Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s30 coileille palikoita ja/tai tekijää
#1
ok, pitäis saada zetaan coilit, löytyykö palstalta osaavaa tekijää jolle luovuttaa alkuperäiset muokattaviksi? itse en ole koskaan tehnyt enkä yksinkertaisesti ehdi opetella ja tehdä.
löytyykö keltään jousia ja iskareita tai oikeasti tietäviä ja hyviä suosituksia mitä kannattaa laittaa? Eli jäykkyyksiä ja iskarimalleja?
mulla siis early -74 260z eli tolpat pitäs olla samanlaiset kuin 240Confusedsä. valmiita coilejakin kannattaa tarjota jos sattuu löytymään. mihinkään hienoihin ja kiiltäviin ulkomaan technotoy -setteihin ei tällä hetkellä ole budjettia..
Reply
#2
Mä sovitan omaani S13 BC-racingin coilit. Orkkis tolppa poikki juuresta, ja siihen hitsaan kierreholkin, johon sopii S13 tolpat.
Toi vois olla aika budjettiratkaisukin, kun noita S13 coileja löytyy täältäkin foorumin myyntipalstalta vaikka käytettynä, ja noitten kierreholkkien sorvaus ei älyttömiä maksa.
Reply
#3
Pistetään korvan taakse, kiitos Wink
Reply
#4
Löytyy kyllä esim K-Sportin listoilta 240z suoraan. Siinäkin kyllä pitää etutolppa katkaista ja hitsata uusi putki siihen kiinni, mutta sentään yläpäät osuu suoraan. Ja tuo alapääkin on tiukalla sovitteella, käytännössä prässissä laitettava vanhan iskariputken sisään. Hitsaus lähinnä varmistus.

Ei varsinaisesti ole tarkoitus mainostaa, hassua vaan että näitä aika tiuhaan kysellään vaikka on nuo listoilla olleet jo monta vuotta..
Reply
#5
no toi on hyvä homma. Googlen maailma on niin pohjaton, että joskus kaikki tieto ei tule vastaan vaikka kuinka paljon aikaa viettäisi netissä tutkien. mä en esim juurikaan osahakuja tee tällä foorumilla, lähinnä ulkomaan palstoilla ja hakusanoilla joten ei ole täällä tullut tätä tietoa vastaan. Ylipäätään todennäköisyys että zetaan löytyisi kotimaasta viriosaa ja vielä edullisemmin kuin muualta on niin pieni että harvemmin tulee tsekattua näiltä nurkilta. ymmärrän siis että näitä saa sulta joten tsekkailen vähän millasia noi on ja voi olla että kun saan mätkyt yms maksettua ja tilin paremman näköiseksi, palataan sitten asiaan.
Reply
#6
Mä tein omaani Lautamäki Motorsportilta ostetuilla kierreholkeilla, Tokicon vakiota lyhyemmillä iskareilla ja 225/200 lbs jousilla. Mun tapauksessa alkuperäistä tolppaa piti lyhentää n. 25mm, mutta jos tekee vakiomittaisilla iskareilla niin toi on todella helppoa.

Ja jos olisin silloin tiennyt S13 sopivuuksista, olisin luultavasti tehnyt sellaisilla, vaihtoehtoja on näköjään huomattavasti enemmän eikä se kalliimmaksikaan tule.

Onko muuten kellään kokemusta tai tietoa air cupeista? Noihin S13 tolppiin niitä näyttäisi saavan valmiina sarjoina. Mun auto on sen verran matala ajoasennossa, ettei sillä pääse tallista ulos ilman lankkuvirityksiä. Ja vielä vähän matalammaksi tekisi mieli ja silloin ei lankutkaan riitä.
Reply
#7
Nojoo mulla on vain edessä vakiota lyhyemmät jouset, takana vakiot, pyörät on 15", tallin luiskaa korotettu ja pidennettykin vielä 1,5m ja silti putki raapii kynnystä. Jatko-operaatiot on laittaa luiskaan kiveys niin että kynnystä ei käytännössä jää, nostaa pakoputkea minkä pystyy eli muutama milli ja jos zetan tulevan madalluksen jälkeen talliin ei pääse sitten kaiverretaan betonilattiaan pakoputken mentävä ura Big Grin
Reply
#8
Omassa myös pakoputki otti kiinni talliin ajaessa, ja alla oli Eibachin jouset. Et täytyy siihen putkeen keksiä jotain muutosta, kun nyt on kuitenkin tarkoitus laskea autoa alemmas.
Onks toi pakoputki näissä just se mikä ottaa kiinni, vai ottaako sit joku muu paikka kiinni kun putki on nostettu niin ylös mitä mahdollista?

