Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hifikysymyksiä...
#61
TatXa Wrote:Mä en voi edes luukuttaa "täysiä" 8" kun alkaa paikat rämisemään. Aika saman moiset rakenteet tossa bemarissa on kuin s13. Kukin tyylillään.

Tosin nyt kun parempi vahvistin on huollossa niin ei pysty edes rämisyttelemään

Ainakaan 90-luvun puolivälin bemuissa ei tahdo perus subit kuulua kunnolla, s13 takaosasta kuuluu kaikki äänet selvästi paremmin.
Reply
#62
Mumtsi Wrote:
TatXa Wrote:Mä en voi edes luukuttaa "täysiä" 8" kun alkaa paikat rämisemään. Aika saman moiset rakenteet tossa bemarissa on kuin s13. Kukin tyylillään.

Tosin nyt kun parempi vahvistin on huollossa niin ei pysty edes rämisyttelemään

Ainakaan 90-luvun puolivälin bemuissa ei tahdo perus subit kuulua kunnolla, s13 takaosasta kuuluu kaikki äänet selvästi paremmin.

Sedaneissa ja coupeissa joo vaimenee pahasti, mutta ei tossa kolmiovisessa. Wink Umpi konttii noin pientä en laittaisikaan.

Apexi Wrote:jos paikat rupee rämisemään ni sittei muuta ko dynamattia tai vibroblastia kehiin vaa... ei semmone kuulosta ollenkaa hyvältä jos rämisee jokapaikka... siks kaikki mikä resonoi/rämisee pitää fiksata äänettömäks..samalla "paranee" kaiuttimien äänenlaatu

Sitä tässä vähän mietinkin, että kuinka paljon katiska on vaimennusta laittanut. Mulla on toi volume nappi vaimentamassa räminät. Wink

Reply
#63
TatXa Wrote:
Mumtsi Wrote:
TatXa Wrote:Mä en voi edes luukuttaa "täysiä" 8" kun alkaa paikat rämisemään. Aika saman moiset rakenteet tossa bemarissa on kuin s13. Kukin tyylillään.

Tosin nyt kun parempi vahvistin on huollossa niin ei pysty edes rämisyttelemään

Ainakaan 90-luvun puolivälin bemuissa ei tahdo perus subit kuulua kunnolla, s13 takaosasta kuuluu kaikki äänet selvästi paremmin.

Sedaneissa ja coupeissa joo vaimenee pahasti, mutta ei tossa kolmiovisessa. Wink Umpi konttii noin pientä en laittaisikaan.

Apexi Wrote:jos paikat rupee rämisemään ni sittei muuta ko dynamattia tai vibroblastia kehiin vaa... ei semmone kuulosta ollenkaa hyvältä jos rämisee jokapaikka... siks kaikki mikä resonoi/rämisee pitää fiksata äänettömäks..samalla "paranee" kaiuttimien äänenlaatu

Sitä tässä vähän mietinkin, että kuinka paljon katiska on vaimennusta laittanut. Mulla on toi volume nappi vaimentamassa räminät. Wink
Tällä hetkellä autosta ei löydy yhtään ite lisättyä vaimennusta.. Onhan se joo ruman kuulosta kun kontin luukku tärrää nii perhanasti ja tarkotus onkin vaimennella ainakin koko kontti. voi olla että sisustaakin käyttää irti ja vaimentaa koska kattokin tuo oman pienen räminän ikävästi :-\ Myös nuo ämmäläisen peilit tahtoo välistä tärrätä ja piettää ikävää ääntä mutta niille ei taida mitään konstia olla että sais hiljaseks. Mites muuten onko tuossa taustapeilissä muuta kirimis mahdollisuutta kuin ruuvi takana? itseltä sen ruuvin löin niin tiukkaan kuin sai ja silti kunnolla luukuttaessa se tärrää ja kääntyy niin että toinen laita vastaa tuulilasiin :-X
Reply
#64
niin ja ajanmyötä alkaa paikat muutenkin rämistä jos luukuttaa täysillä... parhaimmassa tapauksessa taka kelkan pultit löystyy ;D näinkin joskus tutulla käynyt...
Reply
#65
Apexi Wrote:niin ja ajanmyötä alkaa paikat muutenkin rämistä jos luukuttaa täysillä... parhaimmassa tapauksessa taka kelkan pultit löystyy ;D näinkin joskus tutulla käynyt...
Onneks ei itelle oo dexteristä puonnutta takakilpeä kummampaa se räminä aiheuttanu ;D
Reply
#66
Tervehdys! Tarkoituksena olisi hommata taakse "hattuhyllylle" uudet 13:cm kaiuttimet vanhojen http://www.semac.fi/images/webkuvat/midi/po1535.jpg astonin 15 euron kaiuttimien tilalle.
Tahtovat päästää hirveää napsumista sivuäänenä jos vähänkin lujemmalle laittaa.
Teknisiä tietoja astoneista:

