Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jäykkä takapää drifteriin?
#1
Miten mahtaisi pelittää täysin kiinteä "takajousitus" drifterissä, iskareiden tilalle rautaputket. Jäykempi tuntuu olevan aina parempi, tosta jäykemmäksi ei mennä ;D Käytännössä ei liene johonkin 8-9kg takajousiin paljo eroa...
Reply
#2
Yhden S13:n olen tuollaisella toteutuksella nähnyt. Tai siis nähnyt kuvia.

Muuta sanottavaa ei kyllä aiheeseen oikein ole. Ettei menisi liian pompottavaksi vaan?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#3
Puppetmaster Wrote:Ettei menisi liian pompottavaksi vaan?

Paha sanoa, taidan ihan piruuttani testata M5Confusedeen ;D
Reply
#4
Mikko Wrote:Miten mahtaisi pelittää täysin kiinteä "takajousitus" drifterissä, iskareiden tilalle rautaputket. Jäykempi tuntuu olevan aina parempi, tosta jäykemmäksi ei mennä ;D Käytännössä ei liene johonkin 8-9kg takajousiin paljo eroa...

Syystä ne iskarit siellä kuitenkin driftissäkin on. Tuossa tulee se efekti että pienelläkin epätasaisuudella pito häviää kokonaan kun pyörä ei pääse yhtään korjaamaan. En siis usko että tulee toimimaan, mutta ainahan sitä voi kokeilla Smile
Reply
#5
Kyllä tuollainen viritelmä varmasti toimii jossain Silverstonen kaltaisella tasaisella radalla, mutta mahtaa olla melko ikävä ajettava jos on vähänkin epätasaisuutta. Heikentää varmasti myös takapyörien pitoa kiihdyttäessä, joten vauhdit saattaa tippua joissain tilanteissa.
Reply
#6
Boing boing boing boiiiing.. Chrash. Big Grin

Jotenniin tuntus että lähtee sopivasti sattuessa oskilloimaan oikein kunnolla. Korin kestävyys lie varsinkin silloin aika kovalla koetuksella. Joka tapauksessa luulisi paikoitellen pomppivan melko villisti ihan väkisin. Smile

Mut mikäs siinä kun kokeilee, ties mikä buumi siitäkin sitten syntyy jos toimiikin tarkoitukseensa. Varmasti monikin idis alkuunsa kuulostanut hullulta ja sittemmin ihan normimeininkiä. Luulempa että se joka ekaa kertaa on hitsannut tasauspyörästön mötikäksi, on saanut jokusen kummeksuvan elkeen osakseen. Smile
Reply
#7
Aattelis et kumit "iskarin" kummassakin päässä riittää vaimentamaan nuo oskilloinnit, autokin tarkoitus purkaa kesän jälkeen tekniikan luovuttajaksi projektiin joten ei haittaa vaikka koppa kärsiikin, no tää nyt oli taas vaan hullu ajatus, mut vois tuota ihan muuten kokeilla.

On tossa bimmerissä jotku bilsteinin pumput ja madallussatsi, menis varmaan ihan hyvin sinälläänkin kunhan heittää sikajäykän vakaajan takapäähän kallisteluja vaimentamaan.
Reply
#8
Tässä selkeästi kehitellään nyt jotain salaista asetta tuon nykyisen tittelin säilyttämiseksi Smile
"Assumption is the mother of all fuckups"
Reply
#9
TeroLuu Wrote:Tässä selkeästi kehitellään nyt jotain salaista asetta tuon nykyisen tittelin säilyttämiseksi Smile

Vara-auto tämä vain...

2008 vuodeksi kehitellään sitä asetta muttei tuokaan mikään salaisuus ole. Opel GT -72 tuon ämvitskan piristetyllä tekniikalla.
Reply
#10
Mikko Wrote:
TeroLuu Wrote:Tässä selkeästi kehitellään nyt jotain salaista asetta tuon nykyisen tittelin säilyttämiseksi Smile

Vara-auto tämä vain...

2008 vuodeksi kehitellään sitä asetta muttei tuokaan mikään salaisuus ole. Opel GT -72 tuon ämvitskan piristetyllä tekniikalla.

Alkaa kuulostamaan varsin mielenkiintoselle. Tongue
Reply
#11
Enpä itse nää oikeen mitään järkeä laittaa rautatolppia sinne, luulis pidonkin jotenkin katoavan kun auto sattuu vähänkin pomppimaan? Big Grin

Ken kokeilee, ken uskaltaa. 8)
'mitäs me projektilla, kun ei ole rahaakaan.'
Reply
#12
jefffe Wrote:Enpä itse nää oikeen mitään järkeä laittaa rautatolppia sinne, luulis pidonkin jotenkin katoavan kun auto sattuu vähänkin pomppimaan? Big Grin

Ken kokeilee, ken uskaltaa. 8)

Kai tekninen tietämys on kulkenut hieman eteenpäin siitä kun edellinen viesti on kirjoitettu reilu 3 vuotta sitten. Wink
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#13
Sama homma hoidetaan nykyään kiinalaisilla coilovereilla ;D
Reply
#14
Samu Wrote:Sama homma hoidetaan nykyään kiinalaisilla coilovereilla ;D

Eiku taiwanilaisilla ;D
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Reply
#15
Xenon Wrote:
jefffe Wrote:Enpä itse nää oikeen mitään järkeä laittaa rautatolppia sinne, luulis pidonkin jotenkin katoavan kun auto sattuu vähänkin pomppimaan? Big Grin

Ken kokeilee, ken uskaltaa.  8)

Kai tekninen tietämys on kulkenut hieman eteenpäin siitä kun edellinen viesti on kirjoitettu reilu 3 vuotta sitten. Wink

Eiköhän. Paskaakos minä mistään tiedän, kunhan heitin mielipiteeni.  Wink

Niinpäs onkin, ei osunu mun silmiin kirjotus hetkellä kun topicceja selailin.. Big Grin
'mitäs me projektilla, kun ei ole rahaakaan.'
Reply
#16
jos/kun se jostai antautuu ni tukivarsiaha voi oikoa ja tolpan yläpään koriin kiinnityskohtia voi hizata 8)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)