Jaahans, taas olisi muutamat osat ehostettu teippaamalla, olipahan hommaa noissa isommissa paneeleissa. Oli niin jyrkkiä kulmia ja muotoja etten ihan täydellisesti saanut voimakkaammin venytettyjä kohtia pysymään, lähinnä sisänurkat oli tällaisia.
Toi teippi näköjään venyy aika hyvin(kö) Kun ei oikein miellytä silmää tuon pappamallin "jalopuu"panelit, niin ajattelin teipata piiloon. Niissä on vaan muutama paikka kun pitäisi venyttää poteron pohjalle. Ovissa ainakin sähköikkunan nappulan syvennykset vaatii melkoisen venyn, mitenköhän onnistuu...?
Filmivaneriin ottaa ainakin normaalista en tiedä, mutta luulisi ottavan kunhan pinta on puhdas ja pölytön.
Ite tota 3M 1080 testailin ku teippasin ton yhe aluspoilerin sivut ja hyvi nappas kiinni tiukkoihinki kulmiin ilman et rypisty. Ite käytin hiustenkuivaajaa et se muuttu semmoseks venyväks ja venytin kiinni niihi. Ekana puhistin kokonaan kaikki pölyt ja sit vaa aloin liimailee. Kuumalla ku venyttää ni se liimapintaki muuttuu semmoseks et tarttuu hemmetinhyvin kiinni
Quote:Toi teippi näköjään venyy aika hyvin(kö) Kun ei oikein miellytä silmää tuon pappamallin "jalopuu"panelit, niin ajattelin teipata piiloon. Niissä on vaan muutama paikka kun pitäisi venyttää poteron pohjalle. Ovissa ainakin sähköikkunan nappulan syvennykset vaatii melkoisen venyn, mitenköhän onnistuu...?
Aika vaikeilta paikoilta näyttää, voihan olla että pysyykin alkuksi, mutta irtoaa kulmista ajan saatossa.
Jos tekee pohjalle ensin erilliset palaset ja varsinaisesta palasesta jolla teippaat koko panelin teet nappulapoteron sivut ja sauma kulmaan.
Tai sitten et teippaa nappulapoteroita ollenkaan, leikkaat vaan tuosta päälireunasta sen teipin pois.
Legacya tullu laiteltua kuntoon että kehtais viedä katastukseen.. jarrut kokolailla hengenvaarallisella tasolla, nyt satulat on hiekkapuhallettavana ja uudet tiivisteet pitäis hakea huomenna, myös uudet ebc kelt. palat tuli mamasanilta (kiitos vain ) vanhoista tippukin kitkapinnat maahan kun palat irrotti. dumpin irrotin kun en siitä suhinasta niin välitä, tykkään kikatuksesta enemmän ja vakio cooleri oli jostain kumman syystä tyhjä, no teinpä sinne sitten uudet litkut vaikka katastuksen jälkeen keulacoolerin kytkenkin toimintaan, nyt ei jaksa lähteä tehopapereita haeskelemaan kun kesällä muutenkin tulee vähän viriteltyä lisää korin maalauksen ohella.
sähköt on tehty päin pyllyä ja tullut nyt viikon ajan rakenneltua johtosarjoja mm. akulle joka siirretty peräkonttiin, valoille, polttoainepumpulle, lisämittareille ja sivussa laittelin aem uegon ja greddyn turbotimerin kiinni. myäs mittariston palaneet polttimot vaihtelin uusiin ja korjailin sieltäkin kosketushäiriöt pois. enää ei puutu kuin jarrusatuloiden maalaus ja sen jälkeen jarrut nippuun ja katastusputki kiinni, jossa siinäkin oli siis katti tukossa ja jouduin uuden hitsailemaan..
Micran pakoputki remppaa päivemmällä ja remppa loppu siihen ku totesin että katkolaikat loppu.... > tänää kauppaa ostaa lisää. Pyyhkijöitte vivustot oli irronnu moottorist eli vivustojen kiinnitys.
Äske ku olin tulos himaa päin niin pikku pojat oli ajanu risteyksest ohi Ja kinoksiin ;D Pari tuntia oliva yritäneet kaivella paljail nakeilla relluu pois kinoksest vein lapparit avuks niin johan alko saamaan autoa tielle
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Liian kylmä mennä talliin tekemään autoille mitään, ei jaksa kämppääkään rakennella, mikään ei huvita.. Tallista vain tarttui silvian kuppipenkki käteen ja muutama laudanpätkä=
(tulipahan heikkolaatuinen kuva)
Tulipahan tehtyä ;D
Auto työn alla, mies auton alla.. Paljonko mahtuu euroja pieniin Nissaneihin.. ?
200sx S12 -85 / ikuisuusprojekti - BMW V8 (X.x L?)
200sx S13 -90 / €€€ käytetty - paloiteltu ja myyty pienissä säkeissä (satunnaisia osia + pikkunippeleitä mm. sisustaan jne vielä - Kysy!)
200sx S14A -99 / eheytysprojekti (levinnee käsistä tämäkin)
Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
陰陽 - Anything that makes you giggle, smile or laugh, Buy it or Marry it.
