Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GTi ja time attack.. onko gti:stä radalle? :)
#31
Noita sääntöjä lueskeltua oma kikkare mitä vuosien varrella tullu laiteltua kävis noilla eväillä vallan mainiosti club luokkaan. 8)

Omassa alusta BC-racing BR, renkaina videossa oli Toyon R1R 195/50 15" ja niissä muistaakseni se tw140 taisi olla.
Niin joo kannattaa samalla kattoa nuo moottorin tukikumit onko vaihtokunnossa, kun koneen takimmainen tuki voipi olla entinen tämän ikäluokan almeroissa.
Kiihdytellessä raivostuttava jäkätin moottorin heilahdellessa konehuoneessa.
Prothanea tai vastaavia uretaaniversioita tilalle vaan, niin kummasti korjaantuu tuokin ongelma. 8)
Reply
#32
Pasi_ Wrote:Jos siihen saa niin laita keltaiset palat. Toimii todella hyvin radalla enkä huomannut kadulla mitään miinuksia. Hintaero ei taida kummonen olla.

Sampzan onneksi yellowstuffia saa noihin satuloihin Smile
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#33
Paljonko on painoa? Jos (saa) alle tonnin niin pitäisi päästä pienellä panostuksella ihan kohtuullisia aikoja.

Lähtisin kokeilemaan vakiojarruilla ebc keltaisilla ja hyvillä nesteillä ja katsoo sitten tarvitaanko parempia. Kai tossa on paremmat jarrut kuitenkin kuin perus-almerassa?

Meillä vähän vastaavassa kevyessä etuvetoautossa vakiojarrut em. parannuksilla, 2-mäntäiset satulat ja 255mm levyt, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmia. En turhaan laittaisi enempää painoa jarruihin.
Reply
#34
Hakalaj Wrote:Paljonko on painoa? Jos (saa) alle tonnin niin pitäisi päästä pienellä panostuksella ihan kohtuullisia aikoja.

Lähtisin kokeilemaan vakiojarruilla ebc keltaisilla ja hyvillä nesteillä ja katsoo sitten tarvitaanko parempia. Kai tossa on paremmat jarrut kuitenkin kuin perus-almerassa?

Meillä vähän vastaavassa kevyessä etuvetoautossa vakiojarrut em. parannuksilla, 2-mäntäiset satulat ja 255mm levyt, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmia. En turhaan laittaisi enempää painoa jarruihin.

auton omapainohan on jotain reipas 1200kg sellaisenaan.. mä en tiedä mistä sitä painoo sit lähtis karsii ku perästä sitä ei mahdottomia saa pois ja onko siinä järkeäkään ku muutenki yli 60% auton painosta etu-akselilla.. on mietitty et tuleeko siitä levoton sitten ku perä kevenee liikaa :Smile

kyl aateltiin kustannus syistä pysyy vakiojarruilla et tosiaan sitä keltaista palaa ja hyvät nesteet..

aateltiin kyl et eka kesä kokeillaan miten saadaan vehje rokkaamaan et ei vielä virallisiin lähtis.. onhan niitä ratapäiviä ja iltoja kumminki tiedossa eri radoille ni sit sais vähän monipuolisemmin selkoo miten vehje toimii eri radoilla ja mistä aletaan muuttaa autoo..
Reply
#35
Lastu vaparissa onko siitä oikeasti hyötyä?
"dnsf kaverit on kyllä sellasta porukkaa että huhhuh. Suurin virhe koskaan että ikinä kirjotin sinne yhtään mitään." -Joopajoo111
HCR32 4D
GE KL-ZE
MY07 GD EJ20
Reply
#36
SubLine Wrote:Lastu vaparissa onko siitä oikeasti hyötyä?

no mistäs sitä tietää onko nissanissa mut onhan ne bemarin paskoistaki ottanu lastulla vaparina yli 15hv tehonlisäyksiä jos tuning.fi lehden artikkeliin on uskominen.. Tongue
Reply
#37
Jos muistan oikein 10 vuoden takaisia Almerahommia niin pakosarjalla, putkistolla, putsarilla ja sytkän aikaistamisella sai ~160 heppaa ja unichippi lisäksi niin jollain oli penkitetty 172 heppaa.

