Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!
#91
JayL Wrote:
jussih4nk Wrote:paljonko tehokkaimmassa sarjavalmisteisessa micrassa on vakiona tehoa :Smile
Mikä malli (K10, K11, K12)?

K12 = 110 hv

Paljos siinä olikohan nyt K10 Turbossa on?
Reply
#92
Honkila Wrote:
JayL Wrote:
jussih4nk Wrote:paljonko tehokkaimmassa sarjavalmisteisessa micrassa on vakiona tehoa :Smile
Mikä malli (K10, K11, K12)?

K12 = 110 hv

Paljos siinä olikohan nyt K10 Turbossa on?
March Superturbo R 110hv http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Micra
Reply
#93
minkä ikänen on mikäkin k- malli. pitäis olla riittävän vanha tekniikan muutoksiin
:-[
h4nkbrothers
Reply
#94
jussih4nk Wrote:minkä ikänen on mikäkin k- malli. pitäis olla riittävän vanha tekniikan muutoksiin
:-[
Wikipedia on ystävä.

K10 (1982–1992)
1988 Nissan March R (March Superturbo R)
K11 (1992–2002)
K12 (2002–)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Micra
Reply
#95
Koitin tuolla primera osiossa kysellä asiaa tuossa "vesi sataa sisään" -topicissa, mutta vastaus ei ole kuulunut. Tämä nyt ei ole pieni pulma, mutta koitetaan silti täällä kun nopea vastaus kelpaisi. Eli Primerasta P10 pitäisi saaha lämppärin kenno irti kun vuotaa vettä siitä hanasta. Pitääkö sitä autoa purkaa myös kuskin puolelta että sen saa irti. Kun lujassa tuntuu olevan. Ja voiko tuota vuotoa korjata vai meneekö koko kenno/hana vaihtoon?
Reply
#96
Milläs kannatas paikata lohkoa? Kun vetää tulee melko reilusti vesiprikan välistä. Auto s13 ja ca18det...turbon takaa falskaa reilusti. Vuoto paheni kun sain koneen keittämään, ihan omaa huolimattomuuttani :-X Vittu mikä pässi... hieman otti päähän :Smile

Joku sikamassa vai kemiallinenmetalli vai ihan hitsikonetta näyttää ? Huomenna kuitenkin revin pakosarjan ja ahtimen vittuun, joka tapauksessa.
Reply
#97
No niin tarkennetaanpa Big Grin

Kyseessähän on siis sisälämppärikenno eli näkyy vänkärin jalkatilasta. Aika paljon olen sitä jalkatilaa purkanut ja näyttää että se muovikoppa missä se kenno on kiinni. Siis siellä keulassa keskellä josta lähtee nuo ilmakanavat Eli täytyykö tuo muovikoppaa purkaa ja irroitella myös kuskin puolelta vaiko onko se kenno saatavissa jotenki irti sieltä muovikuoren ja tulipellin välistä.

Vuoto tulee siitä hanasta eli kennon ylempi liitos kun siinä on se hananakseli niin sen yläpäästä näkyy nousevan vesi

Ja jos korjausvinkkejä löytyy nii voi kertoa. Sillä pörhöllä kenno oli jotai 450€, eivätkä kuulemma olleet koskaan tuommoista primeraan myyneet ???

Tuossa siis tuo 24 pitäis saada irti, tuossa kuvassa tosin ei näy olevan sitä hanaa:
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10...tration_2/
Reply
#98
Mak_o Wrote:Milläs kannatas paikata lohkoa? Kun vetää tulee melko reilusti vesiprikan välistä. Auto s13 ja ca18det...turbon takaa falskaa reilusti. Vuoto paheni kun sain koneen keittämään, ihan omaa huolimattomuuttani :-X Vittu mikä pässi... hieman otti päähän :Smile

Joku sikamassa vai kemiallinenmetalli vai ihan hitsikonetta näyttää ? Huomenna kuitenkin revin pakosarjan ja ahtimen vittuun, joka tapauksessa.