Toi aircup oliki ihan uus juttu mulle, se oiskin hyvä ratkaisu.
Reply
#9
Putki mulla kahnaa ei muut. Eikä sitä kauheasti pysty nostamaan. Vähän on varaa. Jos maavaran haluais maksimoida, ni osa putkesta pitäs vääntää tosi tarkasti uusiks. Itse aion tunkilla nostaa niin paljon kuin voi ja laittaa uudet kiinnikkeet.
Reply
#10
Putki mullakin on reilusti alin kohta ja ei sitä juurikaan ylemmäs saa, jos ei tee kahdella putkella kardaanin molemmin puolin. Tälläiset suht edulliset ilmakupit löysin, näillä saisi n. 50mm nostettua. http://www.stance-solutions.com/static-plus-info.htm Ajattelin tilata parin aluksi vain eteen jos en halvempia löydä ja kokeilla jos toimisi ilman kompressoria.
Reply
#11
Kerro sitte kokemuksia, jos tollaset hommaat.

Niin aattelitko et erillisellä kompuralla nostat auton aina vaan talliin ajaessa, vai miten noi saa ilman paineilmaa toimimaan?
Reply
#12
Mä ajattelin kokeilla pelkällä säiliöllä, siinä taitaa riittää ilmaa pariin nostokertaan. Toisaalta noiden ohjeissa neuvottiin käyttämään pelkällä kompressorilla ilman säiliötä ja kompressori menee kyllä pienempään tilaan. Pitää sitten tutkailla, kun on kupit kädessä.
Reply
#13
hienoa muuten että zetoja alkaa tässäkin maassa olla sen verran että saadaa oikeaa keskustelua aikaan Wink voisi perustaa dnsf -facebook ryhmän jossa viestit vaihtuisi aika jouhevasti, nykyään kun melkein kaikilla on älyluurit. jos jengi olisi mukana sieltä saisi ehkä sutjakkaammin vinkkejä vaikka kesken tallihommien, kun ei tarvitsisi perustaa foorumille aina uutta treadiä jonkun pienen kysymyksen vuoksi. oma kokemus nimittäin on että kun faceryhmissä kysyy saa vastauksia nopeasti, eikä hitaita viisasteluja siitä että aihetta on tälläkin palstalla käsitelty, mutta kun palstoilla kysyy niin saa aina sata "googlaa tyhmä" -vastausta Wink
Reply
#14
minizeta Wrote:hienoa muuten että zetoja alkaa tässäkin maassa olla sen verran että saadaa oikeaa keskustelua aikaan Wink voisi perustaa dnsf -facebook ryhmän jossa viestit vaihtuisi aika jouhevasti, nykyään kun melkein kaikilla on älyluurit. jos jengi olisi mukana sieltä saisi ehkä sutjakkaammin vinkkejä vaikka kesken tallihommien, kun ei tarvitsisi perustaa foorumille aina uutta treadiä jonkun pienen kysymyksen vuoksi. oma kokemus nimittäin on että kun faceryhmissä kysyy saa vastauksia nopeasti, eikä hitaita viisasteluja siitä että aihetta on tälläkin palstalla käsitelty, mutta kun palstoilla kysyy niin saa aina sata "googlaa tyhmä" -vastausta Wink

