Posts: 720
Threads: 11
Joined: Jan/2004
Perseennuoleminen voep aattoo hetkeks,<br />mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta!<br />Jesus Slaves!<br />Rocco 3
Posts: 396
Threads: 25
Joined: Jan/2010
mistä muuten sais säksään vaihteiston stefan (tietääkseni se on se tiiviste vaihdelaatikon ja kardaanin välissä)? Mulla kun se vuotaa siitä vähän, ja ei viiti vaihtaa öljyjä ennen ku sen korjaa... :-\
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Posts: 461
Threads: 6
Joined: Sep/2009
samsam Wrote:mistä muuten sais säksään vaihteiston stefan (tietääkseni se on se tiiviste vaihdelaatikon ja kardaanin välissä)? Mulla kun se vuotaa siitä vähän, ja ei viiti vaihtaa öljyjä ennen ku sen korjaa... :-\
Villi veikkaus mut löytyy varmaan helpoiten Autokeskuksesta ja tokkopa
on ees kallis. Fiksummat oikaiskaa jos ihan omiani turisen!!
Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
Posts: 5,420
Threads: 56
Joined: Mar/2002
Jos uutta haluaa niin helpoin lienee AK. Halpa se tuskin on.
Live slow, die old.
Posts: 396
Threads: 25
Joined: Jan/2010
Selevempi homma, täytyy ottaa sinne yhteyttä siis. Eipä se varmaan kallis siihen nähden ole että auto on kunnossa Ainaki itellä häiritsee pientkin vuodot ja viat. Mielellään sitä sijoittaa siihen että auto pelittää
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Posts: 199
Threads: 9
Joined: Nov/2008
Pasi Wrote:Jos uutta haluaa niin helpoin lienee AK. Halpa se tuskin on.
jos en nyt ihan väärin muista ni s14:n se oli 13€ (tilasin tos 2kk sitte) ;D
Posts: 276
Threads: 4
Joined: Dec/2006
pitääpä huomenna soittaa ak ja motonet läpi.... jos kerta 13e maksaa... onkohan millanen homma vaihtaa?
nissan almera 1.6 slx -95 (X)<br />opel corsa 1.4 swing - 91 (X)<br />nissan primera 2.0 sportdeck -00 (X)<br />nissan 200sx 1.8t -92
Posts: 1,878
Threads: 27
Joined: Jan/2008
hemmetti ku on hauska auto. ei oo ennen ollu alla lukkoperäturboa... tekis nytkin mieli mennä takas ajelemaan
[/quote]
otetaan sit iha nätisti liikenteessä :
Ex Ecr33 ja Ex 200sx<3 2jz-gte.
Posts: 276
Threads: 4
Joined: Dec/2006
gEmaLi Wrote:Gitsnik Wrote: hemmetti ku on hauska auto. ei oo ennen ollu alla lukkoperäturboa... tekis nytkin mieli mennä takas ajelemaan
otetaan sit iha nätisti liikenteessä :
[/quote]
joo en mä nyt uskalla paljon tota runnuttaa ku ei tosiaan oo takaveto autot ominta alaa ja toisekseen ku on se laatikkoki vähän kipeenä... jos tohon jostain sais kunnon laatikon ja lastun säädettyä + maf + suuttimet... ni vois jo ens kesänä lähteä radalle koittamaan...
btw
tossa kuitti joka tuli auton mukana jos jotain kiinnostaa
[img width=551 height=770]http://img682.imageshack.us/img682/7048/img006a.jpg[/img]
nissan almera 1.6 slx -95 (X)<br />opel corsa 1.4 swing - 91 (X)<br />nissan primera 2.0 sportdeck -00 (X)<br />nissan 200sx 1.8t -92
Posts: 396
Threads: 25
Joined: Jan/2010
Joo onhan tuo hauska auto (ku edellinen auto oli saab 9000 ;D), varsinki nyt ku pistin apexin dual funnelin, jumankekka niitä sakkausääniä :o makiat.
Tosiaan itelläkin kiinnostaisi että minkälainen homma on vaihtaa se stefa?
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Posts: 504
Threads: 16
Joined: Mar/2006
samsam Wrote:Joo onhan tuo hauska auto (ku edellinen auto oli saab 9000 ;D), varsinki nyt ku pistin apexin dual funnelin, jumankekka niitä sakkausääniä :o makiat.
Tosiaan itelläkin kiinnostaisi että minkälainen homma on vaihtaa se stefa?
Kuten jo tuolla toisessa topicissa sulle sanoin
samsam Wrote:Mulla kans ihan sekunneissa...mutta vain käynnistyksen jälkeen, ei muuten.
Osa ihan perus autotermistökin on vielä hukassa, jotenki olisi kiva tietää missä tää lämppärin kenno on...? :
http://koti.mbnet.fi/force/s13_Manual.zip lataappa tuo niin löytyy hyvin tietoa autosta....
