Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Avautukaa tänne!
#61
ylimääräsiä sydämentykytyksiä taas näitten elektroniikkalaitteiden takia.. voi vittu kohta lentää pöytäkone ikkunasta pihalle >Sad tietokoneet on ihan täyttä paskaa. läppärikin hajos kahen vuoden jälkeen, kuukaus sen jälkeen kun takuu loppu. tää kone hajoo kohta lopullisesti kun hermot menee. mä jo kerran oijoin vasaralla tuon peltikopan kun erehty kone pelleilemään ja vähän taputtelin kylkee josko se alkais toimimaan.


vituttaa kun nykyään tehään kaikki tavarat sillein et kunhan se takuun kestää. saatanan pellehermannit!
.
Reply
#62
c0ss1e Wrote:ylimääräsiä sydämentykytyksiä taas näitten elektroniikkalaitteiden takia.. voi vittu kohta lentää pöytäkone ikkunasta pihalle >Sad tietokoneet on ihan täyttä paskaa. läppärikin hajos kahen vuoden jälkeen, kuukaus sen jälkeen kun takuu loppu. tää kone hajoo kohta lopullisesti kun hermot menee. mä jo kerran oijoin vasaralla tuon peltikopan kun erehty kone pelleilemään ja vähän taputtelin kylkee josko se alkais toimimaan.


vituttaa kun nykyään tehään kaikki tavarat sillein et kunhan se takuun kestää. saatanan pellehermannit!

sama fiilis oli tossa 3pv sitten, meni just 2v vanhast pöytäkoneest näyttis.. takuu ei enää voimassa sopivasti, ei muutaku omal rahal ostaa uus. Elämä on perseestä.
Ex Ecr33 ja Ex 200sx<3 2jz-gte.
Reply
#63
c0ss1e Wrote:ylimääräsiä sydämentykytyksiä taas näitten elektroniikkalaitteiden takia.. voi vittu kohta lentää pöytäkone ikkunasta pihalle >Sad tietokoneet on ihan täyttä paskaa. läppärikin hajos kahen vuoden jälkeen, kuukaus sen jälkeen kun takuu loppu. tää kone hajoo kohta lopullisesti kun hermot menee. mä jo kerran oijoin vasaralla tuon peltikopan kun erehty kone pelleilemään ja vähän taputtelin kylkee josko se alkais toimimaan.


vituttaa kun nykyään tehään kaikki tavarat sillein et kunhan se takuun kestää. saatanan pellehermannit!

Jos laite on 1kk yli kahden vuoden takuun, niin kone vain huoltoon. Kyllä tietokoneen pistää kestää yli kaksi vuotta=oletettu kestoikä ja virhevastuu on pidempi, kuin takuu. Nyt vain mahdollisiimman PIAN kone sinne liikkeeseen mistä ostit.

http://www.kuluttaja.fi/ratkaisujariitoi...ab3ab86287

"
Tietokoneen korjaus takuuajan jälkeen

Kuukauden kuluttua vuoden takuun päättymisestä rikkoutui kannettavan tietokoneen emolevy. Kone oli maksanut 1850 euroa. Emolevyn korjauskustannukset olivat 420 euroa. Kuluttaja vaati korvausta 2/3 korjauskuluista. Myyjäliikkeen mukaan emolevyssä ei voinut olla alkuperäistä vikaa, sillä vika olisi ilmennyt jo takuuaikana.

Kuluttajariitalautakunta piti kuluttajan vaatimusta oikeutettuna. Mikään ei viitannut siihen, että emolevy olisi rikkoutunut ulkopuolisen tekijän vaikutuksesta tai käyttäjän huolimattomuudesta. Tietokone ei vastannut kestävyydeltään ostajan perusteltuja odotuksia, joten se oli virheellinen. Ostajalla oli oikeus vaatimaansa hyvitykseen."
Reply
#64
vähän myöhästä, läppäri hajos ~4-5kk sitten. ei siitä ole kun kiintolevy paskana että pitäis toimia kun ostaa uuden, ei vaan kiinnosta enää tuhlata yhtään rahoja näihin vehkeisiin.
.
Reply
#65
Myin Toyotan.
Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
#66
Late Wrote:Myin Toyotan.

Pätkä-Patrolli tilalle? Wink
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#67
Bonehead Wrote:
Late Wrote:Myin Toyotan.

