Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua Skylinestä.
#91
No niin viisaat immeiset, nytten ku aikani pähkäilin ja koitin ettiä tietoa (sitä kuitenkaan löytämättä)... Kertoisitteko mistä tulee Skylineen vpec?
Reply
#92
Maxhell Wrote:No niin viisaat immeiset, nytten ku aikani pähkäilin ja koitin ettiä tietoa (sitä kuitenkaan löytämättä)... Kertoisitteko mistä tulee Skylineen vpec?
Victory Specification, ellen väärin muista.
Reply
#93
Maxhell Wrote:No niin viisaat immeiset, nytten ku aikani pähkäilin ja koitin ettiä tietoa (sitä kuitenkaan löytämättä)... Kertoisitteko mistä tulee Skylineen vpec?

Ulkomuistista:

V-spec malleissa on paremmat brembo jarrut, isommat vanteet alla, päivitetty hicas ns "super hicas", ja jäykempi alusta.

Koitan kaivaa varmaa tietoa, tuossa tuskin oli kaikki.


edit.

esim r32 malleissa on vanteet erona ulkoisesti.

v-spec
http://www.monkys.jp/e/ucar/1994R32Vspec2.htm
vakio
http://www.tcp-ip.or.jp/~kmoris/gtr-01.jpg

http://www.jbskyline.net/R32/GTR/Specs/
http://www.jbskyline.net/R33/GTR/Specs/
http://www.jbskyline.net/R34/GTR/Specs/

http://www.prospec-ms.co.uk/aboutgtr/history.html

Ja onhan ainakin r34 korimallissa eroja myös korissa, etudifuusoria ja muuta.
Reply
#94
Kävin viimein sporttiautossa tuon oman auton kanssa. Epäilin tehon puutetta mutta onneksi persdyno erehtyi ja huoli oli turha. Vakioahdoilla tais olla siinä 318hp, 1.05bar 351hp ja 1.15bar 400.2hp.

Eli 400hp raja meni heittämällä rikki ;D seokset pysyi tukevasti rikkaalla.
Reply
#95
Mikko Wrote:Kävin viimein sporttiautossa tuon oman auton kanssa. Epäilin tehon puutetta mutta onneksi persdyno erehtyi ja huoli oli turha. Vakioahdoilla tais olla siinä 318hp, 1.05bar 351hp ja 1.5bar 400.2hp.

Eli 400hp raja meni heittämällä rikki ;D seokset pysyi tukevasti rikkaalla.
1.5bar onkin vakioturboille? ihan terveellinen paine... ;D
Yhteydenotot mieluiten mailitse! SPEEDIMPORTS KY, Viriosat japanilaisiin. Silikoniletkut, ACT kytkimet, WHITELINE alusta-osat, HALTECH moottorinohjaukset, Tech edge laajakaistat, Walbro, NGK iridium tulpat, ATS kytkimet ja lukkoperät , XXR ja Ultralite vanteet,Tial, Nismo,BLITZ, Tomei,ja monet muut laadukkaat merkit!

http://www.facebook.com/speedimports.fi
http://www.speedimports.fi
Reply
#96
james Wrote:tuossa olis yks aika edullinen r32 ruotsissa. http://www.blocket.se/view/6347851.htm?c...c=1&city=0
tai edullinen ainakin hintansa perusteella.. kunnosta ei tietoa.

Muistakaapas että r32 gts-t on sitten RB20DETillä eli 2-litrainen kone.. Minulla ainakin vaaka kallistuisi mieluummin S14-osastolle, on sentään ratti vasemmalla ja varmaan kaikkineen jää sen verran halvemmaksi että jää vielä tuuninkirahaa.. Smile

R33 gts-t onkin sitten jo RB25DETillä, potkua ja virityspotentiaalia jo vähän erilailla.
Reply
#97
Zuikkis Wrote:Muistakaapas että r32 gts-t on sitten RB20DETillä eli 2-litrainen kone.. Minulla ainakin vaaka kallistuisi mieluummin S14-osastolle, on sentään ratti vasemmalla ja varmaan kaikkineen jää sen verran halvemmaksi että jää vielä tuuninkirahaa.. Smile

R33 gts-t onkin sitten jo RB25DETillä, potkua ja virityspotentiaalia jo vähän erilailla.

