Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Suomen nopein nissani?
#31
Microman Wrote:meikkiksen vessa painaa kuskin kanssa karvan vajaa 1200kg ja voimaa jos sais sen 500-530hv, sit hankintaan kunnon renkaat...kai tuolla 11.0-11.5 sekan pintaan vois päästä, jos pitoa ois ees hivenen enemmän mitä katu renkaalla.

Vähän voi varmaan verrata tuohon toiseen Silviaan. Tehoa kuitenkin yli 600 mitattu ja R888 katuslickseillä 12.2s @ 200km/h. Noillakin kumeilla irtoaa viivalta kohtalaisesti mutta huomattava ero kunnon slikseihin. Varmaan alle 11.5sec menisi mutta sitten pitää voimansiirronkin kestää taas hieman eri tavalla. http://www.turbofriiks.com/videot/mr_k_silvia_12_2.wmv
260Z -74, 350Z -04
Reply
#32
Suht jäykkä alustakaan ei varmasti yhtään auta tuossa esimerkin autossa tuomaan pitoa. Mr.K:lla n. 2.0s 60ft, eli about sellanen ku 300hp neljäweedee peruslähtö. 3-4kymppää häviää siis jo viivalla, ja se kertautuu loppua kohti kyllä..

Ei se matala 11 siis leikitellen taida tulla? Wink
Losing is NOT an option!
Reply
#33
turbofriik Wrote:Suht jäykkä alustakaan ei varmasti yhtään auta tuossa esimerkin autossa tuomaan pitoa. Mr.K:lla n. 2.0s 60ft, eli about sellanen ku 300hp neljäweedee peruslähtö. 3-4kymppää häviää siis jo viivalla, ja se kertautuu loppua kohti kyllä..

Ei se matala 11 siis leikitellen taida tulla? Wink

tuohon sellanen 1.6s 60ft niin aika olisi jo matala 11s...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#34
Niin, pitäis olla.. - jos alusta ei oo se kivireki ( jolla 1.6 voi olla aika vaikee saada ), ja vaihot menee yhtä heittämällä ku Tonilla Wink
Losing is NOT an option!
Reply
#35
turbofriik Wrote:Niin, pitäis olla.. - jos alusta ei oo se kivireki ( jolla 1.6 voi olla aika vaikee saada ), ja vaihot menee yhtä heittämällä ku Tonilla Wink

juu, ei sitä millään rata-alustalla saavutetakaan... ;D
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#36
Mulla tuo alusta ei oo ongelma... kun vaan ei tulis laitettuu liian löysäks, kuitenki kunnon renkailla tykkää vetästä perän tonttiin, sit renkaat ottaakin jo koteloon kiinni Sad
Reply
#37
Microman Wrote:Mulla tuo alusta ei oo ongelma... kun vaan ei tulis laitettuu liian löysäks, kuitenki kunnon renkailla tykkää vetästä perän tonttiin, sit renkaat ottaakin jo koteloon kiinni Sad

ei sit muuta ku isompaa pyöräkoteloo, samalla saa laittaa vähän muhkeempaa sliksiikin alle... Wink
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#38
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mulla tuo alusta ei oo ongelma... kun vaan ei tulis laitettuu liian löysäks, kuitenki kunnon renkailla tykkää vetästä perän tonttiin, sit renkaat ottaakin jo koteloon kiinni Sad

ei sit muuta ku isompaa pyöräkoteloo, samalla saa laittaa vähän muhkeempaa sliksiikin alle... Wink


Kesällä tuli testailtua varmaan 50 lähtöä ja samalla tein muutoksia alustan jäykkyyteen, jollakin 330hv tehoilla ei hirveetä eroa huomannu alustan säädöissä, parempaan tai huonompaan suuntaan...
Mutta holsetin mukanaan tuoma voima, olikin se juttu, jolla eroja huomas. Tälläkin hetkellä asetukset on sellaiset, että perse putoo noin 5cm maksimi voiman ja kiihtyvyyden tultua mukaan, vaikka se tuntuukin aika jäykältä.

Pyörän kotelot on muistaakesi sellaiset, että 320mm leveät renkaat mahtuu alle, korkeus säädetään, sit renkaan mukaan.
Kun vaan osais päätää oikean kokoisen renkaan ja vanteen, varmaankin joku 15" käännetty väh 10" levee vanne ois passeli.

