K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
On muutenkin helpoin auto polttimoiden vaihdon kannaltamitä mulla on ikinä ollut. Ehkä ne on jo tehtaalla tajunneet, että noita saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Takavaloihin kyllästyin kolmannen kierroksen kohdalla ja koitin ledejä tilalle. Toistaiseksi toimii ihan moitteetta.
Mikäköhän hondissa mättää? Mutsilla 09 civicci ja siitäkin jatkuvasti joku valo pimeänä...
En edes muista koska olisin joutunut omaan tai avon autoon vaihtamaan polttimon viimeksi. Enemmän kuin viisi vuotta aikaa.
Ei mun omassa pala muut kuin ajovalopolttimot normaalia tiuhemmin.
En sitten tiedä vaikuttaisko tohon jännitteiden heittely, noissa kun on sellainen ominaisuus että kun esimerkiksi tulee pimeällä risteykseen, painaa kytkimen pohjaan ja painaa jalan jarrulle niin ajovalot himmee todella huomattavasti. Mittariston yms valoista ei samaa efektiä näe mutta ajovalot himmenee koomisen paljon.
Onneksi ostin viimeksi 20kpl paketin noita niin pärjää taas toista vuotta
Tontsa7: lta huutokaupassa hommatut kajarit tuli näprättyä paikalleen tänään ja jumankekka, nehän soi ihan perkeleen hyvin. Orggispaikoillekin meni pienen puukkosahailun tuloksena.. ;D
Töistä kotimatka meni kyllä ihan jammaillen ja mukana laulaen, vaikken karaokea osaakaan sitten pätkääkään.
Mr.vianor/gummimies
käyttis/projekti: BMW 525iA E34 -89
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
On muutenkin helpoin auto polttimoiden vaihdon kannaltamitä mulla on ikinä ollut. Ehkä ne on jo tehtaalla tajunneet, että noita saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Takavaloihin kyllästyin kolmannen kierroksen kohdalla ja koitin ledejä tilalle. Toistaiseksi toimii ihan moitteetta.
Mikäköhän hondissa mättää? Mutsilla 09 civicci ja siitäkin jatkuvasti joku valo pimeänä...
En edes muista koska olisin joutunut omaan tai avon autoon vaihtamaan polttimon viimeksi. Enemmän kuin viisi vuotta aikaa.
Nettifaktaa olen lukenut, että kannattais kääntää parkeille ennen starttaamista. Näyttäisi startatessa valot välkkyvän enemmän mitä monessa muussa autossa. Hiukan hankala tietty hahmottaa todellisuutta, mutta tollasta luulen ainakin havainneeni.
Viimeisin modaus. Seuraavaks pidemmät shifterit, rattiin napit ja se metallinen skäbä.
Tekis miel ostaa kitti millä saa tosta fftä todella "rajun", mutta 399 dollaria siitä on aika suolanen raha. Ne komponentit kuitenkaan ei viittäkymppiä enempää tule maksamaan. Pitää ottaa selvää mitä kaikkea pitää juottaa ja mihin.
Sxän herätin talviunilta.
Oli vähän tuiskunnut lunta ympärille, kun koko talven maannut tuossa samassa paikassa.
Komeesti lähti kuitenkin käyntiin, kun latas akun ensin täyteen .
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
Päivän toinen prokkis oli tehdä patrollin takalokasuojan kaareen korjauspala valmiiksi.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
tupakansytytin/avattava säilytyslokero tuli otettuu pois kojelaudasta, tilalle rakensin pleksilasista mittarintelineen, muutamia sisustan osia tuli maalattuu sekä sit laitoin parit uudet lisämittarit paikoilleen..
Pyöriskö hyvin ton jälkeen? ;D ei oo mikää paras vaihtoehto hitsata tolleen pystyssä ;D nimimerkillä yhden perän tolleen epähuomiossa hitsannut... Hetki meni et alko taas pyörimään niinku kuuluu.
