Posts: 342
Threads: 18
Joined: May/2011
En ole ikinä tehnyt tuota niin olisi muutema kysymys:
1) Tarvitsenko 1 cyl puolan ja tulpan väliin normaalin sytytysjohdon että saan lampulle signaalin? Saako näitä ihan valmiina mistä vaan autotarvikeliikkeestä?
2) Laitoin Fluidampr:n mutta en nyt tiedä mikä niistä merkeistä siinä on yläkuolokohta? Onkohan ne viivat siinä 5 asteen välein?
3) En selvästi nähnyt jakopääkopassa sitä yläkuolokohdan viivaa mutta selviääköhän tämä kunhan saan valon vilkkumaan?
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
on 5 astetta/väli, ja itse sain 1 sylinteriltä signaalin ihan vaan laittamalla sen kaman joka tulee tulpanjohtoon kiinni niin vaan puolan viereen, amw:llä vielä tarkistettiin niin ihan oikein oli. nolla täysin vasemmalla, viides viiru vasemmalta laskettuna on 20 astetta.
Posts: 342
Threads: 18
Joined: May/2011
Kiitos. Siinähän ne tärkeimmät olivatkin
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
25.03.15, 22:08
(This post was last modified: 25.03.15, 23:35 by Juhq.)
Lainataampa tätä topikkia kun ei jaksa uutta avata
Eli vähän olis sytkäennakon kanssa ongelmia ja autona on R33 GT-R
Tää kaikki alko viime kesänä yhden yön aikana eli, edellisenä iltana toimi täydellisesti ja aamulla kun olin lähdössä tallille niin ei enää pelaa, ahdoilla rupes röpeltää heti ihan hulluna. tallilla sitten katsoin sytkän niin se on aivan päin persettä, merkit on siinä vesipumpun alla jotka just ja just lampulla näkee síeltä välistä.
Tähän mennessä kokeiltua:
-Sytkä siis katottu lampulla (orkkis lenkistä ja sitten laiton ykkös tulpan ja puolan väliin tulpanjohdon=sama tulos)
-CAS vaihdettu uuteen käytettyyn varmaa tietoa ei toimivuudesta, mutta täysin sama vika
-Tulpat vaidettu
-Puolat vaihdettu
-Puolienjohtosarja vaihdettu
-PTU vaihdettu
-ECU vaihdettu
-Maffit vaihdettu
-Jako katottu
-Kampuran alahihnapyörän kiila katottu
-Pakonokan puolikuu kunnossa
-Ei vikakoodeja
-Consultilla ihmetelty
Sit mulla on siellä HKS:n nokat ja nokkapyörät, overlappia säädetty mutta ennen tätä vikaa sai kyllä säädettyä sytkän ihan hyvin kohdalleen. Nyt vaikka laitan nokat nolliin ja säädän sytkän niin sen saa melkeen kohalleen, mutta oireet on silti täysin samat.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
Eihän autossa ole mitään jälkiasennus revlimiteriä, antilagia tai muuta?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Ei ole
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Eikö kellään oo mitään hajua, edes arvauksia? Rupee itseltä usko ja aivokapasitteetti loppumaan. Täytyy varmaan kohta lyödä lihoiksi tai työntää paaliin.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
Juhq Wrote:Eikö kellään oo mitään hajua, edes arvauksia? Rupee itseltä usko ja aivokapasitteetti loppumaan. Täytyy varmaan kohta lyödä lihoiksi tai työntää paaliin.
Okei, arvaillaan, mutta ensin haluisin tietää minne ennakko muuttuu? myöhäselle?
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
26.03.15, 21:25
(This post was last modified: 26.03.15, 22:29 by Juhq.)
Artsi-e Wrote:Okei, arvaillaan, mutta ensin haluisin tietää minne ennakko muuttuu? myöhäselle?
CAS on nyt käännettynä toiseen ääriasentoon (myötäpäivään) ja noi merkit on varmaan joku 50 astetta aikasella jos edes riittää
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
26.03.15, 21:25
(This post was last modified: 26.03.15, 21:29 by Kremilin.)
Onko sytkä säädetty manuaalin ohjeiden mukaisesti? (en muista rb ulkoolta mutta esim ca irroitetaan iac liitin ja kierrokset 850rpm lämpimänä) Osaako joku kertoa miten nissanin knock sensor toimii? onko se rajattu johki tiettyyn lämpöön/kierrokseen?
Muuttuuko ennakko järkevästi cassia kääntämällä?
Ja ihan ekana sulla on lamppu paskana jos se auto käy 50astetta sytkä pielessä.. TAI ajoitusmerkit vituillaan suojamuoveissa tai jotain vastaavaa..
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
26.03.15, 21:30
(This post was last modified: 26.03.15, 21:35 by Juhq.)
Kremilin Wrote:Onko sytkä säädetty manuaalin ohjeiden mukaisesti? (en muista rb ulkoolta mutta esim ca irroitetaan iac liitin ja kierrokset 850rpm lämpimänä) Osaako joku kertoa miten nissanin knock sensor toimii? onko se rajattu johki tiettyyn lämpöön/kierrokseen?
