Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roadsport-kausi 2008
#31
-mikkis- Wrote:Paljonko tollaisia ferodon kolmetonnisia paloja tarvii lämmittää jotta alkaa toimimaan sun n.1200kg kilpuris?

Sarlinin Kalle aikanaan opasti että kylmänäkin pysähtyy mutta syö levyt samantien. Kyllä sen silti huomaa koska alkaa toimimaan kunnolla, lämpöasteista en tiedä sanoa. Mun jarrunlämmitys on yleensä varikon portilta lähtiessä 1-2-3 vaihteet kelaten, sitten vasurilla kevyesti jarrua vasten ja välillä kokeillaan miltä tuntuu lisätä painetta pedaalilla. About jossain neljäsosakierroksen korvilla voi sitten kokeilla kunnon jarrutusta ja yleensä ne on siinä kohtaa jo ihan ready to rock. Sitten ei tarvikaan lähtöruutuun mennessä kuin pitää vähän lämpöä yllä ja keskittyä renkaisiin.
Reply
#32
Tem Wrote:
Xenon Wrote:Tää nyt menee ihan mutun puolelle, mutta jos painokeskittymiä sijoittaisi nurkkien lähelle niin eikö silloin voisi ainakin teoriassa saada mutkatilanteessa sisälaidan renkaille lisää pitokykyä?

Ei mitään käryä teoriasta, mutta eikös ne käytännössä pyritä asettamaan mahdollisimman keskelle autoa? Autohan muuttaa suuntaansa sitä herkemmin, mitä keskemmällä suuret massat on, mistä saa etua mutkissa.


Ja eikös se renkaille jakaudu samat painot, oli ne massat sitten missäpäin tahansa? ???

Yksi F1-inssi opasti, että ensin paino mahdollisimman alas ja sitten akseleiden väliin. Sen jälkeen haetaan niitä kulmapainoja radasta riippuen.
Reply
#33
silveR Wrote:Lisää jäähdytystä vaan, muuten noi jarruvermeet on tosi hyvät. Yli 1.1g hidastuvuuksia mittailtu tolla kuviokumillakin, ja auto on sentään melko raskas. Ferodon kolmetonniset palat on ollut käytössä.

Saanko udella millä kuviokumeilla ajat RS:ia ?

nimim. Tällä kaudella mukana
Drive like hell ...... you´ll get there !!
Reply
#34
pirre Wrote:
silveR Wrote:Lisää jäähdytystä vaan, muuten noi jarruvermeet on tosi hyvät. Yli 1.1g hidastuvuuksia mittailtu tolla kuviokumillakin, ja auto on sentään melko raskas. Ferodon kolmetonniset palat on ollut käytössä.

Saanko udella millä kuviokumeilla ajat RS:ia ?

nimim. Tällä kaudella mukana

Tuolta kierrosaikatopicista voi luntata millä kumeilla SilveR on ajanut. Yokohama Advan 048 MH-seoksella on näyttänyt alla pyörineen kaudella 2009. Aiemmalla kaudella taisi olla jotain Pilot Sportia, tarkemmin en mallia muista.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#35
Xenon Wrote:
pirre Wrote:
silveR Wrote:Lisää jäähdytystä vaan, muuten noi jarruvermeet on tosi hyvät. Yli 1.1g hidastuvuuksia mittailtu tolla kuviokumillakin, ja auto on sentään melko raskas. Ferodon kolmetonniset palat on ollut käytössä.

Saanko udella millä kuviokumeilla ajat RS:ia ?

nimim. Tällä kaudella mukana

Tuolta kierrosaikatopicista voi luntata millä kumeilla SilveR on ajanut. Yokohama Advan 048 MH-seoksella on näyttänyt alla pyörineen kaudella 2009. Aiemmalla kaudella taisi olla jotain Pilot Sportia, tarkemmin en mallia muista.

Jepu, eipä siellä vaihtoehtoja ole enää pariin vuoteen ollut, jos meinaa pärjätä - kuivalla on Yokohamat oltava. Seuraavaksi nopein listan renkaista on jotain kolmisen sekuntia hitaampi. Smile Märällä sitten esimerkiksi Continentalit rokkaavat ihan mukavasti.
Reply
#36
silveR Wrote:Jepu, eipä siellä vaihtoehtoja ole enää pariin vuoteen ollut, jos meinaa pärjätä - kuivalla on Yokohamat oltava. Seuraavaksi nopein listan renkaista on jotain kolmisen sekuntia hitaampi. Smile Märällä sitten esimerkiksi Continentalit rokkaavat ihan mukavasti.

Niin arvelinkin kun kattelin rengaslistaa. Tarttee pistää kumeja tilaukseen (ja vanteita), onko ideaa mistä EU:n sisällä kannattaa tilailla noita Yokohamoja A048, lienevät eri kumit kuin A048R ?

Pentep.fi Confusedsä 375e/kpl, tirerackissa 268$/kpl
Drive like hell ...... you´ll get there !!
Reply
#37
pirre Wrote:
silveR Wrote:Jepu, eipä siellä vaihtoehtoja ole enää pariin vuoteen ollut, jos meinaa pärjätä - kuivalla on Yokohamat oltava. Seuraavaksi nopein listan renkaista on jotain kolmisen sekuntia hitaampi. Smile Märällä sitten esimerkiksi Continentalit rokkaavat ihan mukavasti.

Niin arvelinkin kun kattelin rengaslistaa. Tarttee pistää kumeja tilaukseen (ja vanteita), onko ideaa mistä EU:n sisällä kannattaa tilailla noita Yokohamoja A048, lienevät eri kumit kuin A048R ?

Pentep.fi Confusedsä 375e/kpl, tirerackissa 268$/kpl

Mulla olisi joutavanakin kumeja, pistin yksityisviestiä aiheesta.
Reply
#38
Onkos ajatusta tulla tälläkaudella kisailemaan, ekassa (botniaring) kisassa ei Silviaa näkynytkään?
Drive like hell ...... you´ll get there !!
Reply
#39
pirre Wrote:Onkos ajatusta tulla tälläkaudella kisailemaan, ekassa (botniaring) kisassa ei Silviaa näkynytkään?

Jos kaikki menee kuin elokuvissa, niin kauden päätökseen syksyllä vois olla teoreettiset mahkut päästä testaamaan 2012 setuppia. Suorakytkentäkonvertoitu Tremecci mulla on tuossa jo odottelemassa, mutta jos joku sen haluaisi ostaa pois niin haaveissa olisi Nascar-tyylinen nelilovinen ihan keveyden takia. Moottorisetupista tulee sen verran kummallinen, että mitään ei siihen saa valmiina, vie vähän resursseja vielä sillä rintamalla.
Reply
#40
silveR Wrote:Jos kaikki menee kuin elokuvissa, niin kauden päätökseen syksyllä vois olla teoreettiset mahkut päästä testaamaan 2012 setuppia. Suorakytkentäkonvertoitu Tremecci mulla on tuossa jo odottelemassa, mutta jos joku sen haluaisi ostaa pois niin haaveissa olisi Nascar-tyylinen nelilovinen ihan keveyden takia. Moottorisetupista tulee sen verran kummallinen, että mitään ei siihen saa valmiina, vie vähän resursseja vielä sillä rintamalla.

Samaa vikaa oli itselläkin, kone/voimansiirto paketin sovitteleminen toisiiinsa (chevy LS3/ZF6) oli haastava ja vei aikaa enemmän kuin uskoinkaan, ensi kisaan pääsin vasta tälläkaudella suunnitellusta viimekaudesta poiketen.
Drive like hell ...... you´ll get there !!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)