Pätkä-Patrolli tilalle? Wink

Ei ikinä. Seuraavaksi haaveissa C303 Volvo mutta nyt huilataan hetki.
Volvo V70 2.4 D5 Momentum '06
Volvo V70 2.5 TDI Classic '00
Reply
#68
Tänäpäivänä tehdyt työkalut. Eivät kestä ees kahta vuotta. Tänään hajos meidän uusin raskaan kaluston mutterimopo.. vanhaan sotaratsuun oon tilannu vaikka mimmosta hihnaa ja varaosaa, mut tost uusimmasta tulokkaasta leikkas sähkömoottori kiinni..

Sama on pulttipyssyillä ja hylsyillä, että jos 2 vuotta kestävät, ni tempasen kilikalilla rastin seinään. Sekä sama koskee rekkojen vanteita. 80-luvulla tehtyjä vanteita on vieläkin liikenteessä, mutta erääseen pölli-autoon olen vaihtanut vuoden aikana 11 kpl vanteita, kun ovat haljenneet paskileet.
(soitin jopa maahantuojalle..kröhöm..bridgestone.. ja tasantarkkaan vuoden takuu stanssaus-päivämäärästä ja päivämäärät, mitä meille tulleissa vanteissa on, lukee 2009, eli meni jo.)

Jotenkin haiskahtaa siltä, että nykyään KAIKKI tehään/teetetään mahollisimman halvalla ja paskimmalla laadulla, kun vain mahollista, että saadaan lisää sitä samaa paskaa kaupatuksi kuluttajille. Vai olenko vain vainoharhainen ja kaikki on ihan ok ja tavarat ja vehkeet kestää tänäpäivänä samalla tavalla, kuin vaikka siellä 80-luvulla..?
Mr.vianor/gummimies
käyttis/projekti: BMW 525iA E34 -89
Reply
#69
Paskaa kaikki kamathan nykyjää on.... Kaikki hajoo heti takuuajan jälkee... Esim. Kopiokoneetkin on koodattu itsehajoamaan kun tietty kopio määrä on saavutettu :Smile
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Reply
#70
Oon pitkään miettinyt tuota kestävää kehitystä, että mitä helvetin järkeä on tuhlata luonnovaroja, kun voisi kerralla tehdä kunnollisen.

No eihän se pitkässä juoksussa ole kannattavaa (Hyvä esimerkki hehkulamput). Enään ei päde sekään täysin, että eurolla saa euron tuotteen.
Reply
#71
Tuo on nykyajan hehkulamppuhuijausta yhtäkaikki. Jo muistaakseni 20-luvulla keksitty keino lisätä kulutustarvikkeiden myyntiä. Wikistä löytyy hakusanoilla "light bulb conspiracy".
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#72
ootekos muuten koskaan miettiny mitä tapahtuu näille nykyautoille 20-30 vuoden päästä? liikkuuko ne vielä niinkun varmatoiset sunnyt, bluebirdit, corollat, carinat jne jne vai onko ne täysin romutuskelposia sähkövikoineen?
.
Reply
#73
c0ss1e Wrote:ootekos muuten koskaan miettiny mitä tapahtuu näille nykyautoille 20-30 vuoden päästä? liikkuuko ne vielä niinkun varmatoiset sunnyt, bluebirdit, corollat, carinat jne jne vai onko ne täysin romutuskelposia sähkövikoineen?

Komppaan tätä! Monet modernit autot miljoonine sähköhimmeleineen ja CAN-väylineen on monesti romua jo 5 vuoden jälkeen. Ainakin siltä tuntuu, mitä katselee kavereita joilla on uusia/uudehkoja autoja
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#74
c0ss1e Wrote:ootekos muuten koskaan miettiny mitä tapahtuu näille nykyautoille 20-30 vuoden päästä? liikkuuko ne vielä niinkun varmatoiset sunnyt, bluebirdit, corollat, carinat jne jne vai onko ne täysin romutuskelposia sähkövikoineen?

Hei utopiaa. Esimerkiksi opel ilmoittaa rehellisesti Saksassa, että heidän autot kestää 8 vuotta ja 160tkm. Suomessa niillä ajellaan 300tkm ;D. Mä ymmärrän täysin miksi meidän porukoiden toinen auto on vm85 323 mazda johon ei ole pellin peltiä hitsattu ja toimii, kuin junan vessa (Oikein ruostesuojattu). Esimerkiksi oma Volvon Xc tuskin olisi kestänyt ilman 30.000€ panostuksia edes 20 vuotta, kun taas eräällä tutulla on uutena ostettu 740 farkkuvolvo jossa mittarissa 420tkm ja ikää 24 vuotta. Aikoo ajella sillä vielä ainakin 20 vuotta.