- halkaisija 14,5 cm
- magneetin paino 8 oz / 226 g
- 3-tie kaiuttimet, 250 W, 4 ohm, 92 dB 66 - 20 000 Hz


Mulla olis kolme vaihtoehtoa joista pitäis valkata uudet tilalle. Kysyisinki teidän mielipiteitä asiaan.

Pioneer TS-G131C

Enimmäissyöttövirta 130 W
Nimellissyöttövirta 25 W
Taajuusvaste 50 - 25.000 Hz
Herkkyys (1W/1m) 89 dB
Woofer koko (cm) 13 cm
Woofer materiaali IMPP cone

Pioneer TS-E1376

Max. tehonkesto 130 W
Nimellistehonkesto 30 W
Taajuusvaste 40 - 30.000 Hz
Herkkyys (1W/1m) 90 dB
Woofer koko(cm) 13 cm
Woofer materiaali KEVLAR® brand composite cone woofer with butyl rubber edge
Tweeter koko(mm) 25,0 mm
Tweeter materiaali Pure Magnesium Balanced Dome Tweeter with Neodymium magnet

Pioneer TS-G1302i

Enimmäissyöttövirta 130 W
Nimellissyöttövirta 25 W
Impedanssi 4Ω
Taajuusvaste 40 – 25,000 Hz
Herkkyys (1W/1m) 89 dB
Woofer koko (cm) 13 cm
Woofer materiaali IMPP cone


Onko näistä vaihtoehdoista mikään parempi ku nuo halppis-astonit, vai ovatko kaikki huonompia? En aio liittää kaiuttimia vahvistimeen.
Kiitos etukäteen.
Reply
#67
Parempi jokainen, kuin astonit ja mä valittisin nuo keskimmäiset Pioneer TS-E1376 Wink. Aika kovia tarjouksia oli netissä tuosta, kun alle 50 euroon lähti pari noita. Itsellä ollut tuon sarjan erillissarja jotka rokkas hyvin hintaansa nähden.

Reply
#68
Jep, niin oon arvellutkin että parempia ovat, heh Smile Mutta kuinkas tuon tehonkeston kanssa? Kun 120 w pienempi kuin Astoneissa.
Reply
#69
JayD Wrote:Mutta kuinkas tuon tehonkeston kanssa? Kun 120 w pienempi kuin Astoneissa.
Ei se mitä siinä laatikossa lukee, pidä aina paikkaansa Wink
Reply
#70
JayD Wrote:Jep, niin oon arvellutkin että parempia ovat, heh Smile Mutta kuinkas tuon tehonkeston kanssa? Kun 120 w pienempi kuin Astoneissa.

Aloita tuolta lukeminen ja tieto lisää tuskaa:
http://www.autosound.fi/tietoa.htm

http://www.autosound.fi/tietoa_vahvistimet.htm

Tehonkesto on AIVAN turha tekninen tieto/määre. Kaiutin kestää varmana tehoa suuriakin määriä, mutta SÄRÖ tappaa kaiuttimen. Mitäs veikkaat jos sun soitin pukkaa maksimissaan 11-15W per kaiutin ja tehonkesto on vaikka 120W. Kummasta tuo rikkoontuminen johtuu Wink.