Wanhojen Zetojen osalta ei mun mielestä ole esiintynyt just ollenkaan sitä ongelmaa, että samoja juttuja kysyttäis rasittavuuteen saakka, eikä täten viisastelujakaan. Keskustelevan porukan koko on vielä niin pieni, ja juttuja sen verran vähän, että mahtuu kyl foorumin tälle osiolle jokunen jopa joutavampikin löpinä.
Reply
#15
juu itse asiassa ei tällä palstalla tuota ongelmaa ole ollutkaan. Maailmalla kyllä. Ja Facebook on siitä kiva että ihmiset tsekkailee ja käyttää sitä vähän eri asenteella: siellä tuntuu olevan ihan ok että kysytään jotain, minkä kyllä löytää googlaamallakin, mikä on hyvä koska joskus jos on tallissa työskennellessä joku ongelma joka pitäis nopsaan ratkoa, facessa jossain ryhmässä kysymällä saa usein nopean vastauksen ja pääsee etenemään hommassa. Kännykällä asian etsiminen googlesta on joskus tuskaisen kankeaa, vaikka se onnistuukin. Pointti on kai se, että joku rasittavuuteenkin asti kysytty juttu voi joskus olla sellainen, että ei kykene tai ehdi kaivaa tietoa hakukoneilla, ja jos joku tietää jutun hatusta tempaisemalla, mikä ettei sitä kysyisi. Sikäli en aina ymmärrä sitä napinaa siitä hakukoneiden käyttämisestä. Ihmisten kanssa kasvotusten keskustellessa kun kysyy niin harvoin kukaan sanoo että "v.ttu googlaa". Wink
Reply
#16
tide75 Wrote:Putki mullakin on reilusti alin kohta ja ei sitä juurikaan ylemmäs saa, jos ei tee kahdella putkella kardaanin molemmin puolin. Tälläiset suht edulliset ilmakupit löysin, näillä saisi n. 50mm nostettua. http://www.stance-solutions.com/static-plus-info.htm Ajattelin tilata parin aluksi vain eteen jos en halvempia löydä ja kokeilla jos toimisi ilman kompressoria.

Mielenkiintoista että löytyy nykyisin budjettimallina, mutta en huomannut tuolta että paljonko tuo koko paketti on paksu silloin kun "pussit" on tyhjät Smile
Edessä se on aika tärkeetä ettei tulis hirvesti lisää korkeutta tolppaan. Takana menis heittämällä paksumpikin (ainakin omassa autossa).

Ja tohon putkistoasiaan. Itselle on edelleen tulossa 3.5-4" downpipen jälkeen ahtopaineohjattu cutout, jonka sivuhaarasta jotain ohutta tai jopa litistettyä putkistoa perää kohti. Toki laippa jolla koko cutoutin voi poistaa vaikkapa esim. kerran vuodessa..
Downpipeä varten oon tehnyt jo valmiiksi putkistotunnelin. Tämä kaikki vain sen takia että autosta saisi oikeasti matalan.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#17
http://www.stanceworks.com/forums/showth...hp?t=46730
Jos tuon verran nostaa niin en lähtis väsäilemään. Näyttää joltain 20mm korotukselta max. Eikä noista tosiaan riittävästi speksejä löytynyt.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#18
50mm tuo static+ näyttäis nostavan...
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#19
22mm on kuppi tyhjänä ja pitäisi nostaa 50mm. Aiemmin löysin jotain muita edullisemman pään kuppeja, ja niissä nosto oli 0.5". Se ei oikeastaan auta yhtään, mutta jo reilu 1" riittäisi mulle. Tän sivun lopussa on kaksi pdf:ää, jossa lisätietoa: http://www.stance-solutions.com/static-plus.htm. Mulla etuiskarin varsi on 22mm eli noi kävisi suoraan ja kun kysyin, niin tekevät myös muilla mitoilla. Nyt pitää vaan tilata ja testata, mutta sitä ennen pitää tilata vanteet ja yrittää saada auto oikeasti ajokuntoon.
Reply
#20
Osaatteko sanoa, et paljonko teillä on tilaa apurungon ja maan välillä? Sovittelin eilen vanteita, niin n. 10cm välillä toi ois omaan silmään sopiva korkeus, mut tuleeko putki sit jo niin alas et ottaa joka hidastetöyssyssä kiinni.
Reply
#21
Tosta noston määrästä saa kyllä hyvän pähkinän, joka sopii vähän edistyneimmillekin fyysikan laskijoille. Wink Voidaan kysyä paljon tarvitaan painetta, jotta kuppi on täysi ja mikä on silloin noston määrä? Jos tuon toiminnan olen käsittänyt oikein niin sehän painaa samalla voimalla (ilmanpaine) myös jousta. Käytännössä siis auto ei nouse 50mm jos se on sylinterin liikemaksimi. Toinen seikka joka vähentää auton nosto määrä on tolpan kulma eli sehän ei ole ihan suorassa. Samasta syystä myöskään tuossa ensimmäisessä laskussa käytettävä kuorma ei ole ihan suoraan auton kulmapaino. Luulisin, että tuosta syystä ei valmistaja kovin kovaa huutele kuinka paljon se nostaa. Mallikohtaisessa sarjassa homma olisi helpompi.
Reply
#22
Mä testailin tätä omassa autossa niin, että ruuvasin tolppia 30mm ylöspäin ja auto nousi lokarin kaaresta keskiöön mitattuna n. 25-30mm. Jousi pysyi saman mittaisena. Eli mun käsityksen mukaan jos toi kuppi nostaa 50mm, niin auto nousee ainakin reilut 40mm. Toi kuppi on kuitenkin sen hintainen, että pitää testata.
Reply
#23
TatXa Wrote:Voidaan kysyä paljon tarvitaan painetta, jotta kuppi on täysi ja mikä on silloin noston määrä?
Lift pressure is dependant on vehicle weight and suspension type, a mk1 golf will lift
at around 60psi, lexus GS300 100psi for example
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#24
Minkä verran tollasista kiinteistä tolpan yläpäistä tulee autoon sisälle jyrinää ja muuta meteliä?
Sain noi omat coilit tehtyä, mut nyt pitäis vielä päättää, et muokkaanko noita yläpäitä niin et saan orkkis kumit sopimaan, vai sovitanko noi jäykät yläpäät. Etupään camper-säätöä en ota jokatapauksessa ainakaan vielä käyttöön.

