jappetze Wrote:-Karppa- Wrote:jappetze Wrote:Edelleen nopein luupää kun karpan viriviri kiesi ja ammattikuski ei ihan pärjännyt. t25:lla näytin takavalot isolle mitsille ja kauheille paineille. Luulin että menee lopussa heittämällä edelle mut ei edes saavuttanut. ;D
Helppohan se on huudella, kun auto ei edes suttaa ;D. Eiköhän se loppunopeus kerro jotain. Mutta miten siinä ensimmäisessä vedossa kävi . Voidaan katsoa joku ilta nauhalta vaikka hidastettuna ;D.
Katsotaan vaan kolmonen ei mennyt päälle eka lähdössä ja toisessa autos jäi kui seisomaan. ;D Ja kolmannessa :'(
Tässä hauskat kommentit kuskin vinkkelistä:
"Ammattikuskin" turinoita...
Joo mistä sitä aloittas tuon selittelyn? Kaikki alkoi siitä kun meni lineup jonossa kirstämään pitkienkalsareiden nyörit liian tiukalle ja en pystynyt enää 300 metrin jälkeen pitään kaasua pohjassa ku palleissa alkoi tuntumaan viiltävää kipua... ;D No leikki sikseen. Oli mukava päivä vaikka keli olis saanut olla lämpimämpi niin radan pito olis ollut parempi mutta toisaalta tuollainen ilma on hyvä tehojen kannalta. Ite oon kiihdytellyt enenpi ja vähempi -90 luvun alusta mutta nyt ensimmäistä kertaa kennoihin mentiin etuvetoautolla.
Eka lähtö ihan ok mitä nyt lähdössä kone hieman "puutu" ja sit ku mentiin alueelle niin sutii sutii sutii... ja meneppä tämän tehoisella autolla (ei mitään vittuilua
) nostamaan hetkeksi jalkaa kaasulta et sais pidon takas niin se lähtö menee sit siihen. Kolmosella mentiinkin sit jo eteen päin mutta ylemmillä kierroksilla havaittavissa pientä nykimistä joka jatku myös nelosella. Ajaksi 14.9 jotain.
Toisessa lähdössä yritin lähteä sievästi mutta kone kyykkäs totaalisesti joten köröttelin maalia kohti etten turhaan särkis kaveri auto joka osottautui ihan turhaksi ;D... Voin vain kuvitella vastassa oleen nissani kuskin fiiliksiä auton sisällä. " Ykkönen.Se jää, se jää. Kakkonen. Se jää, se jää." Kolmonen ja peli on selvä sit silmät hapuilee kiekkamittaria, ahopainemittaria ja peiliä. Sit iskee vielä pieni paniikki "Eikait se vaan tuu ohi ku sillä on enempi tehoa". Eipä tullut ohi ei...
Sit kolmas ja yllättäen viimeinen lähtö. Päätin antaa kamppeelle kunnolla happea joten reilusti lähtökierroksi ja senhän tietää et sutii mut sutikoot ja isompaa sutii olipa yllätys. Siinä vaiheessa mietin et saisko mukana olleesta Camarosta katusliksit jotenkin kiinni tähän jeeppiin vaikka roudarinersalla. Siitä sit kolmoselle ja samaa pientä nykimistä. Nelonen ja vähän ennen maali ahtopaine pomppas 1.8. No veto senkun parani mut päätin heti nostaa et ei hajois mut hajos kuitenkikn ja leikki loppu siihen. Aika kuitenkin 14.8 ja loppuja 168km/h. Paluureitillä kävin kurkkaan konehuoneeseen et näkyykö mitään ihmeellistä. Ei näkynyt joten päätin körötellä varikolle pienen haikupilven saattelemana. Onneksi karpalla on hyvä vakuutus niin Hartikainen kävi hakeen auton varikolta korjaukseen. Varmaan kansipahvi ja toivotaan et ei muuta.
No onneksi toinen mulla ajettavana ollut auto toimi loppuun asti ja sille saatiin komea uusi ennätys olosuhteet huomioon ottaen. Täysin katukuntoiselle Camarolle 11.35 / 203km/h 60ft 1.7
Tuo etuvetoisen alustan tekeminen kiihdytys käyttöön vois olla mielenkiintoinen haaste mutta veikkaanpa et Karppa ei tykkää jos aletaan siirtään konetta mahdollisimman eteen painon takia ja vois siinä olla myös selittelemistä katsastusmiehelle mitkä nuo raudat (wheelie bars) tuolla takana on jotka laahaa maata! Selitä siinä sit et "Ne on sitä varten et keula ei nouse ku mää kiihdytän" Siinä vaiheessa katsastusmies alkaa miettimään et mistä päästä tää vetää vai vetääkö vain tuon kuskin päästä ;D
No kuitenkin 60ft on se ratkaseva ajan kannalta ja loppunopeus tehdään siinä matkalla. Tolla Karpan autolla se oli surkea 2.6 (ei täysin auton vika :
) Toinen vaihtoehto olis ollut semmoinen naurettavan pieni turbo jota ei löydä konehuoneesta ku kysymällä auton omistajalta eli vähemmällä teholla, joka olis tullut alempana. No mutta senhän Jani meille näytti et se oli hyvä yhdistelmä!
Terveisin Pasi 9.51s. / 235km/h vanhalla työntötankomoottorilla ilman kiharrinta vai oliko se puhalinta
ps. kiitos sille kaverille joka tarjos evo mitsua ajettavaksi olis ollut mukava kokeilla mut ei oikein ehtinyt. Jäi harmittamaan mutta ehkä ens vuonna."