Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E85 ja bensalinjat
#1
Onkos kellään jo käytännön kokemusta minkälaiset bensalinjat kestää tuota E85Confusedta ? Netistä äkkiseltään luettuna aika ristiriitaista tietoa noista materiaaleista ja siitä miten ne oikeesti kestää. Jotkut ajaa "normi" kumiletkulla ja jotkut teflon letkulla ja kaikkea siltä väliltä. Varmastihan se alkoholi tuollaista perus kumiletkua haurastuttaa mutta millä aikavälillä ? vuodessa ? kahdessa ? vai kymmenessä ? tietenkin bensat kuumassa konehuoneessa ei tunnu kovin kivalta...

Omaan autoon on tulossa hieman muutosta bensapuolelle ja nyt voisi varmistaa mitä letkua sinne kannattaisi laittaa.
Tällähetkellä siis perus teräspunos AN8 / AN6 kamaa.

Reply
#2
osa supramiehistähän tuota tuota taitaa käyttää.. Kannattaa kysyä asiast Krister Nimimerkiltä
Ex Ecr33 ja Ex 200sx<3 2jz-gte.
Reply
#3
Uudessa -Minulla on spoileri- lehdessä oli juttu eri materiaalien kestävyydestä tuolle E85:Selle.. Siinä oli myös penkitetty erästä RB26:Sta kyseisellä kamalla..
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#4
juhiss Wrote:Omaan autoon on tulossa hieman muutosta bensapuolelle ja nyt voisi varmistaa mitä letkua sinne kannattaisi laittaa.

Osta alkoholin kestävää letkua, niin ei tarvii pelätä hajooko se jonkun vuoden sisällä. Normi bensaletku ei kestäne pidemmän päälle. Jos kestäis, niin ei kai alkoholin kestävää letkua ois erikseen myynnissä. Letkukauppiaat kyllä tietää noista aika hyvin, kuhan osaa kysyä.
Reply
#5
Cantoona Wrote:Uudessa -Minulla on spoileri- lehdessä oli juttu eri materiaalien kestävyydestä tuolle E85:Selle.. Siinä oli myös penkitetty erästä RB26:Sta kyseisellä kamalla..

Kyseisessä autossa on Earlssin Perform-O-Flex letkut.

http://www.anplumbing.com/shop/index.php...orm-O-Flex

Yhden kesän jälkeen ei ainakaan mitään lietettä ole löytynyt filttereistä, joten ei mitään dramaattista liukenemista/hajoamista ole noilla.
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#6
gEmaLi Wrote:osa supramiehistähän tuota tuota taitaa käyttää.. Kannattaa kysyä asiast Krister Nimimerkiltä

ei se mitää viinaa käytä. Tongue
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#7
ensimmäisenä tulis mieleen et paikallisella etralla (etola) osais kertoa et mikä kestää.. ?
Reply
#8
Vase Wrote:
gEmaLi Wrote:osa supramiehistähän tuota tuota taitaa käyttää.. Kannattaa kysyä asiast Krister Nimimerkiltä

ei se mitää viinaa käytä. Tongue

ai, oon saanu sit väärän käsityksen et te molemmat käyttäisitte Big Grin
Ex Ecr33 ja Ex 200sx<3 2jz-gte.
Reply
#9
gEmaLi Wrote:
Vase Wrote:
gEmaLi Wrote:osa supramiehistähän tuota tuota taitaa käyttää.. Kannattaa kysyä asiast Krister Nimimerkiltä

ei se mitää viinaa käytä. Tongue

ai, oon saanu sit väärän käsityksen et te molemmat käyttäisitte Big Grin
vasekin käyttää vaan naisten kaatamiseen ;D
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#10
tuokki Wrote:
gEmaLi Wrote:
Vase Wrote:
gEmaLi Wrote:osa supramiehistähän tuota tuota taitaa käyttää.. Kannattaa kysyä asiast Krister Nimimerkiltä

ei se mitää viinaa käytä. Tongue

ai, oon saanu sit väärän käsityksen et te molemmat käyttäisitte Big Grin
vasekin käyttää vaan naisten kaatamiseen ;D

Ei, ne kaatuu rahalla ja mieluiten bahteilla. ;D
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#11
uusin gti magazine kertoo tarvittavan tiedon 8)
i has an skyline! cats know how we feel, but they don't care. I drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way. © Keiichi
-en käytä lippistä http://neckbreakerz.com/blog/2013/04/25/neckbreaker-z/ !!!
Reply
#12
Teräspunosletku jossa teflonista sisäputki. Kestää kemikaalit, lämmön ja siihen pystyy tekemään kunnollisen puristusliitoksen. Täten pääsee klemmareista eroon, ja käyttämään asiallisia kierrettäviä kartioliitoksia, jotka pysyy kiinni ja ei tarvitse miettiä enään kestääkö liitos etanolia vai ei.

