Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RB26 sytytysennakon säätö
#1
En ole ikinä tehnyt tuota niin olisi muutema kysymys:

1) Tarvitsenko 1 cyl puolan ja tulpan väliin normaalin sytytysjohdon että saan lampulle signaalin? Saako näitä ihan valmiina mistä vaan autotarvikeliikkeestä?
2) Laitoin Fluidampr:n mutta en nyt tiedä mikä niistä merkeistä siinä on yläkuolokohta? Onkohan ne viivat siinä 5 asteen välein?
3) En selvästi nähnyt jakopääkopassa sitä yläkuolokohdan viivaa mutta selviääköhän tämä kunhan saan valon vilkkumaan?
Reply
#2
on 5 astetta/väli, ja itse sain 1 sylinteriltä signaalin ihan vaan laittamalla sen kaman joka tulee tulpanjohtoon kiinni niin vaan puolan viereen, amw:llä vielä tarkistettiin niin ihan oikein oli. nolla täysin vasemmalla, viides viiru vasemmalta laskettuna on 20 astetta.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#3
Kiitos. Siinähän ne tärkeimmät olivatkin Smile
Reply
#4
Lainataampa tätä topikkia kun ei jaksa uutta avata

Eli vähän olis sytkäennakon kanssa ongelmia ja autona on R33 GT-R

Tää kaikki alko viime kesänä yhden yön aikana eli, edellisenä iltana toimi täydellisesti ja aamulla kun olin lähdössä tallille niin ei enää pelaa, ahdoilla rupes röpeltää heti ihan hulluna. tallilla sitten katsoin sytkän niin se on aivan päin persettä, merkit on siinä vesipumpun alla jotka just ja just lampulla näkee síeltä välistä.

Tähän mennessä kokeiltua:

-Sytkä siis katottu lampulla (orkkis lenkistä ja sitten laiton ykkös tulpan ja puolan väliin tulpanjohdon=sama tulos)
-CAS vaihdettu uuteen käytettyyn Big Grin varmaa tietoa ei toimivuudesta, mutta täysin sama vika
-Tulpat vaidettu
-Puolat vaihdettu
-Puolienjohtosarja vaihdettu
-PTU vaihdettu
-ECU vaihdettu
-Maffit vaihdettu
-Jako katottu
-Kampuran alahihnapyörän kiila katottu
-Pakonokan puolikuu kunnossa
-Ei vikakoodeja
-Consultilla ihmetelty

Sit mulla on siellä HKS:n nokat ja nokkapyörät, overlappia säädetty mutta ennen tätä vikaa sai kyllä säädettyä sytkän ihan hyvin kohdalleen. Nyt vaikka laitan nokat nolliin ja säädän sytkän niin sen saa melkeen kohalleen, mutta oireet on silti täysin samat.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#5
Eihän autossa ole mitään jälkiasennus revlimiteriä, antilagia tai muuta?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#6
Ei ole
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#7
Eikö kellään oo mitään hajua, edes arvauksia? Rupee itseltä usko ja aivokapasitteetti loppumaan. Täytyy varmaan kohta lyödä lihoiksi tai työntää paaliin.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#8
Juhq Wrote:Eikö kellään oo mitään hajua, edes arvauksia? Rupee itseltä usko ja aivokapasitteetti loppumaan. Täytyy varmaan kohta lyödä lihoiksi tai työntää paaliin.

Okei, arvaillaan, mutta ensin haluisin tietää minne ennakko muuttuu? myöhäselle?
Reply
#9
Artsi-e Wrote:Okei, arvaillaan, mutta ensin haluisin tietää minne ennakko muuttuu? myöhäselle?

CAS on nyt käännettynä toiseen ääriasentoon (myötäpäivään) ja noi merkit on varmaan joku 50 astetta aikasella jos edes riittää
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#10
Onko sytkä säädetty manuaalin ohjeiden mukaisesti? (en muista rb ulkoolta mutta esim ca irroitetaan iac liitin ja kierrokset 850rpm lämpimänä) Osaako joku kertoa miten nissanin knock sensor toimii? onko se rajattu johki tiettyyn lämpöön/kierrokseen?

Muuttuuko ennakko järkevästi cassia kääntämällä?
Ja ihan ekana sulla on lamppu paskana jos se auto käy 50astetta sytkä pielessä.. TAI ajoitusmerkit vituillaan suojamuoveissa tai jotain vastaavaa..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#11
Kremilin Wrote:Onko sytkä säädetty manuaalin ohjeiden mukaisesti? (en muista rb ulkoolta mutta esim ca irroitetaan iac liitin ja kierrokset 850rpm lämpimänä) Osaako joku kertoa miten nissanin knock sensor toimii? onko se rajattu johki tiettyyn lämpöön/kierrokseen?