Reply
#39
Microman Wrote:
Lake Wrote:
Microman Wrote:Mulla tuo alusta ei oo ongelma... kun vaan ei tulis laitettuu liian löysäks, kuitenki kunnon renkailla tykkää vetästä perän tonttiin, sit renkaat ottaakin jo koteloon kiinni Sad

ei sit muuta ku isompaa pyöräkoteloo, samalla saa laittaa vähän muhkeempaa sliksiikin alle... Wink


Kesällä tuli testailtua varmaan 50 lähtöä ja samalla tein muutoksia alustan jäykkyyteen, jollakin 330hv tehoilla ei hirveetä eroa huomannu alustan säädöissä, parempaan tai huonompaan suuntaan...
Mutta holsetin mukanaan tuoma voima, olikin se juttu, jolla eroja huomas. Tälläkin hetkellä asetukset on sellaiset, että perse putoo noin 5cm maksimi voiman ja kiihtyvyyden tultua mukaan, vaikka se tuntuukin aika jäykältä.

Pyörän kotelot on muistaakesi sellaiset, että 320mm leveät renkaat mahtuu alle, korkeus säädetään, sit renkaan mukaan.
Kun vaan osais päätää oikean kokoisen renkaan ja vanteen, varmaankin joku 15" käännetty väh 10" levee vanne ois passeli.

ToniL ajo noi enkkansa varsin maltillisen kokoisilla slikseillä, 26"korkeet ja 10.5" leveet, ja noi on 7" vanteella, tosin suositus tais olla 8" vanteelle...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#40
tosta keltaisesta datsuncoupesta vähän lisää.
tutustuin ton omistajaan jo -92 kauhajoen katuautokisoissa,jolloin hän oli ensimmäisiä kertoja kiihdyttelemässä tolla samalla dassella.on omistanut ton jo -80luvun puolella.
-97 hän rakensi kaverinsa kanssa a-moottoriin,e-moottorin kannen ja e16Confuseden kampiakselin,sekä Halteckin ohjelmoitavan ruiskujärjestelmä joka on autossa vielläkin.tossa kuva siitä koneesta myöhemmin mun samanlaisen dassecoupen konehuoneesta http://www.elisanet.fi/rstar/ae-kone1.JPG.
viimeisessä punnituksessa auto painoi 1070kg,eli 250 kg yli orggispainon.Autossa on täyskaaret ja kaaret rakennettu siten että tukee koria.tekijä sama kuin joka teki tollasen "kotka"tiimin ratabemarien kaaret.
Auto monista aiemmista talvista poiketen,odottaa ehjänä tallissa kevättä.
ps.tossa ae-hybridissä ja tässä nykyisessä moottorissa on omistajan itse tekemät kiertokanget.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#41
120ZZZ Wrote:tosta keltaisesta datsuncoupesta vähän lisää.
tutustuin ton omistajaan jo -92 kauhajoen katuautokisoissa,jolloin hän oli ensimmäisiä kertoja kiihdyttelemässä tolla samalla dassella.on omistanut ton jo -80luvun puolella.
-97 hän rakensi kaverinsa kanssa a-moottoriin,e-moottorin kannen ja e16Confuseden kampiakselin,sekä Halteckin ohjelmoitavan ruiskujärjestelmä joka on autossa vielläkin.tossa kuva siitä koneesta myöhemmin mun samanlaisen dassecoupen konehuoneesta http://www.elisanet.fi/rstar/ae-kone1.JPG.
viimeisessä punnituksessa auto painoi 1070kg,eli 250 kg yli orggispainon.Autossa on täyskaaret ja kaaret rakennettu siten että tukee koria.tekijä sama kuin joka teki tollasen "kotka"tiimin ratabemarien kaaret.
Auto monista aiemmista talvista poiketen,odottaa ehjänä tallissa kevättä.
ps.tossa ae-hybridissä ja tässä nykyisessä moottorissa on omistajan itse tekemät kiertokanget.

Ja tämä uusi moottori on salaisuus vai? Mä oon eläny siinä uskossa että tossa olis CA18DET... :Smile
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#42
Toni L Wrote:Mä muistelin että viime vuonna joku Datsun Finn meni 10sec ajan? Voi olla että muistan väärin.
Tuollainen löytyi ja 11,92s on merkattu parhaaksi ajaksi. http://koti.mbnet.fi/dat1200/coupe.html

Tossa on video tuosta 11,92 vedosta:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/11.92.AVI

Saatta olla saman tekijän uusi auto myös tulevaisuudessa ripeä:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/sunny.html
Reply
#43
t.eskola Wrote:
Toni L Wrote:Mä muistelin että viime vuonna joku Datsun Finn meni 10sec ajan? Voi olla että muistan väärin.
Tuollainen löytyi ja 11,92s on merkattu parhaaksi ajaksi. http://koti.mbnet.fi/dat1200/coupe.html

Tossa on video tuosta 11,92 vedosta:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/11.92.AVI

Saatta olla saman tekijän uusi auto myös tulevaisuudessa ripeä:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/sunny.html

