Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Suomen nopein nissani?
#1
Edellisten topikkien myötä sekin hävis, eli olikos se vanha Datsun Coupe mikä titteliä pitää hallussaan? Aika oli tarkalleen Burn Out Partyn finaalissa 2007: 10,917s / 219,11kmh - Onko nopeampaa aikaa?

Vaihtuuko titteli koskaan? ;D

Kuva hirviöstä:
[Image: medium]

Vehje ikuistettuna videonauhurille, ei nopein veto! >Sad
datsun_coupe_11_3.wmv Datsun Coupe - 11.3 - ~4mb / 0min
Losing is NOT an option!
Reply
#2
Ei taida ainakaan täältä löytyä nopeampaa. Millä moottorilla tuo muuten on?
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#3
Mut toihan on Datsun Wink
Reply
#4
PetuS Wrote:Mut toihan on Datsun Wink
Sentakia se onkin nopea ja vielä jopa liikkuva
Nissan z, ymmärrän vapariomistajien tuskan<br />www.500whp.net<br />www.slowtoys.fi
Reply
#5
Hieman ohi aiheen... mut mitäs tollaseen 10.5 sekan aikaan tarviis olla pellin alla voimaa?

Renkaita kysyy tietty aikapaljon, mut niitähän taitaa kaupoista saada.
Ois tarkoitus kesäksi hankkia jotkut kunnon slicsit, jotta pääsis kunnolla varttia kokeilee.
Reply
#6
Mä sanoisin 550-600 pitäis mennä.. kymppipuoleen, riippuu painostakin hyvin paljon. Ja ilman sliksejä ei varmasti toivoakaan.
Losing is NOT an option!
Reply
#7
On varmasti montakin nopeampaa kuin tuo korkee kympin aika, mutta ei monia kiinnosta 1/4 ajat ja näin ollen ei ole käyny repäsemässä. Ensimmäisenä tulee mieleen se valkoinen R32 GT-R, jossa nytten kuulemma +1000hp. Sillonkun gt-r.com sivut olivat vielä pystyssä niin auton speksilistassa sanottiin että olisi ajettu 9s aika vartilla (ja silloin ilmottivat muistaakseni ~800hp) :Smile En tiedä kenen tämä vehe on, mutta pari kertaa sen nähny Helsingissä päin pari vuotta sitten.

Racebreedin sivuilta löysin autosta jotain speksilistaa:

Nissan
Skyline R32 GT-R
1990 (RHD)
Trust TD06SH-20G x 2 full turbokit, 280 HKS cams + camgear, Trust 6 speed dogmission, R34 brakes, Full racing fuel system, HKS Drag intercooler, Tomei pistons, Trust conrods, etc...
– SOLD –
Status: Car in Finland

ja pikkukuvan
[Image: car_s_00008.jpg]

Onko jollakin enemmän tietoa tästä autosta?
Reply
#8
Tuo keltainen Datsun Coupe löytyy jo vuoden 2001 kiihdytysajojen listoilta. Koneeksi merkitty 1.6l turbo.

Mä muistelin että viime vuonna joku Datsun Finn meni 10sec ajan? Voi olla että muistan väärin.
Tuollainen löytyi ja 11,92s on merkattu parhaaksi ajaksi. http://koti.mbnet.fi/dat1200/coupe.html .Ei siis tuo varmaankaan..

Kyllähän kevyen korin kanssa auto liikkuu. Onhan sen Escortit ja kuplatkin näyttäneet.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#9
NiS0 Wrote:On varmasti montakin nopeampaa kuin tuo korkee kympin aika, mutta ei monia kiinnosta 1/4 ajat ja näin ollen ei ole käyny repäsemässä. Ensimmäisenä tulee mieleen se valkoinen R32 GT-R, jossa nytten kuulemma +1000hp. Sillonkun gt-r.com sivut olivat vielä pystyssä niin auton speksilistassa sanottiin että olisi ajettu 9s aika vartilla (ja silloin ilmottivat muistaakseni ~800hp) :Smile En tiedä kenen tämä vehe on, mutta pari kertaa sen nähny Helsingissä päin pari vuotta sitten.

