Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nissan Skyline RB25DET -95 Projekti.
#31
Suosittelen sen hatun (=kannen) käyttämään irti. Jos lakru(t) on tuossa kunnossa, niin aiheellista ois saada kaikki kanavat putsattua kunnolla. Tai eihän siellä tuurillaan mitään oo, mutta toisaalta esim. laakeripukkien öljyreijät on niii-in pikkuriikkisen pienet ja helposti tukkoon menevät.. :Smile
Reply
#32
ipijee Wrote:Suosittelen sen hatun (=kannen) käyttämään irti. Jos lakru(t) on tuossa kunnossa, niin aiheellista ois saada kaikki kanavat putsattua kunnolla. Tai eihän siellä tuurillaan mitään oo, mutta toisaalta esim. laakeripukkien öljyreijät on niii-in pikkuriikkisen pienet ja helposti tukkoon menevät.. :Smile

Nooh. Täytyy varmaan sit ihan varmuuten varalta korkata auki. Näis on vissiin kannen tiivistekkin ihan normi "seos tiiviste"? Metallista huutais.

Jos jollain koneen syövereistä löytyis noi koneen kiristys momentit, vois vaikka yv:llä sendiä. Wink
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#33
Tommy90 Wrote:Jos jollain koneen syövereistä löytyis noi koneen kiristys momentit, vois vaikka yv:llä sendiä. Wink

Kannattaa ottaa itselleen service manual, sieltä löytyy nuo ja muutakin hyödyllistä.
Linkkejä löytyy mm. skyline-puolen etusivulta service manual-topikin alta.
BMW X5 4.8is
Reply
#34
Tommy90 Wrote:
ipijee Wrote:Suosittelen sen hatun (=kannen) käyttämään irti. Jos lakru(t) on tuossa kunnossa, niin aiheellista ois saada kaikki kanavat putsattua kunnolla. Tai eihän siellä tuurillaan mitään oo, mutta toisaalta esim. laakeripukkien öljyreijät on niii-in pikkuriikkisen pienet ja helposti tukkoon menevät.. :Smile

Nooh. Täytyy varmaan sit ihan varmuuten varalta korkata auki. Näis on vissiin kannen tiivistekkin ihan normi "seos tiiviste"? Metallista huutais.

Jos jollain koneen syövereistä löytyis noi koneen kiristys momentit, vois vaikka yv:llä sendiä. Wink

ehdottomasti kansi auki ja pelti tiiviste orkkiksen tilalle, arp pulttejakin kannattaa harkita. ja muutenki kannattaa santsata alakertaan huolella. laakerit, kiertokanget männät alakerran laakerit. ei sit tartte heti ens kesänä tehdä uudestaan
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#35
Tämäkin kone on nyt tuhanne pilun palasina hallin pöydällä, kun oli töissä tylsää.
Tuloksena huomattiin vakio kannen tiiviste
Ihan lähi aikoina vaihdettu 6 mäntä
5 ja ykkösen kiertokangen laakerit -0.25
Tasapainotuksessa käynnyt kampura
pakosarjassa oli 6-5-4 puolen sarjaa vähän vaaleeta sisällä? Vettä kenties poltettut
Turbon akselissa päittäis välystä vähäsen.

;D
Oli muuten viiminen tämmönen peli minkä ostan jo valmiiksi vikaisena.
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#36
Tommy90 Wrote:Tämäkin kone on nyt tuhanne pilun palasina hallin pöydällä, kun oli töissä tylsää.
Tuloksena huomattiin vakio kannen tiiviste
Ihan lähi aikoina vaihdettu 6 mäntä
5 ja ykkösen kiertokangen laakerit -0.25
Tasapainotuksessa käynnyt kampura
pakosarjassa oli 6-5-4 puolen sarjaa vähän vaaleeta sisällä? Vettä kenties poltettut
Turbon akselissa päittäis välystä vähäsen.

