Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vapaamuotoista keskustelua S14:stä
#1
Onko S14:n ja S14a:n takaluukut identtiset (lukuunottamatta valopaneelia ja lisäjarruvaloa)?
Reply
#2
Niskala Wrote:Onko S14:n ja S14a:n takaluukut identtiset (lukuunottamatta valopaneelia ja lisäjarruvaloa)?
Sanoisin että 99.9% varmuudella on.
Joskus Banzai lehdes oli 95vm Silvia missä kuitenki lisäjarruvalo ja uudemmat valot.
Reply
#3
Ei taida olla noissa kaikki merkintöjä mitä Suomessa tarttee :Smile
Ei olis pahan hintaset, tosin onko toi nyt parin hinta?
Ja mitenhän sopivuus?

http://www.raceonusa.com/index.asp?PageA...rodID=1615
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#4
Ioni Wrote:Ei taida olla noissa kaikki merkintöjä mitä Suomessa tarttee :Smile
Ei olis pahan hintaset, tosin onko toi nyt parin hinta?
Ja mitenhän sopivuus?

http://www.raceonusa.com/index.asp?PageA...rodID=1615

Raceonusa kamoilla sopivuutta ei ole Smile
Reply
#5
Shad0w Wrote:
Ioni Wrote:Ei taida olla noissa kaikki merkintöjä mitä Suomessa tarttee  :Smile
Ei olis pahan hintaset, tosin onko toi nyt parin hinta?
Ja mitenhän sopivuus?

http://www.raceonusa.com/index.asp?PageA...rodID=1615

Raceonusa kamoilla sopivuutta ei ole Smile

Onko ne kaikki tuotteet erilaisia, miten tuo 240 eroaa japski versiosta? pääpiirteittäin. Eli ei maskit, helmat tai muutkaan käy vai pienellä muokkauksella vai ei ollenkaan?
Enpä nyt mitään oo tilaamassa ihan uteliaisuudesta vain.
Paitsi Silvian logo konepellille kiinnostais, se varmaan sopii ;D
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#6
Silvian merkki kiinnostas muakin.
Reply
#7
Ioni Wrote:Ei taida olla noissa kaikki merkintöjä mitä Suomessa tarttee  :Smile
Ei olis pahan hintaset, tosin onko toi nyt parin hinta?
Ja mitenhän sopivuus?

http://www.raceonusa.com/index.asp?PageA...rodID=1615

Jos ja kun nuo ovat jenkkivalot, niin ovat DOT -standardin mukaiset, eli täkäläistä hyväksyntää ei ole. Joillain erikoisluvilla tms. jenkkituontiautotkin on Suomeen leimattu. Ja valoteho/kuvio on todennäköisesti hieman huonompi, vaikka DOT -standardi onkin paljolti lähestynyt Euroopassa käytettävää ECE -standardia. Joskus takavuosina jenkkien valot olivat kuin taskulamput.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#8
Voi saatana kun ei osaa päättää, että vaihtaisko tuon S14:n pois ja ottais jotain muuta tilalle. Kannattaako tuollaiseen vanhaan kärryyn enää rahaa laittaa? Voisi taas ajella kenties pitkästymättä tovin, jos siihen ostais jotain coiloverii ja virii, vakio kun on kaikin puolin. Eikös ne rahat mene kuitenkin ihan hukkaan? Autossa on jo 193 000 km mittarissa ja vaihtelu virkistäisi.
Turpa kiinni ja näyttele iloista.
Reply
#9
K2 Wrote:Voi saatana kun ei osaa päättää, että vaihtaisko tuon S14:n pois ja ottais jotain muuta tilalle. Kannattaako tuollaiseen vanhaan kärryyn enää rahaa laittaa? Voisi taas ajella kenties pitkästymättä tovin, jos siihen ostais jotain coiloverii ja virii, vakio kun on kaikin puolin. Eikös ne rahat mene kuitenkin ihan hukkaan? Autossa on jo 193 000 km mittarissa ja vaihtelu virkistäisi.