Muuttuuko ennakko järkevästi cassia kääntämällä?
Ja ihan ekana sulla on lamppu paskana jos se auto käy 50astetta sytkä pielessä..
on säädetty ohjeiden mukaisesti ja ilman, ei vaikutusta.
kahdella eri lampulla kokeiltu, sama homma. Toimivuus testattu toisessa autossa
Ja CASsin lukemat liikkuu niin kuin pitääkin ihan väärässä paikassa vaan
Mihinkäs noi merkit tosta liikkuis mihinkään yön aikana? ja kuitenkin auto säädettiin Zuikilla 2 viikkoa aikaisemmin ilman mitään ongelmia.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
mites jos irroitat cassin pultit ja käännät sen ennakon oikeaan, käykö se kone silloin kevyesti ja nätisti?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
Saako puolat ja ptu maita kunnolla? moottorin ja rungon välinen maadotus? ecu liitin, ettei ole mennyt banaaniksi liiasta kiristyksestä? mikä moottorin ohjainsulla on?
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Kremilin Wrote:mites jos irroitat cassin pultit ja käännät sen ennakon oikeaan, käykö se kone silloin kevyesti ja nätisti?
Ei, tuossa ääriasennossa missä nyt on niin käy ihan niin kuin auton pitääkin, jos käännän keskelle niin rupee käymään huonommin.
- - - Päivitetty - - -
Artsi-e Wrote:Saako puolat ja ptu maita kunnolla? moottorin ja rungon välinen maadotus? ecu liitin, ettei ole mennyt banaaniksi liiasta kiristyksestä? mikä moottorin ohjainsulla on?
Tämä maadoitus on korjattu ensimmäsenä, unohdin vain mainita siitä. ja muutkin maat kunnossa. ecun kammassa ei mitään huomattaavaa baanaanimaisuutta
r32 nistunella
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
Hetkinen, nyt cas on käännetty myötäpäivään eli mahdollisimman myöhäiselle ja siten auto käy parhaiten vaikka ennakko jo liian myöhällä, pitäs ennakon nousta kun kääntää cassia vastapäivään ja käynnin parantua, jokin nyt ei täsmää..
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Artsi-e Wrote:Hetkinen, nyt cas on käännetty myötäpäivään eli mahdollisimman myöhäiselle ja siten auto käy parhaiten vaikka ennakko jo liian myöhällä, pitäs ennakon nousta kun kääntää cassia vastapäivään ja käynnin parantua, jokin nyt ei täsmää..
no joo ei täsmää ei. En tiiä toimiiko mullakaan pää enään mutta siis kun CAS on käännettynä täysin myötäpäivään niin noi bampperin merkit on noin kello 11 ja 12 välissä ja se jakopäänkotelon merkki on noin kello yhdessä.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
onkos nyt kuitenkin niin että siellä on ennakkoa aivan vitusti liikaa?? yskiikö moottori imusajaan päin kun kääntää cassia vastapäivään?
Posts: 431
Threads: 13
Joined: Oct/2007
Purappa huvikseen se vanha CAS ja putsaa elektoniikkasprayllä kiekko ja sensori.. Samat oireet ollut joskus useammalla cas illa ja putsaamalla tulee kuntoon.
Riippuen lampusta mutta itsellä lenkki ei ole näyttänyt koskaan samaa tulosta kuin tulpan - puolan väli joka on paras. Onko orkkis puolat? Ne lyö joskus läpi kumitutin ja puolaosan välistä joten vulkanoivalla teipillä voi sitä koittaa fiksata. Ja tulppien kärkiväliksi se 0,8mm. Eihän ole muuten nokkapyörän pultit päässy luistamaan?
...and on the 8th God made the Skyline...
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
onko sulla siellä cassin ja telineen välissä ne holkit/paksut prikat ettei ole suoraan päin sitä telinettä, ilman niitä holkkeja saa ainakin cassin rikki kun kiristää väkisin kiinni siihen telineeseen.
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Artsi-e Wrote:onkos nyt kuitenkin niin että siellä on ennakkoa aivan vitusti liikaa?? yskiikö moottori imusajaan päin kun kääntää cassia vastapäivään?
joo siis ennekkoa on liikaa, Eipä se oikeestaan mitään rupee yskimään, rupee vaan käymään huonosti ja meinaa sammua.
- - - Päivitetty - - -
Artsi-e Wrote:onko sulla siellä cassin ja telineen välissä ne holkit/paksut prikat ettei ole suoraan päin sitä telinettä, ilman niitä holkkeja saa ainakin cassin rikki kun kiristää väkisin kiinni siihen telineeseen.
alkuperäinen tiiviste prikkoineen
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
26.03.15, 22:10
(This post was last modified: 26.03.15, 22:16 by Juhq.)
Cantoona Wrote:Purappa huvikseen se vanha CAS ja putsaa elektoniikkasprayllä kiekko ja sensori.. Samat oireet ollut joskus useammalla casilla ja putsaamalla tulee kuntoon.