Sitten ihmetellään miksi Suomen autokanta on euroopan vanhin. No siksi että vanhoja autoja voi korjata ja ne suunnilleen kestää.
Reply
#75
-Karppa- Wrote:
c0ss1e Wrote:ootekos muuten koskaan miettiny mitä tapahtuu näille nykyautoille 20-30 vuoden päästä? liikkuuko ne vielä niinkun varmatoiset sunnyt, bluebirdit, corollat, carinat jne jne vai onko ne täysin romutuskelposia sähkövikoineen?

Hei utopiaa. Esimerkiksi opel ilmoittaa rehellisesti Saksassa, että heidän autot kestää 8 vuotta ja 160tkm. Suomessa niillä ajellaan 300tkm ;D. Mä ymmärrän täysin miksi meidän porukoiden toinen auto on vm85 323 mazda johon ei ole pellin peltiä hitsattu ja toimii, kuin junan vessa (Oikein ruostesuojattu). Esimerkiksi oma Volvon Xc tuskin olisi kestänyt ilman 30.000€ panostuksia edes 20 vuotta, kun taas eräällä tutulla on uutena ostettu 740 farkkuvolvo jossa mittarissa 420tkm ja ikää 24 vuotta. Aikoo ajella sillä vielä ainakin 20 vuotta.

Sitten ihmetellään miksi Suomen autokanta on euroopan vanhin. No siksi että vanhoja autoja voi korjata ja ne suunnilleen kestää.

Faija kun oli/on taksikuski (nykyään jo puoliksi eläkkeellä), niin kiroili samaa. Vanhat W124 mersut kesti kolme vuotta ja 300tkm ilman mitään suurempia murheita ja korjauksia. Sitten nämä uudemmat mitä on ollut niin koko ajan jotain korjausta saa olla tekemässä, että pysyy liikenteessä.
Mullakin 30 vuotta vanha W123 mersu bensakoneella ja aina vaan käy ja kukkuu. Ylläpitoon menee pari satkua vuodessa ja 90% korjauksista pystyy tekemään ruuvarilla, jakarilla ja vasaralla
Designed by computer, built by robot, driven by moron!!

Right leg hospital, left leg cemetary - Mirko "CroCop" Filipovic

Sellaista ongelmaa ei ole olemassa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei korjaisi

Laken sanoin - KykäJake
Reply
#76
-Karppa- Wrote:Sitten ihmetellään miksi Suomen autokanta on euroopan vanhin. No siksi että vanhoja autoja voi korjata ja ne suunnilleen kestää.

Ei se kyllä syy siihen ole vaikka olisi tietysti kiva näin ajatella.
Reply
#77
Ale Wrote:
-Karppa- Wrote:Sitten ihmetellään miksi Suomen autokanta on euroopan vanhin. No siksi että vanhoja autoja voi korjata ja ne suunnilleen kestää.

Ei se kyllä syy siihen ole vaikka olisi tietysti kiva näin ajatella.

Kyllähän tuo syy on yksinkertaisesti autojen törkeä hinnoittelu yleensä täälä. Liian pieni porukka joka pystyy ostelemaan uusia autoja. Tai onko edes suora hinnoittelu vaan verotus, joka nostaa sen hinnan sellaiseksi kuin on. Veikkaisin että tääläkin olis melkoisesti uuden autokanta jos hintaluokka olis sellaista kuin saksassa.
Reply
#78
Tonnikala85 Wrote:
Ale Wrote:
-Karppa- Wrote:Sitten ihmetellään miksi Suomen autokanta on euroopan vanhin. No siksi että vanhoja autoja voi korjata ja ne suunnilleen kestää.

Ei se kyllä syy siihen ole vaikka olisi tietysti kiva näin ajatella.

Kyllähän tuo syy on yksinkertaisesti autojen törkeä hinnoittelu yleensä täälä. Liian pieni porukka joka pystyy ostelemaan uusia autoja. Tai onko edes suora hinnoittelu vaan verotus, joka nostaa sen hinnan sellaiseksi kuin on. Veikkaisin että tääläkin olis melkoisesti uuden autokanta jos hintaluokka olis sellaista kuin saksassa.

