Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GTi ja time attack.. onko gti:stä radalle? :)
#61
zage Wrote:280x30 sanoo google S14 orkkislevyn kooksi. Ja niillä pääsee jo pitkälle almeran kokoisessa kipossa.

Eli kaiken järjen mukaan ton kokosella levyllä pystyy käyttää 15" vannetta koska gt primmussa on kans 280mm levyt edessä ja vakio-vannekoko on 15".
Reply
#62
Ei mahdu 15" eteen S14. Ottaa satulaan kiinni. Primerassa ei taida olla 4 mäntäsiä..
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Reply
#63
zage Wrote:Ei mahdu 15" eteen S14. Ottaa satulaan kiinni. Primerassa ei taida olla 4 mäntäsiä..

Kyllä muuten mahtuu Wink Peltivanne sopivalla spacerilla Big Grin

Tässä oli Z32 jarrut molemmissa päissä.

[Image: PC070135.jpg]
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#64
zage Wrote:Ei mahdu 15" eteen S14. Ottaa satulaan kiinni. Primerassa ei taida olla 4 mäntäsiä..

eihän se satula voi paljoo "korkeampi" olla?? leveämpi toki johtuen ku mäntiäkin on enempi.. ?? vai :O
Reply
#65
Joskus noita s14 nelimäntä satuloita sovittelin omaan almeraan ja tulin siihen tulokseen ettei onnistu.
Satulaa ei saanu jäkevästi linjaan jarrulevyn kanssa ei sitte millään. Raivostuttavasti kiinnitys pisteet satulassa ja olkavarressa tuli sen verran tielle ettei onnistu.
Satulaa siirrettäessä ylemmäksi olkavarsi otti kiinni ja taas alaspäin siirrettäessä tukivarsi tuli tielle.
Jos olisi onnistunut, niin sovite adapterit suunnitellu ja istuttanu paikalleen.
Reply
#66
Joskus noita ulkomaan foorumeita lueskellessa tuli eteen sellanen jarrusetti minkä luulisi melekein bolt-on olevan ilman suurempia kikkailuja eli:
Mitsu Evo 3 2 mäntä jarrusatulat ja siihen Rellu clio 182 etulevyt
Noistahan luulis saavan almeran kokoseen kippoon rakenneltua hyvin toppaavat jarrut ja passaa 15" vannekin ilman painoa lisääviä spaceri/pitempiä pinnapultti virityksiä.
Reply
#67
patakettu Wrote:Joskus noita ulkomaan foorumeita lueskellessa tuli eteen sellanen jarrusetti minkä luulisi melekein bolt-on olevan ilman suurempia kikkailuja eli:
Mitsu Evo 3 2 mäntä jarrusatulat ja siihen Rellu clio 182 etulevyt
Noistahan luulis saavan almeran kokoseen kippoon rakenneltua hyvin toppaavat jarrut ja passaa 15" vannekin ilman painoa lisääviä spaceri/pitempiä pinnapultti virityksiä.

z-powerilta saa ison jarrusetin joka on 100% paikalleen sopiva.. isoilla levyillä ja k-sportin satuloilla.. mut kustannus kysymys ku ei oo varaa semmoseen settiin. :/
Reply
#68
Juuh ja eikö tässä ollut tarkotus pienellä budjetilla parannella kulkupeliä ennen mitään isompia muutoksia?
Sen takia tuommosta jarrusettiä ehdotin mitä voipi harkita..
Reply
#69
patakettu Wrote:Juuh ja eikö tässä ollut tarkotus pienellä budjetilla parannella kulkupeliä ennen mitään isompia muutoksia?
Sen takia tuommosta jarrusettiä ehdotin mitä voipi harkita..

jooh pienellä budjetilla... ens talven aikana sit vähän peltimätä hommia korjaten ja uutta tekniikka keulalle asentaen jne... varmasti samalla sit ne jarrutkin.. nyt ei pysty mitään isoja vielä harkitsee.. Sad
Reply
#70
kuvatusta... Tongue

kolme ylintä kuvaa otettu tänään..
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...6856_o.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...1066_o.jpg