;D
Oli muuten viiminen tämmönen peli minkä ostan jo valmiiksi vikaisena.
No eikös sitä kannata varautua aina pahimpaan, eikä vaan luottaa tuuriinsa että helppolla tämä tulee kuntoon? Smile
On muuten tutun entinen auto, mistäspäin tuo sulle tuli?
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#37
andyman Wrote:
Tommy90 Wrote:Tämäkin kone on nyt tuhanne pilun palasina hallin pöydällä, kun oli töissä tylsää.
Tuloksena huomattiin vakio kannen tiiviste
Ihan lähi aikoina vaihdettu 6 mäntä
5 ja ykkösen kiertokangen laakerit -0.25
Tasapainotuksessa käynnyt kampura
pakosarjassa oli 6-5-4 puolen sarjaa vähän vaaleeta sisällä? Vettä kenties poltettut
Turbon akselissa päittäis välystä vähäsen.

;D
Oli muuten viiminen tämmönen peli minkä ostan jo valmiiksi vikaisena.
No eikös sitä kannata varautua aina pahimpaan, eikä vaan luottaa tuuriinsa että helppolla tämä tulee kuntoon? Smile
On muuten tutun entinen auto, mistäspäin tuo sulle tuli?

Joo no ei onneksi paha homma tää laisinkaan. ainut vaan että turhauttavan paljon uppoaa euroja että saa ajoon. Big Grin
Tämähän tuli minulle Rääkkylästä. Eli läheltä joensuuta. Suomeksi sanottuna aikasen perä mettästä. Big Grin
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#38
Joo,elikkäs ei tullut sitten suoraan siltä tutulta tyypiltä. Kerralla vaan kaikki kuntoon siltä suunnalta kun kerta auki on.
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#39
tätä skylleä taisivat paikallisen nissan varaosatiskin kaverit mulle kaupitellakkin...... noh et oo kuule ainut kenellä on tullu käytetyn kaman kanssa propleemia Big Grin
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#40
Oright. Nooh ei nää lannista. Joo kasaus alkaa kun osia alkaa postiin tippua. Big Grin
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#41
Analbito Wrote:
Tommy90 Wrote:"Sammutettiin kone heti kun öljynpaineet tippui" Yeah Right Wink

;D ;D Melkein oli jo arvattavissa

kyllä kyllikki sammutettiin iha heti ku paineet alko laskemaan..
Reply
#42
jjanii Wrote:
Analbito Wrote:
Tommy90 Wrote:"Sammutettiin kone heti kun öljynpaineet tippui" Yeah Right Wink

;D ;D Melkein oli jo arvattavissa

kyllä kyllikki sammutettiin iha heti ku paineet alko laskemaan..
Ei ne alkavat voiteluhäiriöt ehdi paineissa näkyä välttämättä. Ihan mahdollista.
Reply
#43
Tommy90 Wrote:
Analbito Wrote:
Tommy90 Wrote:"Sammutettiin kone heti kun öljynpaineet tippui" Yeah Right Wink

;D ;D Melkein oli jo arvattavissa

Jeeps. Mut ei tässä pahasti takkiin onneksi tullut. Onhan tämä paljon arvokkaampi/halutumpi ehjänä, kuin se sx200. Big Grin

Ei pahalla. Mut siinä oli jotain yhtäläisyyksiä osien kesken (ulkokuoressa) Mut tässä ei sit mitään, ruuveilla takalevikkeet kii ja eessä sit valmiiksi levittävät suojat ja viel kaamee takasiipi.
Nii ehkä ennemmin silti se SX.
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Reply
#44
Joo, pitikin sanomani, että se OLISI toisen luokan vehje tolla mittarilla. Mutta kun se on tollanen pommeimmasta päästä oleva yksilö. Kontrasti on kova etenkin r33 skyllejen yleisen kuntotason takia, vähän ajettuja ja siistejä "vanhoja" pelejä.

Mut omaan makuun pidän enemmän r33 lamasta kuin s13, onhan se nyt toisenlainen viedä ehdottomasti...

Kyl sä siit viel pelin teet mun osilla Wink
Reply
#45
Jep osat alkaa olla nipussa!
Auto lätee talven aikana maalattavaksi, kuhan sais päätettyä vaan värin. Eli tästäkin ollaan tekemässä siistiä peliä.
Tehoa sitten käydään lisää poimimaan hissukseen lisää.