Tuota teflon putkellista teräspunosletkua EI pysty liittämään klemmarilla.. jotenka kaikki liitokset pumpulta tukille ja sieltä takaisin säiliöön on tehtävä kierrettäville liitoksilla.... toi tietenkin vaatii sen että bensatankissa, b-pumpussa, suodattimessa, b-tukissa, b-säätimessä eli kaikissa bensa järjestelmään kuuluvassa on sopivan kokoiset kierrettävät lähdöt.

Ja jos linjaston päättää teflonista tehdä jota tullaan käyttämään myös E85 kanssa, kannattaa se mitoittaa sitten isommaksi... mielellään reilusti. Kaveripiirissä noita ollaan tehty "jopa" 1/2" (eli 12.5mm) letkusta sekä meno että paluu puolella. Paluupuolelle (myös tulo) varmasti tosin riittäisi 3/8" linjakin (10mm). Monesti käytännössä linjaston kokoa voi rajoittaa järjestelmän kierrelähdöt eli millaiset kierrenipat löytyy tankista, pumpusta, suodattimesta, tukilta ja paineensäätimeltä.... esim ulkoissa walbron pumpuissa on muistaakseni M10x1mm lähdöt joihin on sikäli vaikea normi hydrauliikka kaupasta löytää sopivaa nippaa jotta päästäisiin isoon 1/2" linjaa kiinni ilman välipalikan välipalikkaa. Toisin on näissä isoissa "viri pumpuissa" Aeromotiven ja Fuel Labin kohdalla.... näihin pääsee jopa 5/8" tai peräti 3/4" (eli 16mm tai 19mm) letkuilla helposti kiinni. Näiden pumppujen valmistajat itseasiassa suosittelevat imupuolelle tuota 5/8" linjaa jotta kavitointi ilmiötä ei esiintyisi.

Teflon linjasto ei kaikkineen liittimineen ja muokkauksineen ole halvin, mutta kestävä ja komeakin ratkaisu rosterisella teräskudepinnalla.
RS13 ---> VQ35DE
Reply
#13
Täällä oli näköjään juttua tästä aiheesta niin tossa on etanoliletkulle linkkiä jos joku tarvii.

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=sae30r9

Helppo ja halpa toteutus joka kestää.

Näköjään Porvoossakin avattu refuel tankkausasema joten kylläpä ne asematki yleistyy.

Huhu kertoo että vpower katoaa aika pian shelliltä ja tilalle tulee kans re85sta. Shellin työntekijältä kuultua.

Taannoin muistelen lukeneeni että st1 ois ostanu shell asemia, joten ei oo mikään yllätys jos noin käy.

Reply
#14
Papyrus Wrote:Huhu kertoo että vpower katoaa aika pian shelliltä ja tilalle tulee kans re85sta. Shellin työntekijältä kuultua.

En nyt näe oikeen noita kahta mitenkään toistensa kilpailijoina. VPoweria voi työntää vanhoihikkin kosliin (olikos Shellillä enään edes 98E:tä tarjolla?) ja RE85Confusedta lähinnä fleksifuel jne. vehkeisiin. En tiedä mutta luulen että vielä ainakin toistaiseksi ensiksimainitulla on enemmän kysyntää.
Toiminnan myymisestä huolimatta kauppa jatkuu em. brändillä (Shell).
Reply
#15
Joo enpä minäkään osaa sanoa miksi näin. Voihan se olla että tuolla kyseisellä asemalla v-power ei vaan mene kaupaksi. Syynä tuolla kyseisellä asemalla oli osittain se että tuo v-power säiliö on ainut säiliö joka kestää re85sta.
Reply
#16
Mitenkäs millasia suodattimia ootte käyttänyt tuon etanolin kanssa? Selluloosa (paperi) suodattimia kun ei suositella tuon kanssa johtuen ilmeisesti etanolin kykyyn imeä vettä seokseen?
Onhan olemassa aika hienojakoisia teräsuodattimiakin +40 micron, tuollaisen luulisi ajavan asiansa kyl esim kerääjäsäiliön jälkeen ennen painepumppua.
Onko kukaan tutkaillut metallisten littimien tai polttoainetukin sisäpintojen muutoksia tuolla litkulla? Entäs polttoainetankin tai tankin sisäisten sähköjohtojen?