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...5463_o.jpg


http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...1746_n.jpg

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...6115_n.jpg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak...0127_n.jpg

ps. lisävalot on lähdössä pois kyl.. ei jää paikalleen..
Reply
#71
muistanko väärin vai eikö toi ollu aika kevyt kori jo ostettaessa? (mätävikaa tarkoitan..)
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#72
Mites sait tuon penkin istumaan? Omaan gti:hin laitettiin kuppijakkara kuskille, niin oli todella vaikea saada se tarpeeksi alas, että mahtui kypärän kanssa olemaan. Vakio kiskojen päälle kuitenkin saatiin se istutettua, joten on liikuteltavissa. Laitteles enemmän kuvia tekemisistäsi. Smile
Reply
#73
Kremilin Wrote:muistanko väärin vai eikö toi ollu aika kevyt kori jo ostettaessa? (mätävikaa tarkoitan..)

muistat väärin.. tässä yksilössä on löydetty paikattavaa vain takakaarien etuosasta.. ns. kulma kohta sisäpuolelta autoa molemmin puolin. muuta paikattavaa ei oo paikallistettu.

Mai Wrote:Mites sait tuon penkin istumaan? Omaan gti:hin laitettiin kuppijakkara kuskille, niin oli todella vaikea saada se tarpeeksi alas, että mahtui kypärän kanssa olemaan. Vakio kiskojen päälle kuitenkin saatiin se istutettua, joten on liikuteltavissa. Laitteles enemmän kuvia tekemisistäsi. Smile

kyllä se jakkara istutettiin carinan kiskoilla josta penkki alunperin onkin. hyvin pienillä "säädöillä" ja sovituksilla saatiin käymään alkuperäisen penkin kiinnitys kohtiin. Smile liikkuma-varaa penkissä on "PALJON" Smile ainoa miinus täl hetkellä et täydelliseen ajo-asentoon vaaditaan ratin vaihto "pitkällä" adapterilla Smile

koitetaan napsii kuvia ku ehtii.. Tongue aika on vaan rajallista ku pitää 5 päivää viikosta tehdä töitä ja joka toinen viikonloppu hoidellaan isän velvollisuuksia.. Smile
Reply
#74
vähän ulkonäköön liittyviä päivityksiä. Smile

Quartz Semiblack lamppukalvot ajovaloihin ja vilkkuihin
Quartz hiilikuitu teippi etulippaan
5% Solargard tummennuskalvot sivulaseihin ja 20% takalasiin
+muita pieniä juttuja.


Attached Files Thumbnail(s)
           
Reply
#75
montako hevosvoimaa noi tuo?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#76
Toi takalasinpyyhkimen moottori kannattaisi heivata vaikka tallin hyllylle tuolta luukusta, näin ollen olisi almera taas kilon kevyempi. Niin ja voisihan nuo takavalotkin tummentaa kun etuvalotkin on tummennettu.
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#77
Ei kai takana tartte ovipahvejakaan säilyttää? Ja mihin tuota vaimennusmattoa noin paljon tarttee. = )
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Reply
#78
Joko on päästy radalle?
Reply
#79
Kremilin Wrote:montako hevosvoimaa noi tuo?

Tietääkseni ulkonäköä päivitettiin ei hevosvoimia tällä erää?? Tongue

JUPE Wrote:Toi takalasinpyyhkimen moottori kannattaisi heivata vaikka tallin hyllylle tuolta luukusta, näin ollen olisi almera taas kilon kevyempi. Niin ja voisihan nuo takavalotkin tummentaa kun etuvalotkin on tummennettu.

Takalasinpyyhkimen moottorikin lähtee pois kuhan saan aikaseks.. miks nämä takavalot pitäis tummentaa? paikalleen tulee täysin tummat umpiot kuhan ne joskus saapuu ja saa tummennettua.

Hanska Wrote:Ei kai takana tartte ovipahvejakaan säilyttää? Ja mihin tuota vaimennusmattoa noin paljon tarttee. = )

Ei tarvii joo.. Tongue ja vaimennusmattoa on n. 1,5 mm kerros ni se painon säästö mitä noiden irrottamisella saa on aivan yhtä tyhjän kanssa Tongue ne jää sinne ellet itse niitä halua tulla kaapimaan mun puolesta Tongue vaimennusmatto oli paikallaan kun auton ostin.. Tongue kevyttä tavaraa kumminki.

Jartsa Wrote:Joko on päästy radalle?

