Joskus noita s14 nelimäntä satuloita sovittelin omaan almeraan ja tulin siihen tulokseen ettei onnistu.
Satulaa ei saanu jäkevästi linjaan jarrulevyn kanssa ei sitte millään. Raivostuttavasti kiinnitys pisteet satulassa ja olkavarressa tuli sen verran tielle ettei onnistu.
Satulaa siirrettäessä ylemmäksi olkavarsi otti kiinni ja taas alaspäin siirrettäessä tukivarsi tuli tielle.
Jos olisi onnistunut, niin sovite adapterit suunnitellu ja istuttanu paikalleen.
Joskus noita ulkomaan foorumeita lueskellessa tuli eteen sellanen jarrusetti minkä luulisi melekein bolt-on olevan ilman suurempia kikkailuja eli:
Mitsu Evo 3 2 mäntä jarrusatulat ja siihen Rellu clio 182 etulevyt
Noistahan luulis saavan almeran kokoseen kippoon rakenneltua hyvin toppaavat jarrut ja passaa 15" vannekin ilman painoa lisääviä spaceri/pitempiä pinnapultti virityksiä.
patakettu Wrote:Joskus noita ulkomaan foorumeita lueskellessa tuli eteen sellanen jarrusetti minkä luulisi melekein bolt-on olevan ilman suurempia kikkailuja eli:
Mitsu Evo 3 2 mäntä jarrusatulat ja siihen Rellu clio 182 etulevyt
Noistahan luulis saavan almeran kokoseen kippoon rakenneltua hyvin toppaavat jarrut ja passaa 15" vannekin ilman painoa lisääviä spaceri/pitempiä pinnapultti virityksiä.
z-powerilta saa ison jarrusetin joka on 100% paikalleen sopiva.. isoilla levyillä ja k-sportin satuloilla.. mut kustannus kysymys ku ei oo varaa semmoseen settiin. :/
Juuh ja eikö tässä ollut tarkotus pienellä budjetilla parannella kulkupeliä ennen mitään isompia muutoksia?
Sen takia tuommosta jarrusettiä ehdotin mitä voipi harkita..
patakettu Wrote:Juuh ja eikö tässä ollut tarkotus pienellä budjetilla parannella kulkupeliä ennen mitään isompia muutoksia?
Sen takia tuommosta jarrusettiä ehdotin mitä voipi harkita..
jooh pienellä budjetilla... ens talven aikana sit vähän peltimätä hommia korjaten ja uutta tekniikka keulalle asentaen jne... varmasti samalla sit ne jarrutkin.. nyt ei pysty mitään isoja vielä harkitsee..
Mites sait tuon penkin istumaan? Omaan gti:hin laitettiin kuppijakkara kuskille, niin oli todella vaikea saada se tarpeeksi alas, että mahtui kypärän kanssa olemaan. Vakio kiskojen päälle kuitenkin saatiin se istutettua, joten on liikuteltavissa. Laitteles enemmän kuvia tekemisistäsi.
Kremilin Wrote:muistanko väärin vai eikö toi ollu aika kevyt kori jo ostettaessa? (mätävikaa tarkoitan..)
muistat väärin.. tässä yksilössä on löydetty paikattavaa vain takakaarien etuosasta.. ns. kulma kohta sisäpuolelta autoa molemmin puolin. muuta paikattavaa ei oo paikallistettu.
Mai Wrote:Mites sait tuon penkin istumaan? Omaan gti:hin laitettiin kuppijakkara kuskille, niin oli todella vaikea saada se tarpeeksi alas, että mahtui kypärän kanssa olemaan. Vakio kiskojen päälle kuitenkin saatiin se istutettua, joten on liikuteltavissa. Laitteles enemmän kuvia tekemisistäsi.
kyllä se jakkara istutettiin carinan kiskoilla josta penkki alunperin onkin. hyvin pienillä "säädöillä" ja sovituksilla saatiin käymään alkuperäisen penkin kiinnitys kohtiin. liikkuma-varaa penkissä on "PALJON" ainoa miinus täl hetkellä et täydelliseen ajo-asentoon vaaditaan ratin vaihto "pitkällä" adapterilla
koitetaan napsii kuvia ku ehtii.. aika on vaan rajallista ku pitää 5 päivää viikosta tehdä töitä ja joka toinen viikonloppu hoidellaan isän velvollisuuksia..