VTT:n raportin R-07049-08 mukaan vain anodisoitu alumiini kestää E85:Sta ilman korroosiota, koska anodisoinnissa on käytetty jo tuota ilmiötä hyödyksi.

3.5.1 Etanolipitoiset polttoaineet
Etanolin lisääminen aina 10 til-% asti ei aiheuta muutoksia materiaaleihin. Jotkut
mittarivalmistajat takaavat nykyisten materiaalien kestävyyden aina 15 til-%
etanolipitoisuuteen asti. Tätä asiaa ei kuitenkaan Biojakelu-hankkeen puitteissa
testattu. Etanolin määrän lisääntyessä (korkeaseosetanolipolttonesteet, KSEP)
astuvat seuraavat rajoitukset voimaan.

Metallit

Seuraavia metalleja ei tule käyttää suuren etanolipitoisuuden polttoaineissa
jatkuvassa kosketuksessa polttoaineeseen.
· sinkityt osat
· pinnoittamaton, seostamaton alumiini
· messinki, mitä ei ole inhiboitu sinkinkatoa vastaan
HUOM1! Höyry/täyttöputkissa seostetun/pinnoitetun alumiinin ja messinkiosien
käyttö on mahdollista, mutta on suositeltavampaa käyttää tällöinkin kestävämpiä
materiaaleja, esim. ruostumatonta terästä (304-tyyppiä).
HUOM2! Alumiinin anodisointi (eloksointi) antaa suojaavan pintakerroksen.
Anodisointikerros on kuitenkin eriste, joten sitä käytettäessä on maadoitusten
toimivuuteen kiinnitettävä erityistä huomiota.

Muovit ja kumit (elastomeerit)
Seuraavia muoveja/kumeja ei tule käyttää suuren etanolipitoisuuden polttoaineissa
jatkuvassa kosketuksessa polttoaineeseen.
· ulkoisesti pehmitetty PVC (sähkökaapelit)
· polyeetteripohjainen polyuretaani
· polyamidi (nailon), ellei sitä ole luokiteltu polttoainekäyttöön
· musta tavallinen kumi
HUOM! Kestävienkin muovi- ja ja kumilaatujen kestävyydessä on eroja eri
valmistajien tuotteiden kesken.


VTT:n tutkimuksiin kannattaa aina suhtautua pienellä varauksella, ja tässähän oli tehty vain 1000h ja 3000h testit..
Pisin noista vastaa siis vain 4kk aikaa jolloin oli jo saatu muutoksia aikaiseksi. Tosin harva datsuni toimii sen 4kk kerralla Wink
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#17
mulla on yleismallinen pötky rosterifiltteri ebaysta skyllessä ja sae30r9 tyyppiset letkut. Osa letkuista vielä vaihtamatta.
Suuttimet ei oo vuotanu enkä oo muutakaan vuotoa tai ongelmaa havainnu.
Pientä testaustakin on meneillään miten kumiletkut kestää kun tuntuu siltä ettei tuo st1sen pöperö ole ihan niin myrkkyä kun väitetään. Kilsoja 85:llä about 15000 takana. Suuttimissa sais kyllä olla reilusti kokoa. Haaveena on että sais 1000cc suuttimet paikalleen ja yhen pumpun lisää niin vois tehoakin ottaa. Ainetta saa kyllä syöttää ihan sikana jos oikeasti haluaa kunnolla voimaa ;D mutta eipä nakuta rajuillakaan ahdoilla. Väittäsin että on vaivan arvosta.
Reply
#18
1.9 turbo vaati 4 paritonnista primääriä ja 4 paritonnista toisioo, että sai riittävästi soppaa yli 700 hevoseen..
<@nosliw_> onneks on hurri ni voi repiä vähän maahiskultaa perseestä taas
<@nosliw_> älkää laittako allekirjotukseen
"Mut onneks meillä on Hannu, Hannu tekee ihan mitä sitä huvittaa" - Mikk-
Reply
#19
mulla on prokkis: rb25det/ top feed 1000cc suuttimet+bosch044 linjassa & 255lph tankissa, paineensäädin toivottavasti 500hp /1.6bar (arvio) Nipussa aika pian joten sen näkee miten polttoainepuoli huilaa
Reply
#20
Papyrus Wrote:mulla on yleismallinen pötky rosterifiltteri ebaysta skyllessä ja sae30r9 tyyppiset letkut. Osa letkuista vielä vaihtamatta.
Suuttimet ei oo vuotanu enkä oo muutakaan vuotoa tai ongelmaa havainnu.
Pientä testaustakin on meneillään miten kumiletkut kestää kun tuntuu siltä ettei tuo st1sen pöperö ole ihan niin myrkkyä kun väitetään. Kilsoja 85:llä about 15000 takana. Suuttimissa sais kyllä olla reilusti kokoa. Haaveena on että sais 1000cc suuttimet paikalleen niin vois tehoakin ottaa. Ainetta saa kyllä syöttää ihan sikana jos oikeasti haluaa kunnolla voimaa ;D mutta eipä nakuta rajuillakaan ahdoilla. Väittäsin että on vaivan arvosta.

