25.10.05, 23:59
Kertokaa mulle miksi 280ZX:n alustaa haukutaan aina kun sitä verrataan S30-mallisarjaan? Itselläni on ollut pari 280ZX:ää, ja onhan ne huomattavasti "pehmeämpiä" kun S30 mutta eikö asiaan voi sitten saada korjausta? Maailmalta löytyy esim. Tokicon iskari-jousipaketteja, kallistuksenvakaajia ja esim. Cuscon (kirjoitetaankohan noin? ) poikittaistukia. Eikö tuollaisilla auto sitten jäykisty? Olen tuossa leikkinyt ajatuksella että mitä jos ottais tavoitteeksi että jonain päivän ajelis 2-paikkaisella targa turbolla. Ostais halvan jenkeistä, siellä kun yleensä noita haukutaan ihan romuiks kun S30 on ainoa "oikea" Z old-school piireissä.
Sen tiedän että 280ZX:n ripustukset aiheuttavat jonkin asteisen ongelman jos haluaa madaltaa autoa, mutta ei kai nyt auto muuten voi olla niin huono. Tottahan se on että S30 alusta suunniteltiin huomattavasti urheilullisemmaksi, mutta minä ajankin takaa sitä että eikö S130 voi sitten saada yhtä "hyväksi" kuin S30:n?
Tulee vaan mieleen se että esim. Japanissa 280ZX ja Z31 ovat paljon arvostettumpia kuin esim. jenkeissä. Ainakin minä olen saanut tällaisen mielikuvan.
Samalla mun mielestä 280ZX on hieno koriltaan, varsinkin keula on onnistunut, ja vähän virtaviivaisempikin kuin S30.
Kyllähän mä aina tulen olemaan S30-fani henkeen ja vereen, mutta olisi kiva vähän oppia ymmärtämään uudempienkin Zetojen ominaisuuksia.
Mielipiteitä / kokemuksia?
EDIT: ja tähän haluaisin lisätä vain tämän http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg178094 joka kertoo paljon siitä miksi 280ZX kiinnostaa.
Sen tiedän että 280ZX:n ripustukset aiheuttavat jonkin asteisen ongelman jos haluaa madaltaa autoa, mutta ei kai nyt auto muuten voi olla niin huono. Tottahan se on että S30 alusta suunniteltiin huomattavasti urheilullisemmaksi, mutta minä ajankin takaa sitä että eikö S130 voi sitten saada yhtä "hyväksi" kuin S30:n?
Tulee vaan mieleen se että esim. Japanissa 280ZX ja Z31 ovat paljon arvostettumpia kuin esim. jenkeissä. Ainakin minä olen saanut tällaisen mielikuvan.
Samalla mun mielestä 280ZX on hieno koriltaan, varsinkin keula on onnistunut, ja vähän virtaviivaisempikin kuin S30.
Kyllähän mä aina tulen olemaan S30-fani henkeen ja vereen, mutta olisi kiva vähän oppia ymmärtämään uudempienkin Zetojen ominaisuuksia.
Mielipiteitä / kokemuksia?
EDIT: ja tähän haluaisin lisätä vain tämän http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg178094 joka kertoo paljon siitä miksi 280ZX kiinnostaa.
240Z 3xDellorto
Wangan Midnight
Wangan Midnight