Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pistänkö lihoiks vai myyntiin kokonaisena? NYT ON KUVIA
#1
Auto on vm-80 280zx Viinin punanen ilmastoinnilla ja manuaali askilla, ajettu 130tkm. Appiukon duuni kaveri toi uutena saudi-arabiasta ja myi myöhemmin(89) appiukolle. Auton etunurkkaan tuli pikku pusu jyväskylässä -94. Vakuutus yhtiöltä otettiin kerta korvaus ja auto vietiin maa seudulle vajaan korjattavaksi, joku dyyppi vaihto autoon oik. loksun, hiekkapellin, konepellin ja lampun kehyksen. Auto kuitenkin jäi hiukan vaiheeseen ja on sen jälkeen ollut heitteillä milloin vajassa ja milloin pihalla kuusen alla. Autoa on ajettu muutamaan otteeseen vuosien aikana mutten osaa sanoa milloin on viimeksi käynyt. Nyt on kuusen alla ja on ollut siinä jo muutaman vuoden. Kävin ekaa kertaa kattomassa autoa pari viikkoa sitten ja on melko lohduton näky, ruostetta on reilusti oik ajovalo umpio ja etu puskuri eivät ainakaan ollet paikallaan(en tiedä onko edes olemassa). Renkaissa oli sentään ilmaa että auto oli edes jotenkin ryhdissä. Nyt autolle pitäs alkaa keksiä loppu sioitus paikkaa, että myynkö osina vai pitäskö antaa jollekkin harrastelijalle rojekti, on kyllä melko mätä että en tiiä huoliiko ketään. PLussaa on se että auto on täysin orkkis, ei mitään räpellyksiä, lukuun ottamatta oik etu nurkkaan vaihdettuja osia. Kilsoja on kans sen verta vähän että esim vaihteisto on varmaan malko hyvä myynti ertikkeli. Että millasta hintaa tollasesta kehtais pyytää, olettaen että sen joku kokonaisena joskus hakis pois.
AUTOA VOI TIEDUSTELLA NUMEROSTA 0407155919
Reply
#2
Missä päin auto makailee? Jos Pohjois-Karjalassa niin saattaisi kiinnostaa...
otsop(ät)hotmail.com
0505700077
RLS30 260Z -74
JN1CZ04 280 ZX Turbo Targa -81
C211 Skyline 240 GT -80
pl 510 -70
Vpl 510 -71
Reply
#3
260z Wrote:Missä päin auto makailee? Jos Pohjois-Karjalassa niin saattaisi kiinnostaa...
otsop(ät)hotmail.com
0505700077

Karstulasta löytyy
Reply
#4
Täällä kuvia.
http://www.romut-radalle.com/viewgal.php?gid=542
Reply
#5
Kävin juhannuksena ottamassa noita kuvia ja samalla tarkastelin autoa tarkemmin. Puute listalla on nyt myös ovipahvit, takamatkustajan toisenpuolen sivu verhous ja kone pellin ilmanottoaukkojen muovit. Joku oli käyny jo ottamassa varaosia omaansa Sad
Reply
#6
Kyllähän tuosta auton saa vielä helpostikin, pieniä nuo puutteetkin Smile
Reply
#7
Nyt meni kaupaksi, je vielä kaverille joka aikoo parsia siitä menopelin. Mahtavaa!
Reply
#8
Lähtikö Hyvinkäätä kohti? Smile
Reply
#9
Ei lähtenyt, Oulun suuntaan tuli. Hienosti meni kotimatka, varovasti ajellen saatiin aarre kotipihaan ehjänä. Odottaa nyt katoksessa kunnon pesua,puhistusta/puunausta, ennenkuin siirtyy talliin työn alle. Alustava toimenpidejärjestys on hahmoteltu, muuten ei ole vielä ehtinyt paneutua muuten kuin suurimmat puutteet listattu.
Kuvista nuo suurimmat puutteet näkyvätkin, jos löytyisi vielä vinkkejä mistäpäin voisi noita osia kysellä...?

Pitäisköhän avata oma topicci tälle rojektille tuonne z-autojen päävalikkoon, oisko se oikea paikka?
Uusi Datsun-mies kun olen, en vielä tunne oikein kerhon tapoja.