Parasta huumoria on lukea ilmoituksia "tästä subbarista lähtee 1000wattia" :'( :'( :'(.

Teho

Teho on siis jännitteen ja virran tulo. Jos esimerkiksi vahvistimen käyttöjännite on 12 volttia ja ottovirta 10 ampeeria, niin ottoteho on 12 x 10=120 wattia. Teho voidaan siis laskea hyvinkin yksinkertaisesti varsinkin kun kyseessä on ottoteho. Antotehoon vaikuttaa myös kuorma (resistanssi) mihin tehoa syötetään. Teho voidaan tällöin laskea antojännitteen suhteena kuormaan kaavalla P=U2/R, missä P=teho, U=jännite ja R=resistanssi (kuorma). Jos esimerkiksi em. vahvistimen tuottama antojännite on 15 volttia, niin antoteho on 15x15/4=56,3 wattia. Antoteho on aina pienempi kuin ottoteho. Tyypillisellä vahvistintekniikalla saavutetaan noin 50 prosentin hyötysuhde eli puolet ottotehosta muuttuu lämmöksi.
Tehoa tarvitaan

Kuten usein on kuultu todettavana, tehoa ei ole koskaan liikaa. Ei edes silloin kun teho ylittää selvästi kaiuttimien tehonkeston. Kaiuttimet hajoavatkin useimmiten liian pienellä kuin suurella vahvistimella. Kun pienestä vahvistimesta loppuu teho kesken kasvaa sen särö voimakkaasti. Usein kuulee väitteitä, että särö rikkoo kaiuttimen. Tämä ei aivan pidä paikkaansa. Särö ei sinänsä riko kaiutinta, mutta se on merkki siitä, että vahvistimen teho on loppumassa ja signaali leikkautuu ja kompressoituu ja kaiuttimeen kohdistuva jatkuva kokonaiskuormitus kasvaa merkittävästi. Vahvistimen yliohjausta ei välttämättä kuulla kovin helposti ja siksi saatetaan olla tilanteessa, missä korkeiden taajuuksien taso nousee muuta aluetta enemmän, koska esimerkiksi bassotaajuuksilla on jo saavutettu vahvistimen suurin teho. Tasoa edelleen lisäämällä kasvaa vain niiden, pääasiassa korkeiden taajuuksien taso ja pian herkkien diskanttielementtien tehonkesto ylittyy.

Hieman aiheen vierestä, mutta tiedoksi vain, että diskanttien jopa satojen wattien tehonkestoilmoitukset ovat muuten täyttä puppua. Laadukkaatkin diskanttielementit kestävät jatkuvaa tehoa vain muutamia kymmeniä watteja, usein jopa selvästi vähemmän. Hetkelliset tehonkestot voivat olla jossain 40-60 watin paikkeilla. Suuret tehonkestot lähtevät siitä, sinänsä oikeasta olettamuksesta, että matalilla taajuuksilla ja vielä keskitaajuuksillakin tarvitaan huomattavasti enemmän tehoa kuin korkeilla. Matalilla taajuuksilla käytetty esimerkiksi 150 watin teho aiheuttaa normaaliin taajuusbalanssiin suhteutettuna vain muutamien wattien kuormituksen ylipäästösuodatetulle diskanttielementille. Jos tuollaiseen 150 markan ja 150 watin diskanttiin todella syötetään vain 20 wattia siniaaltoa tai edes musiikkia, niin ei mene kuin hetki, niin "räps" ja hiljaisuus.

Jatketaan kuitenkin itse aiheessa. Särö on siis merkki vahvistimen vahvistaman signaali leikkautumisesta eli tehon loppumisesta. Tämä aiheuttaa siis signaalin kompressoitumista ja tilanne pahenee, jos voimakkuutta yritetään vielä nostaa. Leikkautumista ei välttämättä huomaa helposti, etenkään kuunneltaessa jo valmiiksi kompressoitua sähköisesti tuotettua musiikkia. Jollain pianomusiikilla leikkautuminen on helpommin havaittavissa. Kun signaali kompressoituu, tapahtuu tämä erityisesti korkeilla taajuuksilla ja se on diskanteille pian "moro".