Eduskunnassa ollaan liian kaukana tavallisen ihmisen ajatusmaailmasta. Hyvä esimerkki oli tämä verouudistus ekologisempien autojen suhteen. Metsään mentiin ja autojenmyynti romahti ja 120 miljoonaa euroa verotuloja jää saamatta tänä vuonna. Kuten aikaisemmin olen sanonut, että jos hallitus soutaa ja huopaa, niin kuluttajat päättävät jaloillaan. Sama homma oli dieselautojen kanssa. Ensin hyvä ja pari vuotta myöhemmin rangaistaan Wink.

Pitäkööt tunkkinsa Wink.
Reply
#79
-Karppa- Wrote:Esimerkiksi oma Volvon Xc tuskin olisi kestänyt ilman 30.000€ panostuksia edes 20 vuotta,
Melkoisen kannattava sijoitus sulla.. ;D
Reply
#80
Isamu Wrote:
-Karppa- Wrote:
c0ss1e Wrote:ootekos muuten koskaan miettiny mitä tapahtuu näille nykyautoille 20-30 vuoden päästä? liikkuuko ne vielä niinkun varmatoiset sunnyt, bluebirdit, corollat, carinat jne jne vai onko ne täysin romutuskelposia sähkövikoineen?

Hei utopiaa. Esimerkiksi opel ilmoittaa rehellisesti Saksassa, että heidän autot kestää 8 vuotta ja 160tkm. Suomessa niillä ajellaan 300tkm ;D. Mä ymmärrän täysin miksi meidän porukoiden toinen auto on vm85 323 mazda johon ei ole pellin peltiä hitsattu ja toimii, kuin junan vessa (Oikein ruostesuojattu). Esimerkiksi oma Volvon Xc tuskin olisi kestänyt ilman 30.000€ panostuksia edes 20 vuotta, kun taas eräällä tutulla on uutena ostettu 740 farkkuvolvo jossa mittarissa 420tkm ja ikää 24 vuotta. Aikoo ajella sillä vielä ainakin 20 vuotta.

Sitten ihmetellään miksi Suomen autokanta on euroopan vanhin. No siksi että vanhoja autoja voi korjata ja ne suunnilleen kestää.

Faija kun oli/on taksikuski (nykyään jo puoliksi eläkkeellä), niin kiroili samaa. Vanhat W124 mersut kesti kolme vuotta ja 300tkm ilman mitään suurempia murheita ja korjauksia. Sitten nämä uudemmat mitä on ollut niin koko ajan jotain korjausta saa olla tekemässä, että pysyy liikenteessä.
Mullakin 30 vuotta vanha W123 mersu bensakoneella ja aina vaan käy ja kukkuu. Ylläpitoon menee pari satkua vuodessa ja 90% korjauksista pystyy tekemään ruuvarilla, jakarilla ja vasaralla

Tällä edellä mainitulla tutulla on kaksi uudempaa skodaa ja tuo volvo. Nyt kaksi ja puoli vuotta vanhassa skodassa pätkii valot ja mittaristo surisee eikä merkkihuoltoon saa aikaa tai osia kuukaudessa. Totesi että skoda lähtee ja tilalle tulee 300TD W124 mersu johon voi vaihtaa kaikki itse.

Kaverilla joka myy noita auton varaosia on juuri toinen esimerkki eli W123 mersu. Jarrulevyt 10 euroa/kpl ja osia saa vieläkin, kuin uuteen autoon. VITTU 11 vuotta vanhaan nissaniin ei saa edes jarrulevyn suojalevyjä maahantuojalta ja siitä ammattitaidottamat inssit vittuilevat katsastuksessa, että pitäisi olla vaikka osia ei saa ;D.

Yhden uuden auton omistanut elämäni aikana ja 13 kertaa 38tkm matkalla takuuhuolloissa kolmen vuoden aikana. Kyse oli kumminkin melkein 80k€ autosta Wink. Eivät saaneet yhtä sähköikkunaa edes toimimaan neljän kerran jälkeen...
Reply
#81
Petu Wrote:
-Karppa- Wrote:Esimerkiksi oma Volvon Xc tuskin olisi kestänyt ilman 30.000€ panostuksia edes 20 vuotta,
Melkoisen kannattava sijoitus sulla.. ;D

Jonkun muun murhe nyt ja mua hymyilyttää Wink
Reply
#82
Helvetin polycarbonaatti ei antaudu millään.. Kertokaas joku miten saan ton taipumaan s13 takasivulasin muotoon? Pizzauunia en omista ja saunan lämpö ei taida riittää.. Vittuu
Nissan 200sx -89 1JZ-GTE
Reply
#83
-Karppa- Wrote:Yhden uuden auton omistanut elämäni aikana ja 13 kertaa 38tkm matkalla takuuhuolloissa kolmen vuoden aikana. Kyse oli kumminkin melkein 80k€ autosta Wink. Eivät saaneet yhtä sähköikkunaa edes toimimaan neljän kerran jälkeen...