Lemppa sit veti hiukan homman överiksi ja tais olla pari sataa heppaa sen jälkeen kun autoon oli tuhlattu rengasmiehen kolmen vuoden bruttopalkka Smile
Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
#38
Sampza Wrote:
SubLine Wrote:Lastu vaparissa onko siitä oikeasti hyötyä?

no mistäs sitä tietää onko nissanissa mut onhan ne bemarin paskoistaki ottanu lastulla vaparina yli 15hv tehonlisäyksiä jos tuning.fi lehden artikkeliin on uskominen.. Tongue

Saahan lastulla ainakin hieman korjattua seoksia mut mä ainakin vaihtaisin ihan eri tekniikan. Minun mielipide Smile
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#39
Late Wrote:Jos muistan oikein 10 vuoden takaisia Almerahommia niin pakosarjalla, putkistolla, putsarilla ja sytkän aikaistamisella sai ~160 heppaa ja unichippi lisäksi niin jollain oli penkitetty 172 heppaa.

Lemppa sit veti hiukan homman överiksi ja tais olla pari sataa heppaa sen jälkeen kun autoon oli tuhlattu rengasmiehen kolmen vuoden bruttopalkka Smile

Pakko oli kaivaa vanhat Unichipin penkkilaput Harisella 23.5.08 128Kw 5950Rpm ja 220Nm 5026Rpm Smile
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply
#40
Sampza Wrote:
Hakalaj Wrote:Paljonko on painoa? Jos (saa) alle tonnin niin pitäisi päästä pienellä panostuksella ihan kohtuullisia aikoja.

Lähtisin kokeilemaan vakiojarruilla ebc keltaisilla ja hyvillä nesteillä ja katsoo sitten tarvitaanko parempia. Kai tossa on paremmat jarrut kuitenkin kuin perus-almerassa?

Meillä vähän vastaavassa kevyessä etuvetoautossa vakiojarrut em. parannuksilla, 2-mäntäiset satulat ja 255mm levyt, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmia. En turhaan laittaisi enempää painoa jarruihin.

auton omapainohan on jotain reipas 1200kg sellaisenaan.. mä en tiedä mistä sitä painoo sit lähtis karsii ku perästä sitä ei mahdottomia saa pois ja onko siinä järkeäkään ku muutenki yli 60% auton painosta etu-akselilla.. on mietitty et tuleeko siitä levoton sitten ku perä kevenee liikaa :Smile

kyl aateltiin kustannus syistä pysyy vakiojarruilla et tosiaan sitä keltaista palaa ja hyvät nesteet..

aateltiin kyl et eka kesä kokeillaan miten saadaan vehje rokkaamaan et ei vielä virallisiin lähtis.. onhan niitä ratapäiviä ja iltoja kumminki tiedossa eri radoille ni sit sais vähän monipuolisemmin selkoo miten vehje toimii eri radoilla ja mistä aletaan muuttaa autoo..

Tuon almeran painon saa tiputettua sinne ~950kg suht helpostikkin riisumalla ns. sähköherkut jne.
Ajettavuushan ei siitä huonone, vaikka hieman yliohjaavaksi meniskin.

Sitten tuohon lastuhommaan.. Nistunea kiinni vaan, niin ompahan valmiiksi kohtuu kustannuksilla toimiva moottorinohjaus. 8)
Reply
#41
patakettu Wrote:
Sampza Wrote:
Hakalaj Wrote:Paljonko on painoa? Jos (saa) alle tonnin niin pitäisi päästä pienellä panostuksella ihan kohtuullisia aikoja.

Lähtisin kokeilemaan vakiojarruilla ebc keltaisilla ja hyvillä nesteillä ja katsoo sitten tarvitaanko parempia. Kai tossa on paremmat jarrut kuitenkin kuin perus-almerassa?