Palikkaa kiinni vaan talven mittaan, kyllä se siitä taas iloksi muuttuu Tongue
Jos täysin vakio niin kohtuu budjetilla siitä saa kuitenkin reilusti lisäpotkua.
Some people just don't know how to drive... I call these people "Everyone but me".
Reply
#10
Kellään hajua mistä otetaan "tieto" kierrosluvusta tarvikemittarille (5"monsteri)?
Auto on s14a.

AK:lla eivät oikeen osanneet sanoa..
Civic vti<br />ex s14a
Reply
#11
cholera Wrote:Kellään hajua mistä otetaan "tieto" kierrosluvusta tarvikemittarille (5"monsteri)? 
Auto on s14a.

AK:lla eivät oikeen osanneet sanoa..

Eikös sen voi ottaa mittariston takaa kierroslukumittarin signaalista tai sitten vaihtoehtoisesti moottorin ohjaus yksiköstä.
Soarer 2JZ 6-Spd Pro55
402m @ 10.4sec
900hp/970nm

www.500whp.net
Reply
#12
cholera Wrote:Kellään hajua mistä otetaan "tieto" kierrosluvusta tarvikemittarille (5"monsteri)?
Auto on s14a.

AK:lla eivät oikeen osanneet sanoa..

Lataa korjausmanuaali. Tutki kytkentäkaaviota ja katso minkä värinen piuha eculta lähtee.
DNSF Mediterranean Sea Scrapyard Run 2011 Blogi
Mä haluaisin just divaanisohvan, ja siihen Ikeasta sellaisen loimen! -Xenon

Nissan Skyline GT-R BNR32
Nissan Pathfinder dCi LE R51
Reply
#13
Loota piti vähä rohinaa. pullo öljyä auttoi.. Pitäs noi vuodot korjata talvella, kumma miten paljon sitä öljyä tulee kepinreiästä ???
Noh, kai se jostain muualtakin vähän vuotaa.. Vaihteet on kyllä aina menny hyvin sisään.

Oli siitä kepin alaosasta haljennut myös se muoviholkki, mistähän sais uuden?
OBXkopioshifterin vika kyllä se, holkin kanssa oli liiankin "jäykät" vaihteet. Nyt menee herkästi päälle mutta keppi heiluu aika vapaasti...
Kai ton vois suosiolla vaihtaa parempaan, B&M tai aito OBX...
260Z -74, 350Z -04
Reply
#14
Älä ota sitä OBX:ää, ihan hirvee laitos. Mä voin vaikka kohta antaa semmosen kunhan saisin ostettua jonkun paremman.
Kepin pitäis just nimenomaan olla JÄMÄKKÄ, ja pykälien mennä pesään antamatta kipeetä. ja samalla tietenkin olla lyhyet välit. OBX ei tee noista mitään :-\
All work and no play makes Jack a dull boy.
Reply
#15
Mulla on aito OBX ja hyvin pelittää, menee jämäkästi vaihteet sisään ja ei heilu. Äänet tosin lisäänty tosin, mutta eikös muissakin merkeissä ole ollut samaa vikaa. Nismon shifteri näytti nettikuvissa ainakin ihan samanlaiselta kuin toi OBX.
Reply
#16
Petu_S Wrote:Mulla on aito OBX ja hyvin pelittää, menee jämäkästi vaihteet sisään ja ei heilu. Äänet tosin lisäänty tosin, mutta eikös muissakin merkeissä ole ollut samaa vikaa. Nismon shifteri näytti nettikuvissa ainakin ihan samanlaiselta kuin toi OBX.
Niin just, tota koitin ja toimi kuin unelma. Ihme juttu. Haluun samanlaisen.
260Z -74, 350Z -04
Reply
#17
Toni L Wrote:Oli siitä kepin alaosasta haljennut myös se muoviholkki, mistähän sais uuden?