BTW.
Mikähän helvetin jousi hoito systeemi on imunokan päässä? Koskaan ennen muissa nähnynnä?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#46
Tommy90 Wrote:Jep osat alkaa olla nipussa!
Auto lätee talven aikana maalattavaksi, kuhan sais päätettyä vaan värin. Eli tästäkin ollaan tekemässä siistiä peliä.
Tehoa sitten käydään lisää poimimaan hissukseen lisää.

BTW.
Mikähän helvetin jousi hoito systeemi on imunokan päässä? Koskaan ennen muissa nähnynnä?
Jousi hoito :Smile ;D
Oliskohan muuttuva-ajoituksinen imunokka?
Reply
#47
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:Jep osat alkaa olla nipussa!
Auto lätee talven aikana maalattavaksi, kuhan sais päätettyä vaan värin. Eli tästäkin ollaan tekemässä siistiä peliä.
Tehoa sitten käydään lisää poimimaan hissukseen lisää.

BTW.
Mikähän helvetin jousi hoito systeemi on imunokan päässä? Koskaan ennen muissa nähnynnä?
Jousi hoito :Smile ;D
Oliskohan muuttuva-ajoituksinen imunokka?

No entiijä. Ku nokkahihnan rullaa irrottelin, ni pomppas se stnan. pikkunen pelti levy päin naamaria.
Vklp. auto ajossa jos vain perjantaina osakset kaikki kasassa. Big Grin
Turbon hankintaa viellä olisi jossain välissä? Mitähän ahtimia porukka suosii, vai suosiiko mitään vakio sarjan jatkeeksi?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#48
vaihda suosiolla sinne yläpuolinen pakosarja, niin on mahdollisuuksia rajattomasti ahdinvalinnan suhteen.
Reply
#49
Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#50
Tommy90 Wrote:Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Siis lataa joku pdf reader koneeseen (Adobe).
Vai mikä siinä nyt mättää :Smile
Reply
#51
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Siis lataa joku pdf reader koneeseen (Adobe).
Vai mikä siinä nyt mättää :Smile

Koitettu on, mut tää työ paikan kone ei ole nyt ihan mistään parhaimmasta päästä. ;D
Sais vaan ton koneen nippuun, ei viitti perstuntumalta noita tiukkailla. Big Grin
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#52
Tommy90 Wrote:
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Siis lataa joku pdf reader koneeseen (Adobe).
Vai mikä siinä nyt mättää :Smile

Koitettu on, mut tää työ paikan kone ei ole nyt ihan mistään parhaimmasta päästä. ;D
Sais vaan ton koneen nippuun, ei viitti perstuntumalta noita tiukkailla. Big Grin

meinaakko mitata laakerivälyksiä?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#53
jh Wrote:
Tommy90 Wrote:
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Siis lataa joku pdf reader koneeseen (Adobe).
Vai mikä siinä nyt mättää :Smile

Koitettu on, mut tää työ paikan kone ei ole nyt ihan mistään parhaimmasta päästä. ;D
Sais vaan ton koneen nippuun, ei viitti perstuntumalta noita tiukkailla. Big Grin

meinaakko mitata laakerivälyksiä?

Kyllähän ne kaikki täytyy lävitse käydä. Etenkin nyt kun tulee toisen koneen kampura ja yksi kiertokanki, kera uusien laakereitten...
Ei kellään noita momentteja olis?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#54
Tommy90 Wrote:
jh Wrote:
Tommy90 Wrote:
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Siis lataa joku pdf reader koneeseen (Adobe).
Vai mikä siinä nyt mättää :Smile

Koitettu on, mut tää työ paikan kone ei ole nyt ihan mistään parhaimmasta päästä. ;D
Sais vaan ton koneen nippuun, ei viitti perstuntumalta noita tiukkailla. Big Grin

meinaakko mitata laakerivälyksiä?