Noitten nopeudesta nyt ei koskaan tiedä. Pitäishän tossakin toki tehoa olla ja ainakin ilmeisen ikävä ajettava se oli katuajossa, kun miitissä käväisi joskus taannoin. Smile Toisaalta luulis, että joku isosiipinen rps13 menis myös kovaa, mutta jäähän se, oli sitten vastassa nissani tai tojota. ;D ..Nooh, vitsivitsi. Smile
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#10
Siis tuolla Skylinellä ei ole Suomessa ajettu ehkä yhtään varttimailiaikaa? Että vehkeet kyllä kulkee vaikka matalia ysejä , muttei kukaa vaa viitti ajaa - ajaa siis ollenkaan yhtään mitään aikaa. Essolla voi höpistä noita juttuja. ;D

Voihan toi Datsun Coupeki mennä matalia kymppejä Alastaron liimalla vrt Kiikalan "liukas" katurata. Oisko jopa ajettu liimalla joku aika?
Losing is NOT an option!
Reply
#11
Kerhokaluston autoja kiusaa pääasiassa alustaratkaisut. Liian jäykkää alustaa ja erillisjousitettu perä ei liene ihan paras ratkaisu. Puhumattakaan etuvedosta.

Joku oikeesti nopea GT-R ois joskus kiva nähdä vartilla, onhan noi pakoputkivireisetkin jo ihan hyvin kulkenut.
Reply
#12
skylleenkin on vaikeeta saada pitoa vaikka neliveto onkin, sliksejä vaatis alle niihinkin...
S14 toimii ihan vakio alusta oikeen mainiosti, ei tartte mitään ihmeellisyyksiä hommata, johan sen ToniL on todistanut...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#13
Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#14
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?

takafillarit sutii ainakin, sen näkee jo tosta jamppaGTR videostakin...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#15
Vase Wrote:
NiS0 Wrote:On varmasti montakin nopeampaa kuin tuo korkee kympin aika, mutta ei monia kiinnosta 1/4 ajat ja näin ollen ei ole käyny repäsemässä. Ensimmäisenä tulee mieleen se valkoinen R32 GT-R, jossa nytten kuulemma +1000hp. Sillonkun gt-r.com sivut olivat vielä pystyssä niin auton speksilistassa sanottiin että olisi ajettu 9s aika vartilla (ja silloin ilmottivat muistaakseni ~800hp) :Smile En tiedä kenen tämä vehe on, mutta pari kertaa sen nähny Helsingissä päin pari vuotta sitten.

Noitten nopeudesta nyt ei koskaan tiedä. Pitäishän tossakin toki tehoa olla ja ainakin ilmeisen ikävä ajettava se oli katuajossa, kun miitissä käväisi joskus taannoin. Smile Toisaalta luulis, että joku isosiipinen rps13 menis myös kovaa, mutta jäähän se, oli sitten vastassa nissani tai tojota. ;D ..Nooh, vitsivitsi. Smile

pitää ottaa ensi kesänä revanssit ;D
Reply
#16
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
Viive on joo niinkun mainittiin, kiinteeksi saa ainakin manuaalisella jakolaatikon kytkimen ohjauksella Smile
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#17
turbofriik Wrote:Vehje ikuistettuna videonauhurille, ei nopein veto! >Sad
datsun_coupe_11_3.wmv Datsun Coupe - 11.3 - ~4mb / 0min
Lisäsin videopätkän ko. vehkeestä. Nopeinta vetoa ei vaan ollut nauhalla..
Losing is NOT an option!
Reply
#18
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
Viive on joo niinkun mainittiin, kiinteeksi saa ainakin manuaalisella jakolaatikon kytkimen ohjauksella Smile

Antaako tuossa joku helposti periksi jos tuollaisen "täyskaasu" lähdön ottaa niin että manuaalisesti myös etuveto päällä heti alussa? Eikös noissa kuitenkin voimansiirto aika pomminvarma ole.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#19
ExPReS Wrote:
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
Viive on joo niinkun mainittiin, kiinteeksi saa ainakin manuaalisella jakolaatikon kytkimen ohjauksella Smile

Antaako tuossa joku helposti periksi jos tuollaisen "täyskaasu" lähdön ottaa niin että manuaalisesti myös etuveto päällä heti alussa? Eikös noissa kuitenkin voimansiirto aika pomminvarma ole.
Eikai se nyt sentään pomminvarma ole, 600hv yleisesti kipukynnys kaiketi..peruslootahan on sama kun Z32Confusedsa..etuperä on pieni, R160...tiedä sitten onko katurenkailla iloa tollasista manuaaliohjauksista, sutiihan se helposti varmaan neljälläkin , katurenkailla paikaltaan.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#20
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
Viive on joo niinkun mainittiin, kiinteeksi saa ainakin manuaalisella jakolaatikon kytkimen ohjauksella Smile