Nissan vaihtui omakotitaloon
Posts: 396
Threads: 25
Joined: Jan/2010
oho. joo, sori. liian täpinöinöissä niin sitä ei hoksaa muistella menneitä ;D otethan opiksi!
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Posts: 5,568
Threads: 27
Joined: Apr/2002
samsam Wrote:Puppetmaster Wrote:Hyvillä polttimoilla hvyäkuntoiset orggisumpiotkin antavat ihan hyvän valon.
Suuntaukset toki pitää olla kunnossa, harvassa autossa on ihan viimeisen päälle. :-\ Ei niistä leimallakaan nimittäin kovin herkästi huomauteta, jos näyttävät liian alas. Liian ylös ei kyllä saa näyttää yhtään, siitä tulee heti sanomista. Joo, pitää suunnata hieman alemmas sitte ku menee katsastamaan, vähän jänskättää ekaa kertaa mennä katsastamaan tuota. Ajattelin kävässä pari kk ennen katsastusaikaa katsastamassa että sitte jos jotain korjattavaa/muokattavaa löytyy niin saa sitte hifistellä.
No jos ne on oikein, niin niillä näkee hyvin, eikä niitä tarvii katsastukseen laskea...
Niin ja sen saman yhden kuukauden korjausajan sä saat leimasedältä, vaikka kuinka ajoissa menisit, eikö?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Posts: 396
Threads: 25
Joined: Jan/2010
Puppetmaster Wrote:samsam Wrote:Puppetmaster Wrote:Hyvillä polttimoilla hvyäkuntoiset orggisumpiotkin antavat ihan hyvän valon.
Suuntaukset toki pitää olla kunnossa, harvassa autossa on ihan viimeisen päälle. :-\ Ei niistä leimallakaan nimittäin kovin herkästi huomauteta, jos näyttävät liian alas. Liian ylös ei kyllä saa näyttää yhtään, siitä tulee heti sanomista. Joo, pitää suunnata hieman alemmas sitte ku menee katsastamaan, vähän jänskättää ekaa kertaa mennä katsastamaan tuota. Ajattelin kävässä pari kk ennen katsastusaikaa katsastamassa että sitte jos jotain korjattavaa/muokattavaa löytyy niin saa sitte hifistellä.
No jos ne on oikein, niin niillä näkee hyvin, eikä niitä tarvii katsastukseen laskea...
Niin ja sen saman yhden kuukauden korjausajan sä saat leimasedältä, vaikka kuinka ajoissa menisit, eikö?
En kyllä tiiä ku menny aina heittämällä kaikki autot läpi. Mut eiköhän tää kans mee, aika hyväkuntonen ikäisekseen
säksät on niin äkäsiä että niillä vedetään avaruussukkulat alkuvauhtiin
Posts: 11
Threads: 1
Joined: Feb/2010
moi kaikille hyvät sisut ja tietoa löytyy mutta voisko joku sanoa miksi ei kirroslukumittari pellitä ja mittarivalot pimeenä.nii auto on vm-90 ei vielä verotettu mutta maaliskuussa sit tulliin ja katsastukseen,uskaltaako ilman kattia mennä rekisteröinti katsastukseen eiole kuin takapönttö kiinni muuten suora putki,kiitos neuvoista ja autohan on tosi nätti punanen. ???nii sulakkeet olen kattonut
Posts: 247
Threads: 3
Joined: May/2009
mittarivalojen sulake ehjä ? sama sulake muistaakseni toisen takavalon kanssa. ja kuskin jalkatilasta löytyy...
enkä usko että ilman kattia menee läpi päästöistä eli kii vaa.
R(P)S13<br />YZF-R6<br />E30<br /><br />http://www.ledexperts.fi
Posts: 889
Threads: 29
Joined: Nov/2005
Tuo katsastushomma riippuu varmaan siitä onko auto vähäpäästöinen vai ei...
Posts: 11
Threads: 1
Joined: Feb/2010
ipijee Wrote:Tuo katsastushomma riippuu varmaan siitä onko auto vähäpäästöinen vai ei... ei tosta ruotsalaisesta oteteesta mitään katista ainakaan sanota.
Posts: 3,946
Threads: 33
Joined: Jul/2002
Mene niiden lappujes kanssa konttorille, ja kysy riittäkö ne rekisteröintiin, sekä mitä vaatimuksia autolle asetetaan. Aloita rekisteröintikatsastus vasta, kun kaikki on selvillä.
Posts: 276
Threads: 4
Joined: Dec/2006
VilleS13 Wrote:Tältä foorumin kirpputorilta löytyy varmasti paljonki noita luettelemiasi osia, joten sinne nyt vaan ekana.
Sittenhän on nettivaraosa + kaikki muut maholliset, tuskin pyörii kovissa hinnoissa.