On hienoja laitteita. Yllättävän pieni loppunopeus tossa videon vedolla (mittausvirhe ehkä?). Lähdössäkin jää pomppimaan eikä irtoa viivalta kunnolla.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#44
Toni L Wrote:
t.eskola Wrote:
Toni L Wrote:Mä muistelin että viime vuonna joku Datsun Finn meni 10sec ajan? Voi olla että muistan väärin.
Tuollainen löytyi ja 11,92s on merkattu parhaaksi ajaksi. http://koti.mbnet.fi/dat1200/coupe.html

Tossa on video tuosta 11,92 vedosta:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/11.92.AVI

Saatta olla saman tekijän uusi auto myös tulevaisuudessa ripeä:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/sunny.html

On hienoja laitteita. Yllättävän pieni loppunopeus tossa videon vedolla (mittausvirhe ehkä?). Lähdössäkin jää pomppimaan eikä irtoa viivalta kunnolla.

Juuh kyllä kimmolla on autot asiallisia ja nopeita. Tällä hetkellä "vain" kolme turbotettua tatsunia. Wink
Saas nähä voinko vielä haastaa sitä ens kesänä kalajoen nopein tatsuni-kisassa. ;D

Kyseinen henkilö onkin opettamassa mua ton megaruutan saloihin. Smile
Reply
#45
Toni L Wrote:
t.eskola Wrote:
Toni L Wrote:Mä muistelin että viime vuonna joku Datsun Finn meni 10sec ajan? Voi olla että muistan väärin.
Tuollainen löytyi ja 11,92s on merkattu parhaaksi ajaksi. http://koti.mbnet.fi/dat1200/coupe.html

Tossa on video tuosta 11,92 vedosta:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/11.92.AVI

Saatta olla saman tekijän uusi auto myös tulevaisuudessa ripeä:

http://koti.mbnet.fi/dat1200/sunny.html

On hienoja laitteita. Yllättävän pieni loppunopeus tossa videon vedolla (mittausvirhe ehkä?). Lähdössäkin jää pomppimaan eikä irtoa viivalta kunnolla.

Tuossa on selitystä tuolle loppunopeuden puutteelle:

"There was no glue on the track, bad 60 foot=2.0 second, normaly I have 1.8 60 foot.
Also little broblem with head gasget on 350 meter, thats why only 176km/h, best speed this sumer was 192km/h."

http://datsun1200.com/modules/newbb/view...m=1#176025

Reply
#46

Ja tämä uusi moottori on salaisuus vai? Mä oon eläny siinä uskossa että tossa olis CA18DET... :Smile
[/quote]
ei ole salaisuus,kyl tossa tiedossa totuutta piilee.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#47
Eikös otsikossa lukee "Suomen nopein Nissan" eikä väittelyä ahtopaineiden vaikutuksesta yms... :Smile

Koska tänne ei montaakaan postausta otsikon mukaisesta aiheesta ole niin nyt taitaa tulla nopein vapari aika...
(provotaan poikia urakalla...Wink)

Ajoin Datsun Finnillä -90 Alastarolla 14.01 s / 154kmh, 60ft jotain 1.9s
Tekniikka oli 100% Nissan valmistetta vaikkakin siihen sekoiteltu eri korimallien osia ja taitaa tuo aika olla nopein A-moottorilla ja Nissan/Datsun tekniikalla ja siviilirenkailla (195/60-14)

13.8 sek. aika ajettiin Finn Coupella saman kesän viimeisessä Motoparkin kisassa mutta siinä oli Toyotan taka-akseli ja katuslicksit.
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Reply
#48
uudet lukemat on 10.01/224 ja rapiat sekä 60ft 1.399 tänään alastarolla V8/GTI-päivillä ajettu Datsun coupella.ps.terkut ja onnittelut myös sille punaiselle ZX tt Z32 kuskille ja hänen kaverille 12.9s:tä,sekä muille Nissan/Datsun-kuskeille.Hieno päivä.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#49
120ZZZ Wrote:uudet lukemat on 10.01/224 ja rapiat sekä 60ft 1.399 tänään alastarolla V8/GTI-päivillä ajettu Datsun coupella.ps.terkut ja onnittelut myös sille punaiselle ZX tt Z32 kuskille ja hänen kaverille 12.9s:tä,sekä muille Nissan/Datsun-kuskeille.Hieno päivä.