Miksei uutta proppua siihen? Patenttipaikkaukset yleensä kestää hyvin vaihtelevan ajan, voi kestää vuosiakin mutta voi toisaalta kosahtaa vielä samana päivänä...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#99
Xenon Wrote:
Mak_o Wrote:Milläs kannatas paikata lohkoa? Kun vetää tulee melko reilusti vesiprikan välistä. Auto s13 ja ca18det...turbon takaa falskaa reilusti. Vuoto paheni kun sain koneen keittämään, ihan omaa huolimattomuuttani :-X Vittu mikä pässi... hieman otti päähän :Smile

Joku sikamassa vai kemiallinenmetalli vai ihan hitsikonetta näyttää ? Huomenna kuitenkin revin pakosarjan ja ahtimen vittuun, joka tapauksessa.

Miksei uutta proppua siihen? Patenttipaikkaukset yleensä kestää hyvin vaihtelevan ajan, voi kestää vuosiakin mutta voi toisaalta kosahtaa vielä samana päivänä...

Toinen vaihtoehto on sit jos talvella ajelet, ni pistät lohkolämppärin siihen! Smile
Reply
Pulsarista tarvis käyttää tankki irti, irrotus ei onnistu ilman taka-akseliston irrotusta. Kysymys kuuluukin onko takakelkan kiinnityksissä jotain säätöjä?
- N13 Sunny 1.6 LX -87
- VW Passat variant 4 motion Highline 2.8 V6 -01
ex: -N14 Pulsar 2.0 GTI-R -91
ex: - N15 Almera 1.6SR -99
ex: - N14 Sunny 1.4LX -92
MYYDÄÄN: N13,N14 Sunny & N15 Almera osia sekä muita tarvikkeita.
Reply
Noniin, elikkä tänään meni sitte vissiin bensapaineensäätimelle menevä putki poikki.
Jos se nyt on se. Semmonen ohut metalliputki joka menee pakosarjan yläpuolelta jonnekkin imusarjan taakse.

Aamulla töihin mennessä alkoi pätkimään aika ilkeänlaisesti, mutta oli vähän niinku "pakko" mennä töihin ja takas himaan.


Sitten se kysymys: Eli kun tämä putki menee poikki, niin käykö kone silloin laihalla ja hajottaa konetta?
Jouduin kuitenki ajamaan 40km suuntaansa, eli 80km. Pirunmoista pätkimistä oli välillä kyl...Oikein itketti ajaa.
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Reply
samsam Wrote:Noniin, elikkä tänään meni sitte vissiin bensapaineensäätimelle menevä putki poikki.
Jos se nyt on se. Semmonen ohut metalliputki joka menee pakosarjan yläpuolelta jonnekkin imusarjan taakse.

Aamulla töihin mennessä alkoi pätkimään aika ilkeänlaisesti, mutta oli vähän niinku "pakko" mennä töihin ja takas himaan.


Sitten se kysymys: Eli kun tämä putki menee poikki, niin käykö kone silloin laihalla ja hajottaa konetta?
Jouduin kuitenki ajamaan 40km suuntaansa, eli 80km. Pirunmoista pätkimistä oli välillä kyl...Oikein itketti ajaa.
Bensanpaine ei säädy ahtopaineiden mukaan, joten empä itse ajelis ollenkaan. Kun noinkin helppo vika korjata, niin uusi se putki(taikka letku, kumpaa nyt tarkoitatkaan?). Jos se putki on entinen, niin sen voipi korvata aivan tavallisella letkulla.
Reply
El_Paco Wrote:
samsam Wrote:Noniin, elikkä tänään meni sitte vissiin bensapaineensäätimelle menevä putki poikki.
Jos se nyt on se. Semmonen ohut metalliputki joka menee pakosarjan yläpuolelta jonnekkin imusarjan taakse.

Aamulla töihin mennessä alkoi pätkimään aika ilkeänlaisesti, mutta oli vähän niinku "pakko" mennä töihin ja takas himaan.