Samoin kiitollisuudella otettaisiin vastaan kaikki informaatio tekniikan osalta, korjauskäsikirjaa näyttää saavan vielä Alfameriltä, pitää tilata se sieltä hetimiten, mutta esim. ruiskun toiminta kaipaisi selvennystä, ja tietenkin kulutusosien saatavuus Suomenmaasta, esim. jarrut, nivelet ym?

Tämä Datsuni on ensimmäinen japsi-autoni, aikaisemmat harrasteautot ovat olleet eurooppalaista alkuperää.
Tarkoitus on tästä vielä liikennekelpoinen auto saada aikaiseksi, milloin se siinä kunnossa on, sitä en ala arvailemaan, mutta jos yritys on kova, niin on työmääräkin.

Ps., 8liippi: otin kuvat talteen omalle koneelle, voit poistaa tai sulkea topicin jos haluat.
Jos sattuu löytymään vielä puuttuvia osia tai mahdollisesti omistajan käsikirjaa tai huoltovihkoa tms. nakkaa vaikka txtrilla.
Kaveri oli pistänyt muuten ne vanteiden keskikupit suojaan/talteen transun etupenkin alle, joten ne on nyt Rovaniemellä Smile
Mutta ei se mitään, mulla on kaverin trailerin rek.ote eteisessä, se unohtui minun kassiin! ;D
Tämmöistä se on kun on kaksi dementikkoa reissussa!
Herätti muuten ansaittua huomiota ZX:ä tuolla matkalla Wink
Reply
#10
HaKy Wrote:Pitäisköhän avata oma topicci tälle rojektille tuonne z-autojen päävalikkoon, oisko se oikea paikka?
Uusi Datsun-mies kun olen, en vielä tunne oikein kerhon tapoja.

Pieni korjaus vain, DNSF-kerho ei ole tämä foorumi Smile
Mr. Cab Driver!
Nissan Skyline R32 GT-R -90
Toyota Corolla KE70V DX '81
Reply
#11
Onnittelut hyvästä auto valinnasta Smile Millä tavalla aiot rakentaa tämän, teetkö alkuperäis tyylillä vai muutteletko autoa jotenkin.
Reply
#12
"Pieni korjaus vain, DNSF-kerho ei ole tämä foorumi"

Hmm, nyt en ihan ymmärtänyt.... mutta ei ole ensimmäinen kerta :-[

Kyllä päällimmäisenä tavoitteena on saada tämä ihan ensin palautettua takaisin liikenteeseen, en ole edes ehtinyt miettiä mitään virityksiä. Siksi toisekseen, näin vanhemmiten olen havainnut itsessäni vakavia alkavia pussihousuilun oireita, tykkään katsella hienoja levikesarjoja ja isoja vanteita, mutta jos sellaiset pitäisi pistää omaan pirssiin, alkaa puntit tutista ;D
On se vaan kumma.... vaatehuonekin on täynnä subbareita, vahvareita ja equja jotka joskus olen riisunut myydyistä harrasteautoista pois, mutta siellä ne lojuu kun ei raski enää ylimääräisiä reikiä porata sisustukseen Smile
Reply
#13
HaKy Wrote:"Pieni korjaus vain, DNSF-kerho ei ole tämä foorumi"

Hmm, nyt en ihan ymmärtänyt.... mutta ei ole ensimmäinen kerta :-[

Kyllä päällimmäisenä tavoitteena on saada tämä ihan ensin palautettua takaisin liikenteeseen, en ole edes ehtinyt miettiä mitään virityksiä. Siksi toisekseen, näin vanhemmiten olen havainnut itsessäni vakavia alkavia pussihousuilun oireita, tykkään katsella hienoja levikesarjoja ja isoja vanteita, mutta jos sellaiset pitäisi pistää omaan pirssiin, alkaa puntit tutista ;D
On se vaan kumma.... vaatehuonekin on täynnä subbareita, vahvareita ja equja jotka joskus olen riisunut myydyistä harrasteautoista pois, mutta siellä ne lojuu kun ei raski enää ylimääräisiä reikiä porata sisustukseen Smile

Ei se mitään, en minäkään oikein tajunnut, mutta tervetuloa foorumille, ja toivottavasti kerhoonkin. Smile

Projektitopicin avaaminen Z-osioon on oikein oiva tapa päivitellä auton tilanteita.
Reply
#14
Jos hyvinkäällä on kopan tarvetta niin Turusta löytyy hyvä S30 koppa, yhtä hyvä jos ei parempi kun se valkonen..
Where´s Pussy Galore?
Reply
#15
rally Wrote:Jos hyvinkäällä on kopan tarvetta niin Turusta löytyy hyvä S30 koppa, yhtä hyvä jos ei parempi kun se valkonen..