Toi takalasinpyyhkimen moottori kannattaisi heivata vaikka tallin hyllylle tuolta luukusta, näin ollen olisi almera taas kilon kevyempi. Niin ja voisihan nuo takavalotkin tummentaa kun etuvalotkin on tummennettu.
Ei kai takana tartte ovipahvejakaan säilyttää? Ja mihin tuota vaimennusmattoa noin paljon tarttee. = )
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Tietääkseni ulkonäköä päivitettiin ei hevosvoimia tällä erää??
JUPE Wrote:Toi takalasinpyyhkimen moottori kannattaisi heivata vaikka tallin hyllylle tuolta luukusta, näin ollen olisi almera taas kilon kevyempi. Niin ja voisihan nuo takavalotkin tummentaa kun etuvalotkin on tummennettu.
Takalasinpyyhkimen moottorikin lähtee pois kuhan saan aikaseks.. miks nämä takavalot pitäis tummentaa? paikalleen tulee täysin tummat umpiot kuhan ne joskus saapuu ja saa tummennettua.
Hanska Wrote:Ei kai takana tartte ovipahvejakaan säilyttää? Ja mihin tuota vaimennusmattoa noin paljon tarttee. = )
Ei tarvii joo.. ja vaimennusmattoa on n. 1,5 mm kerros ni se painon säästö mitä noiden irrottamisella saa on aivan yhtä tyhjän kanssa ne jää sinne ellet itse niitä halua tulla kaapimaan mun puolesta vaimennusmatto oli paikallaan kun auton ostin.. kevyttä tavaraa kumminki.
Eikö noita kerhonki ratapäiviä tällekkin kesälle ole järjestetty, niin olisi kannattanut käydä ihan harjoituksen vuoksi ajamassa, miten tekniikka muuten pelaa ja mitä parantamisen varaa seuraavalle kerralle jää??
Sampza Wrote:Tietääkseni ulkonäköä päivitettiin ei hevosvoimia tällä erää??
Takalasinpyyhkimen moottorikin lähtee pois kuhan saan aikaseks.. miks nämä takavalot pitäis tummentaa? paikalleen tulee täysin tummat umpiot kuhan ne joskus saapuu ja saa tummennettua.
Ei tarvii joo.. ja vaimennusmattoa on n. 1,5 mm kerros ni se painon säästö mitä noiden irrottamisella saa on aivan yhtä tyhjän kanssa ne jää sinne ellet itse niitä halua tulla kaapimaan mun puolesta vaimennusmatto oli paikallaan kun auton ostin.. kevyttä tavaraa kumminki.
Ei vielä... ens kesän juttuja sit..
Juu ei sitten varmaan tarvitse tummentaa jos toiset valot on jo tulossa, ei vaan osunut silmään mainintaa koko asiasta.
Säädettävän alustan, vaikka D2 asentamisella laihtuu auto varmaan 10kg, laihtuu siinä tietysti myös vähän lompakko.
Pulsarissa tuli punnittua ja vertailtua iskari/jousipakettien painoja, selkeä etu D2 hyväksi.
patakettu Wrote:Eikö noita kerhonki ratapäiviä tällekkin kesälle ole järjestetty, niin olisi kannattanut käydä ihan harjoituksen vuoksi ajamassa, miten tekniikka muuten pelaa ja mitä parantamisen varaa seuraavalle kerralle jää??
Fakta on se et tuol paikallaan olevalla de koneella ei tule ku harmaita hiuksia, päätin et jätetään ajot radalla ens kesään koska talven aikana vaihtuu tekniikka jne.. ni saa aloittaa puhtaalta pöydältä.
Mulla ei sinne radalle hinkua ole ku en oo renkaitakaan sen takia vielä ostanut. Jarrut vaatii ehdottomasti mäntiä lisää! Mä otan ennemmin varman päälle ku lähtisin kekkuloimaan vakiojarruilla sinne.
SR16VE : saako tästä miten irti lisähevosia? kumminki wikin mukaan 175hv/7800rpm
SR16VE N1 : tätä koittanut tutkiskella netistä.. löytyy hyvin vähän mistään eikä oo paljoo tehtykään mut olis ainakin eksoottinen paketti keulalle. ???