Ja ettei ihan ooteeks mee nii tallia tuli taas oikee urakalla siistittyä lauantaina ja Zetorin puskuriin hain maalia
Pyöriskö hyvin ton jälkeen? ;D ei oo mikää paras vaihtoehto hitsata tolleen pystyssä ;D nimimerkillä yhden perän tolleen epähuomiossa hitsannut... Hetki meni et alko taas pyörimään niinku kuuluu.
Ja ettei ihan ooteeks mee nii tallia tuli taas oikee urakalla siistittyä lauantaina ja Zetorin puskuriin hain maalia
yhdessä vaiheessa vähän takerteli mutta sai kuitennii helposti pyörimään käsin oli pikku paukku lentäny tohon isompaan rattaaseen mutta ei aiheuttanu sen suurempia toimenpiteitä ;D
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Ahtoputkisto soviteltu paikalleen ja hitsailtu valmiiksi. Tiiveyskin tuli testattua ja sitte musta maali putkien sekä coolerin päälle. Tänään tuli venakopat irrotettua maalausta varten. Aikamoista karstaa näytti olevan eli täytyy varmaan joku forte tms. huuhtelu tehdä kun saa käyntikuntoon.
Jos vedät katolleen ton ekoilla apparan päivillä niin lupaan säksän samasta kohtaa ulos!
Toisaalta tollanen hello kitty teema olis jo niin roisi et se vois olla jo asiallinen.Jos ei muuta ni oli aika äijä ku pokerina ajelis sillä
Jos joku taho maksaa teippauksen/maalauksen plus nelinumeroisen summan rakennusrahaa niin tuohon saa kyllä liki minkä teeman tahansa. Kunhan pohja pysyy valkoisena. Vinkkinä vaan
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Jos vedät katolleen ton ekoilla apparan päivillä niin lupaan säksän samasta kohtaa ulos!
Toisaalta tollanen hello kitty teema olis jo niin roisi et se vois olla jo asiallinen.Jos ei muuta ni oli aika äijä ku pokerina ajelis sillä
Jos joku taho maksaa teippauksen/maalauksen plus nelinumeroisen summan rakennusrahaa niin tuohon saa kyllä liki minkä teeman tahansa. Kunhan pohja pysyy valkoisena. Vinkkinä vaan
kaalimato tuntuu mainostavan kovasti, varmasti lähtisivät mukaan kun kysyt ;D elämä olis vähän nautinnollisempaa kun olis vihreet matoset auton kyljessä ja taskussa tonnin lahjakortti pornokauppaan ;D
jo kolmatta päivää tuolla pikku pakkasessa ihmetelly noita nissanin 18 vuotta vanhoja kaijutin johtoja ja liittimiä, kun ei toiminut tuo uus kaijutin, loppujen lopuks tuli vedettyy liittimen läpi kokonaan uudet johdot kajarille..
Otin oman nissanin seisonnasta pois ku poltteli päässä tekemään lenkki ku päivällä oli niin hyvä ilma, ja samalla oli halu testata toimiko jutut mitä "talven" aikana tuli väkerrettyä. Kitkarenkaat tuli laitettua alle ja penkit sisälle parilla pultilla kiinni reissun ajaks ;D Nyt se on taas tallissa oottelemassa lopullista kevättä.
Patrollin hitsuuttelua tuli harrastettua tänäänkin.
Tuo kaari ja kyljen alaosa on omaa tuotantoa ja toi alaosa olikin vähän haastavampi tehdä, kun ei vanhasta ollut enää malliksikaan :.
Audi S2 quattro harraste + Audi 100 c4 käyttis + Patrol gr projekti + Subaru impreza sti -96 projekti + vw kupla 1300 -67 museokilpi projekti
ex: cherry turbo -86 + rs13 -90 + s14 -96 + z32 tt -92 + trans am gta-88 + mustang ht -71 + kymmeniä "normi autoja"
Kolme päivää työstänyt taivaspaikkaa itselleni ;D, kun sedän Ford explorerin laatikon kasausta ja paikalleen laitto, yms pientä tehnyt.
Josko vihdoin tänään pääsis laittaan omaan autoon käsijarrun vaijeria.