Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yleistä keskustelua Kiihdytysajoista?
#31
Aihetta sivuten: Mistäs löytäis halvalla S13 sopivat (pelti)vanteet slickseille? Vakiot on varmaan turhan kapeat sellaiseen? Olikos Micromanilla vielä 4-pulttinen jako?
S13 + B310 + E38 + E46 = paljon hukkaan heitettyä rahaa
Reply
#32
Doni Wrote:Aihetta sivuten: Mistäs löytäis halvalla S13 sopivat (pelti)vanteet slickseille? Vakiot on varmaan turhan kapeat sellaiseen? Olikos Micromanilla vielä 4-pulttinen jako?

aluvanteet löytyy varmaan helpommalla kuitenkin... 7-8" levee vanne jos on 10.5" levee sliksi...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#33
Doni Wrote:Aihetta sivuten: Mistäs löytäis halvalla S13 sopivat (pelti)vanteet slickseille? Vakiot on varmaan turhan kapeat sellaiseen? Olikos Micromanilla vielä 4-pulttinen jako?

4 pulttinen on vielä ja meinaan tehdä 2 sarjaa leveitä 15" peltivanteita.
Reply
#34
Näitä kiihdytystapahtumia kunnon radalla soisi olevan enemmänkin. Lentokenttätapahtumia on jonninverran mutta pidot siellä yleensä kohtuu huonot ellei pääse loppupäivästä ajamaan. Jos sade pilaa toisen GTi/V8 tapahtuman kuten tänä vuonna niin liimaradalla ei kovin montaa kertaa pääse ajamaan ajanottolaittein.


Oli muuten kumma politiikka kesän toisilla GTi/V8 kiihdytypäivillä, pakottivat pitää kilvet kiinni autossa tai muuten ei olisi päässyt ajamaan. Kuulemma kadunmiehen kiihdytyspäivä joten kilvet pitää olla kiinni koska katuautoista kyse. Käsittämätön politiikka, ja kysyin asiasta vielä useammalta toimitsijalta.
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet; you'll surprise people in the beginning, but in the end, you're still gay.
Reply
#35
Lienee jotenkin vakuutuksiin liittyvä asia. Luulis kyllä että riittäis kun katsastuksessa on todistaa auton kilvissäolo...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#36
Quote:Oli muuten kumma politiikka kesän toisilla GTi/V8 kiihdytypäivillä, pakottivat pitää kilvet kiinni autossa tai muuten ei olisi päässyt ajamaan. Kuulemma kadunmiehen kiihdytyspäivä joten kilvet pitää olla kiinni koska katuautoista kyse. Käsittämätön politiikka, ja kysyin asiasta vielä useammalta toimitsijalta


pitäähän ne olla kiinni että kytät tunnistaa auton joka kulkee liian kovaa :Smile
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Reply
#37
jappetze Wrote:
-Karppa- Wrote:
jappetze Wrote:Edelleen nopein luupää kun karpan viriviri kiesi ja ammattikuski ei ihan pärjännyt. t25:lla näytin takavalot isolle mitsille ja kauheille paineille. Luulin että menee lopussa heittämällä edelle mut ei edes saavuttanut. ;D

Helppohan se on huudella, kun auto ei edes suttaa  ;D. Eiköhän se loppunopeus kerro jotain. Mutta miten siinä ensimmäisessä vedossa kävi  Wink. Voidaan katsoa joku ilta nauhalta vaikka hidastettuna  ;D.
Katsotaan vaan kolmonen ei mennyt päälle eka lähdössä ja toisessa autos jäi kui seisomaan. ;D Ja kolmannessa  :'(

Tässä hauskat kommentit kuskin vinkkelistä:

"Ammattikuskin" turinoita...
Joo mistä sitä aloittas tuon selittelyn? Kaikki alkoi siitä kun meni lineup jonossa kirstämään pitkienkalsareiden nyörit liian tiukalle ja en pystynyt enää 300 metrin jälkeen pitään kaasua pohjassa ku palleissa alkoi tuntumaan viiltävää kipua... ;D No leikki sikseen. Oli mukava päivä vaikka keli olis saanut olla lämpimämpi niin radan pito olis ollut parempi mutta toisaalta tuollainen ilma on hyvä tehojen kannalta. Ite oon kiihdytellyt enenpi ja vähempi -90 luvun alusta mutta nyt ensimmäistä kertaa kennoihin mentiin etuvetoautolla.

