Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Perusnissani varttimaililla
#1
Avataas keskustelu uudella alueella. Oma 200SX S14 tuli hankittua keväällä 2005 ja sen jälkeen on melko ahkerasti kiihdyttelytapahtumissa käyty. Kun ostaessa täysin vakiota autoa oli jo hieman piristelty putkistolla ja Zuikkiksen lastulla, käytiin ensimmäistä kertaa ajamista kokeilemassa. Alla oli Makin 18" vanteet ja Marangonin halpisrenkaat. Kuuma hellesää vei hieman tehoja, käytössä oli kuitenkin vielä vakio välijäähdytin.

19.6.2005 Alastaro
13.959s @ 168.2 km/h - 60ft 2.474s
13.760s @ 167.8 km/h - 60ft 2.316s
13.458s @ 169.8 km/h - 60ft 2.156s
13.490s @ 169.4 km/h - 60ft 2.145s

Seuraavassa tapahtumassa tuli harrastettua enemmän rata-ajoa, mutta muutama veto ajettiin vartillakin. Viritystaso muistaakseen sama ja renkaita oli hieman kierrätetty. Alla takana nyt kuluneet Nokiat ja 60ft ajoissa selvä muutos huonompaan suuntaan.

31.7.2005 Alastaro
13.948s @ 171.0 km/h, 60ft 2.565s
13.751s @ 171.0 km/h, 60ft 2.381s

Uusi vuosi ja uudet kujeet. 2005-2006 talvella tekniikka koki jonkinverran muutoksia ja suorituskykyä lähdettiin jälleen testaamaan Alastaroon. Vannekoko oli vaihtunut 17-tuumaan ja takarenkaana toimi 255/40 R17 Nankang. Loppunopeutta oli saatu lisää mutta liikkeelle lähteminen olikin nyt entistä vaikeampaa...

15.7.2006 Alastaro
13.508s @ 184.6 km/h - 60ft 2.697s
13.215s @ 185.1 km/h - 60ft 2.398s
13.494s @ 184.1 km/h - 60ft 2.697s
13.151s @ 186.5 km/h - 60ft 2.492s

Lääkettä pito-ongelmaan etsittiin. Lake lupaili lainaan Nitto 555R-renkaat ja takarenkaan kokona oli peräti 275/50R15. Ensin näytti hyvältä ja rengas pyöri vapaasti. Testilenkin aikana kuitenkin huomattiin että kumit otti kiihdyttäessä pahasti kaareen kiinni ja tämä rengastus sitten unohdettiin.

Samasta pajasta löytyi myöhemmin Mickey Thompsonin ET Streetit. Koko 26x10.50-15LT ja pyöräytettynä mersun peltivanteille. Sovittiin että testataan niitä alastarossa. Otin mukaan epäkeskomutterit että saisi vanteet kiinni. Hinaus takaisin tuli sovittua jo alustavasti koska nissanin voimansiirto saisi nyt aivan uudenlaista rääkkiä. ;D

Heti ensimmäisellä vedolla kellottui 12.5sekkainen. Pito tuntui uskomattomalta ja auton kova kiemurtelu sai kuskinkin hölläämään kaasun jo ennen maalia. Hetki ihmeteltiin aikakorttia ja sitten taas ajamaan. Muutamaa eri lähtötekniikkaa tuli kokeiltua ja lopulta kahdella viimeisellä vedolla aikakin parani muutaman heikomman lähdön jälkeen.

13.8.2006 Alastaro
12.369s @ 182.3km/h - 60ft 1.710s
12.392s @ 181.9km/h - 60ft 1.734s
12.580s @ 178.2km/h - 60ft 1.760s
12.609s @ 182.3km/h - 60ft 1.854s
12.862s @ 42.2km/h - 60ft 2.025s (virhe loppunopeudessa)
13.415s @ 180.0km/h - 60ft 2.308s
13.809s @ 181.8km/h - 60ft 3.322s ("varaslähtö" eli ajanotto käynnistyi ennen lähtöä)

2007 oltiin jälleen yrittämässä. Auton tekniikka ei kokenut suuria muutoksia vaan lähinnä pientä viilailua säätöjen kanssa. Rengastuksena edelleen hyväksi todettu M/T. Ekassa vedossa ajanottolaiteisto temppuili ja pitkän odottelun jälkeen lähdettiin liikkeelle kylmillä renkailla. Kiihdytys tuntui lähinnä kiemurtelulta kylmien renkaiden kanssa ja kaasukin tuli höllättyä taas ennen viivaa. Aika 12.4s huonolla lähdöllä ja kesken jätetyllä vedolla oli kuitenkin lupaava. Toiseksi viimeisellä kellottui vihdoin uusi ennätys 12.076s mutta jäi harmittamaan kun loppunopeus ei tallentunut aikakorttiin. Ajamaan mentiin siis vielä kerran ja melko nappisuorituksella kellottui 11.9 sekunnin aika.