Riippuen lampusta mutta itsellä lenkki ei ole näyttänyt koskaan samaa tulosta kuin tulpan - puolan väli joka on paras. Onko orkkis puolat? Ne lyö joskus läpi kumitutin ja puolaosan välistä joten vulkanoivalla teipillä voi sitä koittaa fiksata. Ja tulppien kärkiväliksi se 0,8mm. Eihän ole muuten nokkapyörän pultit päässy luistamaan?
Vanha CAS jo kertaalleen putsattu, ei mitään vaikutusta. sytkälamppu näyttää aina samaa ihan sama mistä ottaa signaalin. mulla on itellä uudet super sparkin puolat ja hain vielä kaverin gtr tä orkkis puolat testiin, sama homma
Millään tulpilla eii vaikautusta eikä kärkivälillä
Mulla oli just jakopää auki ja kaikki nokkapyörien säädot oli merkattu maalitussilla, eikä ollu liikkunu. varmuuden vuoksi kuitenkin avasin kaikki ja käänsin pyörät nolliin ja takaisin + kiristin kunnolla
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
Meneepäs hankalaksi.. näetkö nistunella mikä siellä on ennakon pyyntinä vaikka tyhjäkäynnillä? pitäs olla jossain 10-20 asteen välillä. epäilisin kyllä cassi vikaa jos toista ei olis koitettu.
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Artsi-e Wrote:Meneepäs hankalaksi.. näetkö nistunella mikä siellä on ennakon pyyntinä vaikka tyhjäkäynnillä? pitäs olla jossain 10-20 asteen välillä. epäilisin kyllä cassi vikaa jos toista ei olis koitettu.
Joo menee todella hankalaks.. Consultilla katottiin niin lämpimänä ecun pyynti 17
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
ihan ok, eipä ole tämmöstäkään ennen vastaan tullut, eikä oikeen johtosaja vialtakaan vaikuta. ei tule kyllä enää tänään mieleen muuta.. niinkuin kaikki olis oikein mutta ei vaan toimi.
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
26.03.15, 22:40
(This post was last modified: 26.03.15, 22:43 by Kremilin.)
onko jakopää katsottu orkkis merkeillä vai maalitussilla?
Onko sulla ahtopaine mittari imusarjassa, jos niin paljon näyttää pakkasen puolta tyhjäkäynnillä? Vaikuttaako mitään jos ottaa maffien piuhat irti ja koittaa käyntiin?
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Kremilin Wrote:onko jakopää katsottu orkkis merkeillä vai maalitussilla?
Onko sulla ahtopaine mittari imusarjassa, jos niin paljon näyttää pakkasen puolta tyhjäkäynnillä? Vaikuttaako mitään jos ottaa maffien piuhat irti ja koittaa käyntiin?
ihan orkkis merkeillä katottu.
On imusarjassa, en kyllä oo kattonu mitä nyt näyttää kun vika päällä.
Ilman maffeja lähtee käymään, mutta tais käydä huonosti.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 808
Threads: 40
Joined: Aug/2005
Miten rb26 sa käyttäytyy kaasuläpänanturi? Muistaakseni ainakin 25 sa jos ei ole kiinni niin sytkä on pielessä.
200sx s13 -89
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
dirtyharry Wrote:Miten rb26sa käyttäytyy kaasuläpänanturi? Muistaakseni ainakin 25sa jos ei ole kiinni niin sytkä on pielessä.
Tota en kyllä tiedä.. hmm Consultilla kyllä katottiin etttä näyttää abaut oikeita arvoja kun kaasuläppiä kääntää. En kyllä tiedä onko se kokonaan kiinni.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 104
Threads: 2
Joined: Apr/2004
Artsi-e Wrote:ihan ok, eipä ole tämmöstäkään ennen vastaan tullut, eikä oikeen johtosaja vialtakaan vaikuta. ei tule kyllä enää tänään mieleen muuta.. niinkuin kaikki olis oikein mutta ei vaan toimi.
Joo tää on kyllä ihan haitarista. Ymmärtäisin jos tää vika olis tullu jos olisin jotain autolle tehnyt, mutta ei. Kyllä nää Nissanit näköjään parkkipaikallakin hajoaa.
Nykyiset Nissan Skyline R33 GT-R -95 ja Toyota Yaris t-sport -03
ex Subaru Legacy B4 RSK -99
ex Nissan Pulsar Gti-R -92
ex Nissan 200sx -90
Posts: 808
Threads: 40
Joined: Aug/2005
Juhq Wrote:Tota en kyllä tiedä.. hmm Consultilla kyllä katottiin etttä näyttää abaut oikeita arvoja kun kaasuläppiä kääntää. En kyllä tiedä onko se kokonaan kiinni.
Vähän tätä googlettelin ja jos oikein ymmärsin tässä on samanlainen tps mitä ca sa. Siinä siis on tyhjäkäyntikärjet erikseen, kannattaa tsekata et toimii.
200sx s13 -89
|