Ei kun oli vaan yhden harrastajan kanssa juttua tästä kyseisestä yksilöstä. Eiköhän tässä aleta keräämään omaan laitteeseen kohta osia ja laitetaan isolaikka laulamaan Wink
Reply
#16
Muista sit et jos jää osaa yli niin dyykkaa ne mul takas
Where´s Pussy Galore?
Reply
#17
rally Wrote:Muista sit et jos jää osaa yli niin dyykkaa ne mul takas

Näillä näkymin on jäämässä aika paljon. Katsotaan kun aletaan tekemään.
Reply
#18
Kiitokset, Markus, koitetaan saada homma alulle ja joskus vielä kunnialla maaliinkin.
Projekti-topicin vois lyödä pystyyn kunhan projekti pyörähtää käyntiin, kuviakin tänne on vissiin mahdollista laittaa?

Ja tosiaan, osapuutteitakin löytyy, mm. ovipahvit, etupuskuri, konepellin merkki ja ritilät, samoin vielä toinen B-pilarin ulkopuolen ritilä (oikea), vinkkejä voi heitellä. Toimiihan täälläkin nuo yv:t myös rekisteröityneille käyttäjille, ei vain jäsenille?
Reply
#19
http://www.thezstore.com/
Varmat ja nopeat toimitukset.

http://www.blackdragonauto.com/features/...overed.htm
Tuolta myös monenmoista nippeliä. Smile
Reply
#20
Kiitokset linkeistä, noihin pitää perehtyä ajan kanssa. Nuo räjäytyskuvat selvittää paljon...
Reply
#21
Huh huh, nyt on vähän ehditty perehtyä ostokseen paremmin.

Eilen illalla pesin koko auton päältäpäin liuotinpesuaineella, ja kas, 15 vuoden sammalpeitteen alta paljastui metallinpunainen paholainen. Tietystä kulmasta kun katsoi, olisi voinut hurauttaa vaikka baanalle samantien. Alkuperäiset alutkin alkoi kiiltämään ihan komeasti.

Mutta moni on kakku päältä kaunis...

Tänään sitten imuroin ja putsasin auton sisältä ja peräkontista, konehuoneen puhaltelin paineilmalla ja kylvetin ruosteenirroitus-sprayllä. Tulpat lähti kaikki auki, samoin ilmanputsarikotelon siipimutterit. Sylintereihin pitää käydä hakemassa dieseliä ja alkaa pyörittelemään konetta silloin tällöin. Virranjakaja näytti sisältä olevan ok.

Tunkkasin auton perän ylös ja tarkistin peräkontin pohjan, sitten ajattelin tunkata etupäätäkin, mutta:
Eipä löytynyt peltiä mistä tunkata. Jalkatilat ja runkoaisat on paikkapaikoin häipyneet kokonaan, siellä missä peltiä on se on jo niin ohutta ettei siihen mahda saada mitään hitsattua. Hyvä puoli on ettei kori ole kuitenkaan notkahtanut vielä, ovet istuu hyvin paikoilleen ja menevät kiinni kuin kassakaapissa. Ilmeisesti kohtuu hyväkuntoiset kynnyskotelot ja kardaanitunneli pitävät korin kuosissa. Grilliin tuosta ei kuitenkaan ole, ainoa keino olisi kallistaa kyljelleen.

Alunperin ajatuksena oli kunnostaa ensin kori, ja sitten ottaa tekniikka työn alle.

Nyt kuitenkin olen alkanut harkitsemaan, että pitäisikö testata tuota tekniikkaa ensin?
Jos konetta ei saa edes käyntiin (ruiskut ei toimi?), tai se on niin haprastunut että vaatii täydellisen remontin, alkaa koko projektin mielekkyys olla vaakalaudalla. Pahimmassa tapauksessahan koneesta on lohko paukahtanut pakkasilla halki, ja koko moottori menee uusiin puihin...

