Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kortti hyllylle/Sakot!
#1
Nyt kävi tuossa eilen (periaatteessa tänään, klo.01:30) et hurautin 60alueella 116 tutkaan.. ei yhtään liikennettä, neljä matkustajaa. auto 320 Bemu.
Veikkauksia meneekö käräjille? sakkojen suuruus? kuin pitkään kortti kuivumassa? tai mitä nyt muuta voi ollakkaan........ kertokeepas jotain arvioita, ja kertojat voisivat mielellään olla niitä, ketkä todella tietävät... ei oo nimittäin kivaa nyt :-[
Reply
#2
Näitä on puitu jo useammassa threadissä. Päiväsakkoja ehkä luokkaa 40, kortti pois max 6kk. Jos et oo aiemmin töpeksiny niin ehkä selviät jollain kolmella. Hölmöä kaahata varsinkin täydellä autolla.
Live slow, die old.
Reply
#3
Riskit pitää tiedostaa kun painaa sitä kaasua, sitä ei parane itkeä jälkikäteen. Miliisin lisäksi tuntuu porukalta unohtuvan nuo muut tiellä liikkujat. Siinä se pakollinen jeesustelu. ;D

Ei henkilökohtaista kokemusta, mutta jos tuo on ainut sakko mitä sulla on voisit selvitä 1kk ajokiellolla, jos vei sulta heti kisalisenssin. Jos alla on jo sakko niin 2kk on realistinen. Jotenkin jäännyt sellainene maku, ettei kovin helposti sakkoja napsahda, mutta kun napsahtaa on ajaminen vielä hieman jännempää, kun rajoitusten mukaankin ajaessa saa serffejä pelätä. Lisäksi joudut toki maksamaan pakollisen pysäköinti maksun joka on bemu kuskeilla usein aika suuri, kun niillä kuulemma on sitä rahaa. Perus datsun kuski selviää 120e maksulla.

Reply
#4
no joo eikös se mee niin, että jos saat suoraan sen sakon et joudu käräjille muuten kyllä saat sinne kutsun ja näin kesä aikaan on mukava kun ne tykkää viettää kesälomia kanssa ni saatta venyä. Kuulusteluissahan sä saat tietää mitä tapahtuu ja nykyyän taitaa olla silleen, että yli 40km/h ni suoraan 2 kk kortti pois ja sakon suuruus riippuu ihan sun tuloista. Eli mitä enemmän maksat veroja sitä suurempi sakko perseestä koko touhu.
Reply
#5
Mulla oli kevättalvella 42km/h ylitys ja ottivat kortin heti pois ja sakko siinä samalla. Ei joutunu käräjille.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
Reply
#6
Mä oon eläessäni saanut yhden ylinopeussakon, ja silloin nopeutta oli 60km/h-alueella 162km/h. (nissani oli alla ;D)

Kunhan poliisit kiinni saivat, niin kortti lähti sen sileän tien poliisisedän taskuun, ja hyvä kun sain enää edes autoa kotiin ajaa.
Tarkistivat osoitteenkin ennen kun päästivät, vaikka matkaa oli vain pari kilsaa kotia.
Saihan siitä kutsun oikeuteen, ja kortti oli hetken aikaa pois. Sakkoja tuli hieman yli yhden kuukausipalkan, ja se tuntui jo vuositasollakin ihan "mukavasti".

Hauskinta koko jutussa oli se, että 5min ennen tuota olin kavereiden kanssa kahvilla ja keskustelu oli sakoista.
Ja minä tyhmä menin sanomaan lauseen "ikinä en ole muuten ylinopeussakkoja saanut", ja eiköhän kohta oltu mondeon takapenkillä. (eikä ollu ees nahkapenkit)

Veikkaisin, että saat kutsun oikeuteen parin-kolmen kuukauden päästä, ja kortti on poissa 1-3kk. Päiväsakkoja tulee 35-45kpl.
Onneksi olkoon, kerro sitten miten kävi.
BMW X5 4.8is
Reply
#7
Kas kun teiden ritari pysyi tiellä ettei losauttanut baijerilaista puuhun. Niin näissä yleensä käy kun kyytiläisille näytetään auton sivuttaiskiihtyvyyttä. Onnea idioottimaisuudesta.