21.7.2007 Alastaro
11.970s @ 189.0km/h 60ft 1.733s
12.076s @ 11.9km/h 60ft 1.772s
12.372s @ 185.6km/h 60ft 1.825s
12.374s @ 187.5km/h 60ft 1.947s
12.467s @ 152.5km/h 60ft 1.779s
12.828s @ 185.6km/h 60ft 2.084s

V8&GTI-päivä oli toistaiseksi viimeinen tapahtuma missä tuli ajettua kiihdytystä. Mieleen oli jo painunut oikea lähtötekniikka ja heti ensimmäisellä vedolla kellottui 11.7sec. Rata oli selvästi nyt pitävämpi kuin koskaan. Pienen tauon jälkeen kellottui vielä 11.8sec jonka jälkeen lähdettiinkin hyvillä mielin kotimatkalle.

18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Kiihdyttelyistä muutama video:
http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/..._13.4s.wmv
http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/..._13.2s.avi
http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/..._12.3s.mpg
http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/..._11.9s.avi
http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/..._11.7s.wmv

26.7.2008 Alastaro, (DNSF)
Auto Reaktio 60ft Aika Nopeus
208 0,49 1,81 11,97 187,21
208 0,47 1,85 12,02 187,98
208 0,36 1,89 12,13 187,86
208 0,56 1,93 12,16 187,74
208 0,32 1,83 12,20 185,42
208 0,50 1,84 12,49 176,10
208 0,49 2,40 23,06 80,29

Hellesää vei tehoja, ei juuri muuta lisättävää.

21.9.2008 Alastaro (Simplesolutions)
11.716s @ 192.76km/h 60ft 1.709s
11.718s @ 190.00km/h 60ft 1.702s
11.905s @ 193.04km/h 60ft 1.946s
11.979s @ 192.45km/h 60ft 1.846s
12.075s @ 169.76km/h 60ft 1.609s (paras lähtö mutta kolmonen tuuttas varattua, ja jätin vedon kesken)
12.164s @ 191.10km/h 60ft 2.047s
16.263s @ 112.14km/h 60ft 2.057s

Melko loppuun kuluneet sliksit heikensi lähtöpitoja mutta viileän kelin ansiosta kulkupuoli oli kohdallaan. Nappilähdöt jäi ottamatta ja 11.5 -11.6 vedot saavuttamatta.
Uusi ennätys tuli kuitenkin pienellä parannuksella. ET Streetit oli roskiskamaa tämän tapahtuman jälkeen. Tekniikka toimi jälleen hienosti.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#2
Oma ex datsunini vuonna 2003 vartilla, aika 12.898s, ja loppunopeutta 187.5km/h. 60ft aika nihkeä 2.366s.

Mottina CA18DET , holset 52/58, 3" putkisto, iso cooleri, mikälie peruslastu, vakio suuttimet ja 1000cc lisäsuutin ERL-2 ohjaimella. Moottori täysin vakio, kansipaffi tosin metallinen, ahtoa 1.6bar, voimaa mitattu 396hv/ 468nm(sutimista rullilla, eli n.30hv puuttui lapusta)
Alusta lähes vakio 40mm madallettu, EI lukkoperää.

Harmittaa ettei koskaan päässyt kokeilemaan slikseillä ja lukkoperällä lähtöä, ToniL sitten osoitti niidenkin sliksien olevan pitävät... Big Grin

http://smg.photobucket.com/albums/v436/l...nparas.flv

Lake vs. NismoSX
http://smg.photobucket.com/albums/v436/l...smosx1.flv
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#3
Toni L Wrote:18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?
Reply
#4
Tem Wrote:
Toni L Wrote:18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.
Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. Smile
Reply
#5
speed Wrote:
Tem Wrote:
Toni L Wrote:18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.
Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. Smile

Onpa tosiaanki perusnissani ;D
Nyt: R33 GTS-T -95 & Primera P11 -00 cvt M6 wagon
Suzuki pv -99 ;D

joskus vielä skyline... Tongue (vanhentunutta tietoa)