Muuttuuko ennakko järkevästi cassia kääntämällä?
Ja ihan ekana sulla on lamppu paskana jos se auto käy 50astetta sytkä pielessä..

on säädetty ohjeiden mukaisesti ja ilman, ei vaikutusta.

kahdella eri lampulla kokeiltu, sama homma. Toimivuus testattu toisessa autossa

Ja CASsin lukemat liikkuu niin kuin pitääkin ihan väärässä paikassa vaan

Mihinkäs noi merkit tosta liikkuis mihinkään yön aikana? ja kuitenkin auto säädettiin Zuikilla 2 viikkoa aikaisemmin ilman mitään ongelmia.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#12
mites jos irroitat cassin pultit ja käännät sen ennakon oikeaan, käykö se kone silloin kevyesti ja nätisti?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#13
Saako puolat ja ptu maita kunnolla? moottorin ja rungon välinen maadotus? ecu liitin, ettei ole mennyt banaaniksi liiasta kiristyksestä? mikä moottorin ohjainsulla on?
Reply
#14
Kremilin Wrote:mites jos irroitat cassin pultit ja käännät sen ennakon oikeaan, käykö se kone silloin kevyesti ja nätisti?

Ei, tuossa ääriasennossa missä nyt on niin käy ihan niin kuin auton pitääkin, jos käännän keskelle niin rupee käymään huonommin.

- - - Päivitetty - - -

Artsi-e Wrote:Saako puolat ja ptu maita kunnolla? moottorin ja rungon välinen maadotus? ecu liitin, ettei ole mennyt banaaniksi liiasta kiristyksestä? mikä moottorin ohjainsulla on?

Tämä maadoitus on korjattu ensimmäsenä, unohdin vain mainita siitä. ja muutkin maat kunnossa. ecun kammassa ei mitään huomattaavaa baanaanimaisuutta

r32 nistunella
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#15
Hetkinen, nyt cas on käännetty myötäpäivään eli mahdollisimman myöhäiselle ja siten auto käy parhaiten vaikka ennakko jo liian myöhällä, pitäs ennakon nousta kun kääntää cassia vastapäivään ja käynnin parantua, jokin nyt ei täsmää..
Reply
#16
Artsi-e Wrote:Hetkinen, nyt cas on käännetty myötäpäivään eli mahdollisimman myöhäiselle ja siten auto käy parhaiten vaikka ennakko jo liian myöhällä, pitäs ennakon nousta kun kääntää cassia vastapäivään ja käynnin parantua, jokin nyt ei täsmää..

no joo ei täsmää ei. En tiiä toimiiko mullakaan pää enään mutta siis kun CAS on käännettynä täysin myötäpäivään niin noi bampperin merkit on noin kello 11 ja 12 välissä ja se jakopäänkotelon merkki on noin kello yhdessä.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#17
onkos nyt kuitenkin niin että siellä on ennakkoa aivan vitusti liikaa?? yskiikö moottori imusajaan päin kun kääntää cassia vastapäivään?
Reply
#18
Purappa huvikseen se vanha CAS ja putsaa elektoniikkasprayllä kiekko ja sensori.. Samat oireet ollut joskus useammalla casConfusedilla ja putsaamalla tulee kuntoon.
Riippuen lampusta mutta itsellä lenkki ei ole näyttänyt koskaan samaa tulosta kuin tulpan - puolan väli joka on paras. Onko orkkis puolat? Ne lyö joskus läpi kumitutin ja puolaosan välistä joten vulkanoivalla teipillä voi sitä koittaa fiksata. Ja tulppien kärkiväliksi se 0,8mm. Eihän ole muuten nokkapyörän pultit päässy luistamaan?
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#19
onko sulla siellä cassin ja telineen välissä ne holkit/paksut prikat ettei ole suoraan päin sitä telinettä, ilman niitä holkkeja saa ainakin cassin rikki kun kiristää väkisin kiinni siihen telineeseen.
Reply
#20
Artsi-e Wrote:onkos nyt kuitenkin niin että siellä on ennakkoa aivan vitusti liikaa?? yskiikö moottori imusajaan päin kun kääntää cassia vastapäivään?

joo siis ennekkoa on liikaa, Eipä se oikeestaan mitään rupee yskimään, rupee vaan käymään huonosti ja meinaa sammua.