Tästä uusi säxän omistaja topicista vois tehä stickyn melkein, niin tulevatkin uudet omistajat osais (ehkä)kirjoittaa suoraan tähän..
nyt kun näitä uusi sx omistaja topikkeja on alkanu tulemaan ni kannatetaan tätä sticky ehdotusta!
nissan almera 1.6 slx -95 (X)<br />opel corsa 1.4 swing - 91 (X)<br />nissan primera 2.0 sportdeck -00 (X)<br />nissan 200sx 1.8t -92
Posts: 5,568
Threads: 27
Joined: Apr/2002
Onko ihan kaikki mittarivalot pimeenä?
Voihan niistä olla lamppujakin pananut, mutta jos ihan kaikki on pimeet, niin joku muu siinä kyllä sitten varmaan on...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
Yhdistelin uusien omistajien turinointeja saman otsikon alle kun niitä tuntuu taas sikiävän. Jatkossa suoraan tänne.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 3,875
Threads: 56
Joined: Sep/2002
Joo tämmönen uusavuttomien topic on ihan paikallaan. Täällä saa kysyä tyhmiä niin koitetaan vastata..
Tarvisko tonne skailain-puolella kans?
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Doni Wrote:Joo tämmönen uusavuttomien topic on ihan paikallaan. Täällä saa kysyä tyhmiä niin koitetaan vastata..
Tarvisko tonne skailain-puolella kans? TARVIS!
Posts: 1,324
Threads: 17
Joined: Jul/2009
Omistaja Wrote:gEmaLi Wrote:Gitsnik Wrote: hemmetti ku on hauska auto. ei oo ennen ollu alla lukkoperäturboa... tekis nytkin mieli mennä takas ajelemaan
otetaan sit iha nätisti liikenteessä :
joo en mä nyt uskalla paljon tota runnuttaa ku ei tosiaan oo takaveto autot ominta alaa ja toisekseen ku on se laatikkoki vähän kipeenä... jos tohon jostain sais kunnon laatikon ja lastun säädettyä + maf + suuttimet... ni vois jo ens kesänä lähteä radalle koittamaan...
btw
tossa kuitti joka tuli auton mukana jos jotain kiinnostaa
[img width=551 height=770]http://img682.imageshack.us/img682/7048/img006a.jpg[/img]
[/quote]No ei kyl pahan hintane oo tuo remppa ollu ko kerta konekkin ollut osina laakerien ym vaihdon takia? Itehän joutuin pörhön autoliikkeelee pulittaan 2000e että laittelivat uuden yläpään tiivistesarjan, käyttivät kannen koeponnistuksessa ja uudet venttiilien varsien kumet ja laittelivat jakopäähän uudet kiristäjät,remmin ja jotain rattaita : No virheistä oppii ja tietääpähän ens kerrala kiertaa kaukaa pörhön.. Ja kaiken kruunas viel sen et just ko auton olin hakenut pois ni isäntä soittaa ja sanoo että vieläkös se sun nissani on rikki että kaveri värkänny nuitte kans paljon ja vois ilmaseks laitella kuha uudet osat ostaisit :
Posts: 276
Threads: 4
Joined: Dec/2006
katiska Wrote:Omistaja Wrote:gEmaLi Wrote:Gitsnik Wrote: hemmetti ku on hauska auto. ei oo ennen ollu alla lukkoperäturboa... tekis nytkin mieli mennä takas ajelemaan
otetaan sit iha nätisti liikenteessä :
joo en mä nyt uskalla paljon tota runnuttaa ku ei tosiaan oo takaveto autot ominta alaa ja toisekseen ku on se laatikkoki vähän kipeenä... jos tohon jostain sais kunnon laatikon ja lastun säädettyä + maf + suuttimet... ni vois jo ens kesänä lähteä radalle koittamaan...
btw
tossa kuitti joka tuli auton mukana jos jotain kiinnostaa No ei kyl pahan hintane oo tuo remppa ollu ko kerta konekkin ollut osina laakerien ym vaihdon takia? Itehän joutuin pörhön autoliikkeelee pulittaan 2000e että laittelivat uuden yläpään tiivistesarjan, käyttivät kannen koeponnistuksessa ja uudet venttiilien varsien kumet ja laittelivat jakopäähän uudet kiristäjät,remmin ja jotain rattaita : No virheistä oppii ja tietääpähän ens kerrala kiertaa kaukaa pörhön.. Ja kaiken kruunas viel sen et just ko auton olin hakenut pois ni isäntä soittaa ja sanoo että vieläkös se sun nissani on rikki että kaveri värkänny nuitte kans paljon ja vois ilmaseks laitella kuha uudet osat ostaisit :
[/quote]
no joo mä ite kattelin vaan autoa missä olis koneremppa jo tehty ennenku ostan. ei oikeen mitää tietoa hintatasosta kun että se on aika kallista.