Jeremy Clarkson: Your not a true petrol head until you have owned an Alfa Romeo
Reply
#6
Ape Wrote:
speed Wrote:
Tem Wrote:
Toni L Wrote:18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.
Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. Smile

Onpa tosiaanki perusnissani ;D

Joku ei tainnut ymmärtää mitä tuolla tarkoitettiin... :Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#7
speed Wrote:
Tem Wrote:
Toni L Wrote:18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.
Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. Smile

Vähemmän on. Itekin laskin joskus noilla laskureilla että 11-alkuiset ajat jää haaveeksi.
404.4hp / 537nm @ 1.55bar on viimeset paperille piirtyneet lukemat. Eli sen verran mitä avaamaton vakiomoottori kestää ongelmitta.
Hyvinä puolina suht laaja teho/vääntöalue, ei tarvi paukkua.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#8
Toni L Wrote:404.4hp / 537nm @ 1.55bar on viimeset paperille piirtyneet lukemat. Eli sen verran mitä avaamaton vakiomoottori kestää ongelmitta.

Tosi hyvät loppunopeudet noin "vähälle" teholle.
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet; you'll surprise people in the beginning, but in the end, you're still gay.
Reply
#9
Toni L Wrote:
speed Wrote:
Tem Wrote:
Toni L Wrote:18.8.2007
11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s
11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.
Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. Smile

Vähemmän on. Itekin laskin joskus noilla laskureilla että 11-alkuiset ajat jää haaveeksi.
404.4hp / 537nm @ 1.55bar on viimeset paperille piirtyneet lukemat. Eli sen verran mitä avaamaton vakiomoottori kestää ongelmitta.
Hyvinä puolina suht laaja teho/vääntöalue, ei tarvi paukkua.

Eikös sulla ollu ahtoo parhaimmillaan 1.8bar, tai ainakin muistasin sun näin kehuskelleen?
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#10
Lake Wrote:Eikös sulla ollu ahtoo parhaimmillaan 1.8bar, tai ainakin muistasin sun näin kehuskelleen?

Onhan siellä yli 1.8bar talvellakin ;D ja sanoinkin että noi on paperille piirtyneet lukemat.
Tien päällä kun oli 1.8-2bar ahtoa niin sama säätö antoi penkissa vain nuo 1.55-1.6bar ahdot tehoalueelle.

Pikkuahtimella ei kovin paljoa enempää voi silti olla tehoa, väännöt uskoisin lähemmäs 600Nm.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#11
mitäs tollanen menee IHAN vakiona vartin? ihan hyviä aikoja tullu Smile
Reply
#12
wellu79 Wrote:mitäs tollanen menee IHAN vakiona vartin? ihan hyviä aikoja tullu Smile

Tekniikan maailman mukaan 15,2s @ 152km/h
Reply
#13
S13 vakio turbolla, 3" putkella,isolla coolerilla ja vv-filtterillä, tosin ilman lastua.

Vartti aikaan 14.2@159km/h, 60ft aika oli 2.1s.
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#14
z32 vakiolla 13.8s@ n 160kmh.
Pikku "tuunauksella" 13.8s@ 196kmh ;D huonolla lähdöllä, suti 20m...
Reply
#15
Silvia s12 pikku vireillä ilman 3-vaihdetta 14.7s @ 168kmh
60ft aika oli 2.6s.

Jospa sitä tulevana kesänä sais pari sekuntia pois tuosta ajasta. :Smile
Reply
#16
wellu79 Wrote:mitäs tollanen menee IHAN vakiona vartin? ihan hyviä aikoja tullu Smile

Muistelisin viime kesänä ajaneeni vakiolla S14 (ahdot 0.85bar) 15.5s / 151kmh? Hyvin lähelle vakion arvoja joka tapauksessa. Tosin "rata" ei ollut edes ihan suora ja vettäkin oli satanut juuri. Smile
Live slow, die old.
Reply
#17
s14a lähes vakio 14.06 /166.5km/h

Kartiotötterö, martelius putkisto 2.5", katalysaattori paikallaan. Ahtoja oli ~0.9bar
s13 sr20vet -91
240Z -73 VQ30DET
Reply
#18
Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä :Smile
0.9x hp / kg
Reply
#19
ilmeisesti paras S14 aika vakioturbolla ajettuna on Migelillä, 13.1@174km/h, 60ft muistaakseni 2.0s
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#20
Toni L onko viä vakio vaihdeloota??
ex. Silvia K'S
Reply
#21
ToniV Wrote:Toni L onko viä vakio vaihdeloota??