Jos möhlii niin mukavampi olla yksin ratissa niin kuin Pasi tuossa jo mainitsi.

Toivottavasti sun kortti kuivuu kauan.

Btw... Itse istuin 800 km ajetun Focuksen takapenkillä. Eka asiakas ja uusi sisusta tuoksui.
Reply
#8
100 km/h alueella 147 km/h joskus kauan sitten...... 1 kk kortti pois ja opiskelija kun olin minimi päiväsakko,mutta 35 kpl !
tais olla 20 mk kpl eli 700 mk sakkoja. Aikaa tosta on n.17 v "hinnat nousee" ?
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
#9
Itse ajoin 60 alueella 111km/h..kortti pois ja sakot. kortti oli kuukauden kuivumas,ja tämä kävi toissa syksynä. Eli se on siinä ja siinä että meneekö käräjille. Tosin olin silloin yksin liikenteessä Tongue
200sx s14
DRT Garage
http://www.race.fi
Reply
#10
Puuhis Wrote:100 km/h alueella 147 km/h joskus kauan sitten...... 1 kk kortti pois ja opiskelija kun olin minimi päiväsakko,mutta 35 kpl !
tais olla 20 mk kpl eli 700 mk sakkoja. Aikaa tosta on n.17 v "hinnat nousee" ?
muuten ainoa sakko jonka olen saanut Wink (ylikuormaa ei lasketa) ;D
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
#11
velipoika täräytti joskus about 6v.sitten 30km/h-alueella 90km/h tutkaan.kaveri oli kyydis.veli oli opiskelija,sakot oli jotain 1000mk ja kortti 6kk hyllyllä.tapahtumapaikkana oli kaupungin keskusta-alue,iltapäivällä.
Reply
#12
Mun veikkaus olis:

- 40 päiväsakkoa
- 3kk kortti pois jos ei ole viime aikoina tullut sakkoja.
- Ei mene käräjille.

Kerro sit miten kävi. :Smile
Civic vti<br />ex s14a
Reply
#13
vanhoilla "säännöillä" kun mulla oli ylitystä 56km/h@100alueella, niin sakkoa tuli riittävästi ja kortti oli viikon hyllyllä...
Nykyään ku ajaa Haisella, niin ei ole kiire mihinkään ja sakkojakaan ei ole tullu... Wink

60 alueella jos vetää tollasia ylityksiä, niin saattaa olla hiukka kovemmat sanktiotkin...
Kaikkea rosterista ja alumiinista, putkistot, pakosarjat, kytkinrempat, turbonvaihdot ym. asennukset 17 vuoden ammattitaidolla.
http://www.lakesteel.org
projektikuvia: http://photobucket.com/lakesteel
Reply
#14
Itellä kolmisen vuotta sitten 80 alueella 128,eli 48 yli ja poliisit kehuivat tarkaksi kaveriksi,ku kuulemma jos ois ollu 2km/h enempi,ni ois menny suoraan käräjille...
540e sakkoja ja kortti kuukauden pois...Viime syksynä jyskälän ralliin menossa 40 alueella "epähuomiossa" 68 ja selvisin nuhtelulla...
Tänä vuonna äitienpäivänä 80 alueella 109 tutkaan,laskivat 240e sakon mutteivat sedät saaneet tulostaneen sakkolappua...Lopputulos oli kirjallinen huomautus..
Jos et saanut sakkolappua autossa,ni käräjille pääset melko varmasti...
Reply
#15
Mulla joskus 5 vuotta sitten mopedilla keskellä yötä tyhjällä tiellä 158km/h satkun alueella.. 10pv oli kortti pois ja sakkoa tuli jotain, en muista.

Ei mennyt käräjille..
Reply
#16
136km/h @ 80 km/h.

30 päiväsakkoa ja kortti jotain vajaan kuukauden pois.

Poliisin eka kommentti oli, että me ehdittiinkin jo ettiä sua vähän aikaa... ;D
Jatkakaa te vaan, kyllä me tiskataan...
Reply
#17
Ei muutaku kaasua lisää, mä ajan aina ylinopeutta ;D ;D ;D hyvin harvoin noudatan nopeus rajotuksii, 20-60km/h on yleensä yli rajotuksen. 4x sakot tullu, viel ei ole lähteny kortti....mut eihän sitä kortilla ajetakkaa Tongue
jos sitä 12vuoden päästä hankkis nissanin Tongue
Reply
#18
Tuskin menee käräjille, jos menee niin sitten voi olla kortti vähän kauemmin aikaa pois. Viime kesänä ajoin itse 50kmh alueella 98kmh tutkaan ja sillon oli kortti pois 3kk, ei mennyt käräjille.