Miten on, missä kulkee raja että Z kannattaa vielä elvyttää? Kun onhan noita valmiitakin kaupan....?

Nimim. "usko koetuksella"?
Reply
#22
Kyllä noissa ennemmin kori lahoaa paskaks kun tekniikka pettää. Mulla oma oli ollut seisonnassa 5 vuotta ja lähti ykösellä käyntiin kun antoi bentseeniä ja virtaa.
240zgoldie.blogspot.com
Reply
#23
HaKy Wrote:Huh huh, nyt on vähän ehditty perehtyä ostokseen paremmin.

Eilen illalla pesin koko auton päältäpäin liuotinpesuaineella, ja kas, 15 vuoden sammalpeitteen alta paljastui metallinpunainen paholainen. Tietystä kulmasta kun katsoi, olisi voinut hurauttaa vaikka baanalle samantien. Alkuperäiset alutkin alkoi kiiltämään ihan komeasti.

Mutta moni on kakku päältä kaunis...

Tänään sitten imuroin ja putsasin auton sisältä ja peräkontista, konehuoneen puhaltelin paineilmalla ja kylvetin ruosteenirroitus-sprayllä. Tulpat lähti kaikki auki, samoin ilmanputsarikotelon siipimutterit. Sylintereihin pitää käydä hakemassa dieseliä ja alkaa pyörittelemään konetta silloin tällöin. Virranjakaja näytti sisältä olevan ok.

Tunkkasin auton perän ylös ja tarkistin peräkontin pohjan, sitten ajattelin tunkata etupäätäkin, mutta:
Eipä löytynyt peltiä mistä tunkata. Jalkatilat ja runkoaisat on paikkapaikoin häipyneet kokonaan, siellä missä peltiä on se on jo niin ohutta ettei siihen mahda saada mitään hitsattua. Hyvä puoli on ettei kori ole kuitenkaan notkahtanut vielä, ovet istuu hyvin paikoilleen ja menevät kiinni kuin kassakaapissa. Ilmeisesti kohtuu hyväkuntoiset kynnyskotelot ja kardaanitunneli pitävät korin kuosissa. Grilliin tuosta ei kuitenkaan ole, ainoa keino olisi kallistaa kyljelleen.

Alunperin ajatuksena oli kunnostaa ensin kori, ja sitten ottaa tekniikka työn alle.

Nyt kuitenkin olen alkanut harkitsemaan, että pitäisikö testata tuota tekniikkaa ensin?
Jos konetta ei saa edes käyntiin (ruiskut ei toimi?), tai se on niin haprastunut että vaatii täydellisen remontin, alkaa koko projektin mielekkyys olla vaakalaudalla. Pahimmassa tapauksessahan koneesta on lohko paukahtanut pakkasilla halki, ja koko moottori menee uusiin puihin...

Miten on, missä kulkee raja että Z kannattaa vielä elvyttää? Kun onhan noita valmiitakin kaupan....?

Nimim. "usko koetuksella"?

z- kannattaa aina elvyttää (imo) jos päätät myydä niin pistä ilmoa mulle Smile
Blow me, bitches
Reply
#24
Projektia on nyt alettu käynnistellä, takajarrusatulat jotka oli jumissa ja jouduttiin irroittamaan paikan päällä että saatiin renkaat pyörimään ja auto trailerille, lähtivät ehjänä irti käkkärivaijereista ja ovat nyt elektrolyysipuhdistuksessa.
Alan seuraavaksi käymään läpi sähköjä ja polttoainepuolta. Jos kone herää henkiin, pääsee kori työn alle vielä tänä syksynä.
Jollei koneesta tule eläjää, on hyvä tietää että roville on halukkaita ottajia... Wink
Jospa jo tällä viikolla saisin koitettua akkua paikoilleen.
Reply
#25
Noniin, pientä edistystä:

Takajarrusatulat on nyt olleet puhdistuksessa, ja molemmista lähti ilma- ja jarruputkinipat auki ehjänä, käsijarruvivut liikkuu ja toisessa mäntäkin ihan ok, toisessa on mäntä vielä jumissa. Liukuosat purettu satuloista, mutta itse sylintereitä en vielä ole ehtinyt purkaa.