sit pitäis vielä löytää hiljanen putkisto. oisko kellään ehdotuksia?
tuli tässä samalla mieleen että paljon näitten koneitten kuuluu kiertää?
yritin eilen polkasta rajottimelle mutta ku mittari käväs 9000rpm ni ajattelin että on parempi päästää poljin kuu kuunnella venttiillien kilinää.
mistä sitä rajotinta voi säätää?
ja meneekö primeran vanteet suoraan tähän? 18" x 7,5" ja renkaitten profiili 40... offsetistä ei oo tietoa..
ja nyt on korjaamollekkin aika varattuna. menee vaihtoon vaihteiston tiivisteet, öljynpaine anturi ja öljyt vaihtuu perässä ja lootassa redlinen mt-90 ja 75w-90. samalla vaihtuu myös jäähyn nesteet.
nissan almera 1.6 slx -95 (X)<br />opel corsa 1.4 swing - 91 (X)<br />nissan primera 2.0 sportdeck -00 (X)<br />nissan 200sx 1.8t -92
Posts: 11
Threads: 1
Joined: Feb/2010
nonii vika löyty sulake rikki kiitos. Puppetmaster Wrote:Onko ihan kaikki mittarivalot pimeenä?
Voihan niistä olla lamppujakin pananut, mutta jos ihan kaikki on pimeet, niin joku muu siinä kyllä sitten varmaan on...
Posts: 1,324
Threads: 17
Joined: Jul/2009
En ihan satavarma oo mut muistelisin et n. 7000rpm alko rajotin ottaa??
Posts: 461
Threads: 6
Joined: Sep/2009
ja meneekö primeran vanteet suoraan tähän? 18" x 7,5" ja renkaitten profiili 40... offsetistä ei oo tietoa..
[/quote]
Tuolta vois löytyä parhaiten apua, vanne/rengas-asiaa väännelty ja käännelty
melkoisesti.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=19848.0
Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
Posts: 127
Threads: 14
Joined: Nov/2004
Tuossa autossasi on petri k:oon ensimmäisiä lastuja.Kannattaisi päivittää uudempaan ja rajoitin on 7800rpm
Omistaja Wrote:katiska Wrote:Omistaja Wrote:gEmaLi Wrote:Gitsnik Wrote: hemmetti ku on hauska auto. ei oo ennen ollu alla lukkoperäturboa... tekis nytkin mieli mennä takas ajelemaan
otetaan sit iha nätisti liikenteessä :
joo en mä nyt uskalla paljon tota runnuttaa ku ei tosiaan oo takaveto autot ominta alaa ja toisekseen ku on se laatikkoki vähän kipeenä... jos tohon jostain sais kunnon laatikon ja lastun säädettyä + maf + suuttimet... ni vois jo ens kesänä lähteä radalle koittamaan...
btw
tossa kuitti joka tuli auton mukana jos jotain kiinnostaa No ei kyl pahan hintane oo tuo remppa ollu ko kerta konekkin ollut osina laakerien ym vaihdon takia? Itehän joutuin pörhön autoliikkeelee pulittaan 2000e että laittelivat uuden yläpään tiivistesarjan, käyttivät kannen koeponnistuksessa ja uudet venttiilien varsien kumet ja laittelivat jakopäähän uudet kiristäjät,remmin ja jotain rattaita : No virheistä oppii ja tietääpähän ens kerrala kiertaa kaukaa pörhön.. Ja kaiken kruunas viel sen et just ko auton olin hakenut pois ni isäntä soittaa ja sanoo että vieläkös se sun nissani on rikki että kaveri värkänny nuitte kans paljon ja vois ilmaseks laitella kuha uudet osat ostaisit :
no joo mä ite kattelin vaan autoa missä olis koneremppa jo tehty ennenku ostan. ei oikeen mitää tietoa hintatasosta kun että se on aika kallista.
sit pitäis vielä löytää hiljanen putkisto. oisko kellään ehdotuksia?
tuli tässä samalla mieleen että paljon näitten koneitten kuuluu kiertää?
yritin eilen polkasta rajottimelle mutta ku mittari käväs 9000rpm ni ajattelin että on parempi päästää poljin kuu kuunnella venttiillien kilinää.
mistä sitä rajotinta voi säätää?
ja meneekö primeran vanteet suoraan tähän? 18" x 7,5" ja renkaitten profiili 40... offsetistä ei oo tietoa..
ja nyt on korjaamollekkin aika varattuna. menee vaihtoon vaihteiston tiivisteet, öljynpaine anturi ja öljyt vaihtuu perässä ja lootassa redlinen mt-90 ja 75w-90. samalla vaihtuu myös jäähyn nesteet.
[/quote]
S13 -90 & Bora -99
|