[Image: _bigthumb.jpg]
Reply
#25
TeemuM Wrote:Minkä verran tollasista kiinteistä tolpan yläpäistä tulee autoon sisälle jyrinää ja muuta meteliä?
Sain noi omat coilit tehtyä, mut nyt pitäis vielä päättää, et muokkaanko noita yläpäitä niin et saan orkkis kumit sopimaan, vai sovitanko noi jäykät yläpäät. Etupään camper-säätöä en ota jokatapauksessa ainakaan vielä käyttöön.

Merkityksettömästi, väittäisin. S13Confusedsa kokeilin ensin 3mm kumilevyillä eristämistä, iskaritornin ja yläpään väliin siis, ja sitten myöhemmin ilman. En ainakaan minun kuuloaistillani kummempaa eroa löytynyt vakion, eristetyn uniballin, ja pelkän uniballin välillä.

Tietty nuo testit pitäisi tehdä lennosta samana päivänä, samalla tiellä, ja mieluusti desibelimittarin kera, jotta vertailulla olisi muutakin kuin musta tuntuu- arvoa. Aika selvää kuitenkin on, että ainahan periaatteessa jonkun verran enemmän meteliä suorasta metallikosketuksesta välittyy, kuin paksusta kumieristeestä, mutta empiiriseti mutuilen, ettei niin paljon kuin luulisi, tässä tapauksessa.
Reply
#26
Ok, no se on hyvä, täytyypä kokeilla nyt ainaki sit alkuun ilman mitään.
Reply
#27
TeemuM Wrote:Ok, no se on hyvä, täytyypä kokeilla nyt ainaki sit alkuun ilman mitään.
Hienot vanteet olet löytänyt. Nyt kun noita kuvia katselin.. Tulee komia datsuni.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#28
Kiitti, vanteet hommasinkin jo ennenku oli edes autoa.
Reply
#29
Sain eilen ton auton pyörilleen noilla BC Racingin S13 coileilla, niin eipä se nyt mitenkään kovin matalaks edestä menny. Takana sais miten alas vaan, mut edessä alimmassa asennossa toi ei kovin montaa senttiä oo matalampi mitä madallusjousilla. Et eipä ainakaan nyt noilla coileilla tartte miettiä mitään säätökuppeja.
240Z -71
Reply
#30
TeemuM Wrote:Sain eilen ton auton pyörilleen noilla BC Racingin S13 coileilla, niin eipä se nyt mitenkään kovin matalaks edestä menny. Takana sais miten alas vaan, mut edessä alimmassa asennossa toi ei kovin montaa senttiä oo matalampi mitä madallusjousilla. Et eipä ainakaan nyt noilla coileilla tartte miettiä mitään säätökuppeja.

Mikä rajoittaa madallusta? Pohjaako vaimennin vai osuuko lukkorenkaat yhteen? Miksi toi putki on noin valtavan pitkä?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)