Ei vielä... ens kesän juttuja sit..
Reply
#80
Eikö noita kerhonki ratapäiviä tällekkin kesälle ole järjestetty, niin olisi kannattanut käydä ihan harjoituksen vuoksi ajamassa, miten tekniikka muuten pelaa ja mitä parantamisen varaa seuraavalle kerralle jää??
Reply
#81
Sampza Wrote:Tietääkseni ulkonäköä päivitettiin ei hevosvoimia tällä erää?? Tongue



Takalasinpyyhkimen moottorikin lähtee pois kuhan saan aikaseks.. miks nämä takavalot pitäis tummentaa? paikalleen tulee täysin tummat umpiot kuhan ne joskus saapuu ja saa tummennettua.



Ei tarvii joo.. Tongue ja vaimennusmattoa on n. 1,5 mm kerros ni se painon säästö mitä noiden irrottamisella saa on aivan yhtä tyhjän kanssa Tongue ne jää sinne ellet itse niitä halua tulla kaapimaan mun puolesta Tongue vaimennusmatto oli paikallaan kun auton ostin.. Tongue kevyttä tavaraa kumminki.



Ei vielä... ens kesän juttuja sit..

Juu ei sitten varmaan tarvitse tummentaa jos toiset valot on jo tulossa, ei vaan osunut silmään mainintaa koko asiasta.

Säädettävän alustan, vaikka D2 asentamisella laihtuu auto varmaan 10kg, laihtuu siinä tietysti myös vähän lompakko.
Pulsarissa tuli punnittua ja vertailtua iskari/jousipakettien painoja, selkeä etu D2 hyväksi.
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
#82
patakettu Wrote:Eikö noita kerhonki ratapäiviä tällekkin kesälle ole järjestetty, niin olisi kannattanut käydä ihan harjoituksen vuoksi ajamassa, miten tekniikka muuten pelaa ja mitä parantamisen varaa seuraavalle kerralle jää??

Fakta on se et tuol paikallaan olevalla de koneella ei tule ku harmaita hiuksia, päätin et jätetään ajot radalla ens kesään koska talven aikana vaihtuu tekniikka jne.. ni saa aloittaa puhtaalta pöydältä.
Mulla ei sinne radalle hinkua ole ku en oo renkaitakaan sen takia vielä ostanut. Jarrut vaatii ehdottomasti mäntiä lisää! Mä otan ennemmin varman päälle ku lähtisin kekkuloimaan vakiojarruilla sinne. Smile
Reply
#83
tuleeko nyt VE vai joku vielä eksoottisempi? turbon tuoma hyöty minkä menettää painossa ja tehoalueen radikaalisena muuttumisena en näkis hyödyksi..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#84
VE kone sinne konehuoneeseen tippuu talven aikana
Reply
#85
Sampza Wrote:VE kone sinne konehuoneeseen tippuu talven aikana

Kymmenen pistettä ja papukaija merkki.
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#86
moottorivaihtoehtoja mietitty tässä kovasti.. http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine

SR16VE : saako tästä miten irti lisähevosia? kumminki wikin mukaan 175hv/7800rpm
SR16VE N1 : tätä koittanut tutkiskella netistä.. löytyy hyvin vähän mistään eikä oo paljoo tehtykään mut olis ainakin eksoottinen paketti keulalle. ???
SR20VE : Onks tää nyt sit se helpoin tie onneen? ja nettiä tutkineena ilmeisesti 16VE nokilla tulee lisää kivaa?

kertokaahan puolesta ja vastaan..

sit miettiny kytkin hommaa.. sintteriä vai muuten vaan "vakiota parempi kytkinpaketti" ? ajettavuudella radalla on tärkein merkitys.. katu-ajot jää vähälle ni ei oo välii.

sitten toi vaihdelaatikko, ostaisinko moottorin ja vaihdelaatikon samalla? vai luottaisko siihen et vanha 260tkm vaihdelaatikko kestää? se muutama satanen ei meinaan tunnu moottorin rinnalla enää jos "uuden" vaihdelaatikon ostais. toisaalta sais nostaa de-koneen vaihdelaatikkoineen pois ja jättää autotallin kulmaan "eläkkeelle" Smile ja sit nostaa vaan uus paketti keulalle.
Reply
#87
Sampza Wrote:moottorivaihtoehtoja mietitty tässä kovasti.. http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR_engine

