Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pistänkö lihoiks vai myyntiin kokonaisena? NYT ON KUVIA
#31
Hyvä hyvä!!! Smile Pikkuhiljaa Zeta alkaa heräillä syvästä unestaan... Wink

Mulla on ZX poissa käytöstä 7-8kk vuodesta ja kaikki sähköt ovat yleensä hereillä 10-15min kevään ensistartin jälkeen. Osa mittareista, varoitusvaloista yms. elää hetken omaa elämäänsä tai eivät toimi ollenkaan vaan virkistyvät aika pian kun pääsee ajamaan ja toimivat normaalisti koko kesän ajan. Smile

Tsemppiä myös täältä projektin eteenpäinvientiin, toivottavasti taas yksi ZX palautetaan pian liikenteeseen. Smile
Reply
#32
Kiitokset kannustuksesta, sitä vielä tarvitaan!

Tänään sain sitten käytettyä ZX:n lämpimäksi, alkuun sammahteli ja kipinä oli taas välillä hukassa, mutta vaikutti siltä että sain paikallistettua katkoksen virranjakajalta lähteviin 2 piuhaan, niitä kun taivutti mutkille n. 25 cm päästä jakajasta, oireet lieveni/loppui niin että sain käytettyä moottorin lämpimäksi asti. Niitä näytti joskus joku teippailleen.
Jäähdytysnestettä lisäsin ensin ehkä n. 3-4 litraa, nesteet pysyi sisällä.
Latauksen sain myös mitattua, ei toimi, mutta en ole ehtinyt laturin piuhoja vielä käydä läpi, voi olla pelkkä maadoitusongelma...
Bensatankin huohotusputket ovat myös tukossa, korkkia kun löysäsi niin tankki imaisi pitkät ja kuuluvat henkoset. Smile
Alkoi vastata makeasti kaasuun, sievästi kierrättelin konetta katoksessa kun oli lämmennyt.

Liikuttelemaan ei päässyt, kytkinpoljin makaa lattiassa, olisikohan ilmaa? Kytkinnestesäiliössä näkyy nestepinta, joten ei nekään ole ainakaan kaikki karanneet. Pitää alkaa perehtymään mitä tuolle kytkimelle pitäisi tehdä.
Alunperin oli ajatuksena, että jos ei mene ajamalla talliin niin en ala kunnostaa, mutta eipä tuo nyt enää ole kynnyskysymys kun tuntuu muuten noin hyvin pelaavan. Wink
Reply
#33
Pikkasen taas projekti nytkähtänyt eteenpäin pitkästäaikaa.
Kunnostin ne 2 kärjettömän sytytyksen piuhaa virranjakajalta, ja tunkkasin auton ylös että pääsin käsiksi työsylinteriin.
Nestesäiliössä oli sen näköistä terva että huh huh, ne ensin injektioruiskulla pois ja uutta tilalle. Ilmausletku työsylinterin ilmausnippaan ja poljinta ylös-alas tovi. Kun nipan pisti kiinni, polkimeen tuli kyllä tuntoa, mutta kovin on kevyen oloinen, eikä kytkin alkanut vielä irroittamaan, vaihteet ei menneet käydessä päälle.
Pari kertaa koitin ykkönen silmässä startata, mutta ei irronnut silläkään. Liekö levy jämähtänyt vauhtipyörään kiinni?
Pitäisi vielä tarkistaa että liikkuuko kytkinhaarukka kun poljinta painaa, mutta ei ollut nyt kaveria kattomassa.
Reply
#34
Tarkistin nyt kytkinhaarukan, ja kyllä se liikkui, mutta kytkin on jämähtänyt kiinni. Mutta eihän se ole este, ei edes kunnolla hidaste! Kieli keskelle suuta ja autoa vuoroin ykkösellä ja pakilla ajellen sain käännettyä pihalla ja ajettua talliin! Smile
Pikkasen jännitti kun jarrusatulat on tallissa jo valmiiksi liossa, joten jarruja ei vehkeessä ollut, mutta pysähtyi onneksi kun vaan ehti sammuttaa auton aina ajoissa....
Pihaan jäi vain sutijäljet muistoksi, aina kun auton starttasi vaihde päällä, meinasi vetää vähän sutia.