RB20DET on viritettävyydeltään samaa luokkaa kuin SR20DET, ainoa miinus on osien heikompi saatavuus, mutta kyllä siihenkin palaa saa. Hinta jää varmaankin vanhakeulasen S14 tasolle (14-15ke kilpiin) ja plussia on se ettei joka toisella ole samanlaista. Ja onhan Skyline aina Skyline... Itse en sitäpaitsi edes harkitsisi enään harrasteautoa jossa ratti vasemmalla puolella, niin paljon parempi tollasta RHD:tä on ajaa. Mutta jokainen tekee toki omat päätöksensä.

T:Jore
Reply
#98
JamppaGTR Wrote:
Mikko Wrote:Kävin viimein sporttiautossa tuon oman auton kanssa. Epäilin tehon puutetta mutta onneksi persdyno erehtyi ja huoli oli turha. Vakioahdoilla tais olla siinä 318hp, 1.05bar 351hp ja 1.5bar 400.2hp.

Eli 400hp raja meni heittämällä rikki ;D seokset pysyi tukevasti rikkaalla.
1.5bar onkin vakioturboille? ihan terveellinen paine...  ;D

Typo, siis 1.15bar ;D Tai melkein 1.2 bar, siis huipputehon kohdilla, alussa pomppaa vähän korkeemmallekin.
No tossa vielä teholaput.

Pienemmillä ahdoilla, ekassa lapussa seos ja ahtop käyrät ja pyöräteho, tokassa teho ja vääntäkäyrät ja koneteho.
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...alempi.jpg
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...alempi.jpg

Vähän kovemmilla ahdoilla samat laput.
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...ylempi.jpg
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...ylempi.jpg

Ekoissa lapuissa vakiolastu, tokissa Blitzin lastu, lastun vaikutus tehoon oli n.10kW. Seoskäyrä heittelee hassusti? Mikä lie vaikuttaa, no rikkaalla mennään kumminkin.
Reply
#99
Mikko Wrote:
JamppaGTR Wrote:
Mikko Wrote:Kävin viimein sporttiautossa tuon oman auton kanssa. Epäilin tehon puutetta mutta onneksi persdyno erehtyi ja huoli oli turha. Vakioahdoilla tais olla siinä 318hp, 1.05bar 351hp ja 1.5bar 400.2hp.

Eli 400hp raja meni heittämällä rikki ;D seokset pysyi tukevasti rikkaalla.
1.5bar onkin vakioturboille? ihan terveellinen paine...  ;D

Typo, siis 1.15bar ;D Tai melkein 1.2 bar, siis huipputehon kohdilla, alussa pomppaa vähän korkeemmallekin.
No tossa vielä teholaput.

Pienemmillä ahdoilla, ekassa lapussa seos ja ahtop käyrät ja pyöräteho, tokassa teho ja vääntäkäyrät ja koneteho.
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...alempi.jpg
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...alempi.jpg

Vähän kovemmilla ahdoilla samat laput.
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...ylempi.jpg
http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...ylempi.jpg

Ekoissa lapuissa vakiolastu, tokissa Blitzin lastu, lastun vaikutus tehoon oli n.10kW. Seoskäyrä heittelee hassusti? Mikä lie vaikuttaa, no rikkaalla mennään kumminkin.