SR16VE : saako tästä miten irti lisähevosia? kumminki wikin mukaan 175hv/7800rpm
SR16VE N1 : tätä koittanut tutkiskella netistä.. löytyy hyvin vähän mistään eikä oo paljoo tehtykään mut olis ainakin eksoottinen paketti keulalle. ???
SR20VE : Onks tää nyt sit se helpoin tie onneen? ja nettiä tutkineena ilmeisesti 16VE nokilla tulee lisää kivaa?

kertokaahan puolesta ja vastaan..

sit miettiny kytkin hommaa.. sintteriä vai muuten vaan "vakiota parempi kytkinpaketti" ? ajettavuudella radalla on tärkein merkitys.. katu-ajot jää vähälle ni ei oo välii.

sitten toi vaihdelaatikko, ostaisinko moottorin ja vaihdelaatikon samalla? vai luottaisko siihen et vanha 260tkm vaihdelaatikko kestää? se muutama satanen ei meinaan tunnu moottorin rinnalla enää jos "uuden" vaihdelaatikon ostais. toisaalta sais nostaa de-koneen vaihdelaatikkoineen pois ja jättää autotallin kulmaan "eläkkeelle" Smile ja sit nostaa vaan uus paketti keulalle.


No mitä itse näkisin niin sr20ve ja sr16ve:n nokat niin ei tarvi säätöpalojen kanssa ruveta leikkimään jollet ole purkamassa konetta laisinkaan. N1 nokilla tarvit jäykemmät jouset ja sit menee säätämiseks, jotta saat välykset kohilleen sekä männät kannattaa vaihtaa, jotta N1 nokista on jotain hyötyä. Mut kannattaa oikeesti kone löydä nappuloiks, koska on tullut jo nähtyä miten mineraali öljy palaa kiinni ja sitä tatinan määrää ja se kun sieltä lähtee liikkeelle niin loppu tuloksen voi arvata. Kytkimestä et Jampalta löytyy ainakin massa joka varmasti pitää. Vaihdelaatikosta niin lukollinen olis se minkä laittaisin jos vaan löytyis mut tuntuu olevan kiven alla ja jos ei rahasta pulaa niin sit suorakytkentä.
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#88
Bomber Wrote:No mitä itse näkisin niin sr20ve ja sr16ve:n nokat niin ei tarvi säätöpalojen kanssa ruveta leikkimään jollet ole purkamassa konetta laisinkaan. N1 nokilla tarvit jäykemmät jouset ja sit menee säätämiseks, jotta saat välykset kohilleen sekä männät kannattaa vaihtaa, jotta N1 nokista on jotain hyötyä. Mut kannattaa oikeesti kone löydä nappuloiks, koska on tullut jo nähtyä miten mineraali öljy palaa kiinni ja sitä tatinan määrää ja se kun sieltä lähtee liikkeelle niin loppu tuloksen voi arvata. Kytkimestä et Jampalta löytyy ainakin massa joka varmasti pitää. Vaihdelaatikosta niin lukollinen olis se minkä laittaisin jos vaan löytyis mut tuntuu olevan kiven alla ja jos ei rahasta pulaa niin sit suorakytkentä.

moottorin läpi käynti olis kyllä hyvä tehdä ennen keulalle nostamista et näkee mitä se on syönyt. ei oo iso asia vaihdella stefat ja tiivisteet ja samalla saa katottua sit laakerit sun muut..
onkos noissa japanin pulsareissa sitten paljonkin lukollisia vaihdelaatikoita? kaikissa vaiko vaan niissä mihin se on ruksattu uutena mukaan? onko tietoa?
Reply
#89
vanteitakin tuli jo mietittyä.. 16" olen sovitellut näitä virtuaalisesti. alla kuvaa..


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#90
Toi lukkoasia selviää lähipäivinä, et käykö siihen ihan tavalliseen RS5F32A laatikkoon Quaifen lukko.

Eli tämä: http://quaife.co.uk/shop/products/qdf6l-2
BB T12 SR20VET (GTI 05-06/2011)/BB T12 CA18ET (CDA21ET vielä joskus) /Primera WP11-144 SPORT+ SR20DE/Datsun 510 -70 L20 R6 (pahasti kesken) /VW LT35 kalustonkuljetin /Purettuja etuvetoja useita ->http://jjautoparts.fi/
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)