Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R33 GTS-T Spec 2 hankinta ensimmäiseksi Datsuniksi - Apua arvostetaan!
#1
Terveppä terve kaikille, jotka tätä päätyvät lukemaan!
Olen uusi tällä foorumilla ja täysin uusi harrastaja kun puheeksi tulee Datsunissanit.
Kokemusta löytyy vain Toyotien puolelta muutaman vuoden ajalta.
On tullut rakennettua pari Celica nelikkoa ja kaksi Supraa on löytynyt myös tallista, joista yksi oli vapari ja toinen tuplat-urpolla varustettu malli.

Nyt kuitenkin kiinnostus nousi Nissaniin, tarkemmin Skylineen, kun olin kaverin R32 getarin kyydissä. Meno vaikutti erittäin jännältä ja kiinnostus pienen luisupulkan rakenteluun nousi.

Olen silmäillyt Nettiautosta jo joitakin yksilöitä. Omaa silmääni miellyttää eniten R33:n ulkomuoto ja tahtoisin auton olevan täysin takaveto. GT-R mallin raskas neliveto voi jäädä myöhemmäksi haaveiluksi, kunhan ensin tutustun hieman halvempaan ja perinteisempään yksilöön.
Omaa kotipaikkakuntaani (Salo) lähimpänä on tämä yksilö:
http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/5441169
Minulle on todella tärkeää, että auto olisi täysin vakio - löytyy liian monta huonoa kokemusta "jo valmiiksi rakennetuista" autoista, niissä aina menee jokin rikki viikko kauppojen jälkeen
ja kauppojen aikana ei osata olla täysin rehellisiä kunnon suhteen (onhan se sama ongelma autoliikkeilläkin, mutta vakio on aina vakio, sittenpähän osataan olla viisaampia kun itse niitä palikoita laittaa autoon kiinni).

Tässä kohtaa haluaisinkin apua teiltä kokeneemmilta harrastajilta.
- Onko auton hinta aivan liian korkea auton malliin nähden? Missä hinnoissa vastaavanlaiset mallit/yksilöt yleensä liikkuvat?
- Käsittääkseni RB25DET moottori on täysin sama kuin RB26DETT, ainoastaan pienempi iskutilavuus ja vain yksi turbo, joten varsinaisesti en "menetä mitään" ostamalla RB25:n - olenko aivan hakoteillä tämän suhteen?
- Auto on kuulemma SJ-Importsin maahantuoma, eli on oletettavaa, että auto on peräisin Britanniasta - En ole ikinä SJ-Importsin kanssa asioinut, mutta olen kuullut jakautuneita mielipiteitä liikkeestä ("jokaiselle plussalle löytyy myös miinus").
- Mitä minun yleisesti ottaen pitäisi tästä autosta tietää Wikipedian lisäksi? (Jooh, naurakaa pois vaan, mutta pienimmät tiedot ja mallin historiasta saa aina hieman infoa sieltä, joten minusta ihan hyvä aina lukea läpi).
- Olen 188cm pitkä. Minulla oli melko ahdasta jo kaverini R32:n kyydissä. R33 on kuitenkin isompi auto, joten tarvitseeko minun huolehtia pääntilan säilyttämisestä (tyhmältä ihmiseltä tyhmä kysymys, tämä toki selviää sitten kun käyn autoa vilkaisemassa, mutta kysynpähän silti).
- Minkälaiset tasauspyörästöt Skylineissa yleensä on? Jos käsitin oikein, niin GTS-T malleissa on yleensä ollut pelkkä viscolukko? Minkälaisia (vahvoja) lukkoperiä näihin voi yleensä ostaa aftermarkettina?

Varmasti joitain muitakin asioita olisi, mutta eipä niitä toistaiseksi tule mieleen. Arvostan apuanne todella paljon ja pienen kesälelun rakentaminen R33Confusedta kiinnostaa hyvin paljon ja halua oppia näistä taivaanrannoista on paljon.

Eipä tässä mitään erikoisempaa, kiitoksia etukäteen. Myös YV:llä saa ottaa yhteyttä jos on jotain vinkkejä tai vastaavaa!

