Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uusien omistajien kuulumiset (koontitopic)
#1
Elikkä ajatelin kysellä porukalta jos jollain olis kokemusta t25g ahtimesta ja noin suurin piirtein tehoista?

-T25G AHDIN
-GIK STAGE 2 LASTU
-BOSCH ISOMPI PA-PUMPPU
-2.5 PUTKI KATIN KORVAUSPUTKELLA
-ISO COOLERI
-VAPAAVIRTAUS SUODATIN
-DUMP
-KONE REMONTOITU NOIN 10 000KM SITTEN

Paineet on tällä hetkellä 1.0-1.2bar
Olisin kiitollinen vinkeistä jos tuntuu että tuolla kokoonpanolla ei pysy kasassa?
Reply
#2
220-230hp voin hatusta heittää mututuntumalla.
Reply
#3
meinasitko moottori vai pyöriltä?
Reply
#4
No ei ainakaan pyöriltä. Lisäksi toi Gikin lastu on enemmänkin sinnepäin, enkä luottaisi hetkeäkään että saa soppaa tarpeeksi. Suosittelen kunnon softausta Zuikilta.
Live slow, die old.
Reply
#5
Lastu kannattaa ainakin käydä vaihtamassa Zuikkisella Wink
Buy it, use it, break it, fix it, Trash it, change it, mail - upgrade it, Charge it, point it, zoom it, press it,Snap it, work it, quick - erase it, Write it, cut it, paste it, save it, Load it, check it, quick - rewrite it, Plug it, play it, burn it, rip it, Drag and drop it, zip - unzip it, Lock it, fill it, call it, find it, View it, code it, jam - unlock it, Surf it, scroll it, pause it, click it, Cross it, crack it, switch - update it, Name it, rate it, tune it, print it, Scan it, send it, fax - rename it, Touch it, bring it, Pay it, watch it, Turn it, leave it, start - format it.
Reply
#6
Jep siitä luinkin ja muutenkin arveluttaa kun tuntuu että sieltä ohjausboxilta oli vedetty jotain johtoja (huonosti)
Reply
#7
Sellaista vielä riittääkö että hankin pelkän lastun ja asennan itse..(sähköasentaja)
Reply
#8
teeze Wrote:Sellaista vielä riittääkö että hankin pelkän lastun ja asennan itse..(sähköasentaja)

jos sitä nykyisät lastua ei oo tinattu kiinni vaan on jalalla niin pystyt vaihtamaan itse... mikäli seon tinattu kiinni pitänee olla hyvä kolvi, tina imuri ja jonkin verran taitoa, sillä se piirilevu on kakspuolinen josta kärtsää ne johtimet kohtuu helposti
-90 Nissan 200SX S13 - projekti
-01 Volkswagen Passat TDI - kauppakassi
-13 Volkswagen Pornstarter TDI - käyttis
Reply
#9
MakeSX Wrote:
teeze Wrote:Sellaista vielä riittääkö että hankin pelkän lastun ja asennan itse..(sähköasentaja)

jos sitä nykyisät lastua ei oo tinattu kiinni vaan on jalalla niin pystyt vaihtamaan itse... mikäli seon tinattu kiinni pitänee olla hyvä kolvi, tina imuri ja jonkin verran taitoa, sillä se piirilevu on kakspuolinen josta kärtsää ne johtimet kohtuu helposti

Kyllä se kuitenkin kannattaa säädättää osaavissa käsissä. Eli ei mitään yleismallin lastua.
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#10
Ioni Wrote:
MakeSX Wrote:
teeze Wrote:Sellaista vielä riittääkö että hankin pelkän lastun ja asennan itse..(sähköasentaja)

jos sitä nykyisät lastua ei oo tinattu kiinni vaan on jalalla niin pystyt vaihtamaan itse... mikäli seon tinattu kiinni pitänee olla hyvä kolvi, tina imuri ja jonkin verran taitoa, sillä se piirilevu on kakspuolinen josta kärtsää ne johtimet kohtuu helposti

Kyllä se kuitenkin kannattaa säädättää osaavissa käsissä. Eli ei mitään yleismallin lastua.