SR20VE : Onks tää nyt sit se helpoin tie onneen? ja nettiä tutkineena ilmeisesti 16VE nokilla tulee lisää kivaa?
kertokaahan puolesta ja vastaan..
sit miettiny kytkin hommaa.. sintteriä vai muuten vaan "vakiota parempi kytkinpaketti" ? ajettavuudella radalla on tärkein merkitys.. katu-ajot jää vähälle ni ei oo välii.
sitten toi vaihdelaatikko, ostaisinko moottorin ja vaihdelaatikon samalla? vai luottaisko siihen et vanha 260tkm vaihdelaatikko kestää? se muutama satanen ei meinaan tunnu moottorin rinnalla enää jos "uuden" vaihdelaatikon ostais. toisaalta sais nostaa de-koneen vaihdelaatikkoineen pois ja jättää autotallin kulmaan "eläkkeelle" ja sit nostaa vaan uus paketti keulalle.
SR16VE : saako tästä miten irti lisähevosia? kumminki wikin mukaan 175hv/7800rpm
SR16VE N1 : tätä koittanut tutkiskella netistä.. löytyy hyvin vähän mistään eikä oo paljoo tehtykään mut olis ainakin eksoottinen paketti keulalle. ???
SR20VE : Onks tää nyt sit se helpoin tie onneen? ja nettiä tutkineena ilmeisesti 16VE nokilla tulee lisää kivaa?
kertokaahan puolesta ja vastaan..
sit miettiny kytkin hommaa.. sintteriä vai muuten vaan "vakiota parempi kytkinpaketti" ? ajettavuudella radalla on tärkein merkitys.. katu-ajot jää vähälle ni ei oo välii.
sitten toi vaihdelaatikko, ostaisinko moottorin ja vaihdelaatikon samalla? vai luottaisko siihen et vanha 260tkm vaihdelaatikko kestää? se muutama satanen ei meinaan tunnu moottorin rinnalla enää jos "uuden" vaihdelaatikon ostais. toisaalta sais nostaa de-koneen vaihdelaatikkoineen pois ja jättää autotallin kulmaan "eläkkeelle" ja sit nostaa vaan uus paketti keulalle.
No mitä itse näkisin niin sr20ve ja sr16ve:n nokat niin ei tarvi säätöpalojen kanssa ruveta leikkimään jollet ole purkamassa konetta laisinkaan. N1 nokilla tarvit jäykemmät jouset ja sit menee säätämiseks, jotta saat välykset kohilleen sekä männät kannattaa vaihtaa, jotta N1 nokista on jotain hyötyä. Mut kannattaa oikeesti kone löydä nappuloiks, koska on tullut jo nähtyä miten mineraali öljy palaa kiinni ja sitä tatinan määrää ja se kun sieltä lähtee liikkeelle niin loppu tuloksen voi arvata. Kytkimestä et Jampalta löytyy ainakin massa joka varmasti pitää. Vaihdelaatikosta niin lukollinen olis se minkä laittaisin jos vaan löytyis mut tuntuu olevan kiven alla ja jos ei rahasta pulaa niin sit suorakytkentä.
Bomber Wrote:No mitä itse näkisin niin sr20ve ja sr16ve:n nokat niin ei tarvi säätöpalojen kanssa ruveta leikkimään jollet ole purkamassa konetta laisinkaan. N1 nokilla tarvit jäykemmät jouset ja sit menee säätämiseks, jotta saat välykset kohilleen sekä männät kannattaa vaihtaa, jotta N1 nokista on jotain hyötyä. Mut kannattaa oikeesti kone löydä nappuloiks, koska on tullut jo nähtyä miten mineraali öljy palaa kiinni ja sitä tatinan määrää ja se kun sieltä lähtee liikkeelle niin loppu tuloksen voi arvata. Kytkimestä et Jampalta löytyy ainakin massa joka varmasti pitää. Vaihdelaatikosta niin lukollinen olis se minkä laittaisin jos vaan löytyis mut tuntuu olevan kiven alla ja jos ei rahasta pulaa niin sit suorakytkentä.
moottorin läpi käynti olis kyllä hyvä tehdä ennen keulalle nostamista et näkee mitä se on syönyt. ei oo iso asia vaihdella stefat ja tiivisteet ja samalla saa katottua sit laakerit sun muut..
onkos noissa japanin pulsareissa sitten paljonkin lukollisia vaihdelaatikoita? kaikissa vaiko vaan niissä mihin se on ruksattu uutena mukaan? onko tietoa?