- - - Päivitetty - - -

Artsi-e Wrote:onko sulla siellä cassin ja telineen välissä ne holkit/paksut prikat ettei ole suoraan päin sitä telinettä, ilman niitä holkkeja saa ainakin cassin rikki kun kiristää väkisin kiinni siihen telineeseen.

alkuperäinen tiiviste prikkoineen
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#21
Cantoona Wrote:Purappa huvikseen se vanha CAS ja putsaa elektoniikkasprayllä kiekko ja sensori.. Samat oireet ollut joskus useammalla casConfusedilla ja putsaamalla tulee kuntoon.
Riippuen lampusta mutta itsellä lenkki ei ole näyttänyt koskaan samaa tulosta kuin tulpan - puolan väli joka on paras. Onko orkkis puolat? Ne lyö joskus läpi kumitutin ja puolaosan välistä joten vulkanoivalla teipillä voi sitä koittaa fiksata. Ja tulppien kärkiväliksi se 0,8mm. Eihän ole muuten nokkapyörän pultit päässy luistamaan?

Vanha CAS jo kertaalleen putsattu, ei mitään vaikutusta. sytkälamppu näyttää aina samaa ihan sama mistä ottaa signaalin. mulla on itellä uudet super sparkin puolat ja hain vielä kaverin gtrConfusedtä orkkis puolat testiin, sama homma Big Grin

Millään tulpilla eii vaikautusta eikä kärkivälillä

Mulla oli just jakopää auki ja kaikki nokkapyörien säädot oli merkattu maalitussilla, eikä ollu liikkunu. varmuuden vuoksi kuitenkin avasin kaikki ja käänsin pyörät nolliin ja takaisin + kiristin kunnolla
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#22
Meneepäs hankalaksi.. näetkö nistunella mikä siellä on ennakon pyyntinä vaikka tyhjäkäynnillä? pitäs olla jossain 10-20 asteen välillä. epäilisin kyllä cassi vikaa jos toista ei olis koitettu.
Reply
#23
Artsi-e Wrote:Meneepäs hankalaksi.. näetkö nistunella mikä siellä on ennakon pyyntinä vaikka tyhjäkäynnillä? pitäs olla jossain 10-20 asteen välillä. epäilisin kyllä cassi vikaa jos toista ei olis koitettu.

Joo menee todella hankalaks.. Consultilla katottiin niin lämpimänä ecun pyynti 17
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#24
ihan ok, eipä ole tämmöstäkään ennen vastaan tullut, eikä oikeen johtosaja vialtakaan vaikuta. ei tule kyllä enää tänään mieleen muuta.. niinkuin kaikki olis oikein mutta ei vaan toimi.
Reply
#25
onko jakopää katsottu orkkis merkeillä vai maalitussilla?
Onko sulla ahtopaine mittari imusarjassa, jos niin paljon näyttää pakkasen puolta tyhjäkäynnillä? Vaikuttaako mitään jos ottaa maffien piuhat irti ja koittaa käyntiin?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Reply
#26
Kremilin Wrote:onko jakopää katsottu orkkis merkeillä vai maalitussilla?
Onko sulla ahtopaine mittari imusarjassa, jos niin paljon näyttää pakkasen puolta tyhjäkäynnillä? Vaikuttaako mitään jos ottaa maffien piuhat irti ja koittaa käyntiin?

ihan orkkis merkeillä katottu.

On imusarjassa, en kyllä oo kattonu mitä nyt näyttää kun vika päällä.

Ilman maffeja lähtee käymään, mutta tais käydä huonosti.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#27
Miten rb26Confusedsa käyttäytyy kaasuläpänanturi? Muistaakseni ainakin 25Confusedsa jos ei ole kiinni niin sytkä on pielessä.
200sx s13 -89
Reply
#28
dirtyharry Wrote:Miten rb26Confusedsa käyttäytyy kaasuläpänanturi? Muistaakseni ainakin 25Confusedsa jos ei ole kiinni niin sytkä on pielessä.

Tota en kyllä tiedä.. hmm Consultilla kyllä katottiin etttä näyttää abaut oikeita arvoja kun kaasuläppiä kääntää. En kyllä tiedä onko se kokonaan kiinni.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#29
Artsi-e Wrote:ihan ok, eipä ole tämmöstäkään ennen vastaan tullut, eikä oikeen johtosaja vialtakaan vaikuta. ei tule kyllä enää tänään mieleen muuta.. niinkuin kaikki olis oikein mutta ei vaan toimi.

Joo tää on kyllä ihan haitarista. Ymmärtäisin jos tää vika olis tullu jos olisin jotain autolle tehnyt, mutta ei. Kyllä nää Nissanit näköjään parkkipaikallakin hajoaa.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03

ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Reply
#30
Juhq Wrote:Tota en kyllä tiedä.. hmm Consultilla kyllä katottiin etttä näyttää abaut oikeita arvoja kun kaasuläppiä kääntää. En kyllä tiedä onko se kokonaan kiinni.

Vähän tätä googlettelin ja jos oikein ymmärsin tässä on samanlainen tps mitä caConfusedsa. Siinä siis on tyhjäkäyntikärjet erikseen, kannattaa tsekata et toimii.
200sx s13 -89
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)