Sitten se kysymys: Eli kun tämä putki menee poikki, niin käykö kone silloin laihalla ja hajottaa konetta?
Jouduin kuitenki ajamaan 40km suuntaansa, eli 80km. Pirunmoista pätkimistä oli välillä kyl...Oikein itketti ajaa.
Bensanpaine ei säädy ahtopaineiden mukaan, joten empä itse ajelis ollenkaan. Kun noinkin helppo vika korjata, niin uusi se putki(taikka letku, kumpaa nyt tarkoitatkaan?). Jos se putki on entinen, niin sen voipi korvata aivan tavallisella letkulla.
Liittynee tähän http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg293867
-Audi urs4
-Nissan 200SX S13.4A
Reply
Sellanen nopsa kyssäri eli autossa(ca18det) on walbrot, 740cc suuttimet, ja säätimet mutta turboa ei ole vielä tullut maahan ja leimalle on vietävä, eli mitähän tollanen perus perus lastu sanoo?? vakio ilmamäärämittarilla ja T25Confusedella..?? meneekö ihan sekasi bensasta?
Reply
..emppu.. Wrote:Sellanen nopsa kyssäri eli autossa(ca18det) on walbrot, 740cc suuttimet, ja säätimet mutta turboa ei ole vielä tullut maahan ja leimalle on vietävä, eli mitähän tollanen perus perus lastu sanoo?? vakio ilmamäärämittarilla ja T25Confusedella..?? meneekö ihan sekasi bensasta?

Vakiokokoonpanolle tarkoitettu lastu? Jos näin, kone saa bensaa tuplaten oikean määrän (370cc vs 740cc) joten tuskin edes käy hyvin eikä varmasti mene päästömittauksesta läpi. Vakiosuuttimet paikalleen tai kokoonpanolle tarkoitettu lastu.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
siellä on joku "perus" zuikkis lastu..no joo mutta selva.. ;D
Reply
Voiko sr koneen ventiilikopan tiivisteen käyttää uudelleen? vuotaa ihan pikkasen takaosasta ku kokeilin ahtovuotoja (liimauksesta ilmeisesti). ja se takaiskuventiili kopan perällä, onko se se musta kuminen/muovinen letkuliitin joka on kopassa kiinni? vuotaa jonkun verran paineita ventiilikoppaan, pitäiskö olla 100% tiivis?
Holset powah!
Reply
Snusmumriken Wrote:Voiko sr koneen ventiilikopan tiivisteen käyttää uudelleen? vuotaa ihan pikkasen takaosasta ku kokeilin ahtovuotoja (liimauksesta ilmeisesti). ja se takaiskuventiili kopan perällä, onko se se musta kuminen/muovinen letkuliitin joka on kopassa kiinni? vuotaa jonkun verran paineita ventiilikoppaan, pitäiskö olla 100% tiivis?

Ei kai se ihan tiivis voi ollakaan. En kyllä ymmärrä miten se paineita venakoppaan silti tekee niin paljoa että tiiviste pullahtaa? Pitäähän venakopan huohotus auki olla jostain muualta kuitenkin, eihän sieltä ajossakaan pääse ylipaine pois kun tuo takaisku on vastassa.
Reply
Jos kuvitellaan että se olis tiivis, miten sinne mukas pääsis ylipainetta? Alakerran kautta? ja eikö sen takaiskun tehtävä on päästää ilmaa vain yhteen suuntaan, eli kopasta imusarjaan. jos oon ymmärtänny oikein?
Holset powah!
Reply
Snusmumriken Wrote:Jos kuvitellaan että se olis tiivis, miten sinne mukas pääsis ylipainetta? Alakerran kautta? ja eikö sen takaiskun tehtävä on päästää ilmaa vain yhteen suuntaan, eli kopasta imusarjaan. jos oon ymmärtänny oikein?

No en tiedä millä lailla olet ahtovuotoja metsästäessä sen paineistanut, mutta ihan selvää on että ei tuo venttiili NIIN tiivis voi olla etteikö sinne yhtään ilmaa pääsisi.. Ja toisaalta yhtä lailla sinne ilma pääsee moottorin läpi, tuskin imuventtiilitkään niin tiiviisti on kiinni etteikö yhtään vuotaisi?