Itelle ajattelin tilata AN10 kaliberin letkua pumpun toisioon sekä AN12 filtterin ja välisäiliön väleille. Tuo motonetin 8mm ei kovin pitkälle riitä kun soppaa aletaan syöttämään tosissaan..
Tankilta välisäiliöön riittänee pienempikin halkaisija sekä itse paluulinjalle paineensäätimeltä takaisin välisäiliöön..
Papyrus Wrote:mulla on prokkis: rb25det/ top feed 1000cc suuttimet+bosch044 linjassa & 255lph tankissa, paineensäädin toivottavasti 500hp /1.6bar (arvio) Nipussa aika pian joten sen näkee
Millanen putkien mitoitus sekä välisäiliö?
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#21
Cantoona Wrote:
Papyrus Wrote:mulla on yleismallinen pötky rosterifiltteri ebaysta skyllessä ja sae30r9 tyyppiset letkut. Osa letkuista vielä vaihtamatta.
Suuttimet ei oo vuotanu enkä oo muutakaan vuotoa tai ongelmaa havainnu.
Pientä testaustakin on meneillään miten kumiletkut kestää kun tuntuu siltä ettei tuo st1sen pöperö ole ihan niin myrkkyä kun väitetään. Kilsoja 85:llä about 15000 takana. Suuttimissa sais kyllä olla reilusti kokoa. Haaveena on että sais 1000cc suuttimet paikalleen niin vois tehoakin ottaa. Ainetta saa kyllä syöttää ihan sikana jos oikeasti haluaa kunnolla voimaa ;D mutta eipä nakuta rajuillakaan ahdoilla. Väittäsin että on vaivan arvosta.

Itelle ajattelin tilata AN10 kaliberin letkua pumpun toisioon sekä AN12 filtterin ja välisäiliön väleille. Tuo motonetin 8mm ei kovin pitkälle riitä kun soppaa aletaan syöttämään tosissaan..
Tankilta välisäiliöön riittänee pienempikin halkaisija sekä itse paluulinjalle paineensäätimeltä takaisin välisäiliöön..
Papyrus Wrote:mulla on prokkis: rb25det/ top feed 1000cc suuttimet+bosch044 linjassa & 255lph tankissa, paineensäädin toivottavasti 500hp /1.6bar (arvio) Nipussa aika pian joten sen näkee
Millanen putkien mitoitus sekä välisäiliö?

Tuo on vielä hieman kysymysmerkki mullekki minkälaista paksuutta pitäis olla. Oon koittanu seurata miten aussi & brittiheput on nuo touhunnu kun tosta ei oo kellään vielä täällä käytännön kokemusta. Joitain nyrkkisääntöjä oli että Pumpun/pumppujen ja linjojen on kyettävä syöttämään 30% enemmän ainetta samaan tehomäärään kuin bensalla. Saahan noilla linjoilla paksuutta olla jos 500 hevosvoimaan pitää syöttää 650hp:n vastaava ainemäärä. Kaiken lisäksi re85 on jäykempää ainetta joten pumpuissa saa olla voimaa.
Fiksuinta ois laittaa jotain bosch 044sia useampi mieluiten 3 ja kunnon röörit perään.

Mielenkiintosta tuon kans värkkääminen ainakin minusta on. Etenki ku näkee millasia tehoja maailmalla vakiosisuksilla on otettu ulos ja aivan älyttömillä ahdoilla.

