Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yleistä keskustelua Kiihdytysajoista?
#1
Laitan tälläisen otsikon taakse, kyselyjä.

Eli kävikös kuin moni ajelemassa varttia menneellä kaudella ja onko tarkoitus tulevaisuudessa ajelle enemmänkin?
Millaisella kalustolla ja mitä aikoja?

Itseäni laji kiinnostaisi enemmältikin, mutta ajopaikat ovat turhan kaukana ja pahimpana asiana työ sotkee harrastuksia, sitten vielä FHRA:n luokkiin pirssi on auttamattomasti liian hidas, mutta toisaalta omaksi iloksi tulee ajeltua muutenkin.
Reply
#2
Microman Wrote:Itseäni laji kiinnostaisi enemmältikin, mutta ajopaikat ovat turhan kaukana ja pahimpana asiana työ sotkee harrastuksia, sitten vielä FHRA:n luokkiin pirssi on auttamattomasti liian hidas, mutta toisaalta omaksi iloksi tulee ajeltua muutenkin.

Joo onhan nuo suorituspaikat harvassa ja harvenee entisestään esim. Motoparkin suunnitellut melurajat tappaa täysin paikan käytön???
Toivottavasti tulevaisuudessa saadaan muutama lentokenttä kisa lisää niin saadaan kisoja muuallekkin kuin alastarolle ja kalajoelle (FHRA:n sarjaan).
Tuskin mikään pirssi on liian hidas FHRA:n sarjaan kun esim. Bracket/ ET luokissa indeksit ovat seuraavat:
Sportsman 12.00s-19.99s
Pro 10.00s-13.99s
Super Pro 7.00s-11.99s (1/8 maili 4.40s-7.49s)

Esim. herra 120ZZZ ajoi lisenssin alastaron finaaleissa ja osallistui Sportsman ET luokkaan ja ajoi hienosti luokassaan toiseksi ja autona oli
"vakio" 200sx S13 . ( EI MUUTA KUN KÄTTÄ YHTEEN JA PÄÄTÄ LATTIAAN!!!)

Kyllähän tuo kynnys lähteä Fhra:n kisoihin on aina olevinaan kovempi etenkin kun se on niin (ihanan) kallista se n.200E per kisa ja sehän sen tekee
hauskaksi kun taas Fhra:n jäsenille tuo hinta on puolet pienempi eli se 100E. Eli jos on innostusta lähteä ajamaan ko. sarjaa kannattaa samantien liittyä Fhra:n kilpailijajäseneksi ja jäsenmaksu on joku 40-60E vuodessa kun kerran kilpailumaksuissa säästää pirusti.

Loppuun ajattelin ilmaista vielä oman mielipiteeni että vaikka tätä itsekkin on tullut jo jonkun verran harrastettua alkuun Qrullalla ja ensi vuonna S14 tulee vihdoinkin radalle niin vaikka tätä en verenmaku suussa touhuakkaan niin olisihan se hienoa kun palkintona olisi näissä ns. katuauto luokissakin jotakin muuta kuin max. 20 Euron pokaaleita. Voisi mielestäni motivoida vähän enemmän tulemaan näihin kalliisiin kisoihin
jos vaikka mahdollisen menestyksen sattuessa vaikka palkittaville maksettaisiin osallistumismaksu tai osa takaisin? Tai jotain ns. "mielenkiintoisempia" palkintoja.
Tulipahan taas avauduttua kiitos ja anteeksi T: J-P Lähteenmäki Turku.
DRAG &amp; DRIFT NISSAN S14 1994.<br />DDT RACING.
Reply
#3
Tarkoitus on aina joka kesä edes kerran käydä ajamassa.

Tänä kesänä se sattui motoparkkiin ja paras veto toi tuloksen 13.26/173km/h 60ft 2.38

Autona toimii siis tuo z32tt manuaali.Jolla ajetaan katsatuskuntoisena ja katurenkailla

Kova kipinä tuohon hommaan on jäänyt,mutta toisaalta taas ei sitä loputtomasti kehtaa ajaa jos autoon ei tule muutoksia.
Tavoitteena olisi parantaa kuitenkin joka kesä.

Mikäs olikaan micromanin paras tulos?
Nissan z32tt<br />Mitsubishi Lancer evo V <br />Honda CR 125<br /><br />500whp.net
Reply
#4
andyman Wrote:Tarkoitus on aina joka kesä edes kerran käydä ajamassa.

Tänä kesänä se sattui motoparkkiin ja paras veto toi tuloksen 13.26/173km/h 60ft 2.38

Autona toimii siis tuo z32tt manuaali.Jolla ajetaan katsatuskuntoisena ja katurenkailla

Kova kipinä tuohon hommaan on jäänyt,mutta toisaalta taas ei sitä loputtomasti kehtaa ajaa jos autoon ei tule muutoksia.
Tavoitteena olisi parantaa kuitenkin joka kesä.