Nyt lipsautin vahingossa 148kmh tutkaan 80kmh alueella (onneksi ehdin jarrutella edes tuohon..) kuukausi takaperin ja pienen väli komplinaation jälkeen puolisen tuntia tuon jälkeen 106kmh @ 60kmh, saa nähdä mitä seuraa Tongue Oikeudenkäyntiin on vielä muutama kuukausi... Isoja sakkoja varmaan. Noh onneksi lieventävänä asiana oli kellon aika (jotain 03.30 yöllä..) ja se, että muuta liikennettä ei ollut.
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net
Reply
#19
ipijee Wrote:Itellä kolmisen vuotta sitten 80 alueella 128,eli 48 yli ja poliisit kehuivat tarkaksi kaveriksi,ku kuulemma jos ois ollu 2km/h enempi,ni ois menny suoraan käräjille...
540e sakkoja ja kortti kuukauden pois...Viime syksynä jyskälän ralliin menossa 40 alueella "epähuomiossa" 68 ja selvisin nuhtelulla...
Tänä vuonna äitienpäivänä 80 alueella 109 tutkaan,laskivat 240e sakon mutteivat sedät saaneet tulostaneen sakkolappua...Lopputulos oli kirjallinen huomautus..
Jos et saanut sakkolappua autossa,ni käräjille pääset melko varmasti...
joo kaverilta ottivat yhden kilometrin pois ettei mene käräjille. Ajo kaupungin keskustassa 50 alueella 101 tutkaan. kortti oli muistaakseni poissa 3kk
aiheuttaa hämminkiä, missä ikinä liikkuukin..
Reply
#20
Hottiz Wrote:Ei muutaku kaasua lisää, mä ajan aina ylinopeutta ;D ;D ;D hyvin harvoin noudatan nopeus rajotuksii, 20-60km/h on yleensä yli rajotuksen. 4x sakot tullu, viel ei ole lähteny kortti....mut eihän sitä kortilla ajetakkaa Tongue

Aika typerä kommentti. Toivottavasti jää usein kiinni jatkossa.

Live slow, die old.
Reply
#21
Pasi Wrote:
Hottiz Wrote:Ei muutaku kaasua lisää, mä ajan aina ylinopeutta ;D ;D ;D hyvin harvoin noudatan nopeus rajotuksii, 20-60km/h on yleensä yli rajotuksen. 4x sakot tullu, viel ei ole lähteny kortti....mut eihän sitä kortilla ajetakkaa Tongue

Aika typerä kommentti. Toivottavasti jää usein kiinni jatkossa.

Itseasiassa, en yhtään yllättynyt,
molempienkaan kommenteista.. Wink

Onko vehkeet liian hitaita psyykkeelle?

Ja ihmetellään minne rahat menee?

(Onneks myin mun BB:n, enkä aja BMW:llä,
ovat näemmä oikeita sakko-imureita Big Grin)
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#22
http://www.bomber.fi/modules.php?name=Fo...ic&t=27568

Tuolta vaa lukee.... Ei noi pelkät ylinopeudet oo viel mitää ;D

Noi nopeusrajotukset o aika hassuja. Harvoin niitä voi noudattaa. Duunimatkallaki o pakko pitää aina 120 mittarissa saniaisella vaikka kokomatkan on 80 rajotus. Tasan kerran on pojat ollu vaanimassa mutta silläkertaa kettu oli ovelampi. Joskushan se napsahtaa kunnolla meikäläisellekki.
290kw / 660nm
Reply
#23
vegelius Wrote:http://www.bomber.fi/modules.php?name=Fo...ic&t=27568

Tuolta vaa lukee.... Ei noi pelkät ylinopeudet oo viel mitää ;D

Bomberit on ihan erikseen. Kyllä keulimisesta sietääkin saada kunnon sanktiot, jos yleisillä teillä sitä tekee ihan tarkoituksella. Moottoripyörällä se on kuitenkin aina vaarallista.