Toinen tekijä on se, että vahvistin saattaa ylikuormitettuna ja voimakkaasti leikkautuessaan tuottaa DC-jännitettä (tasavirtaa) kaiutinlähtöihin ja lyhytkestoinenkin tasavirtapiikki viis veisaa diskanttien jakosuodatin kondensaattoreista ja taas kauppaan vinkumaan diskanttien vaihtoa takuuseen: "Niidenhän pitäisi kestää 150 wattia ja ei mun päätteestä luvata kuin 50 wattia maksimitehoa".

Aihe on laaja-alainen käsiteltäväksi tyhjentävästi tässä yhteydessä, mutta nyrkkisääntönä voisi sanoa, että kannattaa hankkia niin suuritehoiset vahvistimet kuin mahdollista. Tietysti niissä rajoissa mihin kuuntelutottumukset antavat suuntaa. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että pääkaiuttimille, joilta on suodatettu matalat taajuudet pois (<50-80 Hz) tarvitaan 50-100 wattia kanavaa kohden ja subwooferille neljä kertaa enemmän eli noin 200-400 wattia. Jos esimerkiksi kolmitiejärjestelmää ajetaan aktiivisesti (kutakin äänialuetta/elementtiä omilla vahvistimilla), niin keskialueella tehoa noin 40-80, mid-bassoille 60-120 ja diskanteille 20-40 wattia sekä subwoofereille reilu 500 wattia.

Tässä on kuitenkin syytä mainita, että kuulo lähtee pienemmilläkin tehoilla. Etenkin edellä mainitut suositukset aktiivijärjestelmään ovat sellainen "kultainen keskitie", jolla saadaan varmasti hyvä lopputulos huippujärjestelmään. Jotkut tulevat toimeen pienemmilläkin tehoilla, joillekin ei tunnu riittävän mikään, vaikka saisi mahdutetuksi Loviisan ydinvoimalan Essolta vuokrattuun peräkäryyn.
Tehoilmoitukset
Music Power

Teho voidaan ilmoittaa usealla tavalla. Usein näkee termejä RMS, Peak, Music tai Maximum… Näistä RMS-mittaustapa on kaikkein luotettavin ja tarkin kuvaamaan vahvistimen jatkuvaa tehokapasiteettia. Piikki- tai maksimiteho (Peak/Maximum/PMPO) on mitattu hetkellisestä signaalin kokonaispoikkeamasta ja ns. musiikkiteho (MusicPower) mitataan yleensä hetkellisestä signaaliaallon nollatasosta sen huippuarvoon.

Näiden lisäksi teho voidaan mitata myös muilla lisämääritteillä, kuten toistettava taajuus, sallittu kokonaissärö ja mittauskuorma jne. Tässä esimerkkinä erään kuvitteellisen vahvistimen tehoilmoitus, jota voidaan samalla pitää mallina siitä, miten tehoilmoitukset tulisi määritellä, jotta ne olisivat vertailukelpoisia
Reply
#71
Muttaku soitin pukkaaki 50 w x 4 Wink
Reply
#72
JayD Wrote:Muttaku soitin pukkaaki 50 w x 4 Wink

Mittaappa tuo teho jossain olosuhteissa.

Haulla tältä palstalta:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=32916.0