Tässä nyt oli kyse varmaan kannan asentamisesta orkkisecuun. Sähköasentajalla ei vielä ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa, suosittelen lämpimästi antaa Zuikkiksen asentaa se kanta..
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#11
Siis omistan tinaimurin ja laadukkaan kolvin ja taitoa löytyy..lähinnä vain että onko asennuksessa jotain erikois jippoja joita pitäisi huomioida..ja ajaako yleismallin lastu asiansa elikkä jos tähän gigin lastuun ei voi luottaa niin voiko yleismallin lastuun että ei ainakaan laihalla käy..?
Reply
#12
Doni Wrote:
Ioni Wrote:
MakeSX Wrote:
teeze Wrote:Sellaista vielä riittääkö että hankin pelkän lastun ja asennan itse..(sähköasentaja)

jos sitä nykyisät lastua ei oo tinattu kiinni vaan on jalalla niin pystyt vaihtamaan itse... mikäli seon tinattu kiinni pitänee olla hyvä kolvi, tina imuri ja jonkin verran taitoa, sillä se piirilevu on kakspuolinen josta kärtsää ne johtimet kohtuu helposti

Kyllä se kuitenkin kannattaa säädättää osaavissa käsissä. Eli ei mitään yleismallin lastua.

Tässä nyt oli kyse varmaan kannan asentamisesta orkkisecuun. Sähköasentajalla ei vielä ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa, suosittelen lämpimästi antaa Zuikkiksen asentaa se kanta..

Lastun asennus ei vaikeaa, eikä kallistakaan ole näihin peleihin. Mutta jos sitä on itse asentamassa, niin kyllä mä silloin ymmärtäisin, ettei sitä olla Zuikin luona tekemässä, eikä näin ollen säätämässäkään. Tuossa kun ei ole mitään tarvetta hankkia "siirtymälastua". Yksi asia johtaa toiseen ja ennakkoon jo kerroin että käy suoraan osaavissa käsissä tekemässä homman.

teeze Wrote:ja ajaako yleismallin lastu asiansa elikkä jos tähän gigin lastuun ei voi luottaa niin voiko yleismallin lastuun että ei ainakaan laihalla käy..?

Ei.
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#13
;D Sillä yritän tingata näitä asioita kun on hollolaan jossa ilmeisesti zuikkis toimii on 1000km matka edes takaisin.. :Smile
Reply
#14
teeze Wrote:;D Sillä yritän tingata näitä asioita kun on hollolaan jossa ilmeisesti zuikkis toimii on 1000km matka edes takaisin.. :Smile

Lainattu Zuikkiksen teksteistä:
Nyt saatavilla NIStune säädettävät lastut. Näillä voit muuttaa Nissanin moottorinohjauksen täysin säädettäväksi, piuha kiinni vaan ja menoksi! Eli enää ei välttämättä tarvitse körötellä säätöön tänne Hollolaan, vaan voit säätää itsekin tai käydä jossain dynossa säätämässä. Saatavilla useimpiin DNSF-kerhokalustoon..
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#15
Ok kiitoksia paljon parhainta neuvon antoa/tietoa mitä olen millään foorumilla saanut... Smile
Reply
#16
Tuo sun setuppi on kyllä niin yleinen että Zuikkis 99% varmuudella saa siihen tehtyä sopivan lastun ilman erillistä säätöäkin. Tietysti autokohtainen säätö aina paras, mutta itse en sitä tarpeelliseksi näkisi. Kuitenkin tehoa ei ole edes 2x vakioon nähden ;D
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#17
-Karppa- Wrote:220-230hp voin hatusta heittää mututuntumalla.

Toi t25g on sitten aika lähelle sama kuin t28. Yllämainittuun setuppiin kun vaihtaa vielä kuulerin niin tolla 1,2bar:n paineilla ollaan siellä 200kw.

-Edit- Olihan siellä isompi kuulerikin. Eli kyllä siellä jo lähennellään tota 200kw. Kunnon säätö ei olisi tosiaan pahitteeksi
200sx s13 -89
Reply
#18
Joo kyllä tuossa pitäisi joku 270hp irrota jos ja kun säädöt on kohdallaan. Ilmamäärämittarin vaihtoa suosittelisin, vakiosta loppuu mittausalue 190hp kohdalla..

Yleismallin lastullakin säädöt on varmaan kohtuulliset, ainakin jos itsellä olisi laajakaista että voi vielä varmistaa.. Välillä ollut isojakin autokohtaisia eroja vaikka "samanlaiset" autot.