Mutta sitä en edelleenkään ymmärrä että miten venakoppa voi olla niin tiivis että saat sinne niin paljon ylipainetta aikaiseksi että se sylkee tiivisteen ulos.. Siellä on kuitenkin toisella puolella konetta se toinen huohotin mitä kautta ilma pääsee vapaasti ulos. Jos ei ole niin pitää olla, muuten sulla ei ajossa tule öljyt kestämään koneessa hetkeäkään ja hyvässä lykyssä sylkee kampuran stefan seuraavaksi pihalle tai öljyt ahtimen läpi pihalle..

Reply
Eli mulla on tulpattu se letku joka tulee kopasta ja menee imuputkelle. siks varmaan pääse niin paljon venakoppaan painetta. normaalisti tämä letku on kyllä normaalisti kytketty imuputkeen maffin jälkeen. sanovat että pitäis laittaa säiliö sinne väliin, tulee mukamas ölyiä imuputkeen/turboon. mulla ei ainaskaan ollu tippaakaan siellä.
Holset powah!
Reply
pitääkö autossa olla takapuskuri leimalla ?

itse käsitin että ei tarvitse mutta ei saa olla mitään teräviä kulmia siellä.
kyseessä ee80 rolla.
R(P)S13<br />YZF-R6<br />E30<br /><br />http://www.ledexperts.fi
Reply
Gitsnik Wrote:pitääkö autossa olla takapuskuri leimalla ?

itse käsitin että ei tarvitse mutta ei saa olla mitään teräviä kulmia siellä.
kyseessä ee80 rolla.

Mun mielestä se kyl pitää olla, että ois jalankulkija turvallline Big Grin
&quot;Pykällämpä pienempää- nonii ja sit mentii.&quot;
Reply
Ass0 Wrote:Mun mielestä se kyl pitää olla, että ois jalankulkija turvallline Big Grin

Mielestä vai pitääkö? ;D itellä sama ropleema etupuskurin ja katsastuksen kans. Lukenu jostai muualt et ei tarvi olla jos ei oo niit rautoja kii mihi se puskuri kiinnitetää -> ei teräviä reunoja. Jos leima lopus ja just ku viemäs autoo leimal ni jänis tulee vaik etee ja puskuri päreiks, ei kai ne sen takii voi evätä? Dunno :Smile
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
Keisu Wrote:
Ass0 Wrote:Mun mielestä se kyl pitää olla, että ois jalankulkija turvallline Big Grin

Mielestä vai pitääkö? ;D itellä sama ropleema etupuskurin ja katsastuksen kans. Lukenu jostai muualt et ei tarvi olla jos ei oo niit rautoja kii mihi se puskuri kiinnitetää -> ei teräviä reunoja. Jos leima lopus ja just ku viemäs autoo leimal ni jänis tulee vaik etee ja puskuri päreiks, ei kai ne sen takii voi evätä? Dunno :Smile

Ei tarvitse olla takapuskuria autossa (näissä vanhoissa rutkuissa), kunhan ei ole mitään teräviä kulmia tms mahdollisesti jalankulkikjoille vaarallista ja lamput, rekisterikilpi ja sen valot on asiallisesti paikoillaan.
Reply
Asentaja Wrote:
Keisu Wrote:
Ass0 Wrote:Mun mielestä se kyl pitää olla, että ois jalankulkija turvallline Big Grin

Mielestä vai pitääkö? ;D itellä sama ropleema etupuskurin ja katsastuksen kans. Lukenu jostai muualt et ei tarvi olla jos ei oo niit rautoja kii mihi se puskuri kiinnitetää -> ei teräviä reunoja. Jos leima lopus ja just ku viemäs autoo leimal ni jänis tulee vaik etee ja puskuri päreiks, ei kai ne sen takii voi evätä? Dunno :Smile

Ei tarvitse olla takapuskuria autossa (näissä vanhoissa rutkuissa), kunhan ei ole mitään teräviä kulmia tms mahdollisesti jalankulkikjoille vaarallista ja lamput, rekisterikilpi ja sen valot on asiallisesti paikoillaan.