Ensin kannattaa lukea hieman tuota teoriaa ja kysyä viisaammilta. Tähänkin ketjuu on muutaman kerran tuo autosound:n selkeä sivusto linkitetty mistä löytyy FAKTAA. Ei tartte enään mutuilla.
Reply
#73
Ei täällä kukaan vielä ole Ground Zeron tuotteita kehunut? (lueskelin melkein kaikki kommentit, eikä kukaan sanallakaan maininnut) Itellä pelkkiä positiivisia kokemuksia ko. merkistä.
Jos painetta haluaa ja 140db on tähtäimessä, niin GZNW12SPL tuommosta elementtiä ja sille "riittää" vahvistin joka antaa tehoa n.2000-3000w, tietenkin olis hyvä olla "tarpeeks" tehoa antava vahvari, mutta tuommosellakin pärjää, jos ei halua köyhtyä sikana noista yli 3kW antavista vahvareista. Kaverilla tuommonen setti (eli GZNW12SPL ja SPL:n 2000w 1ohmiin antava vahvari) ja db-lukemat 139 ja osia.
Ja jos tilaa haluaa säästää kontista niin lasikuitukotelo on ehdottomasti paras vaihtoehto. Saat käytännössä koko kontin hyötykäyttöön ja tilaa varmasti riittää vahvistimelle ja konkalle paremmin ku hyvin.
Nissan Almera 1.5 -03<br />ex-Nissan Primera 2.0 SLX -96<br />ex-Nissan sunny 1.6 SLX -90 &lt;3
Reply
#74
Tuli tässä mieleen että onko suomessa enään missään myynnissä, vanhaa xplodia eli sitä punaista 12". Omat kokemukset moisesta on enemmän kuin hyvät, vaikka mitä tuossa pikaisella lukemisella sitä on aika paljon haukuttu.
Reply
#75
No tuosta haukkumisesta tuli mieleen, että useimmiten ketkä haukkuvat niin ei heillä ole mitään kokemuksia laitteen soinnista/siitä kuinka mikäkin käy kenenkin korvaan. ProHifistien turha tulla haukkumaan amatöörihifistien vehkeitä, jokainen tekee setin mistä tykkää.
EX: Nissan Sunny n14 -94 - 1,6i 16v twincam. EX; Nissan Primera p11-144, -01. NYT; Volvo V40 T4 1,9 -00 @ 1,0bar
Reply
#76
En itekkää ymmärrä sitä ko monet haukkuu sony xplodin subeja :Smile.. Itellä pelkkää hyvää kerrottavaa sonyn subeista
Reply
#77
katiska Wrote:En itekkää ymmärrä sitä ko monet haukkuu sony xplodin subeja :Smile.. Itellä pelkkää hyvää kerrottavaa sonyn subeista
mm, itel o nyt 12" takarontis, helvetin hyvä on ei voi ku kehua Smile pitäs vaa saada toinen kaveriks.
Reply
#78
Janatuinen Wrote:
katiska Wrote:En itekkää ymmärrä sitä ko monet haukkuu sony xplodin subeja :Smile.. Itellä pelkkää hyvää kerrottavaa sonyn subeista
mm, itel o nyt 12" takarontis, helvetin hyvä on ei voi ku kehua Smile pitäs vaa saada toinen kaveriks.
joo.. kaverillaki oli yks 10" ni seki kyl oli piru hyvä ja semmosia meinasin eka itekki laitella säxän perää mut nyt ko otin takapenkit pois ni se pittää ens viikola lähtä hakee materiaalia ja alkaa väsäämään koteloa 2x15" focus black siihe penkkien tilale ja vahvarit+konkat sit peräkonttiin Tongue jos se sitte alkas jo soimaa kunnola
Reply
#79
onhan sony ihan jees kamaa... mut kannattaa kokeilla esim peerlessin resolution sarjan subeja hintalaatu suhteeltaan todella hyvää kamaa. Miinuksena voin sano,että vaatii tehoa reippaasti ja pitkä sisäänsoitto(n. puoli vuotta) itsellä peerless r10 subina noin 17l suljettu koppa ja 400w jatkuvaa tehoa. Viime EMMAn kisoissa subista: loistava erottelu,alas mennään voimalla ja tuomari kysy et onko 12"? pisteet tais olla subista 26/30.

Mutta jos haetaan ns.matalaa huminaa niin ground zeron hydrogen sarjan subit on loistavia. Kannattaa myös samalla päivittää se auton virtajärjelmä,koska se 2000w-3000w ei tule ihan tyhjästä.
Reply
#80
http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php...tuote=1302
Reply
#81
kurttu Wrote:http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php...tuote=1302
Ootko ostamassa tuommosta vai pistit linkin ihan muuten vain? Jos ostamassa oot ni voin suositella ja nykyään kerta tuohon hintaan saa ni ehottomasti ostaa jos 12" supparia ettii.. Itellä oli ja oli kyl pirun hyvä subbari ja ääntäki lähti.. Ite sillon omani ostin ku hinta oli vielä ton 199e
Reply
#82
Kummat midibassot s14:n hattuhyllylle?