Uusin päävirta ja -maakaapeloinnit konehuoneeseen, ja uteliaisuus voitti: akku paikoilleen ja varovasti hyttiin koittamaan mikä toimii ja mikä ei. Sisävalot syttyi, samoin kojetaulun valaistus. Ajovalot, lyhyet ja pitkät toimi, vilkut vielä ei. Puhallin lähti toimimaan muutaman sekunnin viiveellä, radio myös mutta siitä löytyy vain SW ja MW-taajuudet, joten pelkkää suhinaa kuului kajarista. Takavalot toimi. Sitten vain virta-avainta pitemmälle: muutaman yrityksen jälkeen solenoidi alkoi yltää vauhtipyörälle asti, ja kone alkoi pyöriä terhakkaan kuuloisesti startin mukana!

Siihen olikin hyvä lopetella tältä illalta, katsotaan jos huomenillalla ehtisi jatkaa projektia.
Reply
#26
Juu kyllä se siitä starttaa ;D
240zgoldie.blogspot.com
Reply
#27
Eipäs startannutkaan. ???

Illalla taas ZX:n kimppuun, ovilasit alkoi pelittään, samoin vilkut.

Käytin bensansuodattimelta imusarjalle menevän letkun auki, sieltähän löytyi bentsiiniä.
Kaasuvivusto oli jumissa, joten purin ja voitelin sen ja eikun starttaamaan.
Tankkiin olin kaatanut muutaman litran uutta tavaraa jo aikaisemmin.
Ei vaan yrittänytkään käyntiin. Tarkistin sitten kipinän 4. sylinterin tulpalta; ei iskenyt kipinätä.
Samoin koittelin starttauksen aikana bensapumppua, ei tuntunut pyörivän.
Eli rassausta vielä vaatii näköjään.
Oiskohan vielä hapettumia siellätäällä...?
Reply
#28
Jahas, väliraportin paikka...
Sain bensapumpun pyörimään, pientä kopistelua kylkeen ja akulta suoraan virran pakkosyöttö tehosi: alkoi yhtäkkiä pyörimään.
Bensa kiertää ihan oikein konehuoneeseen ja paluupuolta takaisin, eikä vuotoja esiintynyt.
Kipinää vain ei tullut vieläkään, putsailin konehuoneesta pistokkeita, ja tarkistin puolan liitokset.
En ole kyllä satavarma tuleeko bensaakaan sylintereihin asti, kun konetta pyöritettiin ilman tulppaa en kyllä haistanut bensaa sylinteristä mitenkään selvästi...?
Reply
#29
Noniin, Datsuni hörähti käyntiin!!

Putsailin lisää erinäisiä liitoksia konehuoneesta, ja koitin sitten puolalta kipinää suoraan: hyvin iski kipinää, joten tuikkasin johtimen takaisin virranjakajan kanteen ja huikkasin pojalle että starttaappa varsin nyt!

Datsuni hörähti samantien käyntiin! Säikähdin niin peevelisti että huusin pojalle heti: Sammuta, sammuta!

Tuijotettiin hetki toisiamme, ja sanoin sitten että koittaa varsin uudestaan. Toisella yrityksellä alkoi käymään kun vähän kaasulla liputteli avuksi, sylinteriin vaan pistämäni dieseli savutti sen verran ettei tohdittu pitkään käyttää. Samoin jäähdyttäjässä ei ainakaan näytä olevan paljon nestettä, joten täytyy pistää nesteet sisälle ennenkuin tohtii pitempään käytellä.

Mutta nyt päästään testaamaan, tuleeko tuosta koneesta kalua.
Reply
#30
Hienoa... kyllä nämä vanhat Ztat pitää elvyttää hinnalla millä hyvänsä. Tekniikka ainakin toimii, korin kimppuun vaan.
Aikasemmasta isosta projektista viisastuneena, pura korista kaikki irti, vahvista tukipalkeilla kori, jotta ei pääse veltoksi.
Sitten vesipesu/soodapuhallus/hiekkapuhallus/hapotus, jonka jälkeen hitsaushommat on kuin juhlaa, tietää mistä tarvii korjata, mihin saa uutta peltiä kiinni ja hitsaaminen on mukavaa, kun ei jostain palavaa massaa valu käsille kokoajan. Tsemppiä projektiin!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)