Mikäs olikaan micromanin paras tulos?

Paras tulos ainoalla kerralla, jolloin pääs ajamaan oli seuravanlainen:
1. 12,496s @ 186.05kmh 60ft 2,286, tässä 4-vaihteen vaihto missi
2. 12,665s @ 193,44kmh 60ft 2,409 tämä muuten reisille...

EDIT:
JPL
Tekstissäsi oli muutama tieto josta ei täällä suunnalla aikaisemmin minkäänlaista käsitystä, kiitos niistä Smile
Reply
#5
Eipä tullut ajettua kuin DNSF ratapäivillä tänä vuonna ja kauden parhaaksi jäi 11,97s @ 187,21km/h 60ft 1,81s
Aikaisemmin tuota on harrastettu enemmän, mutta autoon kun ei muutoksia ole tullut niin ajelutkin on jäänyt vähemmälle.

Sama pätee ensikauteen. Käyttöauto SX on pidettävä vaan kunnossa ja ajossa. Panostus on projektissa eli ajetaan sillä sitten joskus, vaikkei siitäkään mikään puhdas varttimaililaite tule.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#6
andyman Wrote:Tarkoitus on aina joka kesä edes kerran käydä ajamassa.

Tänä kesänä se sattui motoparkkiin ja paras veto toi tuloksen 13.26/173km/h 60ft 2.38

Autona toimii siis tuo z32tt manuaali.Jolla ajetaan katsatuskuntoisena ja katurenkailla

Kova kipinä tuohon hommaan on jäänyt,mutta toisaalta taas ei sitä loputtomasti kehtaa ajaa jos autoon ei tule muutoksia.
Tavoitteena olisi parantaa kuitenkin joka kesä.

Mikäs olikaan micromanin paras tulos?
Itse ajoin toissa kesänä 13.28 autona putkiviri s14, 270/350nm mitattu, katurenkailla. Tänä kesänä lastusäädön jälkee lähtö meni ruopimiseks 1&2 vaihteilla ja ajaksi tuli 13.6. (paskat sunny renkaat)
Innolla odottelen että pääsee koittamaan noilla nykysillä renkailla, pito tuntuis olevan melko paljon parempi Tongue
0.9x hp / kg
Reply
#7
jep,niinkuin Mister JPL jo aikaisemmin kirjoitti,niin tuli FHRA-finaalikisoissa ajettu lisenssi ja mielenkiinnon takia otin myös kisaan osaa.Matkassa oli sitä roppakaupalla alottelian tuuria ja vähän onneakin.Oli meinaan katastrofi
nimeltään moottorituho lähellä.Öljysuodatin tiivisterengas tuli välistä pois,ehkä suodatin löysällä.
Lähtöjä viikonlopun aikana tuli 14,joista 5 lisenssilähtöjä.Paras aika 14.04 ja 1.93 60ft.
Tulipa huomattu,että toi FHRA:n kisa on ihan eriluokkaa,kuin jos kävis vaikka GTI/V8-päivillä,vetämässä muutaman vedon.Koko homman mielenkiinto on potenssiin 2.Mutta toi on kyllä vähän erihintastakin.Mulla maksoi toi viikonloppu hieman päälle 400e,mutta elämyksistä ja kokemuksista joutuu maksaan.
Tarkoituksena on ens vuonna ajaa koko sarja,mutta autoksi vaihtuu trollhettanissa valmistettu luxus-sedan.
Nissania jatkojalostetaan talven aikana ja kiusataan aina välillä jossain,sekä toi teamikaveri PRECHEW Harry ajaa sillä oman lisenssin jossain vaiheessa,ens kesänä.
SUURI KIITOS JPL:lle ja MISTER 100A(Jari Lempiselle) avusta ja neuvoista.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#8
Tää ei nyt ole mitään uutta, mut tuli tuota nissaniakin vielä poljettua Alastarossa sunnuntaina.
11s vetoja alkaa olemaan jo aika paljon, mutta harmittaa kun nappiveto jäi puuttumaan. Ihan kohtalaista silti vakiolle primeran moottorille. Wink

Pito ongelmia oli myös normaalia enemmän, johtuen kumeista, radasta, kuskista sekä vakioperän toimivuudesta. Smile

