Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
E85 ja bensalinjat
#31
Selvitin asiaa enemmän ja motonetissä on jotain tankinsisällä olevalle pumpulle tarkoitettua letkua(e85/bensa), myydään 30cm pätkissä saataa olla just tota gatesin letkua.
Reply
#32
eepo Wrote:Selvitin asiaa enemmän ja motonetissä on jotain tankinsisällä olevalle pumpulle tarkoitettua letkua(e85/bensa), myydään 30cm pätkissä saataa olla just tota gatesin letkua.

Käy nyt hyvä mies sellaisessa firmassa missä oikeasti tietävät noista asioista, ettei satu isompi vahinkoja mututiedolla. Eihän ne osaa tuolla edes oikeita jarrulevyjä myydä ;D.
Reply
#33
-Karppa- Wrote:
eepo Wrote:Selvitin asiaa enemmän ja motonetissä on jotain tankinsisällä olevalle pumpulle tarkoitettua letkua(e85/bensa), myydään 30cm pätkissä saataa olla just tota gatesin letkua.

Käy nyt hyvä mies sellaisessa firmassa missä oikeasti tietävät noista asioista, ettei satu isompi vahinkoja mututiedolla. Eihän ne osaa tuolla edes oikeita jarrulevyjä myydä ;D.

samat sanat,esim hydrauliikka putiikiissa.siellä ne ei ainakaan heitä hattuvakiolla Wink toki mutanetin myyjäkin voi olla oikeassa mutta.. ;D
Reply
#34
Nyt tarvii kyllä sanoa että kävin tänään eräässä h-kirjaimella alkavassa "letkukaupassa" ja mulle kaupattiin teräspunosvahvisteista normaalia polttoaineletkua kun mainitsin e85 ja että tulee tankinsisälle uppoasennukseen ;D Ei tullut kauppoja.
Reply
#35
eepo Wrote:Selvitin asiaa enemmän ja motonetissä on jotain tankinsisällä olevalle pumpulle tarkoitettua letkua(e85/bensa), myydään 30cm pätkissä saataa olla just tota gatesin letkua.

Siitähän se selviää kun käyt kattomassa mitä letkua se on. Eiköhän se jossain pakkauksessa ole tai luulisi siinä letkussa lukevan jotain. Eihän sen motonetin myyjän tarvitse mitään tietää jos itse olet perillä asiasta. Harva myyjä tuommoisista erikoisjutuista mitään tietää. Voihan se olla että tuota löytyy hydrauliikka kaupastakin mutta epäilen.
Reply
#36
Motonetissä on juurikin E85 tarkoitettua letkua, ja vieläpä upotukseen soveltuvaa..... ja taitaa olla juurikin gates. Smile
Ex Nissan Almera Gti
Ex Nissan silvia 1996
Ex Nissan Primera p10 Sr20Det
Reply
#37
JJP Wrote:Motonetissä on juurikin E85 tarkoitettua letkua, ja vieläpä upotukseen soveltuvaa..... ja taitaa olla juurikin gates. Smile

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Polttoaineletkut

turussa lind-tec nimisestä putiikista ainakin löytyy e85 sopivaa letkua, hi-flexin valikoimastakin luulisi löytyvän..

mutta turha mennä merta edemmäs kalaan kun motonetista sitä löytyy Big Grin
Reply
#38
eepo Wrote:Nyt tarvii kyllä sanoa että kävin tänään eräässä h-kirjaimella alkavassa "letkukaupassa" ja mulle kaupattiin teräspunosvahvisteista normaalia polttoaineletkua kun mainitsin e85 ja että tulee tankinsisälle uppoasennukseen ;D Ei tullut kauppoja.