Antaako tuossa joku helposti periksi jos tuollaisen "täyskaasu" lähdön ottaa niin että manuaalisesti myös etuveto päällä heti alussa? Eikös noissa kuitenkin voimansiirto aika pomminvarma ole.
Eikai se nyt sentään pomminvarma ole, 600hv yleisesti kipukynnys kaiketi..peruslootahan on sama kun Z32Confusedsa..etuperä on pieni, R160...tiedä sitten onko katurenkailla iloa tollasista manuaaliohjauksista, sutiihan se helposti varmaan neljälläkin , katurenkailla paikaltaan.
Luulisi kuitenkin sen auttavan vartilla kun saa heti etupyörät mukaan.
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#21
ExPReS Wrote:
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
Viive on joo niinkun mainittiin, kiinteeksi saa ainakin manuaalisella jakolaatikon kytkimen ohjauksella Smile

Antaako tuossa joku helposti periksi jos tuollaisen "täyskaasu" lähdön ottaa niin että manuaalisesti myös etuveto päällä heti alussa? Eikös noissa kuitenkin voimansiirto aika pomminvarma ole.
Eikai se nyt sentään pomminvarma ole, 600hv yleisesti kipukynnys kaiketi..peruslootahan on sama kun Z32Confusedsa..etuperä on pieni, R160...tiedä sitten onko katurenkailla iloa tollasista manuaaliohjauksista, sutiihan se helposti varmaan neljälläkin , katurenkailla paikaltaan.
Luulisi kuitenkin sen auttavan vartilla kun saa heti etupyörät mukaan.
sutimista normaalisti tapahtuu ehkä 0.1-0.2sek.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#22
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:
JamppaGTR Wrote:
ExPReS Wrote:Ihan mielenkiinnosta kysyn:
Miten tuo GT-R:n neliveto käyttäytyy "täyskaasu"-lähdössä?
Alkaako takarenkaat sutimaan jonka jälkeen vasta aletaan siirtämään tehoa myös eteen?
Saako tuon nelivedon jotenkin "lukkoon", eli vetää myös edestä paikaltaan lähdössä?
Viive on joo niinkun mainittiin, kiinteeksi saa ainakin manuaalisella jakolaatikon kytkimen ohjauksella Smile

Antaako tuossa joku helposti periksi jos tuollaisen "täyskaasu" lähdön ottaa niin että manuaalisesti myös etuveto päällä heti alussa? Eikös noissa kuitenkin voimansiirto aika pomminvarma ole.
Eikai se nyt sentään pomminvarma ole, 600hv yleisesti kipukynnys kaiketi..peruslootahan on sama kun Z32Confusedsa..etuperä on pieni, R160...tiedä sitten onko katurenkailla iloa tollasista manuaaliohjauksista, sutiihan se helposti varmaan neljälläkin , katurenkailla paikaltaan.
Luulisi kuitenkin sen auttavan vartilla kun saa heti etupyörät mukaan.
sutimista normaalisti tapahtuu ehkä 0.1-0.2sek.

Aa, eli noin nopeasti otetaan eturenkaat mukaan, no sitten hyöty aika marginaalinen Smile
500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#23
kuuleehan tuosta videostakin kuinka hakkaa rajottajalle koko ykkösen, ku ei pyörät pidä ollenkaan...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#24
Voisin veikata että GT-R:n oma ohjaus säästää monia voimansiirron osia sillä että esim. akselit ja kytkinlevy on jo liikkeellä kun etuveto kytkeytyy. Etenkin hyvällä pidolla ja kiinteällä nelivedolla voimansiirron osat on varmasti ihan käsittämättömällä rasituksella kun toisessa päässä tarjotaan suuri voima joka ei periaatteessa pääse purkautumaan nopeasti mihinkään (jos siis ajateltaisiin että pito olisi teoreettisesti niin hyvä ettei päästä sutimaan). Kytkimellähän se tietysti käytännössä tehdään mutta...
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#25
Xenon Wrote:Voisin veikata että GT-R:n oma ohjaus säästää monia voimansiirron osia sillä että esim. akselit ja kytkinlevy on jo liikkeellä kun etuveto kytkeytyy. Etenkin hyvällä pidolla ja kiinteällä nelivedolla voimansiirron osat on varmasti ihan käsittämättömällä rasituksella kun toisessa päässä tarjotaan suuri voima joka ei periaatteessa pääse purkautumaan nopeasti mihinkään (jos siis ajateltaisiin että pito olisi teoreettisesti niin hyvä ettei päästä sutimaan). Kytkimellähän se tietysti käytännössä tehdään mutta...