- Joni "Einari".
Reply
#2
Enari Wrote:Terveppä terve kaikille, jotka tätä päätyvät lukemaan!
Olen uusi tällä foorumilla ja täysin uusi harrastaja kun puheeksi tulee Datsunissanit.
..
- Käsittääkseni RB25DET moottori on täysin sama kuin RB26DETT, ainoastaan pienempi iskutilavuus ja vain yksi turbo, joten varsinaisesti en "menetä mitään" ostamalla RB25:n - olenko aivan hakoteillä tämän suhteen?

..
Eipä tässä mitään erikoisempaa, kiitoksia etukäteen. Myös YV:llä saa ottaa yhteyttä jos on jotain vinkkejä tai vastaavaa!

- Joni "Einari".

Hyvä ainakin aloittaa tuosta linkistä erot rb-moottoreiden välillä. http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine#RB25
eroja on kestävyydessä niin kuin moottorin mekaanisissa osissakin.. mm. läppärungot joita ei rb25Confusedsa ole..
Reply
#3
Sampza Wrote:Hyvä ainakin aloittaa tuosta linkistä erot rb-moottoreiden välillä. http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine#RB25
eroja on kestävyydessä niin kuin moottorin mekaanisissa osissakin.. mm. läppärungot joita ei rb25Confusedsa ole..
Mutta lohkohan on periaatteessa sama? Ainakin näin olen ymmärtänyt. Mutta luenpa tuon sivun kanssa läpi, kiitosta.
Reply
#4
Tervetuloa foorumille ! Laitoin sulle vähän YV viestiäkin Smile

Haulla löytyy hyvin juttua rb moteista, r33 ja muutenkin aiheeseen liittyen jutustelua.
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Reply
#5
Onko tarkoitus nyt siis tehdä drifteriä radalle vai ihan katu-autoa?
Jos rata-auto, niin melkeimpä ostaisin hinnaltaa halvimman auton jonka saa, tai vähän kalliimman viriosilla höystettynä.
Moottori saattaa laueta vakiostakin tai sitten kestää hyvin. Näissähän on vähän laakeri ja öljypumppu ongelmia, mutta nämä selviää kyllä topicceja lukemalla.

Lukkoperiä saa halvalla ja kalliilla, jos jonkinlaista.
Visco vakiona juu. Toisilla pitää, toisilla ei sitten millään. Puhtaaseen drifteriin tietysti kannattaa lukkoperä hankkia heti ensimmäisenä.

Pääntila riippuu jättääkö alkuperäiset penkit ym. ym...
Reply
#6
JJP Wrote:Tervetuloa foorumille ! Laitoin sulle vähän YV viestiäkin Smile

Haulla löytyy hyvin juttua rb moteista, r33 ja muutenkin aiheeseen liittyen jutustelua.
Foorumin haulla ei sitten löydy mitään, ihan perseestä nykyään... :p
Menee vain Skyline osioon ja sieltä selailemaan.
Reply
#7
Weist Wrote:Onko tarkoitus nyt siis tehdä drifteriä radalle vai ihan katu-autoa?
Jos rata-auto, niin melkeimpä ostaisin hinnaltaa halvimman auton jonka saa, tai vähän kalliimman viriosilla höystettynä.
Moottori saattaa laueta vakiostakin tai sitten kestää hyvin. Näissähän on vähän laakeri ja öljypumppu ongelmia, mutta nämä selviää kyllä topicceja lukemalla.

Lukkoperiä saa halvalla ja kalliilla, jos jonkinlaista.
Visco vakiona juu. Toisilla pitää, toisilla ei sitten millään. Puhtaaseen drifteriin tietysti kannattaa lukkoperä hankkia heti ensimmäisenä.

Pääntila riippuu jättääkö alkuperäiset penkit ym. ym...
Ei ole tarkoitus mitään kilpuria rakentaa, rahat eivät anna niin paljon periksi. Kadulle sopiva kulkuväline, jolla voi sitten radallakin hieman pitää hauskaa ja halutessa luisutella. Mitään hevosvoimahirmua en sentään ole rakentamassa, sellaiset 350-400hv vaikuttaa hyvältä tavoitteelta autolle joka painaa tuon R33:n verran.