Ainakin eräässä Turun H-kaupassa tuntuu osa myyjistä olevan ihan yhtä pihalla ku Motonetinkin myyjät. Ja Motonetissa on kyllä tavaroiden ostajat hyvinkin perillä tuotteista. Jälkimmäisessä saa sentään ite selailla mitä on kaupan, H-kaupassa saa vaan käteen jotain, mitä myyjä sattuu tuomaan ja hintakin on hurja, jos sinne ihan yksityisenä maallikkona menee lompakon kanssa. :-\
Reply
#39
Mites nuo bensaletkujen paksuudet, minkäkokoista sinne sitten kerralla kannattaisi laittaa esim. 2x boschin jatkoksi? Silleen, et riittää melkeenpä kokoonpanolle kuin kokoonpanolle..
Reply
#40
Deucci Wrote:Mites nuo bensaletkujen paksuudet, minkäkokoista sinne sitten kerralla kannattaisi laittaa esim. 2x boschin jatkoksi? Silleen, et riittää melkeenpä kokoonpanolle kuin kokoonpanolle..

1*6mm sisähalkaisijalla oleva riittää ainakin 500hv bensalla.

12.5mm sisähalkaisijalla sitten piisaakin varmasti riittävän pitkälle.

jos ajat suutinkiskoon molempiin päihin niin tekisin 8mm linjat(sisähalkaisija)jos vain toiseen niin yksi 10mm tai 12mm linja(noista ite ottaisin 10mm). paluu 10mm.

ei omakohtaista kokemusta(paitsi bensa tulos),nuo yllä olevat kuultua/luettua.
Reply
#41
Mitenkäs onko kellään re85 projekteja työn alla tai mitään uutta aiheesta? Mistä olette letkuja hommailleet? Jos jollain on tietoa mistä löytyisi kossun kestävää 12.5mm sisähalkaisijalla olevaa letkua järkihintaan niin kertokaa ihmeessä. Teflonletkulla teko taitaa tulla melko tyyriiksi. http://www.hevosvoima.com/shop/index.php...th=176_150 Fuelabin pumput luulis olevan toimivia 85Confuseden kanssa?
Reply
#42
mulla on e85 rojekti alla laitan sulle yv:tä letkuista
Nyk: Nissan Skyline BNR32 single+e85
Ex: Nissan Skyline r32 Gts-t type-m
Reply
#43
No etkä laita, muitakin kiinnostaa..
Reply
#44
Onha noita projekteja.. Esim: http://www.siliconeintakes.com/product_i...2528ced0bf
tuolta PTFE letkut.. FUELAB:n pumput on hyviä juurikin E85Confusedelle.
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#45
http://www.ebay.co.uk/itm/8-AN8-AN08-Sta...23185613dd
Nyk: Nissan Skyline BNR32 single+e85
Ex: Nissan Skyline r32 Gts-t type-m
Reply
#46
http://hevosvoima.com/foorumi/viewforum....a5e2bc9c77
Tuolla oli jotain juttua noista fuelabin pumpuista. Kuulemma tulossa paineensäädin joka tarkkailee polttoaineen paluuvirtausta ja sen mukaan muuttaa pumpun nopeutta. Onkohan tuossa nopeussäädettävässä pumpussa ideaa? Tainnu toimia ihan perinteiset 044 boschilaisetkin? Paluupuolellahan vois toimia jonkilainen jäähdytinkenno jos polttoaineen lämpötila on ongelma.
Reply
#47
Cantoona Wrote:Onha noita projekteja.. Esim: http://www.siliconeintakes.com/product_i...2528ced0bf
tuolta PTFE letkut.. FUELAB:n pumput on hyviä juurikin E85Confusedelle.
Budjettiratkasu vois olla NBR eli nitriilikumiletku.. ei oo kallista ja saa teräspunospinnotteella. Pitäs kuulemma kestää vuosia? Eikä teflonletku itessään ole mahottoman kallista mutta ne AN liittimet...
Reply
#48
Jos on AN10 kaliberin letkua niin pitääkö esim. tankissa tai pumpussa olla myös AN10 kaliberin letkulähtö suoraan että rupeeko ahistamaan vai voiko siihen mennä jollain adapterilla jos vastakappaleessa on vaikka AN8?
Reply
#49
Minkälaisia pumppuja ootte käyttäneet siirtopumppuna ja pumpun pitäis olla mallia imevä. Facetia ja carteria tuntus porukka käyttävän nopealla googlettamisella. Onko muita kokemuksia? Paljonkohan tossa siirtopumpussa pitäis olla tuottoa?
Reply
#50
RS-13 Wrote:Jos on AN10 kaliberin letkua niin pitääkö esim. tankissa tai pumpussa olla myös AN10 kaliberin letkulähtö suoraan että rupeeko ahistamaan vai voiko siihen mennä jollain adapterilla jos vastakappaleessa on vaikka AN8?
Isomman liittimen hyöty menee jos käytät supistajia yms. Tuo "supistin" aiheuttaa virtausnopeuden kasvua siinä kohdalla joka ei välttämättä ole hyvä asia.
Polttoaine lämpenee yms.
RS-13 Wrote:Minkälaisia pumppuja ootte käyttäneet siirtopumppuna ja pumpun pitäis olla mallia imevä. Facetia ja carteria tuntus porukka käyttävän nopealla googlettamisella. Onko muita kokemuksia? Paljonkohan tossa siirtopumpussa pitäis olla tuottoa?
Kannattaa lähtee perusteista mitoittamaan tuota järjestelmää, kuinka isot suuttimet ja välisäiliö sulla on?
Siirtopumpun tehtävä on pitää välisäiliö aina täynnä, jotta painepumppu pystyisi pumppaamaan siitä suuttimille polttoaineen,
mutta kuitenkaan pumppaamatta välisäiliötä tyhjäksi. (tuo on hyvä muistaa välisäiliön kokoa mietittäessä)
Eli karkea mitoitus siirtopumpulle = (suuttimien virtaus (cc) * suuttimien määrä/1000) * 60min(1h)= lph
Esim (1000cc*6/1000)*60min= 360lph, vastaavasti suuttimet 740cc ja mitoitus 4 koneelle (740cc*4/1000)*60min=177,6lph