http://www.jj-tuonti.com/mohawk-crystal-...-1734.html
vai
http://www.jj-tuonti.com/dream-bassot-2k...p-104.html

Tietty parempiankin ehdotuksia otetaan vastaan! Smile
Reply
#83
katiska Wrote:
kurttu Wrote:http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php...tuote=1302
Ootko ostamassa tuommosta vai pistit linkin ihan muuten vain? Jos ostamassa oot ni voin suositella ja nykyään kerta tuohon hintaan saa ni ehottomasti ostaa jos 12" supparia ettii.. Itellä oli ja oli kyl pirun hyvä subbari ja ääntäki lähti.. Ite sillon omani ostin ku hinta oli vielä ton 199e

Tarkotin että jos sulla on vielä 12" typerä hallussas, niin ehdottomasti kannattaa ostaa toinen sille kaveriks varsinkin kun noin halvalla saa. Pitää olla tosi hyvät 3x10" että päihittää 2x12" typerää.
Reply
#84
kurttu Wrote:
katiska Wrote:
kurttu Wrote:http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php...tuote=1302
Ootko ostamassa tuommosta vai pistit linkin ihan muuten vain? Jos ostamassa oot ni voin suositella ja nykyään kerta tuohon hintaan saa ni ehottomasti ostaa jos 12" supparia ettii.. Itellä oli ja oli kyl pirun hyvä subbari ja ääntäki lähti.. Ite sillon omani ostin ku hinta oli vielä ton 199e

Tarkotin että jos sulla on vielä 12" typerä hallussas, niin ehdottomasti kannattaa ostaa toinen sille kaveriks varsinkin kun noin halvalla saa. Pitää olla tosi hyvät 3x10" että päihittää 2x12" typerää.
Niin joo.. Tosiaan tuomosta toista kattelinkin että olis laittanu kaveriks vielä toisen muttakun hyvät rahat sain ni myin pois sen oman type-r:n ja ostin kaverilta focus black 15" subin ni se saa nyt riittää ainakin joksikin aikaa Wink Nyt kun sai sääjettyä vahvarin kohilleen tolle 15" blackille ni kyl se jakso pistää säxästä ovet ja konepellinkin rämisemään nii pirusti ja mm. pyyhkijät pomppii tuulilasilla kun luukuttaa täysillä Tongue Kaveri kävi kyydissä ja meinas että sydänkohtauksenhan täälä saa kun niin älyton paine autossa ;D Osaisko joku muute kertoo mistä sais desibelimittarin tilattua? ei haittaa vaikka ois vähän halvempaa laatuakin kunhan sais suurin piirtein oikean desibeli lukeman
Reply
#85
Quote: Osaisko joku muute kertoo mistä sais desibelimittarin tilattua? ei haittaa vaikka ois vähän halvempaa laatuakin kunhan sais suurin piirtein oikean desibeli lukeman

Ilmota ittes maxboomiin kisaan ja käy siellä mittauttamassa (10e/kisa taitaa olla maksu). Saat tarkan tuloksen PALJON halvemmalla kuin sillä, että ostaisit kalliin mittarin. Toki kisoissa soitetaan 30s maxboomin testipiisiä auto sammuksissa, joten tulokset on vähän pienemmät mitä "normaalissa" auton "musiikin"kuuntelussa.

EDIT: Oulussa olis reilun viikon päästä kisa Wink
Nissan Almera 1.5 -03<br />ex-Nissan Primera 2.0 SLX -96<br />ex-Nissan sunny 1.6 SLX -90 &lt;3
Reply
#86
Ile Wrote:
Quote: Osaisko joku muute kertoo mistä sais desibelimittarin tilattua? ei haittaa vaikka ois vähän halvempaa laatuakin kunhan sais suurin piirtein oikean desibeli lukeman

Ilmota ittes maxboomiin kisaan ja käy siellä mittauttamassa (10e/kisa taitaa olla maksu). Saat tarkan tuloksen PALJON halvemmalla kuin sillä, että ostaisit kalliin mittarin. Toki kisoissa soitetaan 30s maxboomin testipiisiä auto sammuksissa, joten tulokset on vähän pienemmät mitä "normaalissa" auton "musiikin"kuuntelussa.