Meillä vähän vastaavassa kevyessä etuvetoautossa vakiojarrut em. parannuksilla, 2-mäntäiset satulat ja 255mm levyt, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmia. En turhaan laittaisi enempää painoa jarruihin.

auton omapainohan on jotain reipas 1200kg sellaisenaan.. mä en tiedä mistä sitä painoo sit lähtis karsii ku perästä sitä ei mahdottomia saa pois ja onko siinä järkeäkään ku muutenki yli 60% auton painosta etu-akselilla.. on mietitty et tuleeko siitä levoton sitten ku perä kevenee liikaa :Smile

kyl aateltiin kustannus syistä pysyy vakiojarruilla et tosiaan sitä keltaista palaa ja hyvät nesteet..

aateltiin kyl et eka kesä kokeillaan miten saadaan vehje rokkaamaan et ei vielä virallisiin lähtis.. onhan niitä ratapäiviä ja iltoja kumminki tiedossa eri radoille ni sit sais vähän monipuolisemmin selkoo miten vehje toimii eri radoilla ja mistä aletaan muuttaa autoo..

Tuon almeran painon saa tiputettua sinne ~950kg suht helpostikkin riisumalla ns. sähköherkut jne.
Ajettavuushan ei siitä huonone, vaikka hieman yliohjaavaksi meniskin.

Sitten tuohon lastuhommaan.. Nistunea kiinni vaan, niin ompahan valmiiksi kohtuu kustannuksilla toimiva moottorinohjaus. 8)

Kävellä töihin ja syödä pelkkää hernarii kuukauden ja säästää viimeisetkin pelieurot siihen VE pannuun..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#42
Kremilin Wrote:
patakettu Wrote:
Sampza Wrote:
Hakalaj Wrote:Paljonko on painoa? Jos (saa) alle tonnin niin pitäisi päästä pienellä panostuksella ihan kohtuullisia aikoja.

Lähtisin kokeilemaan vakiojarruilla ebc keltaisilla ja hyvillä nesteillä ja katsoo sitten tarvitaanko parempia. Kai tossa on paremmat jarrut kuitenkin kuin perus-almerassa?

Meillä vähän vastaavassa kevyessä etuvetoautossa vakiojarrut em. parannuksilla, 2-mäntäiset satulat ja 255mm levyt, eikä koskaan ole ollut jarrujen kanssa ongelmia. En turhaan laittaisi enempää painoa jarruihin.

auton omapainohan on jotain reipas 1200kg sellaisenaan.. mä en tiedä mistä sitä painoo sit lähtis karsii ku perästä sitä ei mahdottomia saa pois ja onko siinä järkeäkään ku muutenki yli 60% auton painosta etu-akselilla.. on mietitty et tuleeko siitä levoton sitten ku perä kevenee liikaa :Smile

kyl aateltiin kustannus syistä pysyy vakiojarruilla et tosiaan sitä keltaista palaa ja hyvät nesteet..

aateltiin kyl et eka kesä kokeillaan miten saadaan vehje rokkaamaan et ei vielä virallisiin lähtis.. onhan niitä ratapäiviä ja iltoja kumminki tiedossa eri radoille ni sit sais vähän monipuolisemmin selkoo miten vehje toimii eri radoilla ja mistä aletaan muuttaa autoo..

Tuon almeran painon saa tiputettua sinne ~950kg suht helpostikkin riisumalla ns. sähköherkut jne.
Ajettavuushan ei siitä huonone, vaikka hieman yliohjaavaksi meniskin.

Sitten tuohon lastuhommaan.. Nistunea kiinni vaan, niin ompahan valmiiksi kohtuu kustannuksilla toimiva moottorinohjaus. 8)

Kävellä töihin ja syödä pelkkää hernarii kuukauden ja säästää viimeisetkin pelieurot siihen VE pannuun..

mutta kun tarkoitus ei ole hommata ve-konetta.. ??? mitä sillä ve-koneella tässä vaiheessa ku ei se voima mene silläKÄÄN tekniikalla vielä tiehen niin että siitä olis käytännössä hyötyä. pitäis ihan ensiks saada alusta, jarrut kuntoon ja koria vähän kevyemmäks.. sit pitäis opetella ajamaanki.. eiks täs nyt oo ihan tarpeeks vaiheita ennen ku aletaan tekniikkaa vaihtamaan. ja mitä lastuun tulee ni ei sitä olla kyllä hommaamassa tai laittamassa.. nistune sit asia erikseen mut ei tarvita nyt semmosia.. laitetaan nyt ensin auto muuten rokkaamaan ja mietitään sit VASTA mikä tekniikka ku vanhaa de-konetta aletaan siirtelee ehtoon puolelle. käykö näin? unohdetaan se tekniikan vaihto jne nyt täs vaiheessa kokonaan.
Reply
#43
etanolia tankkii ja ennakkoa perkeleesti! Big Grin vähän bpaineita ylös tai sitte suoraa isompaa suutinta.
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
#44
Kannattaa varmaan sijoittaa rahat ennemmin alustaan, kuin moottoriin. Ei se teho niin paljon nopeampaa tee siitä autosta ratakäytössä, luotettavuus vaan kärsii. Onko noissa vakiona lukkoa?
Reply
#45
Tuning.fi lehdessä 8/2011 esitelty civic, jossa todellakin panostettu alustaan ja ajo-ominaisuuksiin (ainakin sillä perusteella mitä varikko toimintaa tuli seurattua).