Halvinta en sentään halua katsella, kokemuksesta voin sanoa (kokemuksien pelossa siis), että niissä ollut aina jotain pielessä... Ainakin Subarujen ja Mitsujen kohdalla. Kaksi kertaa ostanut Impreza WRX:n ja kerran EVO 5:n, kaikki olleet nettiauton halvimpia. "Hyvin toimii" kaikissa myyntitekstinä ja EVOsta seuraavana viikkona kansi POKS ja Imprezoissa n. kuukauden normaalin kaupunkiajon jälkeen ongelmia, mm. vesipumppu, turbo ja ahtoputket täynnä öljyä. Edelliset omistajat eivät osanneet ollenkaan pitää huolta autoistaa ja toisen Imprezan omistaja ei vissiin osannut öljyjäkään vaihtaa (vaihdatin ne samana päivänä kun ostin auton tältä pois).
Maksan mieluummin hieman enemmän hyvin pidetystä yksilöstä kuin vähän ja ei-niin-yhtä-hyvin-pidetystä, kun kerta tarkoituksena ei kuitenkaan ole repiä sisustaa irti ja rakentaa autoa täysin alusta asti.
Reply
#8
Sitten ei tosiaan mitään romuja kannata alkaa katsomaan, mutta tässähän on legendaarisesti "pari muuttujaa".
Jos haluat 350-400 hv, joudut vaihtamaan turbon, ohjelmoimaan ecun/vaihtamaan sen, suuttimet kannattaa, putkisto, ehkä kytkin ym.

Joten jos tosiaan arvostat autoa, joka on vakio ja hyvin huollettu (mistä näistä ikinä tietää) ja alat sitä virittämään, menee rahaa kyllä enemmän, kuin jos lähtisit sellaisesta mallista jossa on kaikenlaista jo vaihdetttu mitä itsekkin meinaisit vaihtaa parempaan.
Vaikea tässä toista neuvoa on, itse pitää se päätös tehdä mitä painottaa ja mitä ei.
Tuossa linkissä olevassa hinnassa on kyllä mielestäni vähän ilmaa...
Reply
#9
Näin pitkänä ihmisenä(189cm) voin kertoa että päätilaa itsellä on, mutta vakio kiskoilla/penkeillä liian vähän jaloilla tilaa.
Reply
#10
Newboy Wrote:Näin pitkänä ihmisenä(189cm) voin kertoa että päätilaa itsellä on, mutta vakio kiskoilla/penkeillä liian vähän jaloilla tilaa.

Itse ajoin ainakin sparcon kupilla niin läheltä kun penkin sai, tais olla orggispenkillä suunnilleen samassa kohdassa ja tosiaan ite 185cm pitkä, natsas parhaiten ajoasentoon. Omistin itse spec 2sen kolme vuotta ja olin erittäin tyytyväinen kokoajan. Rb26 olis ja on vielläkin haaveena kovien nostajien ja kestävyytensä puolesta. Itse pulittaisin hieman ja panostaisin gtr saakka Smile mielipiteitä tosiaan...
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#11
Mitä auton hintaan tulee niin kysele mamasan.fi Confusedtä auton tuottamista Japanista. Säästäisit sivussa rahaa huomattavan summan. Tuommoisia Spec 2 GTS25t R33 saa yllättävän edullisesti tänne suomeen laivattua. 11.000€ tuosta autosta on törkeen paljon !

Saat samalla kivan kokemuksen auton tuottamisesta suomeen kun kilvitys ei nykyään enää vaadi hirveästi mitään kummallista toimintaa.

Tervetuloa foorumille !
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#12
Spec2 R33 GTS-T:t Japanista Suomeen toimitettuna 4500-6500€ Suomeen toimitettuna.
Esimerkin auto näyttäisi edustavan juurikin tuon hintahaitarin alapäätä kilsoiltaan ja kunnoltaan. Hyvät ja oikeasti vähän ajetut yksilöt tuolla 6500€ tienoilla (Grade4, <80tkm)

http://www.esv.fi
yli 1000 JDM auton kokemuksella ja taatusti edullisilla hinnoilla.
Reply
#13
Jos olet heti päättänyt lähteä viri hommiin niin miun mielestä tommosesta 150tkm ajetusta kannattaa ensin laittaa perusasiat kuntoon. Moottorin läpikäynti ja kunnollinen kytkin ainakin on paikallaan. Sen jälkeen ei sitten tarvi kun asentaa isompaa puhallinta kun se 400 hv ei riitä kuitenkaan.