Joo. Tai no 05-06 Projektien aikana laitoin sinne 78tkm ajetun faceliftin lootan.
Eli ekasta kärsi perusvireillä ja Redlinen öljyillä kakkosen ratas kun taas nykyisessä ei oo Mobilin litkuilla ollu mitään ongelmaa..

Eikä oo välttämättä mitään tekemistä koko öljyasialla mutta paljon enemmän tota uutta on rääkätty.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#22
Macci86 Wrote:Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä :Smile
No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?
Reply
#23
PikkuTomppa Wrote:
Macci86 Wrote:Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä :Smile
No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?
Ei ollu saatavina. Helppo lähteä ku lähes vakio, ei tuu muulinpotkua :Smile
0.9x hp / kg
Reply
#24
Macci86 Wrote:
PikkuTomppa Wrote:
Macci86 Wrote:Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä :Smile
No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?
Ei ollu saatavina. Helppo lähteä ku lähes vakio, ei tuu muulinpotkua :Smile

Oliko millainen loppunopeus ja missä ajoit? Perus putkivirinen on tosiaan todella helppo lähteä liikkeelle.
G-techillä kellottelin joskus tasaisia 5sec ja hieman sen alle 0-100 aikoja kadulla.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#25
Toni L Wrote:
Macci86 Wrote:
PikkuTomppa Wrote:
Macci86 Wrote:Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä :Smile
No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?
Ei ollu saatavina. Helppo lähteä ku lähes vakio, ei tuu muulinpotkua :Smile

Oliko millainen loppunopeus ja missä ajoit? Perus putkivirinen on tosiaan todella helppo lähteä liikkeelle.
G-techillä kellottelin joskus tasaisia 5sec ja hieman sen alle 0-100 aikoja kadulla.
Lappeenrannan lentokentällä oli viime kesänä kiihdytysajot, ja vartin loppunopeutta ei saanut, pelkästään lentokentän huippunopeuden. Joo melkee samanlaisia on kellotettu täälläki Smile
Tosin lastutuksen jälkee homma hieman vaikeutu ku joutuu lähdössä varomaan kaasua enemmin.. :Smile
0.9x hp / kg
Reply
#26
Joku käyny kokeilee.. Wink

[Image: _small.jpg]
Losing is NOT an option!
Reply
#27
Minähän siinä olen kokeilemassa Big Grin tolla ekalla vedolla oli aika liukasta... :Smile toisella sain 13.9 ja loppunopeutta oli hieman yli 180 mutta lähdössä pidosta ei ollut tietoakaan. Ja eihän toi alustakaan tohon hommaan silti ole tarkoitettu Tongue

turbofriik Wrote:Joku käyny kokeilee.. Wink

[Image: _small.jpg]
Reply
#28
Wings Wrote:Minähän siinä olen kokeilemassa Big Grin tolla ekalla vedolla oli aika liukasta... :Smile toisella sain 13.9 ja loppunopeutta oli hieman yli 180 mutta lähdössä pidosta ei ollut tietoakaan. Ja eihän toi alustakaan tohon hommaan silti ole tarkoitettu Tongue

turbofriik Wrote:Joku käyny kokeilee.. Wink

[Image: _small.jpg]

Jep... samoissa kisoissa tuli wingsin kanssa vedettyä... 14,2 168km/h 60feet 2.5, reaktio 0.8, virit 3" putki, vapari, ja ahdot~1 bar
[quote author=-Karppa- link=topic=66560.msg792692#msg792692 date=1321629154]<br />Olin väärässä <br />[/quote]
Reply
#29
oma skylle tänään lappeenrannassa vartti: 14.480s ei ollut oikein pitoja olis ehkä voinu päästä lähemmäks 14s
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 Talliruusu ehkä joskus liikkuu
JDM Subaru Impreza WRX STI spec c ra wr limited MY05 *harraste*
Ex.JDM Subaru Legacy GT spec b 5mt MY05 REFUEL käyttis
Pyöränkaarien Levityksiä/Kaarimankelin vuokrausta kysy yv:llä!!
Reply
#30
Jampsu Wrote:oma skylle tänään lappeenrannassa vartti: 14.480s ei ollut oikein pitoja olis ehkä voinu päästä lähemmäks 14s
oliko eka kerta viivalla? loppunopeus kertoisi enemmän miten auto oikeasti liikkuu
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)