Sivustolta speksit ja in car videon pätkiä.

http://www.mtek.fi/index.php/2012/06/10/the-race-car
Reply
#46
Painoa pois vaan niin paljon kuin saa, se on edullisin tapa virittää, ei ne hepat ratkaise vaan tehopainosuhde. Voi aatella näin, kun helpot kilot on otettu pois, sen jälkeen 10kg vastaa aina 1.5kg tehonliäystä, ehkä enemmänkin. Kun kaikki on riisuttu ja lasit korvattu polykarbonaatilla, niin rälläkkä ja reikäpora laulamaan.

Satsaa alustaan ja renkaisiin rahat mitä on käytettävissä, ei sen 10hp tehonlisän metsästämiseen.
Reply
#47
Kun vakiokinneriä aletaan rakentamaan radalle, niin tosiaan ensin painoa pois niin paljon kuin vain mahdollista.
Sen jälkeen alustan parannusta, hyvin harvan mallin vakioalustalla pystyy kunnolla radalla ajamaan.
Vasta kun näissä on tehty kaikki mahdollinen, on syytä / järkeä lähteä moottorin kimppuun tehon lisäys mielessä.
BMW X5 4.8is
Reply
#48
Oliko tämä tarkoitus pitää kilvissä?
Reply
#49
Mai Wrote:Oliko tämä tarkoitus pitää kilvissä?

Sampza Wrote:ja jatkossakin tarkoitus olis pitää auto katukilvissä.
BMW X5 4.8is
Reply
#50
Mai Wrote:Oliko tämä tarkoitus pitää kilvissä?

niinku tuuve lainasikin jo ni tarkoitus on ainakin tämä vuosi pitää kilvissä.. mietitään sit ens talvena mitä keksitään.. kyllä ajatuksellakin jo leikittiin et jos mentäisiin vähän erikautta niitä hevosvoimia hakemaan.. ku käytössä on japanin tuonti-tie kaverin kautta et esim. gti-r tekniikka keulalle.. olis pikkusen eri meininki ku ve-koneessa ja sit ei kyl oo väliä päästöilläkään ku ei jää kilpiin jos tommosta tekniikkaa aletaan laittamaan..
Reply
#51
nonniiiih... ollut vähän hiljaista sen takia ku ollaan selvitelty asioita.

turva-kaarien tekijä on tiedossa.. ens kuussa toivon mukaan kelit lämpenee ni päästään tosi toimiin. sisustan purkamista ja ylimääräisten "objektien" poistamista.. Big Grin

mut tosiaan turva-kaaret tuleekin nyt sitten ku sain sen verran hyvän tarjouksen tekijältä et käytän edun hyödyksi.

jarrut aletaan myös laittamaan "uudelle tasolle" kuhan ilmat lämpee.. Smile jatkan topicin päivittämistä ku on päivitettävää Smile

Reply
#52
noniin.. saatu pari pikku sponssia mukaan touhuun.. kiitos Tyre Fixille josta saadaan ratarenkaat, usa-carsille sekä tmi skystylelle tuesta jne. kiitos vielä JS Sound & Styling josta saadaan tummennukset sekä teippaus autoon.

jarruosat on tulossa, samoin öljyt sekä uudet nesteet.. kyllä tää tästä pikku hiljaa. Smile purkutouhut aloitetaan heti ku pystyy ulkona touhuu.. ei oo paikkaa mis pääsis touhuu sisätiloissa. :/
Reply
#53
Olisko jollain antaa kokeiltavaks z32 etujarruja? Kokeilisin sopivuutta käytännössä almeraan.