Kalliillehan tuo esimerkkisi auto vaikuttaa. Esim Markon R33 spec 2 olis suunilleen saman hintanen mutta siinä on ainakin vipec valmiina.
Reply
#14
Kävin kokeilemassa tuon liikkeen Skylinea. Eihän se mihinkään liikkunut ja tuntui laiskalta tuollain vakiona. Ajovalotkin olivat jostain Fiatista peräisin, kuulemma katsastuksen takia.
Kuuluuko noiden autojen oikeasti olla noin tolkuttoman äänekkäitä? Heti kun ajoin vähänkin "hiekoittuneemmalla" (eli normi asvaltti joka erittäin pölyinen hiekasta) tiellä, niin kuului vain kolinaa kuinka pienet hiekanjyvät iskeytyivät pohjaan. Aivan kuin kaikki äänieristykset oltaisiin revitty pois. Kaverini autossa ei tuota ollut, se oli todella hiljainen.

Jää varmaan ostamatta tuon liikkeen Skyline jo toisestakin syystä: Nettiautossa ilmoitettiin kilometrilukemana tuo 149tkm. Auto on Englantiin viety malli, mailimittarit ja maililukemat. Se on 149tmailia ajettu, joka laski kiinnostuksen heti kun sen huomasi.
Lisäksi oli muitakin seikkoja joista en pitänyt... Osa sähkölaitteista ei toiminut ja jarrut olivat raapineet levyt pilalle. Ei kiitos, ei minulle jos näin huonosti pidetty huolta tuosta.

jonipeippo Wrote:Spec2 R33 GTS-T:t Japanista Suomeen toimitettuna 4500-6500€ Suomeen toimitettuna.
Esimerkin auto näyttäisi edustavan juurikin tuon hintahaitarin alapäätä kilsoiltaan ja kunnoltaan. Hyvät ja oikeasti vähän ajetut yksilöt tuolla 6500€ tienoilla (Grade4, <80tkm)

http://www.esv.fi
yli 1000 JDM auton kokemuksella ja taatusti edullisilla hinnoilla.
Pitääpä olla yhteydessä tuonnepäin, eihän tässä ole loppukesäksi/syksyksi tarkoitus saada autoa, vaan talviprojektiksi.

john_k Wrote:Jos olet heti päättänyt lähteä viri hommiin niin miun mielestä tommosesta 150tkm ajetusta kannattaa ensin laittaa perusasiat kuntoon. Moottorin läpikäynti ja kunnollinen kytkin ainakin on paikallaan. Sen jälkeen ei sitten tarvi kun asentaa isompaa puhallinta kun se 400 hv ei riitä kuitenkaan.

Kalliillehan tuo esimerkkisi auto vaikuttaa. Esim Markon R33 spec 2 olis suunilleen saman hintanen mutta siinä on ainakin vipec valmiina.
Marko? Ja mikä on "vipec"?
Reply
#15
Enari Wrote:Jää varmaan ostamatta tuon liikkeen Skyline jo toisestakin syystä: Nettiautossa ilmoitettiin kilometrilukemana tuo 149tkm. Auto on Englantiin viety malli, mailimittarit ja maililukemat. Se on 149tmailia ajettu, joka laski kiinnostuksen heti kun sen huomasi.
Lisäksi oli muitakin seikkoja joista en pitänyt... Osa sähkölaitteista ei toiminut ja jarrut olivat raapineet levyt pilalle. Ei kiitos, ei minulle jos näin huonosti pidetty huolta tuosta.

Kuulostaa perus brittituonnilta

Enari Wrote:Kävin kokeilemassa tuon liikkeen Skylinea. Eihän se mihinkään liikkunut ja tuntui laiskalta tuollain vakiona. Ajovalotkin olivat jostain Fiatista peräisin, kuulemma katsastuksen takia.
Kuuluuko noiden autojen oikeasti olla noin tolkuttoman äänekkäitä? Heti kun ajoin vähänkin "hiekoittuneemmalla" (eli normi asvaltti joka erittäin pölyinen hiekasta) tiellä, niin kuului vain kolinaa kuinka pienet hiekanjyvät iskeytyivät pohjaan. Aivan kuin kaikki äänieristykset oltaisiin revitty pois. Kaverini autossa ei tuota ollut, se oli todella hiljainen.