Nyt on auto tallissa, saipahan pois talven alta.
Seuraavaksi ohjelmassa alkaa sisustan purkaminen, luukkujen irroitus ja sitten kone+loota pois.
Todennäköisesti joutuu akselistotkin purkamaan, on se niin laho tuolta pohjasta ettei ole akselitkaan luultavasti kovin kummoisesti enää korissa kiinni.
Korigrillin joutuu rakentamaan, tai pitää kysellä saisinko joltain tutulta lainaan.
Reply
#35
Mihinkäs tämä projekti on kadonnut? Onko talven aikana tapahtunut mitään mielenkiintoista? :Smile
Reply
#36
Vähän hävettää tunnustaa, mutta on ollut niin paljon muuta puuhaa ettei ole vielä ehtinyt ottaa työn alle.
Molempiin käyttiksiin on ollut isot huollot tälle syksylle, mutta onneksi ne on nyt jo tehty.
Ensi kesäksi ajoon tuleva harrasteauto on nyt työn alla, kojetauluun tulee uudet polttimot, etujarrujen kunnostus ja toimimattoman bensapumpun relesysteemin ehjääminen. Tarvii olla huhtikuulla katsastuskunnossa.

Datsuni odottaa lämpimässä tallissa jo, tavoite on edelleen saada tyhjä kori grilliin Vapuksi.
Pääsen näillä näkymin aloittelemaan purkamista parin viikon päästä.
Sain vuodenvaihteessa hommattua pakettiautollisen varaosia, ja viime vkonloppuna hain MP-13- messumatkalla puskurit talliin (tästä puuttui etupuskuri) ja korjauskäsikirjan Alfamerilta.
Että kait nuokin voidaan laskea edistykseksi.. :-[

Mutta polte alkais olla kova, kyllä koitan tämän vielä saada työn alle lähiaikoina.
Päivittelen tänne heti kunhan homma lähtee lapa... käyntiin. Smile
Reply
#37
HaKy Wrote:Vähän hävettää tunnustaa, mutta on ollut niin paljon muuta puuhaa ettei ole vielä ehtinyt ottaa työn alle.

No se nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus, että prokkikset valmistuu jollain ihan muulla aikataululla, kuin ensi alkuun on innostuksissaan pähkäillyt. Smile

Expertus dico.
Reply
#38
Niin. Itsellä on viides vuosi menossa zx rakentamista. Se alkoi viattomasta oven korjaamisesta ja kohta oli lasit ja sisustakin ulkona.
Reply
#39
Noh ainakin s130 harrastajat keskittyvät auton rakentamiseen eikä foorumilla roikkumiseen. Noin viestimäärästä päätellen?

Mikäs on käypä hinta ehjälle katsastetulle s130 kun noita on nettiautoon putkahtanut kuin sieniä sateella...
Reply
#40
Aika hiljaistahan täällä tämä kirjoittelu on... ;D
Kuuluisikohan tämä jonkin toisen kuin HaKyn topicin alle, mutta vastataan kuitenkin. Smile

Kaikkihan se on kotiinpäin mitä tingittyä saa mutta eipä noiden hinnat ainakaan tippumaan päin ole. Smile
Jos verrataan vaikka Mobile.de hintoihin niin eivät Suomessa myynnissä olevat ainakaan ylihintaisia ole.
Saksassa siististikuntoisesta alkuperäisestä S130Confusedtä pyydetään surutta jo toista kymppiä.
Tuo musta 1983 mallinen vaikuttaisi ainakin kuvien perusteella ihan asialliselta ja varsin alkuperäiseltä.
Teknikkahan näissä kestää mutta kori on syytä tutkia tarkkaan. Ruostepeikko on S130 mallin pahin ongelma.
Mutta jos S130-mallista tosissaan etsit niin ajan kanssa. Itselläni meni aikoinaan pari vuotta etsiskellessä, ennenkuin sopiva yksilö tuli myyntiin. Smile
Reply
#41
No se musta -83 on mulla myynnissä ja juuri siksi ihmettelinkin noita hintoja että myynkö liian halvalla? Ainakin omasta mielestä se on ihan sikahalpa...
Tosiaan se on hyvinkin alkuperäinen vain alkuperäinen hattuhylly puuttuu ja se onkin ostoslistalla.
Tätä ei ruostepeikko vaivaa. Auto oli mulle tullessa maannu yli 10 vuotta jemmassa ja siitä sitten kulutusosia vaihtelemalla sain sen tosi hyvään kuosiin. Helpostihan noihin tuntuu varaosia löytyvät eikä ne ole edes hinnalla pilattuja, esim uusi startti maksoi peräti 48€ :o

Vaikeata päättää mitä tälle tekis sitten jos ei mene kaupaksi, museonti tai sitten totaali muutos??