Tossa kuva jostain aussiviritelmästä. Toteutettu näköjään kahdella tankinsisäisellä pumpulla. En kyllä ihan siihen luottais. Muuten ihan ok kyllä. [Image: dsc5006x.jpg]
Reply
#22
Papyrus Wrote:Tuo on vielä hieman kysymysmerkki mullekki minkälaista paksuutta pitäis olla. Oon koittanu seurata miten aussi & brittiheput on nuo touhunnu kun tosta ei oo kellään vielä täällä käytännön kokemusta. Joitain nyrkkisääntöjä oli että Pumpun/pumppujen ja linjojen on kyettävä syöttämään 30% enemmän ainetta samaan tehomäärään kuin bensalla. Saahan noilla linjoilla paksuutta olla jos 500 hevosvoimaan pitää syöttää 650hp:n vastaava ainemäärä. Kaiken lisäksi re85 on jäykempää ainetta joten pumpuissa saa olla voimaa.
Fiksuinta ois laittaa jotain bosch 044sia useampi mieluiten 3 ja kunnon röörit perään.

Mielenkiintosta tuon kans värkkääminen ainakin minusta on. Etenki ku näkee millasia tehoja maailmalla vakiosisuksilla on otettu ulos ja aivan älyttömillä ahdoilla.

Tossa kuva jostain aussiviritelmästä. Toteutettu näköjään kahdella tankinsisäisellä pumpulla. En kyllä ihan siihen luottais. Muuten ihan ok kyllä.

Kuvassa näyttäs olevan parit walbrot tms pumput.. On noita useempikin suomessa laittanut kaksi samaan telineeseen esim s14 malliin, virtapiuhat tosin joutuu tekee isommat akulta ja vaikka releellä ohjaus orginaali syötöstä.. Tosin sehän on helppo toteuttaa kun akku siirretään muutenkin näissä projekteissa konttiin Wink Mä olisin vähä skeptinen tuon 30% nyrkkisäännön kanssa, tuo voi toimia ehkä vakion/lievästi viritetyn auton tilanteessa, mutta jos aletaan ahtamaan esim paria baaria ja koneessa on paritonniset suuttimet menee kakkua huomattavasti enemmän kuin tuo 30%..

Hommasin itelle tuon AEM:n eliminator pumpun, sen nyt pitäisi ainakin riittää e85Confusedellekki.. Tosin voi olla että vaihdan sen vielä fuelab:in vastaavaan jossa on jännitteensäätö vakiona, tuo AEM tarvii erillisen hakkurin, jottei syötä löröä kokoajan vallitsevalla jännitteellä.. Osakaasulla ajettaessa tuo kun ei ole välttämätöntä ja siksi se ottaa virtaa turhan paljon. (kuormittaa laturia ja aiheutta tehohäviötä sekä muita ongelmia)
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#23
Cantoona Wrote:
Papyrus Wrote:Tuo on vielä hieman kysymysmerkki mullekki minkälaista paksuutta pitäis olla. Oon koittanu seurata miten aussi & brittiheput on nuo touhunnu kun tosta ei oo kellään vielä täällä käytännön kokemusta. Joitain nyrkkisääntöjä oli että Pumpun/pumppujen ja linjojen on kyettävä syöttämään 30% enemmän ainetta samaan tehomäärään kuin bensalla. Saahan noilla linjoilla paksuutta olla jos 500 hevosvoimaan pitää syöttää 650hp:n vastaava ainemäärä. Kaiken lisäksi re85 on jäykempää ainetta joten pumpuissa saa olla voimaa.
Fiksuinta ois laittaa jotain bosch 044sia useampi mieluiten 3 ja kunnon röörit perään.

Mielenkiintosta tuon kans värkkääminen ainakin minusta on. Etenki ku näkee millasia tehoja maailmalla vakiosisuksilla on otettu ulos ja aivan älyttömillä ahdoilla.

Tossa kuva jostain aussiviritelmästä. Toteutettu näköjään kahdella tankinsisäisellä pumpulla. En kyllä ihan siihen luottais. Muuten ihan ok kyllä.