Harvemmin noissa JDM autoissa on mitään massaa pohjassa/koteloissa, jolloin juurikin hiekan ym. ropina kuuluu melko voimakkaasti autoon sisälle. Jo pelkkä massaus auttaa melko paljon asiaa.

Vipec on säädettävä moottorinohjaus. Tosin Nissanin omaakin pystyy säätämään, eli akuuttia tarvetta ei ole heti lähteä sitä vaihtamaan. Varsinkaan suunnittelemillesi tehotavotteille.
Reply
#16
jonipeippo Wrote:Kuulostaa perus brittituonnilta



Harvemmin noissa JDM autoissa on mitään massaa pohjassa/koteloissa, jolloin juurikin hiekan ym. ropina kuuluu melko voimakkaasti autoon sisälle. Jo pelkkä massaus auttaa melko paljon asiaa.

Vipec on säädettävä moottorinohjaus. Tosin Nissanin omaakin pystyy säätämään, eli akuuttia tarvetta ei ole heti lähteä sitä vaihtamaan. Varsinkaan suunnittelemillesi tehotavotteille.
Täytyy vähän ottaa takapakkia, r33 sen vakio ohjausta ei pääse käpälöimään. mutta vastineeksi zuikilta mm. saa z32sen ecuja joissa on tehty jipot bolt on liitäntään. Tietenkin fiksuna säätöä sen jälkeen.
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#17
Vadelli Wrote:Täytyy vähän ottaa takapakkia, r33 sen vakio ohjausta ei pääse käpälöimään. mutta vastineeksi zuikilta mm. saa z32sen ecuja joissa on tehty jipot bolt on liitäntään. Tietenkin fiksuna säätöä sen jälkeen.


Nus Nus, on noita ECR33 omiakin ecuja tullut lisäkortillisia vastaan, kaipa niitä nyt universumissa jotkut muutkin kuin Zuikkis rukkailee, vaikka kova äijä onkin.
Yleisimmin kyllä vaihdetaan R32 tai Z32 ECU tilalle niin onnistuu helpommin säätöhommat.
Reply
#18
Brittituonti = melkeinpä poikkeuksetta rävelletty ruostekasa; pitäydy niistä kaukana Smile
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#19
Näin aiheeseen liittymättä, mutta peipon viestin jälkeen kiinnostuneena pakko kysyä, että ketkä Nissan piireissä on hyvä tietää ja/tai tuntea? Z-powerin tiedän, siitä kuullut paljon, mutta mitä/keitä muita tällaisia "hyvä tietää" paikkoja tai ihmisiä näissä piireissä on?
Reply
#20
kremilin



ei vaan, racelta saa tavaraa ja foorumi neuvoo
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#21
jonipeippo Wrote:Nus Nus, on noita ECR33 omiakin ecuja tullut lisäkortillisia vastaan, kaipa niitä nyt universumissa jotkut muutkin kuin Zuikkis rukkailee, vaikka kova äijä onkin.
Yleisimmin kyllä vaihdetaan R32 tai Z32 ECU tilalle niin onnistuu helpommin säätöhommat.
No siis joo, oot kyllä oikeessa. Oon mäkin noita muutaman nähnyt, mutta pääosin ja melkopaljon helpommalla pääsee. Tiedän ainakin kaksi boksia jotka on sarjanumeroilla selvitettyjä ecuja ja oli orggis boksi missä oli sisällä minesin lisäkortti.
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."

Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Reply
#22
Kaverini ylipuhui minut ostamaan R32 GT-R:n. Hän oli itse tuonut omansa Suomeen joskus 2010 ja auttaa minua oikean auton valinnassa. Joten juuri nyt hankintaan tuleekin neliveto, jollaista en ole aiemmin omistanut. Täällä foorumilla näyttääkin olevan jo hyvin lankoja joissa puhutaan Skylinen kilvityksestä ja veroista, joten tulenpahan kyselemään outoja sitten kun jotain sattuu ja tarvitsen viisaampien neuvoja ;D

Kiitokset kaikille avusta ja neuvojahan saa aina toki antaa, ei tässä muuten opita uudesta autosta mitään.
Reply
#23
Enari Wrote:Kaverini ylipuhui minut ostamaan R32 GT-R:n. Hän oli itse tuonut omansa Suomeen joskus 2010 ja auttaa minua oikean auton valinnassa. Joten juuri nyt hankintaan tuleekin neliveto, jollaista en ole aiemmin omistanut. Täällä foorumilla näyttääkin olevan jo hyvin lankoja joissa puhutaan Skylinen kilvityksestä ja veroista, joten tulenpahan kyselemään outoja sitten kun jotain sattuu ja tarvitsen viisaampien neuvoja ;D

Kiitokset kaikille avusta ja neuvojahan saa aina toki antaa, ei tässä muuten opita uudesta autosta mitään.
ei huono valinta,japaniastako tätä nyt etsitte?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#24
jonipeippo Wrote:Nus Nus, on noita ECR33 omiakin ecuja tullut lisäkortillisia vastaan, kaipa niitä nyt universumissa jotkut muutkin kuin Zuikkis rukkailee, vaikka kova äijä onkin.
Yleisimmin kyllä vaihdetaan R32 tai Z32 ECU tilalle niin onnistuu helpommin säätöhommat.

Juu, kyllä noita Japanista saa ECR33 vakioecuun sopivia lisäkortteja, ja Nistunestakin on beta-asteella kortti joka käy vakioboksiin. Mutta nuo on aika kalliita ja lisäksi tolkuttoman vaikeat asentaa, pitää semmoinen noin 100-jalkainen pintaliitospiiri irroittaa ja pistää kannalle.. Tulee paljon edullisemmaksi tuo Z32 ECU ja siihen lastu.
Reply
#25
Enari Wrote:Kaverini ylipuhui minut ostamaan R32 GT-R:n. Hän oli itse tuonut omansa Suomeen joskus 2010 ja auttaa minua oikean auton valinnassa. Joten juuri nyt hankintaan tuleekin neliveto, jollaista en ole aiemmin omistanut. Täällä foorumilla näyttääkin olevan jo hyvin lankoja joissa puhutaan Skylinen kilvityksestä ja veroista, joten tulenpahan kyselemään outoja sitten kun jotain sattuu ja tarvitsen viisaampien neuvoja ;D

Kiitokset kaikille avusta ja neuvojahan saa aina toki antaa, ei tässä muuten opita uudesta autosta mitään.

Mielestäni parempi vaihtoehto. Kannattaa huomioida että tähän ei kyllä oikein käytännössä mahdu kuin kaksi ihmistä kyytiin jos edessä istuu kaksi "aikuista". Omani on rekisteröity kaksipaikkaiseksi. Monellahan näitä taitaa olla kilvissä neljällekin.

Sen verran voi vinkkiä antaa että korjaamomanuaalia selaamalla olet samanlainen ammattilainen kuin muutkin.
Reply
#26
tuokki Wrote:ei huono valinta,japaniastako tätä nyt etsitte?
Jooh, kaverikin käski välttämään Englantiin/Englannista uitettuja yksilöitä, ei kuulemma ole sen muutaman satasen tai päälle tonnin säästämisen arvoista hakea sieltä, koska hieman enemmän "sijoittamalla" voi saada huomattavasti paremman yksilön jo nousevan auringon maasta.

john_k Wrote:Mielestäni parempi vaihtoehto. Kannattaa huomioida että tähän ei kyllä oikein käytännössä mahdu kuin kaksi ihmistä kyytiin jos edessä istuu kaksi "aikuista". Omani on rekisteröity kaksipaikkaiseksi. Monellahan näitä taitaa olla kilvissä neljällekin.