Eka lähtö ihan ok mitä nyt lähdössä kone hieman "puutu" ja sit ku mentiin alueelle niin sutii sutii sutii... ja meneppä tämän tehoisella autolla (ei mitään vittuilua Wink) nostamaan hetkeksi jalkaa kaasulta et sais pidon takas niin se lähtö menee sit siihen. Kolmosella mentiinkin sit jo eteen päin mutta ylemmillä kierroksilla havaittavissa pientä nykimistä joka jatku myös nelosella. Ajaksi 14.9 jotain.
Toisessa lähdössä yritin lähteä sievästi mutta kone kyykkäs totaalisesti joten köröttelin maalia kohti etten turhaan särkis kaveri auto joka osottautui ihan turhaksi  ;D... Voin vain kuvitella vastassa oleen nissani kuskin fiiliksiä auton sisällä. " Ykkönen.Se jää, se jää. Kakkonen. Se jää, se jää." Kolmonen ja peli on selvä sit silmät hapuilee kiekkamittaria, ahopainemittaria ja peiliä. Sit iskee vielä pieni paniikki "Eikait se vaan tuu ohi ku sillä on enempi tehoa". Eipä tullut ohi ei...

Sit kolmas ja yllättäen viimeinen lähtö. Päätin antaa kamppeelle kunnolla happea joten reilusti lähtökierroksi ja senhän tietää et sutii mut sutikoot ja isompaa sutii olipa yllätys. Siinä vaiheessa mietin et saisko mukana olleesta Camarosta katusliksit jotenkin kiinni tähän jeeppiin vaikka roudarinersalla. Siitä sit kolmoselle ja samaa pientä nykimistä. Nelonen ja vähän ennen maali ahtopaine pomppas 1.8. No veto senkun parani mut päätin heti nostaa et ei hajois mut hajos kuitenkikn ja leikki loppu siihen. Aika kuitenkin 14.8 ja loppuja 168km/h. Paluureitillä kävin kurkkaan konehuoneeseen et näkyykö mitään ihmeellistä. Ei näkynyt joten päätin körötellä varikolle pienen haikupilven saattelemana. Onneksi karpalla on hyvä vakuutus niin Hartikainen kävi hakeen auton varikolta korjaukseen. Varmaan kansipahvi ja toivotaan et ei muuta.

No onneksi toinen mulla ajettavana ollut auto toimi loppuun asti ja sille saatiin komea uusi ennätys olosuhteet huomioon ottaen. Täysin katukuntoiselle Camarolle 11.35 / 203km/h 60ft 1.7
Tuo etuvetoisen alustan tekeminen kiihdytys käyttöön vois olla mielenkiintoinen haaste mutta veikkaanpa et Karppa ei tykkää jos aletaan siirtään konetta mahdollisimman eteen painon takia ja vois siinä olla myös selittelemistä katsastusmiehelle mitkä nuo raudat (wheelie bars) tuolla takana on jotka laahaa maata! Selitä siinä sit et "Ne on sitä varten et keula ei nouse ku mää kiihdytän" Siinä vaiheessa katsastusmies alkaa miettimään et mistä päästä tää vetää vai vetääkö vain tuon kuskin päästä ;D

No kuitenkin 60ft on se ratkaseva ajan kannalta ja loppunopeus tehdään siinä matkalla. Tolla Karpan autolla se oli surkea 2.6 (ei täysin auton vika :Smile) Toinen vaihtoehto olis ollut semmoinen naurettavan pieni turbo jota ei löydä konehuoneesta ku kysymällä auton omistajalta eli vähemmällä teholla, joka olis tullut alempana. No mutta senhän Jani meille näytti et se oli hyvä yhdistelmä!

