Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Etuveto Nissan ja 1/4 mile
#1
Oottekos käyneet kokeilemassa varttimailia etuvetoisella Nissanilla. Millasia aikoja esim. turbo luupäällä tai turbo cherryllä ?
Reply
#2
mopo Wrote:Oottekos käyneet kokeilemassa varttimailia etuvetoisella Nissanilla. Millasia aikoja esim. turbo luupäällä tai turbo cherryllä ?

Mun mielestä viime kesän V8/GTI-vauhtipäivien nissan-ajat oli joskus täällä, mutta
en niitä onnistunut nyt millään löytämään. Tosin siellä ei tainnut kovin montaa etu-
vetoista olla.

t. Mika

ps. http://www.n12turbo.com/main.htm
Turbolla se on hauskempaa!
Reply
#3
Jep tuo nopein cherry onkin aika raketti. 11,9 s. varttimaili. Aika hyvää palikkaa , kuula laakeroitu turbo yms. näyttäs olevan.
Tarvii käydä kokeileen oman virityksen suorituskyky kesällä. 15 s. alituksessa vois olla tavoitetta kerrakseen Smile
Reply
#4
mikan Wrote:Mun mielestä viime kesän V8/GTI-vauhtipäivien nissan-ajat oli joskus täällä, mutta
en niitä onnistunut nyt millään löytämään. Tosin siellä ei tainnut kovin montaa etu-
vetoista olla.

-> http://www.fhra.fi/images/vauhtia.pdf
Reply
#5
Tänks Mikko!

t. Mika
Turbolla se on hauskempaa!
Reply
#6
Joo, kävin koittamassa kesällä gti päivillä cherryäni ja melkein vakiona 15.957 144km/h katurenkailla, mutta nyt tavoite on jo kovempi pistin tekniikan uusiksi ja koko ajan parannellaan. Kuvat löytyy jossain vaiheessa sivuilta http://www.n12turbo.com kun täällä ei jostain syystä enää nykyään tunneta mallia, Nissan cherry turbo, että siitä hyvästä palautetta sivujen ylläpitäjille, meinaan joskus on tunnettu. Wink
Reply
#7
Huh Huh! Turbo Cherrystä 300hp pyöristä. Tongue Tongue Ihte kun sais etes puolet tuosta. ;D

http://www.n12turbo.com/media/events/sho...mas_03.htm
Toyota Avensis D4D Wagon -04
Lexus LS400 -93
Reply
#8
Primeralla 18s Smile 1.6 kaasari
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#9
Vakiohkolla luupäällä 15,447sek, loppunopeus 147,48 ja 60ft 2,493. Tämä ajettu hyvinkään lentokentällä kesällä 2007.
Nissan silvia turbo '88
Nissan primera 2.0 SLX 4d sedan '95
Nissan bluebird 2.0LX(3kerta toden sanoo)
Chevrolet malibu '78
Volvo V70 2.5TDI '97
Ford sierra 2.0L '85
Reply
#10
Vakiohkolla luuppanalla 13.8sek 172km/h loppunopeudella mitattu g-tehgillä 1.3 ahdoilla v.2007 (kova vastatuuli)
virallinen aikakortti 14,57sek 168km/h loppunopeudella v.2006 1,1 ahdoilla. Renkaina kummassakin 185/65-15 vakio renkaat.
Reply
#11
Ite kan ostin g-tehcing ss mallin.Tiedä siitten kuin tarkka, ajaa kyllä asinsa. Vähän viilattu turbo serry, sain märällä asfaltilla 0.8barin ahdoilla 15.7s 159km/h . Ekoja vetoja ,säädöt kartoissa kesken.. Tosta on hyvä lähteä Big Grin
Käyttis:Toyota&nbsp; Corolla 2.0dsl paku,,, Alistaja,,,,<br />Toyota corolla ae95 1.6 4wd sedan +400hv<br />nissan cherry 1.5t -86 +200hv<br />nissan cherry 1.5t -84 <br />nissan bluebird 1.8t
Reply
#12
Kirjataas tänne arkistoon (ex) Cherryn parhaaksi jäänyt nykäisy.

Auto -83 turbo Cherry, paikka Porin lentokenttä ja West Coast Street Cup 14.7.2007

1/4 mile 12.557s , loppunopeus 192.36 km/h , 60ft 2.127s

Liukkaan radan vuoksi ahdot ja syt.ennakko tiputettu dynosäätöjä maltillisemmiksi.
Renkaina M/T 22x8-13 sliksit.
Reply
#13
Tulipa taas käytyä V8/GTI kiihdytyspäivällä. Tällä kertaa Sunnyllä (paineistettu N13 1.8 gti). Paras aika oli 12.6s./188kmh.

Suht helposti kelasi tuon...vaihdot vaan perinteisesti hakusessa Smile, pitänee viritellä sytkäkatkoa avuksi.

Syksyllä voisi ottaa uusiksi vähän tiukemmillä säädöillä. Nyt kippo saa "levätä" kesän ajan perheen kakkosautona.
Reply
#14
Hyvin on Sunny kulkenut. Smile
260Z -74, 350Z -04
Reply
#15
ihan helkutin hyvin on sunny kulkenut. saiskos jotain speksejä auton tekniikasta? millä tehoilla tuon ajan sai aikaiseksi?
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#16
Auton orkkis ca18de kone det:in männillä Smile Rempattu sentään ja metallitiivisteellä. Kantta vähän hiplattu, imu-ja pakosarjat muuteltu.

Moottorinohjaukseen satsattu enemmän, Autronicin sm4 ja cdi-sytytys. 903cc suuttimet. Turbona hy35 Holsetti.

