Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MInkälainen pyöräsatsi radalle?
#31
Ainakin joskus säännöissä oli TW140 rajana. Eli sulkee pois aikalailla juuri katuslicksit, ei näitä katurenkaita.
Reply
#32
Esitetääs kysymys mitä ujompi kaveri ei kehtais kysyä: Mulle on uus ja outo käsite toi TW, että mitä se käytännös tarkoittaa / merkitsee?? Kun ennen kauheena renkaat kiinnostanu, mut nyt ku alkanu aikoja kellottaa niin tajuaa mikä merkitys niillä on. Luulisin et se liittynee jotenkin rengasseoksen pehmeyteen / kovuuten / pitävyyteen?? Ainakaan noista omista Hankookeista en löytänyt renkaan kyljestä TW arvoa??
Purettu / purussa 12x s13, 3x s14, 1x s14a mikäli niiden osille tarvetta niin kysy YV:llä, puh 044-2523647 tai maililla [email protected]
Reply
#33
Juurikin tuota seoksen pehmeyttä se merkitsee. Mitä pienempi, sen pehmeempi. Yleensä noi TW luvut joutuu googlettamaan. Joissain renkaissa se on kai merkitty renkaansivuun.
An Investigator

S14 -94
Ford Mondeo 1.8 -05 (talviauto)
Reply
#34
HezeSX Wrote:Ainakaan noista omista Hankookeista en löytänyt renkaan kyljestä TW arvoa??

Mulla luki, muistaakseni tasan 200.
Reply
#35
Ja vielä tarkemmin treadwear tarkoittaa pinnan kulumisen nopeutta taijotainsellasta. Perus Toyo R888 semisliksit on 100 ja Advan AD08:n pehmein versio taitaa olla 60. Luvun kun sijoittaa tähän kaavaan µ = 2.25 / (TW^0.15) saadaan kitkakerroin, eli µ=kitkakerroin. Normaalit katurenkaat on siellä jossain 500-200 välissä.

Ja kyllä, googletin kaiken tuon, koska kiinnosti vähän muakin ;D
Chuck Norris puts the laughter in manslaughter

Jotain salamia
Reply
#36
Pasi_ Wrote:Ja vielä tarkemmin treadwear tarkoittaa pinnan kulumisen nopeutta taijotainsellasta.

Taijotainsellaista on aika hyvä määritelmä. Smile

Jenkkipoikien keksintöjähän toi on. Alussa oli suo, kuokka ja Jussi. Ja standardoitu testirengas ja testimatka, mikä on ~10tkm Texasin teitä. Renkaalla ajellaan toi matka ja sen kulumista verrataan siihen verrokkikumiin. Paitti et nykyään sitä ei enää tarvii oikeasti ajaa, valmistajan ilmotus riittää. Yhen valmistajan TW100 voi olla ihan eri asia ku toisen valmistajan TW100, lähinnä ne on vertailukelposia saman merkin sisällä (vaikka tietty suuntaa-antavia muutenkin). Noissahan tarvii olla totuuspohjaa vaan sen verran, et liian isoa lukemaa ei saa ilmottaa. Mut saa ilmottaa vaikka nollan, kuten jotkut tekeekin. Eikä niitä kukaan taida nykyään mitenkään edes valvoa.

Musta se koko lukema on niin höpö-höpöä, et ei voi tajuta miks sitä käytetään jonkun sarjan säännöissä. Tai, no, samathan ne säännöt tietty on kaikille. Kaikki kuitenkin tietää missä renkaassa on sopiva numero kovalla pinnalla, mistä höylätään pinta pois ja ajetaan sillä pehmeellä sisuksella. Big Grin
Reply
#37
Pasi_ Wrote:Ja vielä tarkemmin treadwear tarkoittaa pinnan kulumisen nopeutta taijotainsellasta. Perus Toyo R888 semisliksit on 100 ja Advan AD08:n pehmein versio taitaa olla 60. Luvun kun sijoittaa tähän kaavaan µ = 2.25 / (TW^0.15) saadaan kitkakerroin, eli µ=kitkakerroin. Normaalit katurenkaat on siellä jossain 500-200 välissä.

Ja kyllä, googletin kaiken tuon, koska kiinnosti vähän muakin ;D

Onks AD08 myös noin pehmeänä? uhp-luokan renkaat pyörii 120-300:n välillä, eli juurikin nämä kaikki nykyajan "matalaprofiiliset". esim hankook ventus v12 evot mun avossa on TW270 ja onne monta kesää siellä pyörinytkin ja vielä menee monta Smile A048:t Mediumina subarussa on menny aivan slicksiksi muutaman tuhannen matka-ajossa Smile Että kyllä ne sillä tavalla on vertailukelpoisia myös merkkien välillä. Mutta vain suuntaa-antavasti. samahan se on nimellisleveyden kanssa, esim misukan pilot sport cup 205 leveenä on leveämpi kun mikään 225 normi katurengas, ehkä siitä syystä että se on johonkin luokkaan luokiteltu koko Wink
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#38
Noni lukihan siellä pienellä Treadwear 200 minkä Tem jo laittoikin Smile
Purettu / purussa 12x s13, 3x s14, 1x s14a mikäli niiden osille tarvetta niin kysy YV:llä, puh 044-2523647 tai maililla [email protected]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)