Kuvassa näyttäs olevan parit walbrot tms pumput.. On noita useempikin suomessa laittanut kaksi samaan telineeseen esim s14 malliin, virtapiuhat tosin joutuu tekee isommat akulta ja vaikka releellä ohjaus orginaali syötöstä.. Tosin sehän on helppo toteuttaa kun akku siirretään muutenkin näissä projekteissa konttiin Wink Mä olisin vähä skeptinen tuon 30% nyrkkisäännön kanssa, tuo voi toimia ehkä vakion/lievästi viritetyn auton tilanteessa, mutta jos aletaan ahtamaan esim paria baaria ja koneessa on paritonniset suuttimet menee kakkua huomattavasti enemmän kuin tuo 30%..

Hommasin itelle tuon AEM:n eliminator pumpun, sen nyt pitäisi ainakin riittää e85Confusedellekki.. Tosin voi olla että vaihdan sen vielä fuelab:in vastaavaan jossa on jännitteensäätö vakiona, tuo AEM tarvii erillisen hakkurin, jottei syötä löröä kokoajan vallitsevalla jännitteellä.. Osakaasulla ajettaessa tuo kun ei ole välttämätöntä ja siksi se ottaa virtaa turhan paljon. (kuormittaa laturia ja aiheutta tehohäviötä sekä muita ongelmia)

Jep. Sulla ainakin aineensyöttö piisaa Smile Rajuissa laitteissa ainetta saa syöttää näköjään ainakin 42-48% enemmän ku bensaa sanoo viisaammat ja asiaa testanneet. Pyörre käy tankissa mutta eihän mikään hauska koskaan tuu ilmaseksi. Säästäähän tuossa silti ainakin siinä kun kone kestää paremmin eikä nakuta. Sille minä ainakin painoarvon laitan. Ai niin, onhan se ympäristöystävällistä ;D

Tosin onhan tuosta juttua talouslehdissä ollu että bensan hinta nousis aika rajusti yli 1.70:een ja etanoli pysyttelin 1,25:en tuntumassa. Jos niin käy niin alkaa Nissaneita pikkuhiljaa näkyä etanolimittarilla. Sen suhteen aika ajankohtanen aihe menossa.

Reply
#24
Papyrus Wrote:Jep. Sulla ainakin aineensyöttö piisaa Smile Rajuissa laitteissa ainetta saa syöttää näköjään ainakin 42-48% enemmän ku bensaa sanoo viisaammat ja asiaa testanneet. Pyörre käy tankissa mutta eihän mikään hauska koskaan tuu ilmaseksi. Säästäähän tuossa silti ainakin siinä kun kone kestää paremmin eikä nakuta. Sille minä ainakin painoarvon laitan. Ai niin, onhan se ympäristöystävällistä ;D

Tosin onhan tuosta juttua talouslehdissä ollu että bensan hinta nousis aika rajusti yli 1.70:een ja etanoli pysyttelin 1,25:en tuntumassa. Jos niin käy niin alkaa Nissaneita pikkuhiljaa näkyä etanolimittarilla. Sen suhteen aika ajankohtanen aihe menossa.

Juu ja kohan saa noita mittareita enemmänki maahan niin varmaa alkaa yleistymään.. Aika PKS painotteisesti jakelua ovat aloittaneet.. Kyllä tässä on semmonen kukkahattutäti olo maailmaa pelastaessa Big Grin
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#25
http://www.abcasemat.fi/uutiset/e85_pirkanmaa
Abc näköjään alottaa myös tehokkaasti jakelun.
Myös Neste aikoo aloittaa jakelun vielä tänä vuonna.
Ruotsi on kova maa. Meinaavat lopettaa bensan myynnin jo 2018. Äkkiä alkaa maailman asiat muuttumaan.

eipä ole vielä pitkä lista st1sellä. jakelee tällä hetkellä:



St1 Espoo Karapellontie Karapellontie 11 02610 Espoo
St1 Espoo Suomenoja Martinsillantie 10 02270 Espoo
St1 Helsinki Herttoniemi AW4 Abraham Wetterin tie 4 00810 Helsinki
St1 Helsinki Kyläsaari Kyläsaarenkatu 21 00550 Helsinki
St1 Helsinki Mäkkylä Turuntie 2 00370 Helsinki
St1 Helsinki Vallila Satamaradankatu 4 00510 Helsinki
St1 Hämeenlinna Tiiriö Tiiriönsuontie 1 13130 Hämeenlinna
St1 Kokkola Heinola Mestarintie 8 76100 Kokkola
St1 Alavieska Hankalantie 85200 Alavieska
St1 Lahti Renkomäki Laatukatu 23 15680 Lahti
St1 Mäntsälä Pohjoinen Pohjoinen Pikatie 8 04600 Mäntsälä
St1 Porvoo Eestinmäki Suopellontie 1 06450 Porvoo
St1 Raisio Hauninen Allastie 1 21200 Raisio
St1 Tampere Hatanpää Lokomonkatu 25 33900 Tampere
St1 Vantaa Lentoasema Ilmailukuja 1 01530 Vantaa
St1 Vantaa Petikko Tiilipojanlenkki 2 01720 Vantaa
Reply
#26
Jos tämä olisi facebook minä tykkäisin tästä. Jonkinlaisena haaveena olisi että vanhat nissanit laitetaan pyörimään etanolilla ja vaikka minkälaisella rypsiöljyllä ;D