Terveisin Pasi 9.51s. / 235km/h vanhalla työntötankomoottorilla ilman kiharrinta vai oliko se puhalinta Wink

ps. kiitos sille kaverille joka tarjos evo mitsua ajettavaksi olis ollut mukava kokeilla mut ei oikein ehtinyt. Jäi harmittamaan mutta ehkä ens vuonna."


Reply
#38
Laitetaas tänne, kun sopii aiheeseen..

Näyttäis tuo sähkötekniikkakin kehittyvän, -72 Finnillä mennään alle 12 sekunnin aikoja (jalkoihin jää mm. Corvette). Mitähän mahtaa tuommoinen tekniikka vaan kustantaa?

http://uk.youtube.com/watch?v=BrHXdM9f13k
http://uk.youtube.com/watch?v=4Cf89tawZX8
L18@Datsun 120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75
200SX S14a -98
Primera P12 dCi Tekna Traveller -05
Ex-Primera GT P11 -99
Ex-Primera 2.0 Invitation P10 -96
Ex-Sunny N13 1.6 LX Special -88
Reply
#39
Jylppy Wrote:Laitetaas tänne, kun sopii aiheeseen..

Näyttäis tuo sähkötekniikkakin kehittyvän, -72 Finnillä mennään alle 12 sekunnin aikoja (jalkoihin jää mm. Corvette). Mitähän mahtaa tuommoinen tekniikka vaan kustantaa?

http://uk.youtube.com/watch?v=BrHXdM9f13k
http://uk.youtube.com/watch?v=4Cf89tawZX8
Tuolla on näköjään tarkempaa tekniikkalistausta:
http://www.evalbum.com/35
Moottorit on tehty kahdesta melko tavallisesta sähköautomoottorista:
http://www.go-ev.com/motors-warp.html
Vissiiin 1500$ kappale.
Kontrolleri näyttäis olevan jo aika kallis:
http://cafeelectric.com/shop/index.php?m...ex&cPath=1
4600$
Varmaan nuo 60 akkua ja lataussysteemit sun muutkin jotain maksaa. Mutta nuo osat nyt ei ainakaan vielä olleet ihan älyttömän hintaisia.
Reply
#40
En tiedä miten saisi lähdöt onnistumaan vaparillakin muuten kuin slickseillä, ainakin omilla edullisemman pään katukumeilla 60 ft tuntuu aina olevan luokkaa 2,6-2,7s, tuosta kun sais sen sekunnin pois. viime kesän parhaaksi jäi 14,197s/172km/h, kuitenkin ajettu 225/45/17 vanhoilla pirelleillä joilla ei oo pitoa ykkösellä ja kakkosellakin katoaa pito vääntöhuipun kohdalla...
Nopeammat hevoset, nuoremmat naiset, vanhempi viski ja enemmän rahaa
Reply
#41
Kaveri oli kummastellut taustalla olevaa vihreää vanhaa datsunia, klubilaisia??
Mutta lieneekö tuo ihme kun nokalla on Mesen 3.0CDi



Attached Files Thumbnail(s)
       
Vetää takaa ja menee poikittain.<br />S14a -99
Reply
#42
OM606 on tosiaan pellin alla. Ei ole klubilaisia mutta ihan täältä kalajoelta on. Mutta ei kuitenkaan mikään CDI-kone ole.
Tehoa pitäis tulla noin 500hp ja 800nm ja vielä mersun automaattilootalla. Joutuupi alkaa virittään omaa autoa. ;D
Tässä vielä kuvatus miten meillä kalajoella. Wink


Attached Files Thumbnail(s)
   
Reply
#43
Kyllä noilla kelpaa ajella. 8)
Kovia vehkeitä molemmat.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#44
Oisko ideaa tehdä hall of fame varttimailien tapaan mailin kiihdytyksistä?
0.9x hp / kg
Reply
#45
Tuli käytyä tutustumassa Eestin Drag race kauden finaaleihin Haapsalussa.
Kalusto oli monenkirjavaa.
Nissaneita oli kaks kappaletta,8sekunnin aikoja menevä S14nen ja 11.3s kulkeva GT-R.
Kuvia >>> http://kipun.kuvat.fi/kuvat/Eesti+finals+2014/


Attached Files Thumbnail(s)
   
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)