Posts: 2,211
Threads: 114
Joined: Mar/2002
Miten mahtaisi pelittää täysin kiinteä "takajousitus" drifterissä, iskareiden tilalle rautaputket. Jäykempi tuntuu olevan aina parempi, tosta jäykemmäksi ei mennä ;D Käytännössä ei liene johonkin 8-9kg takajousiin paljo eroa...
Posts: 5,568
Threads: 27
Joined: Apr/2002
Yhden S13:n olen tuollaisella toteutuksella nähnyt. Tai siis nähnyt kuvia.
Muuta sanottavaa ei kyllä aiheeseen oikein ole. Ettei menisi liian pompottavaksi vaan?
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Posts: 2,211
Threads: 114
Joined: Mar/2002
Puppetmaster Wrote:Ettei menisi liian pompottavaksi vaan?
Paha sanoa, taidan ihan piruuttani testata M5 een ;D
Mikko Wrote:Miten mahtaisi pelittää täysin kiinteä "takajousitus" drifterissä, iskareiden tilalle rautaputket. Jäykempi tuntuu olevan aina parempi, tosta jäykemmäksi ei mennä ;D Käytännössä ei liene johonkin 8-9kg takajousiin paljo eroa...
Syystä ne iskarit siellä kuitenkin driftissäkin on. Tuossa tulee se efekti että pienelläkin epätasaisuudella pito häviää kokonaan kun pyörä ei pääse yhtään korjaamaan. En siis usko että tulee toimimaan, mutta ainahan sitä voi kokeilla
Posts: 1,045
Threads: 52
Joined: Mar/2002
Kyllä tuollainen viritelmä varmasti toimii jossain Silverstonen kaltaisella tasaisella radalla, mutta mahtaa olla melko ikävä ajettava jos on vähänkin epätasaisuutta. Heikentää varmasti myös takapyörien pitoa kiihdyttäessä, joten vauhdit saattaa tippua joissain tilanteissa.
Posts: 3,946
Threads: 33
Joined: Jul/2002
Boing boing boing boiiiing.. Chrash.
Jotenniin tuntus että lähtee sopivasti sattuessa oskilloimaan oikein kunnolla. Korin kestävyys lie varsinkin silloin aika kovalla koetuksella. Joka tapauksessa luulisi paikoitellen pomppivan melko villisti ihan väkisin.
Mut mikäs siinä kun kokeilee, ties mikä buumi siitäkin sitten syntyy jos toimiikin tarkoitukseensa. Varmasti monikin idis alkuunsa kuulostanut hullulta ja sittemmin ihan normimeininkiä. Luulempa että se joka ekaa kertaa on hitsannut tasauspyörästön mötikäksi, on saanut jokusen kummeksuvan elkeen osakseen.
Posts: 2,211
Threads: 114
Joined: Mar/2002
Aattelis et kumit "iskarin" kummassakin päässä riittää vaimentamaan nuo oskilloinnit, autokin tarkoitus purkaa kesän jälkeen tekniikan luovuttajaksi projektiin joten ei haittaa vaikka koppa kärsiikin, no tää nyt oli taas vaan hullu ajatus, mut vois tuota ihan muuten kokeilla.
On tossa bimmerissä jotku bilsteinin pumput ja madallussatsi, menis varmaan ihan hyvin sinälläänkin kunhan heittää sikajäykän vakaajan takapäähän kallisteluja vaimentamaan.
Posts: 1,738
Threads: 33
Joined: Oct/2005
Tässä selkeästi kehitellään nyt jotain salaista asetta tuon nykyisen tittelin säilyttämiseksi
"Assumption is the mother of all fuckups"
Posts: 2,211
Threads: 114
Joined: Mar/2002
TeroLuu Wrote:Tässä selkeästi kehitellään nyt jotain salaista asetta tuon nykyisen tittelin säilyttämiseksi
Vara-auto tämä vain...
2008 vuodeksi kehitellään sitä asetta muttei tuokaan mikään salaisuus ole. Opel GT -72 tuon ämvitskan piristetyllä tekniikalla.
Posts: 521
Threads: 16
Joined: Apr/2005
Mikko Wrote:TeroLuu Wrote:Tässä selkeästi kehitellään nyt jotain salaista asetta tuon nykyisen tittelin säilyttämiseksi
Vara-auto tämä vain...
2008 vuodeksi kehitellään sitä asetta muttei tuokaan mikään salaisuus ole. Opel GT -72 tuon ämvitskan piristetyllä tekniikalla.
Alkaa kuulostamaan varsin mielenkiintoselle.
Posts: 28
Threads: 1
Joined: Mar/2010
Enpä itse nää oikeen mitään järkeä laittaa rautatolppia sinne, luulis pidonkin jotenkin katoavan kun auto sattuu vähänkin pomppimaan?
Ken kokeilee, ken uskaltaa. 8)
'mitäs me projektilla, kun ei ole rahaakaan.'
Posts: 12,505
Threads: 239
Joined: May/2002
jefffe Wrote:Enpä itse nää oikeen mitään järkeä laittaa rautatolppia sinne, luulis pidonkin jotenkin katoavan kun auto sattuu vähänkin pomppimaan?
Ken kokeilee, ken uskaltaa. 8)
Kai tekninen tietämys on kulkenut hieman eteenpäin siitä kun edellinen viesti on kirjoitettu reilu 3 vuotta sitten.
"Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta" -Weist<br /><br /> Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Posts: 2,857
Threads: 25
Joined: Jun/2002
Sama homma hoidetaan nykyään kiinalaisilla coilovereilla ;D
Posts: 879
Threads: 11
Joined: Dec/2005
Samu Wrote:Sama homma hoidetaan nykyään kiinalaisilla coilovereilla ;D
Eiku taiwanilaisilla ;D
Nissan 180sx RPS13 -94 "Ratalelu"
Nissan Skyline R33 GTS-t -95 "drifteri rojekti"
Nissan Sunny N13 GTI 1.6 -87 "käyttis"
Toyota Dyna 150 -91 "ajoneuvonkuljetus vankkuri"
Toyota Aristo JZS147 -93 "käyttis"
Posts: 28
Threads: 1
Joined: Mar/2010
'mitäs me projektilla, kun ei ole rahaakaan.'
Posts: 199
Threads: 9
Joined: Nov/2008
jos/kun se jostai antautuu ni tukivarsiaha voi oikoa ja tolpan yläpään koriin kiinnityskohtia voi hizata 8)
|