Entäs etupuskuri '99 autossa?
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
En tiedä miten menee oikeaoppisesti mutta itsellä oli -99 autossa molemmat puskuirt runkoideen irti kun olivat maalauksessa.
Katsastuksessa inssi vain kysyi että onko puskurit maalauskessa vai miksi eivät ole kiinni?
Ja vastasin toki että maalaamossa ovat.
Vastasi minule että ok, kirjoitan niistä tänne taakse ja kirjoitti käsin rekisteriotteen taakse että kun puskurit ovat tulleet maalaamosta ne kiinnitettävä paikoilleen.

Auto leimasta läpi.
www.pepantuonti.fi<br />www.rc-cars.fi<br />R32 GT-R 100% harraste ja silmäterä<br />Silverado 6.6 duramax käyttis.<br />17M 2.0 v6 -71 -VARJELTU PERHEENJÄSEN isoisältä pojanpojalle- (entisöinti käynnissä, ikuisuusprojekti)
Reply
Mikä ihme tuossa minun dumpissa on kun se ei aukea? Viime syksynä vakio coolerin aikoihin se vielä samalla paikalla toimi hyvin. Kun vakiocooleri vaihtui isompaan kiinalaiseen, se ei enää samalla paikalla ole toiminut päivääkään. Eli siis dumppi on siinä vähän ennen kaasuläppää, ja kyseessä greddy rs:n kiinakopio.

Suoritetut toimenpiteet asian ratkomiseksi:

-Dumppi purettu/putsattu/öljytty/tarkastettu.

-Ei vuoda vedossa, eikä myöskään kalvon toiselta puolelta. Laajakaistan lukemat pysyvät vedoissa samoina, olipa dumppi kiinni tahi ei. Ohjauspaineen puolella ei myöskään vuotoja, koska ahtopainemittari vedetty samasta haarasta, ja näyttää tyhjäkäynnillä -0,8bar.

-Dumppi säädetty niin löysälle kun mahdollista. Sisällä kaksi jousta, ja saapi sormin painettua venttiiliä, mutta on kyllä pirun jäykkä. Vois tietty koittaa jättää toisen niistä pois et vähän löystyis.

Ihmetyttää vaa et miks se vakiolla ahtopuolen kokoonpanolla vielä toimi? Vai onko tuon paremmin virtaavan coolerin ja ahtoputkiston mukana nyt tullut joku sellainen lieveilmiö, et ylipaina ahtoputkistosta karkaa liian nopeasti turbolle päin, eikä jaksa avittaa dumppia auki?
Reply
Peetrus Wrote:En tiedä miten menee oikeaoppisesti mutta itsellä oli -99 autossa molemmat puskuirt runkoideen irti kun olivat maalauksessa.
Katsastuksessa inssi vain kysyi että onko puskurit maalauskessa vai miksi eivät ole kiinni?
Ja vastasin toki että maalaamossa ovat.
Vastasi minule että ok, kirjoitan niistä tänne taakse ja kirjoitti käsin rekisteriotteen taakse että kun puskurit ovat tulleet maalaamosta ne kiinnitettävä paikoilleen.

Auto leimasta läpi.

Rekisteröinnistä ei ainakaa menny läpi, se o ainaki kokeiltu ny ;D Kai se o inssistäki kii
Ex. Silvia S15 Spec R
Reply
tarvetta olis dumpille, tietääkö kukaan ketä myy AITOJA dumppeja kun tuntuu lähes kaikilla olevan "style" yms kikkareita :-\ niin ja jotain järkevän hintaisia ei mitään 500€ maksavia ;D

niin ja sit viel semmonen että liike joka oikeasti toimittaa tuotteen luvatussa ajassa eikä 2kk myöhässä >Sad
Blow me, bitches
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)