Jatkakaa kokeiluja. Smile
Me gusta bonga bonga!<br /><br />Granvia<br />Ex R34
Reply
#27
Mä päräytin T4 Volvon käymään tentulla, 1000cc suuttimet 100% auki 6000-8000rpm, 2 walbroa sarjassa (toinen tankin sisällä ja toinen konetilassa) ja paine-ero suuttimen kärjen ja bensatukin välissä 3 bar. Ahtopainetta login mukaan 2,15bar ja ahtimena HX35 super 12" pesällä. Tarttee bensapuolta päivittää että saa aukiolot vähänkään järkevälle tasolle.

Kovan vedon jälkeen se ei haisekkaan miltään kun koittaa pakoputkea käydä nuuhkimassa. Smile
Bensalinjat on ihan normi tavaraa, ei oo ottanut itseensä ainakaan näillä testeillä. Raportoin kun kesä on ajettu.

Cantoona: 30% sääntö tuntuu pitävän kutinsa tehoalueella. Toki siinä muutoksessa pitää ottaa huomioon muutakin kuin se aukiolo...
www.mpautotech.com <br /><br />Nissan moottorinohjausten säätöä - myös Nistune! Nyt saatavilla puolia,suuttimia ja bensapumppuja!
Reply
#28
[Max Wrote:]
Mä päräytin T4 Volvon käymään tentulla, 1000cc suuttimet 100% auki 6000-8000rpm, 2 walbroa sarjassa (toinen tankin sisällä ja toinen konetilassa) ja paine-ero suuttimen kärjen ja bensatukin välissä 3 bar. Ahtopainetta login mukaan 2,15bar ja ahtimena HX35 super 12" pesällä. Tarttee bensapuolta päivittää että saa aukiolot vähänkään järkevälle tasolle.

Kovan vedon jälkeen se ei haisekkaan miltään kun koittaa pakoputkea käydä nuuhkimassa. Smile
Bensalinjat on ihan normi tavaraa, ei oo ottanut itseensä ainakaan näillä testeillä. Raportoin kun kesä on ajettu.

Cantoona: 30% sääntö tuntuu pitävän kutinsa tehoalueella. Toki siinä muutoksessa pitää ottaa huomioon muutakin kuin se aukiolo...

Oisit heti sanonu että tuo oli etanolivehe! Nousi kiinnostus aika reilusti. Big Grin
Miten sytkä ? Kuuleeko tolla aineella nakutusta ?

Riittääkö 1000cc suuttimet ja hrc255+bosch044 500hp:hen? (rb25det)
Senhän kyllä kohta näkee. Sinähän sen joudut säätämään kuitenki ;D

pudotin toistaseks ahdot -> 0,7bar RE85:llä pysyy seokset ok kun on etanolirikastin välissä vaikkei oo säädetty varsinaisesti tolle. Mulla on jumpperiasetus +30% ja se ainakin riittää 300hp vakiosuuttimilla. Ei tuo kyllä kauheesti tunnu syövän noita letkuja. Kaikki kumiletkutki toistaseksi ok. Kyllä mä ne vaihdan silti paksumpiin.
Reply
#29
Mikä on oikea letku tankin sisällä olevan b-pumpun asennukseen? Bensalle ja E85:lle soveltuva, mitä porukka on laittanut...
Reply
#30
eepo Wrote:Mikä on oikea letku tankin sisällä olevan b-pumpun asennukseen? Bensalle ja E85:lle soveltuva, mitä porukka on laittanut...

bensalle ainakin olisi hyvää: http://www.gates.com/brochure.cfm?brochu...ion_id=541

Ainakaan ennen tuota ei saanut suomesta. Hintakin oli jotain luokkaa 20 dollaria / jalka.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)