Suomeksi jos sulla suuttimet on täysin auki tyhjenee välisäiliö tuolla tahdilla, eli tarvitset siirtopumpun jonka tuotto on suurempi kuin tuo luku.
Esim tuossa neloskoneen esimerkissä perus 255lph walbro riittää mainiosti pitämään välisäiliön täynnä, jos ees välisäiliölle on tarvetta.
Tuota siirtopumppua ei kannata ylimitottaa älyttömästi, koska polttoainetta virtaa takaisin paluupuolelta välisäiliöön ja vastaavasti siirtopumpun
pumppaama ylimenevä välisäiliön polttoaine menee takaisin tankkiin --> polttoaine lämpenee turhaan. Lisäksi harvoin suuttimet ovat oikeasti 100%
auki joten pumput käytön mukaan, on kuitenkin erilaista mitoittaa varttimaili vs katuautoja.
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#51
onko kukaan ponnistellu noita r32 getarin vakio linjoja e85 kanssa, lähinnä meinaan että onko jo liian naftit johonkin 600hp tienoille? entäs orkkis paperi suodattimesta e85 kokemuksia?
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply
#52
jh Wrote:onko kukaan ponnistellu noita r32 getarin vakio linjoja e85 kanssa, lähinnä meinaan että onko jo liian naftit johonkin 600hp tienoille? entäs orkkis paperi suodattimesta e85 kokemuksia?
ei ole kokeilua mutta netistä luettuna bensalinjat/tukki riittävät bensalla kuulemma 800hv asti, siitä voi sitten laskea suurinpiirtein paljonko etanolilla, tuo 600 voisi olla aika lähellä totuutta.
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#53
Mitenksä tuo Cantoonan kaava kääntyy laskettavaksi heppojen mukaan?
Koska jos suuttimet on reilusti ylimittaiset niin tuota maksimikulutusta ei voi laskea suuttimien koon mukaan..