Silvia S15
alph4 vaihto walbron skylleen, ja mä sen tärkeimmän, eli uuden subbarin takaluukkuun. Rupes nikki minaj soimaan ihan eri nuotilla ;D
Ekaks ihmeteltiin et miks ei bensaa tuu, et meniks johdot tai letkut väärinpäin, kun pumppu huusi kuitenkin. Mut sit iski ahaa-elämys ja todettiin tankissa olevan liian vähän bensaa
No, pumppua sentin verran alaspäin ja auton tankkaus auttoi asiaa ;D
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
Systerin auton pesin, imuroisin ja vahasin sekä pientä "ominaisuuksien piiloittelua" leimalle. Lopputulema ei ollut kovin kummoinen, mutta lähtötilanteeseen nähden hyvä, sillä pesusientä tai vahapurkkia toi kinneri ei olekaan nähnyt sitten autoliikkeen.
It’s A Dog-Eat-Dog World, And I’m Wearing Milk-Bone Underwear
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
Tuossa faijan Civicissä lukee ihan ohjekirjassa, että "irroita koko lokasuoja, jotta voit vaihtaa parkkivalon polttimon". Tuskinpa siis löytyy luukkua. Isäukko oppi tekemään sen täysin irroittamatta, yläosa irti ja pienellä taivutuksella menee ketään pysyvästi vahingoittamatta. En ole tätä suoritusta livenä nähnyt, niin en osaa sen tarkemmin kertoa, että mitä irti ja mitä taivutellaan, mutta jokainen voi käyttää mielikuvitustaan.
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
On muutenkin helpoin auto polttimoiden vaihdon kannaltamitä mulla on ikinä ollut. Ehkä ne on jo tehtaalla tajunneet, että noita saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Takavaloihin kyllästyin kolmannen kierroksen kohdalla ja koitin ledejä tilalle. Toistaiseksi toimii ihan moitteetta.
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
On muutenkin helpoin auto polttimoiden vaihdon kannaltamitä mulla on ikinä ollut. Ehkä ne on jo tehtaalla tajunneet, että noita saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Takavaloihin kyllästyin kolmannen kierroksen kohdalla ja koitin ledejä tilalle. Toistaiseksi toimii ihan moitteetta.
Mikäköhän hondissa mättää? Mutsilla 09 civicci ja siitäkin jatkuvasti joku valo pimeänä...
En edes muista koska olisin joutunut omaan tai avon autoon vaihtamaan polttimon viimeksi. Enemmän kuin viisi vuotta aikaa.
K2 Wrote:Eilen käytin reilun tunnin Imprezan parkkivalojen vaihtoon. Lopputulos: ei pala vieläkään parkit. ;D Nerokas systeemi, pitää umpiot ottaa kokonaan pois, jotta pääsee parkit vaihtamaan, ja eivätpä ne umpiot suostuneet lähtemään pois paikoiltaan sitten mitenkään. Kenties lämpöisessä irtoaisikin, nyt tuolla parin asteen pakkasessa tuntui kaikki kumi- ja muoviosat pistävän aika kovasti hanttiin. (No ei siinä, faijan Civicissä sama operaatio vaatii lokasuojan purkamista. :)
Saanko kysyä, että minkä vuoden Civic? Olis itellä tarkoitus vaihtaa ajovalopolttimo omasta (sedan, 2008) ja näyttää kyllä niin houkuttavalta ajatukselta :-\
Toivotaan, että mun pienistä käsistä olis jälleen kerran hyötyä eikä tarvis puolta autoa purkaa.
Se on muistaakseni 2002. Tuo lokarikikkailu taitaa koskea Civicissä vain parkkivaloa, ei ajovalopolttimoa. Sama homma Subarun kanssa, muut menee kyllä helpommin, mutta parkkivalo on valoasetelman ulkoreunassa eli ei olekaan siellä "konetilassa".
'04 Accordissakin vaihdetaan parkki pyöräkotelon puolelta mutta siinä ainakin on ihan luukku sisälokarissa sitä varten.
Alkaa muuten ajovalopolttimon vaihtokin sujua aika ripeästi, me ollaan kohta 100tkm ajettu tolla ja merkistä riippuen polttimot kestää sen 6-8tkm
On muutenkin helpoin auto polttimoiden vaihdon kannaltamitä mulla on ikinä ollut. Ehkä ne on jo tehtaalla tajunneet, että noita saa olla vaihtamassa jatkuvasti. Takavaloihin kyllästyin kolmannen kierroksen kohdalla ja koitin ledejä tilalle. Toistaiseksi toimii ihan moitteetta.
Mikäköhän hondissa mättää? Mutsilla 09 civicci ja siitäkin jatkuvasti joku valo pimeänä...
En edes muista koska olisin joutunut omaan tai avon autoon vaihtamaan polttimon viimeksi. Enemmän kuin viisi vuotta aikaa.
Hämärästi muistuu viimekesältä mieleen yks asiakastapaus jossa Hondasta oli jompikumpi etuvalopolttimo jatkuvasti pimeenä. Siinä oli joku järjettömän kallis alkuperäispolttimo (ei kuitenkaan xenon) eikä auto sietänyt mitään muita polttimoita kun sitä. Hitto kun ei muistu mieleen mikä siinä polttimossa nyt oli niin erikoista verrattuna "tavalliseen" ajovalopolttimoon.