Ajat:
11.716s @ 192.76km/h 60ft 1.709s
11.718s @ 190.00km/h 60ft 1.702s
11.905s @ 193.04km/h 60ft 1.946s
11.979s @ 192.45km/h 60ft 1.846s
12.075s @ 169.76km/h 60ft 1.609s (paras lähtö mutta kolmonen tuuttas varattua :-\)
12.164s @ 191.10km/h 60ft 2.047s
16.263s @ 112.14km/h 60ft 2.057s
260Z -74, 350Z -04
Reply
#9
Mut mistäs nuo +190 loppunopeudet tuli? Oisko ollu sen verran viileempi keli ja voimaa sen myötä enemmän?
Muutenhan nuo ajat on hyviä, vaikka ei sulle uutta enkkaa tullukaan.
Reply
#10
ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Reply
#11
Microman Wrote:Mut mistäs nuo +190 loppunopeudet tuli? Oisko ollu sen verran viileempi keli ja voimaa sen myötä enemmän?
Muutenhan nuo ajat on hyviä, vaikka ei sulle uutta enkkaa tullukaan.

189.38km/h oli se edellinen "enkka" kesäkelissä ja lämpöongelmiahan tuossa on vähän ollut. Kyllä sen tiesi että menee viileämmässä kelissä kovempaa.
Enkkahan toi aikakin on, vaikka vain pieni parannus Smile. 60-jalkaiset oli normaalia huonompia.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#12
NismoSX Wrote:ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D

tohon 200 ylitykseen saakin sit olla jo vähän voimaa... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#13
Lake Wrote:
NismoSX Wrote:ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D

tohon 200 ylitykseen saakin sit olla jo vähän voimaa... Wink

Sori ku kiusaan...paljonko?
Reply
#14
Microman Wrote:
Lake Wrote:
NismoSX Wrote:ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D
tohon 200 ylitykseen saakin sit olla jo vähän voimaa... Wink
Sori ku kiusaan...paljonko?
Kaipa tuollainen ~500hp siihen piisaa, kunhan kaikki muu kunnossa ja on pitoa
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#15
ExPReS Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:
NismoSX Wrote:ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D
tohon 200 ylitykseen saakin sit olla jo vähän voimaa... Wink
Sori ku kiusaan...paljonko?
Kaipa tuollainen ~500hp siihen piisaa, kunhan kaikki muu kunnossa ja on pitoa

itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh
Edit:
Sillä laitoin ku, joka toinen kirjoittelee näistä loppu nopeuksista "et kyllä siellä voimaa on"
Kukaan vaan ei oo laittanu sit kuitenkaan sitä arvioo. :Smile
Reply
#16
ExPReS Wrote:
Microman Wrote:
Lake Wrote:
NismoSX Wrote:ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D
tohon 200 ylitykseen saakin sit olla jo vähän voimaa... Wink
Sori ku kiusaan...paljonko?
Kaipa tuollainen ~500hp siihen piisaa, kunhan kaikki muu kunnossa ja on pitoa

riippuu vähän auton painostakin, mut ei se tosta 500hp kauas jää...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#17
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#18
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.
Reply
#19
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.

eli tosta kun bensat ja kuski pois niin auto painaa tonnin... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#20
Lake Wrote:
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.

eli tosta kun bensat ja kuski pois niin auto painaa tonnin... ;D

Pääsemmekös tästä siihen tulokseen, että varttiaika ja loppunopeus paranisi, kun autoa ajaisi joku muu, kuin nissanin omistaja (Olemmeko me pyöreitä) ;D.

Vakavasti otetuttana, kun katsoi noita varttiaikoja niin suurin ongelma on tuo 60 jalkaa.
Reply
#21
-Karppa- Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.

eli tosta kun bensat ja kuski pois niin auto painaa tonnin... ;D

Pääsemmekös tästä siihen tulokseen, että varttiaika ja loppunopeus paranisi, kun autoa ajaisi joku muu, kuin nissanin omistaja (Olemmeko me pyöreitä) ;D.

Vakavasti otetuttana, kun katsoi noita varttiaikoja niin suurin ongelma on tuo 60 jalkaa.

Noku Microman ei niitä kunnon sliksejä raahtinu ostaa, osti sit jotku vanhat korput... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#22
Lake Wrote:
-Karppa- Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.

eli tosta kun bensat ja kuski pois niin auto painaa tonnin... ;D

Pääsemmekös tästä siihen tulokseen, että varttiaika ja loppunopeus paranisi, kun autoa ajaisi joku muu, kuin nissanin omistaja (Olemmeko me pyöreitä) ;D.

Vakavasti otetuttana, kun katsoi noita varttiaikoja niin suurin ongelma on tuo 60 jalkaa.