Eli jos neloskone ja tavoitteet 650-700hv. Niin miten paljon polttoainetta tuo heppamäärä vaatii?
Sen tiedän jo että tonniset ei riitä neloskoneessa tuonne asti etanolilla.
Ja olenkin näillä näkymin laittamassa 2000cc EV14 boschit. Ei pitäisi ainakaan loppua kesken Smile
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#54
Onko tietoa GT-R:n vakiopumpun kestävyydestä etanolin seassa? Entä vakiotankki vai hitsaillaanko rosterista uusi tankki vararenkaan tilalle?
Reply
#55
Enpä usko että kestää, eikö siellä pumpun sisällä ollut jokin osa (roottori?) joka hajoaa jos ei etanolikestävyyttä ole otettu huomioon ? Tällain muistelisin; joku ex-pertti tulee toivottavasti neuvomaan ! Mamasanilla on noita etanolipumppuja; pelaan itse sellaisella jahka etanolille vaihdan.
Mulla on Nissaneita.

Myydään R33 GTR S1 OEM etupenkit parina !
http://www.dnsf.org/showthread.php?31025...-etupenkit

R33 GT25t : SFS BH06 - silikonisarja imuputkiin & venttiilikoppiin !:
http://www.dnsf.org/showthread.php?31204...!&p=610430
Reply
#56
Itse muutin nyt E85 oman skylinen ja ilmeisesti vakio tai ainakin vakion näköinen pumppu tankissa siirtää kamaa kerääjäsäiliöön josta kaksi 044 pumppua tönää kamaa an8 pitkin ja sitten an6 paluu.
Katsotaan mitä Se pumppu kestää sillähän Se selviää. En myöskään vaihtanut tankin sisällä letkuja ja normi letkulla menee kerääjälle ja sieltä vakio tankkiin. Katsotaan muutaman sadan kilsan päästä onko suodattimessa paljon likaa.
Reply
#57
juzzi Wrote:Itse muutin nyt E85 oman skylinen ja ilmeisesti vakio tai ainakin vakion näköinen pumppu tankissa siirtää kamaa kerääjäsäiliöön josta kaksi 044 pumppua tönää kamaa an8 pitkin ja sitten an6 paluu.
Katsotaan mitä Se pumppu kestää sillähän Se selviää. En myöskään vaihtanut tankin sisällä letkuja ja normi letkulla menee kerääjälle ja sieltä vakio tankkiin. Katsotaan muutaman sadan kilsan päästä onko suodattimessa paljon likaa.

Itsellä kanssa R33Confusedsa orkkis pumppu tankissa ja myös tankin sisäiset letkut. Hyvin on kestänyt jo pari vuotta E85Confusedta.

Ja kaksi 044 pumppua kerääjäsäiliöstä koneelle kahta AN6 letkua pitkin ja paluu yksi an8. Tuo sinun An6 paluu tuntuu kyllä melko pieneltä, kun siitähän pitää tulla esim. tyhjäkäynnillä / pienellä kuormalla molempien pumppujen tuotto takaisin päin.
Reply
#58
Bensanpaineen saa säädettyä ainakin alle 3bar mikä kyllä kertoo sen että ei Se ahdista. Ideana oli myöhemmin toteuttaa Se juurikin niin että kahdella an6 meno ja an 8 paluuksi mikäli rb pysyy nipussa vielä tämän kesän niin voisi seuraavalle kesälle laittaa painetta männille ja kunnon nokat.
Reply
#59
mulla on tankissa 400lph walbro ja kaikki kumiosat vaihdettu e85 sietäviin, vakio kokoset linjat. Saattaa olla että paluu on vähän ahdistava ainakin tyhjäkäynnillä kun vakio paineensäätimellä ja alipaine kytkettynä oli karvan vajaa 3bar paineita. En muista kyl paljonko oli manuaalissa arvot
1991 Pulsar GTI-R
1992 Skyline GT-R
1992 200SX
1982 Honda CB750F
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)