Edit: Mutta ei nyt ruveta tästä kiistelemään vaan odotetaan alkuperäisen kirjoittajan sanktioita...
Live slow, die old.
Reply
#24
v-power Wrote:Nyt kävi tuossa eilen (periaatteessa tänään, klo.01:30) et hurautin 60alueella 116 tutkaan.. ei yhtään liikennettä, neljä matkustajaa. auto 320 Bemu.
Veikkauksia meneekö käräjille? sakkojen suuruus? kuin pitkään kortti kuivumassa? tai mitä nyt muuta voi ollakkaan.

60km/h alueella mun laskutaidon mukaan 56km/h:n ylitys, eli väittäisin, että käräjille menee ja kortti on poissa about 3 kk.
Eurospec 1995 Supra, "ORGINAL 6-speed", targa, T67

EX-rides;
JDM 1995 Supra 3.0 twinturbo, 6-speed
1999 200sx Turbo
1991 MR2 NA
Reply
#25
No etenkin kun BMW 320 ajaa yli 50km/h ylinopeutta niin rosikseen pääsee. Kyllä ne sitten kertoo mitä tapahtuu.
Reply
#26
Tonsa Wrote:136km/h @ 80 km/h.

30 päiväsakkoa ja kortti jotain vajaan kuukauden pois.

Poliisin eka kommentti oli, että me ehdittiinkin jo ettiä sua vähän aikaa... ;D

Tähän ois tietenkin pitänyt sanoa että "tulin nii nopeesti ku pääsin".

Ei kannata ajaa 20km/h ylityksiä..selviää kaikista vähimmällä. Ei sillä etten iteki ajas välillä himpun kovempaa mut jotenkin on toi vauhdinhurma ja tapaturma alkanu jo jäädä kiinnostuksista pois. Seuraavaa sakkoa taitaakin olla tulossa juuri sivuttaispidon tahallisesta menetyksestä. Ken tietää.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#27
Itel joulun jälkeen 80 kmh alueella ja 116 vauhtia. ihmettelin kun selvisin minimi sakoilla eli 115€....mukavia poliisei tosin olivat...
päätepisteenä katutolppa...
Reply
#28
ajoin 50km alueella 88km /h tutkaan, enkä menettänyt korttia, tämä oli vielä kaupunkialueella ja ihmisiä siinä tiellä. Sakkoo sain ~140e. Huipukseen mulla ei ollu vielä edes pahvikorttia vaan se 30 päivän ajolupalappu...
Reply
#29
Tonsa Wrote:136km/h @ 80 km/h.

30 päiväsakkoa ja kortti jotain vajaan kuukauden pois.

Poliisin eka kommentti oli, että me ehdittiinkin jo ettiä sua vähän aikaa... ;D

Tosi vähän sait ajokieltoa :o

Tuo mun oli 124km/h @ 80km/h ja siitä kortti pois 6 viikkoa. Ja olin ekakertalainen, ekaa kertaa ever edes sakot.
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling"
Nissan Skyline GT-R '90
Nissan 200SX S13 '92 EX
Ford Transit 300M -07 Kalustokuljetin
Ski-Doo MXZ 600SDI -05 136" Talvilelu
Reply
#30
sri Wrote:
Pasi Wrote:
vegelius Wrote:http://www.bomber.fi/modules.php?name=Fo...ic&t=27568

Tuolta vaa lukee.... Ei noi pelkät ylinopeudet oo viel mitää ;D

Bomberit on ihan erikseen. Kyllä keulimisesta sietääkin saada kunnon sanktiot, jos yleisillä teillä sitä tekee ihan tarkoituksella. Moottoripyörällä se on kuitenkin aina vaarallista.

Edit: Mutta ei nyt ruveta tästä kiistelemään vaan odotetaan alkuperäisen kirjoittajan sanktioita...

Pakko puuttua.
Noi bomberit on kummallisia valittajia.
Ensin ajetaan kuin pullopersesiat ja sitten kun napsahtaa rangaistus alkaa armoton ruikutus miten poliisi taas kerran kohtelee kaltoin ihan viatonta motoristia.

Toi on kyllä ihan totta. Ja samaa ilmiötä täälläkin toisinaan näkyy, sakko on virkavallan vika eikä sakotettavan... :Smile
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)