Sen verran voi vinkkiä antaa että korjaamomanuaalia selaamalla olet samanlainen ammattilainen kuin muutkin.
Kaikinpuolin paremmaltahan autolta tuo R32 getari vaikuttaakin, hieman vain jännittää tuo neliveto koska minkäänlaista kokemusta tuosta vetotavasta ei ole ja pientä jännäkakkaa tulee aina kun miettii, että mitäs sitten jos sen vetotavan kanssa tuleekin ongelmia ja pitää alkaa huoltamaan asioita. Isäni on omistanut jo muutaman nelivetoisen Audin ja kerran kun tuli ongelmia tasauspyörästön kanssa, niin laskuja kertyi reippaasti yli 5000€ edestä. Big Grin
Lisäksi, kun ei mitään kokemusta nelivedoista, niin vaatii pidempää harjoittelua jotta uskaltaa vähänkin ajaa kovempaa esim. radalla (saati suoralla, kaverin R32:n kiihdytys pelottaa jo itsessään, vaikkakin kiihtyvyys oli samaa luokkaa kuin entinen TT Suprani).

Korjaamomanuaali? Onko Skylinelle ihan oma sellainen? Sori tyhmä kysymys, mutta mistä niitä saa? Vai herppaanko nyt niin, että ihan derppaan?
Reply
#27
Tuolta: http://www.dnsf.org/showthread.php?7050-...-Manualeja, tuo: http://www.skyline.se/dokument/R32_gtr_s...manual.pdf

Lujaa tekoa noissa nuo nelivedon rautaosat on tietääkseni. Ei niistä tarvi huolissaan olla. Käytettynä varmasti jostain löytyy jos jotain rikki menee. Todennäköisempää on mielestäni että nelivedon ohjaukseen tulee vika.
Reply
#28
john_k Wrote:Tuolta: http://www.dnsf.org/showthread.php?7050-...-Manualeja, tuo: http://www.skyline.se/dokument/R32_gtr_s...manual.pdf

Lujaa tekoa noissa nuo nelivedon rautaosat on tietääkseni. Ei niistä tarvi huolissaan olla. Käytettynä varmasti jostain löytyy jos jotain rikki menee. Todennäköisempää on mielestäni että nelivedon ohjaukseen tulee vika.
Aijjaahah, ihan täälläkin oli siis. Kiitoksia, kiitoksia, pitää kahtella läpi noita.

- Mitenkäs muuten GT-R malleissa tämä tasauspyörästön lukko..? Onko ne vakioinakin jo kestäviä vai onko suositeltavaa vaihtaa kestävämpään?
Reply
#29
Enari Wrote:Kaikinpuolin paremmaltahan autolta tuo R32 getari vaikuttaakin, hieman vain jännittää tuo neliveto koska minkäänlaista kokemusta tuosta vetotavasta ei ole ja pientä jännäkakkaa tulee aina kun miettii, että mitäs sitten jos sen vetotavan kanssa tuleekin ongelmia ja pitää alkaa huoltamaan asioita. Isäni on omistanut jo muutaman nelivetoisen Audin ja kerran kun tuli ongelmia tasauspyörästön kanssa, niin laskuja kertyi reippaasti yli 5000€ edestä. Big Grin
Lisäksi, kun ei mitään kokemusta nelivedoista, niin vaatii pidempää harjoittelua jotta uskaltaa vähänkin ajaa kovempaa esim. radalla (saati suoralla, kaverin R32:n kiihdytys pelottaa jo itsessään, vaikkakin kiihtyvyys oli samaa luokkaa kuin entinen TT Suprani).

Kyllä se getari paremmin lapasessa kestää kuin gtst. Smile Sehän on ajotuntumaltaan hyvin takavetoisen oloinen, ja onkin 100% takaveto normiajossa. Etuveto tulee vaan ääritilanteissa mukaan auttamaan, siinä vaiheessa kun aito takaveto olisi jo karannut sutimaan tai poikittain.. Smile

GT-RConfusedsähän ei ole keskitasauspyörästöä ollenkaan, ja voimansiirto muutenkin sitä luokkaa jämerä että tuskin sitä rikki saa mitenkään.
Reply
#30
Enari Wrote:vaatii pidempää harjoittelua jotta uskaltaa vähänkin ajaa kovempaa esim. radalla

Radallahan tuo on "helpompi" kuin takaveto. Jos lähtee perä irti, niin eturenkailla tähdätään vain mihin päin halutaan mennä ja kaasu pohjaan.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)