EDIT: Oulussa olis reilun viikon päästä kisa Wink
Ei vielä oo nii iskussa tuo hifi puoli että kehtaisi maxboomiin itteä ilmoittaa. Haaveena kyl laitella hifit siihen kuntoon että voipi säxää käyttää mittauksissa.Tarkoitus viel ainaki vaihella piuhat laturilta paksumpaan, laitella bitumit pelteihin, ostaa uus erkkasarja, ostaa tehokkaampi akku tai sit laitella konttiin toinen akku normi akun kaveriksi ym kaikkee pientä.. Nyt niin tajuton räminä lähtee pelleistä että hyvä jos kavereille kehtaa näyttää miten soi Sad Täällä päin kyl tuntuu olevan et sitä amiksempi ja coolimpi auto mitä enemmän pellit rämisee ja wunderit haisee ;D
Reply
#87
Mihin laittasitte subin, jos takakontti ei oo mahdollisuus? En hae painetta, vaan ihan hillittyä bassoa. Tahdon että se basso kuuluu sinne minne pitääkin, ei ulos 100m päähän Big Grin Onko kellään kokemusta niistä Bilteman litteistä subeista? Penkin alla ois ihan ok paikka, mutta tuppaa olemaan aika tyyriitä noi laatumerkkien litteet subit. Freeair tyyliin laittaminen käynyt kyllä mielessä, onko kellään kokemusta tästä?
Reply
#88
Snook Wrote:Freeair tyyliin laittaminen käynyt kyllä mielessä, onko kellään kokemusta tästä?
Pulttaa jykevä vaneri tai mdf levy takapenkin taakse ja subi/subit siihen kiinni...toimii
Täysvetoinen Audi V6 Smile
Reply
#89
Snook Wrote:Mihin laittasitte subin, jos takakontti ei oo mahdollisuus? En hae painetta, vaan ihan hillittyä bassoa. Tahdon että se basso kuuluu sinne minne pitääkin, ei ulos 100m päähän Big Grin Onko kellään kokemusta niistä Bilteman litteistä subeista? Penkin alla ois ihan ok paikka, mutta tuppaa olemaan aika tyyriitä noi laatumerkkien litteet subit. Freeair tyyliin laittaminen käynyt kyllä mielessä, onko kellään kokemusta tästä?

Voisin suositella vaikkapa tuollaista. Ei saa mitään maajäristysbassoja, mutta tuo mukavasti potkua alas verrattuna vakiokaiuttimiin. Hakkaa varmana bilteman tuotteet ihan milloin vain.

http://www.pioneer.fi/fi/products/25/131...index.html
Reply
#90
-Karppa- Wrote:
Snook Wrote:Mihin laittasitte subin, jos takakontti ei oo mahdollisuus? En hae painetta, vaan ihan hillittyä bassoa. Tahdon että se basso kuuluu sinne minne pitääkin, ei ulos 100m päähän Big Grin Onko kellään kokemusta niistä Bilteman litteistä subeista? Penkin alla ois ihan ok paikka, mutta tuppaa olemaan aika tyyriitä noi laatumerkkien litteet subit. Freeair tyyliin laittaminen käynyt kyllä mielessä, onko kellään kokemusta tästä?

Voisin suositella vaikkapa tuollaista. Ei saa mitään maajäristysbassoja, mutta tuo mukavasti potkua alas verrattuna vakiokaiuttimiin. Hakkaa varmana bilteman tuotteet ihan milloin vain.

http://www.pioneer.fi/fi/products/25/131...index.html

Tai tällanen: Focal Access BUS 25, http://www.powerset.fi/autohifi/index.htm. Laitoin vaimon autoon kuskin jakkaran alle, mielestäni
helvetin hyvä.

Linkki on vähä huono mut kyllä tosta ko. tuotteen löytää.
Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)