Reply
#42
Itse ajelisin kesän ja museoisin tuon ensi vuonna. Puuttuva hattuhylly voi löytyä jopa Suomesta kun ilmoittelet moisen ostohalukkuudesta täällä ja/tai NCF:n sivuilla. Ja nuo vanteet tosiaan kaipaavat kiilloitusta, kuten myynti-ilmoituksessakin mainitsit. Kohentaa uskomattoman paljon muuten siistikuntoisen auton yleisilmettä.
Omastani kiilloittelin kuusi vuotta sitten samanlaiset vanteet Autosolilla, PataPadalla, trasselilla ja sadattelulla. Ihan heti en moiseen urakkaan uudelleen ryhtyisi... Wink

Mutta polkuhinnalla on turha lähteä kaupaamaan, tarjonta Suomen kamaralla näille on kuitenkin vähäistä ja ei näiden arvo tipu, päinvastoin. Lienekkö meistä S130 omistajista sitten tullut nin ukkoutuneita ettei paljon foorumeille kirjoitella eikä autojamme kaupitella. ;D
Reply
#43
Onhan täälläkin elämää! Smile
Ei minua haittaa vaikka täällä puhutaan, pääasia että puhutaan ;D...
Hyvä vaan että alkaa porukat heräilemään kevääseen, itsellä pukkaa tuohon väliin taas jos jonkin näköistä kikotinta,
sattui kohdalle lievästi kolautettu Alfa Romeo joka nyt oottelee pihalla huomiota.
Clarksonhan totesi TopGearissa taannoin, että mies ei voi tituleerata itseään automieheksi, jos ei ole ikinä Alfaa omistanut ;D ;D. Tarkoitus kunnostaa tuo, fiilistellä alkukesä ja pistää sitten kiertoon.
Harmi vain että nyt kyllä on turha haaveilla että Datsuni oisi grillissä Vappuna... :-[
Reply
#44
HaKy Wrote:Onhan täälläkin elämää! Smile
Ei minua haittaa vaikka täällä puhutaan, pääasia että puhutaan ;D...
Hyvä vaan että alkaa porukat heräilemään kevääseen, itsellä pukkaa tuohon väliin taas jos jonkin näköistä kikotinta,
sattui kohdalle lievästi kolautettu Alfa Romeo joka nyt oottelee pihalla huomiota.
Clarksonhan totesi TopGearissa taannoin, että mies ei voi tituleerata itseään automieheksi, jos ei ole ikinä Alfaa omistanut ;D ;D. Tarkoitus kunnostaa tuo, fiilistellä alkukesä ja pistää sitten kiertoon.
Harmi vain että nyt kyllä on turha haaveilla että Datsuni oisi grillissä Vappuna... :-[

Vappuna on sitten grillattava jotain muuta... Wink
Kevättä kyllä pukkaa, jotain pikkuhilpettä jo hankittu. Takaluukun puuttuva merkki, uusi sellainen oli tullut tänään Postiin Ebay-ostoksena niinkin läheltä kuin Kuwaitista. ;D Samalla haettu bensan-ja öljyn suodattimet. Jotain sentään tarvikkeenakin löytyy.
Rapakon takaa jotain pientä ostosta vielä matkalla, jäähdyttäjä olisi tilattava kun Suomesta ei löydy...
Reply
#45
Onko projekti edennyt?
Herrasmies ei hehkuta.
Reply
#46
Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Taas joutuu tunnustaan ettei paljon ole tapahtunut, mutta toivo elää... Wink
Kaikkea pientä (ja vähän isompaakin) on tullut väliin, parempi puolisko päätti aloittaa talossa sisustusremppaa kaikkien muiden syyskiireiden keskellä, ja töissäkin on joutunut painamaan ylitöitä viimeiset 3 viikkoa...
Mutta sen verran on edistystä tapahtunut, että poika innostui Datsunista ja sen kanssa pakattiin nuo ylimääräiset osat laatikoihin ja siirrettiin ne tallista varastoon. Nyt olisi talli tyhjänä Datsunin ympäriltä, eli työskentelyolosuhteet on luotu! Smile Ensilumi tuli ja meni, ei päästy hiekkapuhallukseen ennen sitä, mutta kyllä tuo poika painostaa sen verran että tälle syksylle pitää meidän päästä hommiin....
Reply
#47
Vihdoin ja viimein on alkanut Datsunin ympärillä tapahtua. Viikko sitten aloitettiin purkaminen, nyt on purettu kaikki luukut ja sisusta mattoja myöten, ja tänään pääsin sisältäpäin arvioimaan vaurioita. Pohjapellit on ehjät, vain kynnyskoteloiden ja pohjapeltien väliset saumat on kadonneet, pohjapellit on pääpiirteittäin ehjät. Rintapellissä ruostereikiä löytyy yllättävän korkealta, sisälokareiden puute kostautuu nyt...
Peräkontissa vauriot keskittyy lähinnä varapyöräkoteloon. Tai siltä sisältäpäin näyttää.... Pikkuhiljaa pitää alkaa purkaa tekniikkaa irti seuraavaksi. Edelleen tarkoitus saada koppa grilliin.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)