No mitäs tuohon sanoisi kun ostaa Volvon Wink
290kw / 660nm
Reply
#84
spanx Wrote:Helvetin polycarbonaatti ei antaudu millään.. Kertokaas joku miten saan ton taipumaan s13 takasivulasin muotoon? Pizzauunia en omista ja saunan lämpö ei taida riittää.. Vittuu
OEM FTW Wink

Oletko muuten punninnut, että paljon eroa vakiolla ja karbonaatilla?
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#85
Pasi_ Wrote:
spanx Wrote:Helvetin polycarbonaatti ei antaudu millään.. Kertokaas joku miten saan ton taipumaan s13 takasivulasin muotoon? Pizzauunia en omista ja saunan lämpö ei taida riittää.. Vittuu
OEM FTW Wink

Oletko muuten punninnut, että paljon eroa vakiolla ja karbonaatilla?

Kuinkas paksu karbonaatti on kyseessä? Omaan ja Jarzan pirssiin asennettiin 3mm karbonaatista sivulasit ja melko hyvin taipuivat paikalleen. Vaatii tosin malttia ja pari pientä niksiä, jotta pleksin saa ujutettua tiivisteuriin.
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#86
spanx Wrote:Helvetin polycarbonaatti ei antaudu millään.. Kertokaas joku miten saan ton taipumaan s13 takasivulasin muotoon? Pizzauunia en omista ja saunan lämpö ei taida riittää.. Vittuu

Tee puutavarasta lattialle boksi ja lämpöeristä sitä sen verran ettei syty palamaan. Orkkislasi sisälle ja muovi sen päälle. Sit lämmönsäädöllä varustettu kuumailmapuhallin puhaltamaan kuumaa ilmaa sisälle. Eiköhän se muovi valahda lasin päälle kun lämpö on sopiva.
Reply
#87
vegelius Wrote:
-Karppa- Wrote:Yhden uuden auton omistanut elämäni aikana ja 13 kertaa 38tkm matkalla takuuhuolloissa kolmen vuoden aikana. Kyse oli kumminkin melkein 80k€ autosta Wink. Eivät saaneet yhtä sähköikkunaa edes toimimaan neljän kerran jälkeen...

No mitäs tuohon sanoisi kun ostaa Volvon Wink

Volvon henkilöautot ilmeisesti yhtä hyviä kuin raskaskalustokin.
Kesäkuussa tuli uusi työ auto (volvo). 60tkm nyt mittarissa ja valehtelematta joka viikko saanut käydä volvolla korjauttamassa "lasten" vikoja.
Paras oli kun ohjaamo oli irti!
Ingman saa maidon maistumaan, Opel muovin ruostumaan.
Minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
Reply
#88
3mm carbonaatti käytössä ja oli noi kappaleet kevyempiä ku orkkislasit..

Ikkunat täytyy väkisin vaa niittaa 265 sian kanssa. Nyt on primeroitukin orkkis rajat Smile Kyl tää tästä
Nissan 200sx -89 1JZ-GTE
Reply
#89
Xenon Wrote:Tuo on nykyajan hehkulamppuhuijausta yhtäkaikki. Jo muistaakseni 20-luvulla keksitty keino lisätä kulutustarvikkeiden myyntiä. Wikistä löytyy hakusanoilla "light bulb conspiracy".

Huijaustakin on ihan oikeasti olemassa, mut ei kaikki sentään sitä oo. Suurin osa taitaa mennä ihan hintakilpailun piikkiin, halpa vaan myy niin paljon paremmin ku laatu. :-\
Reply
#90
Älkää nyt vittu jaksako. Se on nykypäivää et ei saa kun paskaa makso mitä makso oli sit vanhan ajan hehkulamppu tai uusi digiboksi jostainhan se kate pitää ottaa.
Mörkö I 99- S. Mörkö II 90- SLX/Super s
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)