Onnittelut lukemista Smile
Hyvät lukemat ja kohtalaisen pienillä ahdoilla. Tosta on hyvä lähteä jatkamaan, jos (=kun) kiinnostaa viritys...
BMW X5 4.8is
Reply
Mikko Wrote:http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...ylempi.jpg

Seoskäyrä heittelee hassusti? Mikä lie vaikuttaa, no rikkaalla mennään kumminkin.
Jep, hienot on lukemat.
Eikös toi oo pahasti laihalla keskialueella? Aika rankasti ainakin heittelee..
260Z -74, 350Z -04
Reply
Toni L Wrote:
Mikko Wrote:http://www.kopteri.net/koti/autoviitala/...ylempi.jpg

Seoskäyrä heittelee hassusti? Mikä lie vaikuttaa, no rikkaalla mennään kumminkin.
Jep, hienot on lukemat.
Eikös toi oo pahasti laihalla keskialueella? Aika rankasti ainakin heittelee..

Afr on koko ajan alle 14, en mä noista tiedä mutta eikös se rikkaan puolella silloin vielä oo.
Reply
Mikko Wrote:Afr on koko ajan alle 14, en mä noista tiedä mutta eikös se rikkaan puolella silloin vielä oo.

No mitä pitää rikkaana. Smile afr 12.0 - 12.5 haarukka semmoinen sopiva. Yhtään jos lähemmäs 13 menee niin käy nakuttamaankin paljon herkemmin kun lämmöt nousee.. Sytkää säätämällä saa kyllä yleensä nakutuksen pois mutta häviäähän siinä sitten tehojakin.

Ei tuo kyllä noin kapeana piikkinä varmaan haittaa vaikka vähän käy laihemmalla, se menee siitä nopeasti ohi kuitenkin kun kiihdytät. Ja yläkierroksillahan se vetää rikkaalle, eli ainakin suuttimet riittää hyvin.
Reply
mistä sais r32sen kirjallisuutta eli siis suomenkielistä? eli mootorin tekniikkaa ja tolleen ???
Reply
Epäilisin ettei mistään suomenkielisenä. Mutta Nissan patrolissa on muistaakseni rb sarjan lohko, joten jotain yhtäläisyyksiä patroliin tarkoitetuista kirjoista voi löytyä.. tosin eipä siinä taida olla muuta yhteistä kun lohko, mutta kuitenkin..
Parhaiten saanee tietoa _suomen_ kielellä kun lukee tätä forumia.
Reply
kyllä! ahkerasti sitä tuleekin luetua.. jos sitä tulee sitte tulevaisuudessa hankittuu r32nen ;D
Reply
Muuten tuli tässä mieleen että mitä eroa on gtr r32sessa ja tavallisessa r32sessa? onko se sitte että se on niin kun rs malli tavallaan tavallisesta r32sesta? :-[ ???
Reply
M4tZ Wrote:Muuten tuli tässä mieleen että mitä eroa on gtr r32sessa ja tavallisessa r32sessa? onko se sitte että se on niin kun rs malli tavallaan tavallisesta r32sesta? :-[ ???

Tämä on käyty jo moneenkertaan läpi, mutta yksinkertaistettuna ulkonäköä lukuunottamatta ei paljoa muuta yhteistä ole.

T:Jore
Reply
M4tZ Wrote:Muuten tuli tässä mieleen että mitä eroa on gtr r32sessa ja tavallisessa r32sessa? onko se sitte että se on niin kun rs malli tavallaan tavallisesta r32sesta? :-[ ???

Mitä eroa on EVO Lancerissa ja kauppakassi-Lancerissa.

Kaikki!


GT-RConfusedsä on neliveto, tuplaturbokone jne jne jne... Tiedät varmaan.
R32 on pelkkä korimalli, jota on saanut ihan tavallisena "perheautonakin". Vapaastihengittävilläkin koneilla.

En ymmärrä mitä tarkoitat rs mallilla. Nissan ei käytä mitään rs merkintöjä.
Reply
Jahah, saatiin tänne pohjoseenkin vihdoin kyllikki! :o http://www.kostodesing.com/ftcgallery/al...%20429.jpg 8) Jos näkis ens kesänä omin silmin eka kyllin :-* Eikös Tää ollut Mikolla myynnissä?
Reply
carbonized Wrote:Jahah, saatiin tänne pohjoseenkin vihdoin kyllikki! :o http://www.kostodesing.com/ftcgallery/al...%20429.jpg 8) Jos näkis ens kesänä omin silmin eka kyllin :-* Eikös Tää ollut Mikolla myynnissä?