Noku Microman ei niitä kunnon sliksejä raahtinu ostaa, osti sit jotku vanhat korput... ;D

Köyhä sai ne renkaat Wink ja silvia kuivana painaa n.1070kg
Reply
#23
Microman Wrote:
Lake Wrote:
-Karppa- Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.

eli tosta kun bensat ja kuski pois niin auto painaa tonnin... ;D

Pääsemmekös tästä siihen tulokseen, että varttiaika ja loppunopeus paranisi, kun autoa ajaisi joku muu, kuin nissanin omistaja (Olemmeko me pyöreitä) ;D.

Vakavasti otetuttana, kun katsoi noita varttiaikoja niin suurin ongelma on tuo 60 jalkaa.

Noku Microman ei niitä kunnon sliksejä raahtinu ostaa, osti sit jotku vanhat korput... ;D

Köyhä sai ne renkaat Wink ja silvia kuivana painaa n.1070kg

pitäskö mun sit sponssaa sulle renkaat ku toniL ajo mun slikseillä viimeiset pari vuotta... ;D






onneks mäkin oon köyhä niin ei tartte...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#24
Microman Wrote:
Toni L Wrote:
Microman Wrote:itselläni oli 430hv, tankki täynnä ja emäntä kyydissä, karvan vajaa 194kmh

Paljonkos toi Silvia muuten painaa? Onko tietoa.

kuskin kanssa, tankki täynnä 1200kg.
Eli nuo hevoset mitä ilmoitin oli motoparkissa, kun varttia ajoin.

Mjoo. Aattelin vaan että paljonko itellä ois ollu tehoa nyt "käytössä". Autoa ~10kg riisuttu katukunnosta, vähän yli puoli tankkia gasoa ja höyhenenkevyt 97kg kuski päälle. ;D
SX lähtöpainoltaan jonkin verran painavampi.

-Karppa- Wrote:Pääsemmekös tästä siihen tulokseen, että varttiaika ja loppunopeus paranisi, kun autoa ajaisi joku muu, kuin nissanin omistaja (Olemmeko me pyöreitä) ;D.

Muija painais joku 40kg vähemmän jos sen laittais rattiin. En kyllä usko että aika paranis. ;D

260Z -74, 350Z -04
Reply
#25
No katellaan mitä enskesä tuo tullessaan...auto on tähän mennessä keventyny 30kg ja varmaankin lähelle 80kg tulee olemaan tämän syksyn laihdutus kuuri autolle, kuskin pitäs kans laihtuu mut, ei taida onnistua Smile

Voisit Lake sponssata renkaat, mulla on niiiiiiin vähissä hillot ettei mitään järkee ;D
Sellaiset 10.5x26" mielellään uudet thompsonit
Reply
#26
Itse on niin perseaukinen noiden renkaiden suhteen, että ei raski noita nokian renkaita kuluttaa ensi viikonloppuna, niin rengasfirma sponssaa vanteet ja jotkut kunnon 205/50/15" kitkat ;D. Pitäisi ainakin olla pehmeä rengas. Noihin jos löisi yöksi lämmittimet ja liiman ;D
Reply
#27
Toni L Wrote:Pito ongelmia oli myös normaalia enemmän, johtuen kumeista, radasta, kuskista sekä vakioperän toimivuudesta. Smile
Minkälaisia lähtökierroksia oot käyttäny sliksien kanssa?
Reply
#28
Lake Wrote:
NismoSX Wrote:ei päässyt tänä kesänä kiihdyttää kertaakaan >Sad
ehkä ensi kesänä pääsee rikkomaan omat pohjat alle 13 ja yli 200 loppuja ;D

tohon 200 ylitykseen saakin sit olla jo vähän voimaa... Wink

joo tottakai pitää olla voimaa ;D keventääkin autoo vois kun ei ole kuitua vielä ollenkaan
se että onnistuuko tavoite ens kesänä ei ole kyl mitään tietoa :Smile
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Reply
#29
PikkuTomppa Wrote:
Toni L Wrote:Pito ongelmia oli myös normaalia enemmän, johtuen kumeista, radasta, kuskista sekä vakioperän toimivuudesta. Smile
Minkälaisia lähtökierroksia oot käyttäny sliksien kanssa?

Vähän yli 7000rpm, eli rajoitin on ihan sopiva. Kumit oli melko lopussa jo viime viikonloppuna. Onhan niillä kyllä ajettukin...
260Z -74, 350Z -04
Reply
#30
Toni L Wrote:
PikkuTomppa Wrote:
Toni L Wrote:Pito ongelmia oli myös normaalia enemmän, johtuen kumeista, radasta, kuskista sekä vakioperän toimivuudesta. Smile
Minkälaisia lähtökierroksia oot käyttäny sliksien kanssa?

Vähän yli 7000rpm, eli rajoitin on ihan sopiva. Kumit oli melko lopussa jo viime viikonloppuna. Onhan niillä kyllä ajettukin...

Nyt ne onkin jo pois vanteilta... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)