Reply
#19
Onhan tuossa tuo jonkunlainen seosmittari ja kyllä se vihreällä on kokoajan kun kaasunlyö pohjaan..mutta liekkö noihin luottamista..tasakaasulla ajaessa mittari ikään kuin humppaa keltasen ja vihreän väliä..ja sit kun kaasua lisää loppuu vilkkuminen ja näyttää ikään kuin että saisi ainetta..
Reply
#20
"Humppaaminen" meinaa että se toimii, ostettu ominaisuus Nissaneissa. Muuhun noista ei sitten olekaan. Kerrankin nähty miten kenttiläisestä rallikoneesta oli tulpista elektrodit sulaneet kokonaan pois, vaikka mittari tarjosi vihreää koko ajan.
Reply
#21
kumimuumi Wrote:"Humppaaminen" meinaa että se toimii, ostettu ominaisuus Nissaneissa. Muuhun noista ei sitten olekaan. Kerrankin nähty miten kenttiläisestä rallikoneesta oli tulpista elektrodit sulaneet kokonaan pois, vaikka mittari tarjosi vihreää koko ajan.
Ei sitä nyt varmasti ihan noin voi yleistää. Tuskin noita kaikki autoihinsa ostelisi jos niillä ei olisi mitään virkaa
Reply
#22
Jes elikkäs mitä nyt kuunnellu porukkaa niin lasken ahdot takasin 0.6bar ja kesällä sitten uudestaan skyllen maffilla ja zuikkiksen lastulla säädettynä.
Tosin mitä kuivalla pääsi tuossa kokeileen niin vetää hienosti mutta turhaako tuota pannua sulattaa. ;D
Reply
#23
sero Wrote:
kumimuumi Wrote:"Humppaaminen" meinaa että se toimii, ostettu ominaisuus Nissaneissa. Muuhun noista ei sitten olekaan. Kerrankin nähty miten kenttiläisestä rallikoneesta oli tulpista elektrodit sulaneet kokonaan pois, vaikka mittari tarjosi vihreää koko ajan.
Ei sitä nyt varmasti ihan noin voi yleistää. Tuskin noita kaikki autoihinsa ostelisi jos niillä ei olisi mitään virkaa

Puhutaan varmaan kapeakaistaisesta seosmittarista, vai? Turhahan niitä on autoihinsa ostaa. ;D
Laajakaista erikseen.
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#24
Kerros nyt mistä erotan laajakaista ja kapeakaistaisen mittarin??
Reply
#25
teeze Wrote:Kerros nyt mistä erotan laajakaista ja kapeakaistaisen mittarin??

Laajakaista näyttää seoksen AFR lukemina, mut joissain on ne ledivilkuttimetkin lisänä.
Eli numeroita näytöllä...
260Z -74, 350Z -04
Reply
#26
ok tuossa vaan vilkku ledejä punanen laihalla,keltanen optimi,vihreä rikkaalla...ilmeisesti
Reply
#27
Villi arvaus että kyseessä on autogaugen kapeakaistainen seosmittari, niitä kun näissä vehkeis paljon näkyy.
Sekin että minkä valmistajan logo siinä mittarissa on niin kertoo monesti aika paljon
滑るん楽しむ : Race.fi , SPT , Automessi.com , AMS Racing
Reply
#28
Sellanen asia tuli vielä mieleen että paljonkohan noilla osilla kärsis pidellä painetta? Smile 0.8bar?
Reply
#29
teeze Wrote:Sellanen asia tuli vielä mieleen että paljonkohan noilla osilla kärsis pidellä painetta? Smile 0.8bar?

no jos kerran zuikki sanos et vakio maffi riittää 190hv nii en niin hirveitä paineita pitelis.. jos noi epäili et tolla setillä 1.2.paineil 270hv.. tosin mistäs tosta voi varma olla. hanki uus maffi äkäseen.. ei ne ole kovin kalleita Smile
Ex Ecr33 ja Ex 200sx<3 2jz-gte.
Reply
#30
Terve kaikille!

Olen selaillut foorumia ja yrittäyt lueskella paljon tietoa autosta. Auto pitäisi nyt tsekata ja huoltaa. En tiedä mitä modeja autolle on tehty, mutta ahdin on todennäköisesti vakio (ar.48), ei ole isoa cooleria, takapönttö vaihdettu, dumppi, tuskin muuta. Autogaugen mittari näyttää piikkipaineeksi 0.8, mutta 4500 rpm:n jälkeen enää 0.4.

Muutama kysymys koskien paria "vikaa":

1. vaihtaessa vaihdetta kuuluu vasemmalta perästä kova kolahdus. varsinkin vaihtaessa 1-2 vaihteelle.

2. Alkaa ahtamaan siinä 2500 kierroksen paikkeilla. Maksimiahdot 0.8 kierroksilla 3000-4500, sen jälkeen askee välittömästi n. 0.4 bariin.

3. Kiihtyy paremmin pintakaasulla kuin täyskaasulla. Tuntuu että tukehtuisi.

4. Vie bensaa aivan sikana. Normaaliajossa vähän yli 300km täydellä tankilla.

5. Ahdin pitää "vinkunaa / ulinaa". Ei normaalia turbon suhinaa.

6. Jonkunnäköinen dumppi laitettu, voiko olla syypää joihin em. oireisiin.

7. Abs- sekoilee, mutta sen uskon saavani fiksattua. Löysin hyvän ketjun siitä.

Kiitoksia jos pystytte auttamaan. Nämä hommat kun saa kuntoon, niin pääse sitten vähän virittelemään autoa.


Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)