coilit S30:iin, tai ainakin jonkunlaista kartoitusta tehdään tuolla HybridZ:llä.

http://forums.hybridz.org/index.php/topi...-interest/
240Z -71
Reply
#36
TeemuM Wrote:BC racingiltä vois ilmeisesti olla tulossa coilit S30:iin, tai ainakin jonkunlaista kartoitusta tehdään tuolla HybridZ:llä.

http://forums.hybridz.org/index.php/topi...-interest/
Kiitos vinkistä, täytyykin jäädä seuraamaan paljonko bolt on -setti maksaisi 8)
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Reply
#37
Kimi Wrote:Kiitos vinkistä, täytyykin jäädä seuraamaan paljonko bolt on -setti maksaisi 8)

Bolt-on kiinnostaisi itseäkin kun aikaa ei yksinkertaisesti olisi palastella ja rakennella. Mulla tää coilijuttu ei ole edennyt pätkääkään, itse asiassa koko talvena pääsin ylipäätään näkemään Zetani vain pari kertaa enkä saanut tehtyä sille yhtään mitään, se majailee tällä hetkellä tilanpuutteen vuoksi 45min matkan päässä ja sekin osottautui liiaksi, jotta olisin ehtinyt auton kimppuun. Nyt nuo coilit olisi vaan vähän ajankohtaiset kun talvella hankin 15x10" vanteet joista etuvanteissa -7 ET ja sehän ei mene vakiotolpalla sinne. Joku aivopieru tuli tilatessa, taakse tuli -13 ja se menis eteen pikatestauksella n5-7mm spacerillä. Eteen vaatis jo yli 10mm joka toki mahdollinen mutta ei hirveästi noi spacerit kiihota. Pitäs pidemmät pultit laittaa jne. Olis mulla tosin 25mm adapterit, ne kun laittas ni ei taitais enää normaalit zg-kaaret ihan riittää..

Yksi onkelma muuten on löytää 10" leveille 15" vanteille sopivia kumeja, saa kertoa jos tiedätte mistä löytyy. yhdet 225-15 kumit mulla on, suostuukohan yksikään normaali rengasliike edes laittamaan niitä 10" leveälle vanteelle?

Edit: Tosin onhan Techno Toy Tuningilla bolt-on sarjoja, laadukkaan oloisia. Eteen ja taakse täydellinen setti jousineen ja iskareineen kustantaa aika tarkalleen 2000USD plus rahdit, tullit ja verot. Eli ei halpaa.
Reply
#38
minizeta Wrote:Yksi onkelma muuten on löytää 10" leveille 15" vanteille sopivia kumeja, saa kertoa jos tiedätte mistä löytyy. yhdet 225-15 kumit mulla on, suostuukohan yksikään normaali rengasliike edes laittamaan niitä 10" leveälle vanteelle?

Hankalaksi on mennyt 15" gummien kanssa, leveitä ja matalia ei enää tehdä. Ainoa leveähkö ja samalla myös matala koko minkä tiedän, ja joka itsellenikin kelpaisi, on Michelinin 255/45-15, mutta ne maksaa 2000e setti. Toyo 888 löytyy 235/50-15, tonnin setti. Siihen se sitten jääkin, tai en itse ainakaan ole löytänyt leveämpiä matalia kumekseja. Menee sitten jo 60-sarjalaisiksi, tai no 265 ja 295 leveä 50-sarjalaisena, mutta on nekin aika rantapalloja, jos oikeasti matalahkoa tarvitsee.
Reply
#39
Edelliseen, tuli nyt mieleen kurkata, miten noihin kalliimpiin klassikkovekottimiin löytyy renkulaa, kun niiden omistajilla tuppaa olemaan maksukykyä, ja jopa vois kuvitella, että jonkun rengasvalmistajan tosi iso pomo itsekin kaivaa tallistaan silloin tällöin eksoottisempia rakkineita, ja täten laittaa tehtaan tekemään renkaita.. Smile

Eniveis, onhan noita renkuloita, jos kohta hintaa tulee, ja tyyli on pääosin vintage.