Kyllähän ne kaikki täytyy lävitse käydä. Etenkin nyt kun tulee toisen koneen kampura ja yksi kiertokanki, kera uusien laakereitten...
Ei kellään noita momentteja olis?
Joku kumma juttu tuossa manuaalissa on, koska RB25DETin sylinterilohkon kohtaa manuaalissa ei ole ollenkaan, mutta RB26 löytyy.
En ala tähän mitään momentteja postaamaan, koska en ole varma päteekö nuo kaikki samat momemtit ym myös RB25Confusedsä. Jos joku tietää niin voi sitten kertoa...
Reply
#55
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:
jh Wrote:
Tommy90 Wrote:
Weist Wrote:
Tommy90 Wrote:Jooh, tunnin koitannu noita service manuaaleja saada rokkaamaan mut ei..
Eli nyt tarvisin pikapuolin kiertokankien, kampiakselin ja vauhtipyörän kiristys momentit?
Siis lataa joku pdf reader koneeseen (Adobe).
Vai mikä siinä nyt mättää :Smile

Koitettu on, mut tää työ paikan kone ei ole nyt ihan mistään parhaimmasta päästä. ;D
Sais vaan ton koneen nippuun, ei viitti perstuntumalta noita tiukkailla. Big Grin

meinaakko mitata laakerivälyksiä?

Kyllähän ne kaikki täytyy lävitse käydä. Etenkin nyt kun tulee toisen koneen kampura ja yksi kiertokanki, kera uusien laakereitten...
Ei kellään noita momentteja olis?
Joku kumma juttu tuossa manuaalissa on, koska RB25DETin sylinterilohkon kohtaa manuaalissa ei ole ollenkaan, mutta RB26 löytyy.
En ala tähän mitään momentteja postaamaan, koska en ole varma päteekö nuo kaikki samat momemtit ym myös RB25Confusedsä. Jos joku tietää niin voi sitten kertoa...

No voehan perskeles.. Itekkin löysin googlettamalla juuri tuon 26Confuseden momentit.. mut mene ja tiedä päteekö tähän pikkulohkoon...
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#56
Noh kait se on pakko nähdä asia siltä kannalta että noissa on samat kiristys tiukkuudet. :Smile
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#57
Tommy90 Wrote:Noh kait se on pakko nähdä asia siltä kannalta että noissa on samat kiristys tiukkuudet. :Smile

samanlainenhan tuo alakerta periaatteessa rb25 ja rb26 on, runkolaakeri pukki + pultit on saman mittaiset yms.. eli itse vetelisin rb26 momenttien mukaan.. kai vaihdat alakerran pultit samalla uusiin?
Auto-Haukka Ky. Täyden palvelun autokorjaamo itä-suomessa Clutchmasters, cometic, eagle, wiseco yms, viri palikat. myös asennus palvelut ammattitaidolla p. 0400-898987
Reply
#58
R33gts Wrote:
Tommy90 Wrote:Noh kait se on pakko nähdä asia siltä kannalta että noissa on samat kiristys tiukkuudet. :Smile

samanlainenhan tuo alakerta periaatteessa rb25 ja rb26 on, runkolaakeri pukki + pultit on saman mittaiset yms.. eli itse vetelisin rb26 momenttien mukaan.. kai vaihdat alakerran pultit samalla uusiin?

Oman koneen alakerran momentit on ainakin rb26sesta otettu,johtuen juurikin et toi manusta puuttuu 25 momentit.hyvin kukkuu ja toimii :Smile
Reply
#59
Joops näillä mennään.
Sain ton manuaalin omalle koneelle. Ainut mikä ihmetyttää et kiertokangen pukit ensin 14-16N-m ja sen jälkeen viellä 60-65astetta?


Arp:n pulttisarjasta uupuu yksi mutteri :-[ Mistähän sellasia sais?
Nissan Skyline R33 RB25/30det
Kawasaki zx-6R Ninja

Mitsubishi lancer evo 6 GSR EX
Nissan skyline GTR R32 -89 EX
Nissan skyline r33 2,5 EX
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan 200sx s13 Ex
Nissan primera GT -95 EX
Reply
#60
Tommy90 Wrote:Joops näillä mennään.
Sain ton manuaalin omalle koneelle. Ainut mikä ihmetyttää et kiertokangen pukit ensin 14-16N-m ja sen jälkeen viellä 60-65astetta?
Eiköhän se ole kiertokangen kiristysmomentti, eikä pukkien :Smile

Ja mikä siinä ihmetyttää? Aika mahdotonta vastailla sun kysymyksiin, kun et edes kysy mitään Wink
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)