:o Kansa vaatii videomateriaalia :o Onnittelut kuskille Wink
Reply
#50
alkaa olemaan ajat kohdallaan!! ei olla korkea ysi kaukana Tongue

video olis kova juttu!
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#51
kuvamateriaalia varmaan ilmestyy tuolta kunhan kuvausporukat kotiutuu.2-3 kuvausporukkaa ainaskin kiersi paikanpäällä.
Nissan 200SX -91.Datsun Finn -72.Datsun 120y sedan -76.SET/PET 1320.OverBoost Drivers. ry
Reply
#52
Nonii, olis videota kyseisestä suorituksesta. Hieman kiireessä laitoin käsittelemättömänä, joten aika isokokoinen pätkä (~13Mt) on kyseessä. Ei oo kovin vahva suoritus kuvaajalta, mut anyway, näkee siitä ainakin miten dasse irtoo viivasta :o

http://koti.mbnet.fi/~jze-/video/10.010.avi

Nipponi 200sx S13 -89<br />Overboost Drivers ry.
Reply
#53
Onnittelut dassekuskille todella kovasta ajasta. Meidän porukalta tulee myös myöhemmin videomateriaalia jakoon. Smile
260Z -74, 350Z -04
Reply
#54
On se perkele raju peli.. ei ihme, koska on Suomen nopein! ;D

Tossa vähä matskua autosta myös:

turbofriik Wrote:[Image: fhra_v8_gti_31_5_2008.jpg]
Kooste FHRA V8 & GTi 31.5.2008 tapahtumasta!
fhra_v8_gti_31_5_2008.wmv - Tapahtuma ~45mb / 4,2min


Ja tossa se ite veto: http://www.turbofriiks.com/videot/datsun_coupe_10_0.wmv 3mb / 0min
Losing is NOT an option!
Reply
#55
Hieno päivä oli kyllä. Harmi vaan että myöhästyttiin katsastuksesta, niin ei tarvinnu ajaa ;D

Kenelläkään mitää hajua, että millä kattilalla se oranssi coupe datsuni mahtaa olla :o Kyllä poistui Big Grin
Reply
#56
Samu Wrote:Kenelläkään mitää hajua, että millä kattilalla se oranssi coupe datsuni mahtaa olla :o Kyllä poistui Big Grin

Ei nyt mitään faktatietoa mutta..
Kovasti se CA-koneelta näytti. Ei mikään normi CA18DET kuitenkaan. Sain käsityksen että CA20 lohko (ja kampura?) vai sanoinkohan mä sen ensin. Tongue
Ahdin ilmeisesti HX50, eikä kuulemma edes kahta baaria ahtoa, mutta tuota yhtä kuvaa kun katsoo niin ei oo ollut kaukana. ;D

Oli mikä oli mut hyvin näyttää toimivan.
[Image: boost.jpg]
260Z -74, 350Z -04
Reply
#57
kivasti tuntuu kiertävänkin... olis kiva tietää koneen tarkat speksit...
R33 GT-R v-spec *yllättäen paskana*
subaru legacy GT spec B -03 *pakonomaisesti kesäkäytössä*
ski-doo X600RS -07 pattihakkuri

MYYDÄÄN:
Big brake adapterit *EVO 355+ GTR 350* http://www.dnsf.org/showthread.php?30199...-*EVO-355*
RB26 lohkoja, kampura, 19" renkaat, kannentiivisteitä, oem tiivisteitä, männät jne. : http://www.dnsf.org/showthread.php?24863...smo+kytkin
Reply
#58
Mitäs kun tilavuudeksi on kirjattu kuitenkin vaan 1.6l ???
Reply
#59
Tämmösiä tietoja tän topikin edellisellä sivulla:

120ZZZ Wrote:tosta keltaisesta datsuncoupesta vähän lisää.
tutustuin ton omistajaan jo -92 kauhajoen katuautokisoissa,jolloin hän oli ensimmäisiä kertoja kiihdyttelemässä tolla samalla dassella.on omistanut ton jo -80luvun puolella.
-97 hän rakensi kaverinsa kanssa a-moottoriin,e-moottorin kannen ja e16Confuseden kampiakselin,sekä Halteckin ohjelmoitavan ruiskujärjestelmä joka on autossa vielläkin.tossa kuva siitä koneesta myöhemmin mun samanlaisen dassecoupen konehuoneesta http://www.elisanet.fi/rstar/ae-kone1.JPG.
viimeisessä punnituksessa auto painoi 1070kg,eli 250 kg yli orggispainon.Autossa on täyskaaret ja kaaret rakennettu siten että tukee koria.tekijä sama kuin joka teki tollasen "kotka"tiimin ratabemarien kaaret.
Auto monista aiemmista talvista poiketen,odottaa ehjänä tallissa kevättä.
ps.tossa ae-hybridissä ja tässä nykyisessä moottorissa on omistajan itse tekemät kiertokanget.

Ainakin rekkari on sama, joten samasta autosta lienee kyse?

Omistaja voisi lisätä tuon ajan ja kokoonpanon tuonne:

http://datsun1200.com/modules/newbb/view...refresh=Go

Saisivat maailmallakin ihmetellä tätä saavutusta ;D

Reply
#60
Ei suomen nopein, mut ei varmaan hitainkaan...tänään motoparkissa 12,496@186,05 Renkaina jotku vähän normi kumia pitävemmät.

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)