Dynossa käytiin kiihytyksiä edeltävänä päivänä. Tehoa antoi 417,2hv/446,8nm. Ahtoa oli 1.55 bar, enempää ei kokeiltu.

Tolla teholla ja tonnin painolla pitäis tietysti nopeemminkin mennä, ei vaan ole kovin helppoo etuvedolla sutia Wink

Positiivinen juttu on tuon paljon parjatun hy35 toiminta...heti hereillä ja tuottoa tuntuis piisaavan reilusti enemmänkin. Ei tosiaan tarvinnut paukkua viivalla. Tarpeeksi isoa (3.5") pakorööriä ja vähintään 50mm hukkis niin pakopaineista ei tietoakaan.
Reply
#17
Nyt pääsi itsekin kunnolla ensimmäisiä kertoja kokeilemaan sunnyä.

Renkaat oli 215/45-17 ja lukkoahan tuossa ei ole ;D

paras aika lamminmaalla kauhajoella: 13,7s / 178,4km/h / 60ft 2,36s
Nissan Sunny N14 FWD Turbo
Reply
#18
Viime syksynä neovvl almeralla 14,6sec ja 169km/h loppunopeus.
Vanteet/renkaat sillon 17"/ 205/40 kumit 4vuotta vanhat käppyrät.
Nyt saattas keritä vähän nopiammin talven ruuvailun jälkeen ja paremmalla vanne/rengastuksella.. :Smile
Reply
#19
Mahtoikos olla nimimerkin mopo sunny taas alastarolla kiihdyttelemässä?
valkoinen vanha sunny siel meinaa vetäs eilen 12,3s/198km/h tauluun :o
Näköjään ovat jo rotat ja hiiretkin sitä mieltä että takapenkillä ei tee mitään kun olivat sitä tallilla syöneet
Reply
#20
TuPZu Wrote:Mahtoikos olla nimimerkin mopo sunny taas alastarolla kiihdyttelemässä?
valkoinen vanha sunny siel meinaa vetäs eilen 12,3s/198km/h tauluun :o
kovaa on menny, kovat on tehotkin nykyään!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#21
Juu oltiin Alastarolla...iltaa kohti pidot parani. Sunny meni 11.664s./208.43kmh.

Kovin lipoisaa oli etuvedolle. Startin joutu ottaan iisisti lähes ahdoitta, kuulemma sliksi kiljui vielä nelosella.

Tehoa tosiaan reiskat sata hummaa enempi kuin viimeksi, eipä niitä kaikkia päässy hyödyntään. Olisi hauska joskus kokeilla kunnon bostikkiradalla kulkua. Tosin vetolaitteet taitaisivat morjenstaa Smile
Reply
#22
NO ON KYLLÄ HURJA AIKA JA LOPUT :o :o

vieläkö meinaat jotenkin kulkua yrittää parantaa? ;D
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#23
Ai saamari, nyt on menty Sunnylla jo todella lujaa :o Tää todistaaki sen, ettei nää aina niin sorsitut etuvedot huonoja ole ;D
Ilo alkaa kilosta ja remontti kahdesta.
Moottorikoneistamo "Finsku Palans Fapriikken" - Jarza
-Bluebird SR20DET -87 "Kauhukaukalo"
-Nissan Primera P11 -97
Reply
#24
mopo Wrote:Tehoa tosiaan reiskat sata hummaa enempi kuin viimeksi, eipä niitä kaikkia päässy hyödyntään.

Kerrotko minkälaisia muutoksia oli tehty edelliseen kertaan verrattuna, vai jääkö salaisuudeksi? Big Grin
CA18DET = 1809cc wasted.<br /><br />GReddy Profec B Spec II säätöohje SUOMEKSI
Reply
#25
Eipä tossa mitään salaista ole Smile Säätöguru Saku viritteli dynossa lisää ahtoa, ennakkoa ja bensaa. Lisäksi pakoputki jätettiin kotiin.
Paras dynoveto oli 2.0bar 525hv. Ihan mukavasti yli 300 000km ajetulle, lähes vakiolle perusmotille Wink

Dynosta löytyy jotain amatöörivideoo, laitan linkin tänne joku päivä

Reply
#26
mopo Wrote:Eipä tossa mitään salaista ole Smile Säätöguru Saku viritteli dynossa lisää ahtoa, ennakkoa ja bensaa. Lisäksi pakoputki jätettiin kotiin.
Paras dynoveto oli 2.0bar 525hv. Ihan mukavasti yli 300 000km ajetulle, lähes vakiolle perusmotille Wink

Dynosta löytyy jotain amatöörivideoo, laitan linkin tänne joku päivä

Ihan asiallisen olonen toi sun sunny on,mitä sitä tossa "kaupungilla" olen nähnyt Smile
Jos tunnet työn iloa,istu hetki ja odota että kohtaus menee ohitse...
Reply
#27
ei voi oikeen muut sanoa kuin että aika karu sunny.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Reply
#28
Parit sunny videot, dynossa ja Alastaron kaiteiden välissä Smile

http://www.rmotorsport.com/Sunny_116.wmv
http://www.rmotorsport.com/Sunny_Dyno.wmv
Reply
#29
mopo Wrote:Parit sunny videot, dynossa ja Alastaron kaiteiden välissä Smile

http://www.rmotorsport.com/Sunny_116.wmv
http://www.rmotorsport.com/Sunny_Dyno.wmv
Hurja peli
Reply
#30
Pakko saada tollanen :o
Nissan Sunny B12 Gti
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)