Miten muuten tuo kytkee GT-RConfusedsä etuvedon päälle? Eli millainen sähköinen "kytkin" siellä on välissä?

Itse nyt on tullut "pakosta" tutustuttua Audin neliveto ratkaisuihin, jotka ovat aika erilaisia jos vertaa esim GT-R:n (vetarit suoraan laatikosta vs etukardaani).

500whp.net - Do you have what it takes? 80-luvun perhesedan, 2jz coming soon...
Reply
#26
ExPReS Wrote:
Xenon Wrote:Voisin veikata että GT-R:n oma ohjaus säästää monia voimansiirron osia sillä että esim. akselit ja kytkinlevy on jo liikkeellä kun etuveto kytkeytyy. Etenkin hyvällä pidolla ja kiinteällä nelivedolla voimansiirron osat on varmasti ihan käsittämättömällä rasituksella kun toisessa päässä tarjotaan suuri voima joka ei periaatteessa pääse purkautumaan nopeasti mihinkään (jos siis ajateltaisiin että pito olisi teoreettisesti niin hyvä ettei päästä sutimaan). Kytkimellähän se tietysti käytännössä tehdään mutta...

Miten muuten tuo kytkee GT-RConfusedsä etuvedon päälle? Eli millainen sähköinen "kytkin" siellä on välissä?

Itse nyt on tullut "pakosta" tutustuttua Audin neliveto ratkaisuihin, jotka ovat aika erilaisia jos vertaa esim GT-R:n (vetarit suoraan laatikosta vs etukardaani).
laatikossa on monilevynen kytkin jota ohjataan hydraulisesti, ja hydrauliikkaa ohjaa attessan ecu.
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#27
NiS0 Wrote:pitää ottaa ensi kesänä revanssit ;D

Sopii, tulen tojotalla. ;D Nissanista alkaa olee kaikki myyty.

Olipas aika hurjan olonen tuo coupe datsun tossa videossa. Kyllä ketuttais jäädä moiselle. 8)
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#28
turbofriik Wrote:Mä sanoisin 550-600 pitäis mennä.. kymppipuoleen, riippuu painostakin hyvin paljon. Ja ilman sliksejä ei varmasti toivoakaan.

550hepoa ja 1500 kiloinen auto kuskin kanssa slickseillä 1,7 kuuskutjalkasilla niin 11.0s ja 210 km/h loppunopeutta, joten luultavasti samat tehot tai hiukan vähemmän? Paljonkohan tollanen datsuni painaa turvakaarilla ja kuskilla max 950kg?
Nopeammat hevoset, nuoremmat naiset, vanhempi viski ja enemmän rahaa
Reply
#29
meikkiksen vessa painaa kuskin kanssa karvan vajaa 1200kg ja voimaa jos sais sen 500-530hv, sit hankintaan kunnon renkaat...kai tuolla 11.0-11.5 sekan pintaan vois päästä, jos pitoa ois ees hivenen enemmän mitä katu renkaalla.
Reply
#30
Microman Wrote:meikkiksen vessa painaa kuskin kanssa karvan vajaa 1200kg ja voimaa jos sais sen 500-530hv, sit hankintaan kunnon renkaat...kai tuolla 11.0-11.5 sekan pintaan vois päästä, jos pitoa ois ees hivenen enemmän mitä katu renkaalla.

Ilman vittuilua niin yllättävän paljon tuolla kuskillakin merkitystä. Ainakin kun katsoo tuttava piirissä erästä "ammattilaista" niin vetää järkeää melkein 0.3-0.5 sekunttia parempia aikoja, entä "me" amatöörit.


"Lahjattomat treenaa" ;D
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)