Almeran kans on edetty jonku verran, sisustaa purettu, hifit poistettu, takapenkit, takavyöt, vararengas, jotain peltiosia jotka peitti takaiskaritolppia, kaikkee ylimäärästä on ruuvattu irti. Veikkaisin et n. 150kg olis nyt helposti lähtevänä poistettu. Vielä olis matkaa ku ilmastointi pitäis poistaa, samoin vakkarinopeuden säädin, kattoluukku??(ikkuna, ei toimi muuten). Kuppipenkki ja vyöt vaihdettiin kuskille, koneen puolelle tein huoltoo ku vaihdoin ngk iridiumit, uudet tulpanjohdot, ilmanottoo vähän paranneltu ja hyvin käytännössä toimiikin nyt. Uudet Jarrulevyt joka nurkassa, kovat palat edessä ja normaalii stuffii takana.. (On muuten almeran takasatulat aivan haitarista..) Putsattavaa oli ja on vieläkin.. Täytyy avaa uudestaan vielä kuskinpuoli.
Semmosta tässä nyt saatu aikaseks.. Työt vaan sotkee ja rahan puute.. Pikku hiljaa tän kans edetään.. Ei täs kiire mihkään olekaan.
Reply
#54
Eikös nuo takaiskaritornien väliset pellit hieman jäykistelisi koria, kun kohtuu paksua peltiä ovat ja pultattu kymmenillä pulteilla kiinni? Toki onhan siellä se poikkituki takanakin, mutta en kyllä olisi itse tuota ottanut pois.
Reply
#55
Mulla on irrallaan S14 etusatulat. En vaan oo käymässä tallilla hetkeen. Onko kiire päästä sovittelee?
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Reply
#56
zage Wrote:Mulla on irrallaan S14 etusatulat. En vaan oo käymässä tallilla hetkeen. Onko kiire päästä sovittelee?

Ei oo kiire.. Ilmottele ku oot menos tallille.
Reply
#57
Mai Wrote:Eikös nuo takaiskaritornien väliset pellit hieman jäykistelisi koria, kun kohtuu paksua peltiä ovat ja pultattu kymmenillä pulteilla kiinni? Toki onhan siellä se poikkituki takanakin, mutta en kyllä olisi itse tuota ottanut pois.

Niillä pelleillä ei oo varmaan kauheesti virkaa ku kaaret on tulossa..
Reply
#58
z32 satulat ei istu pulttijaon puolesta. Muutoin niiden asentamiselle ei ole juurikaan esteitä. Mulla olis jo semmoset kiinni jos pulttiväli olis noiden n13/n14/n15/k11 yhteneväinen olikohan 130mm? Adapterilla saa ton ongelman ratkaistua, mutta sit tarttet mielellään 16" fillarit alle, että saa satulalle sopivan laikkakoon käyttöön. Mullakin on tommoset satulat nurkissa, mutta ei oo yhtään n13-sarjan satuloita, että voisin näyttää sulle eroavaisuuden ilman minkään irrottamista.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#59
Flame Wrote:z32 satulat ei istu pulttijaon puolesta. Muutoin niiden asentamiselle ei ole juurikaan esteitä. Mulla olis jo semmoset kiinni jos pulttiväli olis noiden n13/n14/n15/k11 yhteneväinen olikohan 130mm? Adapterilla saa ton ongelman ratkaistua, mutta sit tarttet mielellään 16" fillarit alle, että saa satulalle sopivan laikkakoon käyttöön. Mullakin on tommoset satulat nurkissa, mutta ei oo yhtään n13-sarjan satuloita, että voisin näyttää sulle eroavaisuuden ilman minkään irrottamista.

Mulla on 16" bbs:t.. Ihan sama meneekö ne adaptereilla vai ilman kuhan ne muuten käy paikalleen.. Saan adapterit kyl teetettyä ettei siitä jää kiinni. Lähinnä ongelma et minkä kokoset levyt ne satulat kaipaa toimiakseen.
Reply
#60
280x30 sanoo google S14 orkkislevyn kooksi. Ja niillä pääsee jo pitkälle almeran kokoisessa kipossa.
Silvia -90 harraste/ratalelu. Liikkuu taas varmaan 2017..
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)