Esim.
http://www.longstonetyres.co.uk/search?s...0%20X%2015
Reply
#40
joo toi 15" alkaa olla hankala koko kyllä jos haluaa suht normihintaisia kumeja leveille vanteille. Mulla itsellä tosiaan sattuu olemaan 2kpl goodyearin 225 kumeja (profiilia en muista), ja ne varmaan vielä saa venytettyä noille 10" valsseille mutta 2 kumia pitäs jostain löytää. ei ihan heti viitsis kuitenkaan törkykalliita kumeja alkaa laittaa. mulla on nykyisillä 8" vanteilla 205 ja 215 kumit, osaisko joku sanoa kuinka hurja stretch tulis 10" vanteille 215 kumeilla? Mulla ei ole mitään hinkua ede superleveitä kumeja laittaa, mutta kun löytyis edes sellaset kohtuuhintaset jotka saa ilman ihmejekkuja noille vanteille..

btw onks toi Toyo r888 katulailliset kumit ylipäätään?
Reply
#41
minizeta Wrote:joo toi 15" alkaa olla hankala koko kyllä jos haluaa suht normihintaisia kumeja leveille vanteille. Mulla itsellä tosiaan sattuu olemaan 2kpl goodyearing 225 kumeja (profiilia en muista), ja ne varmaan vielä saa venytettyä noille 10" valsseille mutta 2 kumia pitäs jostain löytää. ei ihan heti viitsis kuitenkaan törkykalliita kumeja alkaa laittaa. mulla on nykyisillä 8" vanteilla 205 ja 215 kumit, osaisko joku sanoa kuinka hurja stretch tulis 10" vanteille 215 kumeilla? Mulla ei ole mitään hinkua ede superleveitä kumeja laittaa, mutta kun löytyis edes sellaset kohtuuhintaset jotka saa ilman ihmejekkuja noille vanteille..

btw onks toi Toyo r888 katulailliset kumit ylipäätään?
on katulailliset, ja ovat vielä leveämpiä kuin numerot kyljessä kertovat, eli tuo 235/50-15 vois olla ihan ok. paitsi jos leimalasse tykkää tutkia tarkemmin.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#42
Hyvä tietää. Ajattelin koittaa eka vetää kahdelle vanteelle ne 225 goodyearit ja sitten takavanteille noi Toyot voisi olla potentiaaliset. Täytyy vaan Goodyearien profiili katsoa ensin että ei käy niin että eteen tulisi vahingossa halkaisijaltaan isommat kumit. Mitä sanottavaa muuten katsastusmiehellä voisi olla ton Toyon leveyden suhteen? Kai sinne saa laittaa mitä tahansa mikä vaan mahtuu?

EDIT: oma muisti petti. varastosta löytyvät 2 goodyearia olikin 215/60.. nettivaraosasta löytyi firma joka myy Nankangin 225/50/15" kumeja 90€kpl.
Mutta toi on vielä aika kapea 10" vanteelle..
Reply
#43
minizeta Wrote:Hyvä tietää. Ajattelin koittaa eka vetää kahdelle vanteelle ne 225 goodyearit ja sitten takavanteille noi Toyot voisi olla potentiaaliset. Täytyy vaan Goodyearien profiili katsoa ensin että ei käy niin että eteen tulisi vahingossa halkaisijaltaan isommat kumit. Mitä sanottavaa muuten katsastusmiehellä voisi olla ton Toyon leveyden suhteen? Kai sinne saa laittaa mitä tahansa mikä vaan mahtuu?

EDIT: oma muisti petti. varastosta löytyvät 2 goodyearia olikin 215/60.. nettivaraosasta löytyi firma joka myy Nankangin 225/50/15" kumeja 90€kpl.
Mutta toi on vielä aika kapea 10" vanteelle..
235 leveä kumi on liian kapea lain mukaan 10" leveelle vanteelle. Taulukot löytyy googlella, olikohan 9" levein laillinen vanne 235 kumille. Mut toi on tosiaan katsurista kiinni että kiinnostaako sitä. Mun auton kohdalla katsoi kaikenmaailman taulukot ja direktiivit läpi.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#44
ok no voihan sitä aina katsastaa laillisilla nakeilla ja laittaa käyttöön alle mitä huvittaa Big Grin mulla on nyt 8" vanne ja kumit 195 ja 205 joilla se on viime syksynä katsastettu.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)