Mikolta toi on, juu Smile

Tutun tutulle toi tuli tonne Kemin suuntaan, pitäis kyllä päästä näkemään ;D
2001 Mitsubishi Lancer Evolution VII GSR<br />2003 Nissan 350Z<br />www.autoenglannista.fi<br />www.performanceimports.fi
Reply
dartsille ;D
Reply
Kaikkia, jotka haaveilevat r33 omistamisesta ja rekisteröimisestä, niin heitä kiinnostaa tämä. http://www.blocket.se/vi/6863229.htm?ca=11_s Tarkoittaa käytännössä sitä että 1.1.1993 ja uudempi auto vaatii pakokaasu-, melu- ja jarrutestin dokumentit että sen saa rekisteriin.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
... ja se maksaa kivasti??? Wink Ois aika namu tuomoinen evo1 :o Menee tuo evo vissiin aika helposti kilpiin?
Reply
carbonized Wrote:... ja se maksaa kivasti??? Wink Ois aika namu tuomoinen evo1 :o Menee tuo evo vissiin aika helposti kilpiin?

Maksaa test center tiililässä viime tiedon mukaan 1200€+alv/per testi. Kaikki evot ovat vm.93 tai uudempia, jolloin vaativat kaikki nuo testit.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
blobbari Wrote:
carbonized Wrote:... ja se maksaa kivasti???  Wink Ois aika namu tuomoinen evo1  :o Menee tuo evo vissiin aika helposti kilpiin?

Maksaa test center tiililässä viime tiedon mukaan 1200€+alv/per testi. Kaikki evot ovat vm.93 tai uudempia, jolloin vaativat kaikki nuo testit.

Jarrutestihän vaadittiin vasta 95-96 paikkeilla, koska tämä on muuttunut?
Reply
Mikko Wrote:
blobbari Wrote:
carbonized Wrote:... ja se maksaa kivasti??? Wink Ois aika namu tuomoinen evo1 :o Menee tuo evo vissiin aika helposti kilpiin?

Maksaa test center tiililässä viime tiedon mukaan 1200€+alv/per testi. Kaikki evot ovat vm.93 tai uudempia, jolloin vaativat kaikki nuo testit.

Jarrutestihän vaadittiin vasta 95-96 paikkeilla, koska tämä on muuttunut?

Vuoden vaihteessa. Koskee vain eu-alueen ulkpuolelta tuotuja autoja, mutta jos auto on ollut toisessa eu-maassa rekisterissä, niin säädökset helpottavat.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
carbonized Wrote:Jahah, saatiin tänne pohjoseenkin vihdoin kyllikki! :o http://www.kostodesing.com/ftcgallery/al...%20429.jpg 8) Jos näkis ens kesänä omin silmin eka kyllin :-* Eikös Tää ollut Mikolla myynnissä?

Hih.. Saakohan omistaja paljon kyssäreitä kulkupuolesta.

- "Uijui, Skyline! Paljon tää menee nollasta sataan, meneekö alle 6 sekuntia?"

- "Ei, mut menee alta kympin kuitenkin." :Smile
Reply
Ale Wrote:- "Ei, mut menee alta kympin kuitenkin."  :Smile

Meneekö ees alle kympin? Mut voittaahan sillä ainakin talvella valolähtöjä, eli ns. "subaru luokan" katuraketti ;D

T:Jore
Reply
Ei se loppukädessä nyt niin kauheen laiska ollut. 190hp ja vähän päälle 1400kg. En löytänyt speksejä mistään mutta veikkaus on ettei 0-100km/h kauheesti päälle 8s mene...

Kesärenkailla tuntui Kiikoisten lumisilla pikkuteillä menevän kovastikin Smile
Reply
whataa.. eikös tuo olekkaan takapotku ;D
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)