Siis se holkki kepin (ala)päähän... Niitä saa nissanin liikkeestä ja maksaa huimat 4€ kappale
Reply
#18
Mä laitoin Apex performancen ohjeiden mukaan siihen sen alkuperäisen muoviholkin. Se pitäs olla parempi kuin mikä tulee paketin mukana. Kannattaa hakea se orkkis siihen, voi toimia paremmin.
Reply
#19
Petu_S Wrote:Mä laitoin Apex performancen ohjeiden mukaan siihen sen alkuperäisen muoviholkin. Se pitäs olla parempi kuin mikä tulee paketin mukana. Kannattaa hakea se orkkis siihen, voi toimia paremmin.
Orkkisholkki oli mullakin, ei ollut muuta laittaa.. kyllä vaan noissa shiftereissä on eroja...
260Z -74, 350Z -04
Reply
#20
leimasin vessan, etuvilkut kulmissa 5w polttimoilla :Smile tarraa tuulilasissa :Smile kalvot sivulaseissa :Smile kohtalaiset metelit ym ym....


katsari vaan totes että ei taida pitää rekisteriotteen kilowatit paikkansa, ja naureskeli päälle. Kirkkain silmin kyselin että miksei pitäis ;D

Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#21
Koljonen Wrote:Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D

Vai mutteri? Wink
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#22
Puppetmaster Wrote:
Koljonen Wrote:Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D

Vai mutteri? Wink

eikun pultti Wink


Jarppa, hämeen autokatsastus. hyvä paikka....
240SX Convertible Air Ride
BNR32 Syylä

The war between Zenki and Kouki front ends will most likely last longer than any civil or religious war.
Reply
#23
Koljonen Wrote:
Puppetmaster Wrote:
Koljonen Wrote:Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D
Vai mutteri? Wink
eikun pultti Wink

I'll just get my coat.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#24
Koljonen Wrote:leimasin vessan
Joo mäki leimasin. läpi meni ilman huomautuksia.
Silti pitää keväällä leimata uudestaan kun kattelin taas väärää päivämäärää.

Nyt on aika tarkalleen vuosi edellisestä leimasta, mikä on ollu ensi katsastuskin suomessa.
Noh, käyttöönotto onkin keväällä joten uusiks meni sitte taas. >Sad

Nyt tiedän. :Smile
260Z -74, 350Z -04
Reply
#25
Termos!

Minulla on jo pitkään ollu mielen päällä tällainen kysymys: Kannattaako ostaa "kallis" s13 vai "halpa" s14? Eli onko näiden autojen luotettavuudessa suuria eroja esim. moottorin suhteen? Tiedän kyllä että urheiluautoa ostaessa tulee varautua yllättäviin lisäkustannuksiin. Hinta haarukkana olen pitänyt 8000€-14000€ riippuen onko kyseessä s13 vai s14. Eli siis jos itse olisit tässä tilanteessa niin kumman auton ostaisit oman kokemuksesi perusteella? Tarkoituksena on laittaa jotain perusvirejä esim. putkisto, välijäähytin lastu jne, päätavoitteena edes jonkinlainen luotettavuus ettei koko aikaa tarvi ajaa "pelko perseessä" että milloin lasahtaa. Odotan vastauksia, kiitos etukäteen! Tongue
http://www.minunauto.com/auto/7154 ex Datsuni<br />Nykyään Suzuki GSX-R 1000
Reply
#26

Molemmat koneet perusluotettavia. Molemmissa on hyvät virivarat. Kysymys on lähinnä siitä kummasta korimallista pidät enemmän. Pointtihan on siinä ettei halpaa ja hyvää saa samassa paketissa. Itse ostaisin hyväkuntoisen S14.
Live slow, die old.
Reply
#27
S13Confusedta on ainakin hyvä lähteä liikkeelle virittelemään ja oppii samalla vähän tuntee näitä koneita. Autokin on halvempi kun S14. Mutta ihan kummasta enemmän tosiaan tykkää Smile
All work and no play makes Jack a dull boy.
Reply
#28
Nissan ja luetettavuus -sanat eivät kuulu samaan lauseeseen ;D Jos työkalut ei pysy käsissä, eikä kiinnostusta auton laittoon ole, en ostaisi kumpaakaan. Ylipäänsä erityisesti turbo-autoa viritettäessä eteen saattaa tulla eteen kaikenlaista pientä ja suurempaa säätöä, tällöin tupakkia, viinaa ja voimapaperia palaa.

S13:n hyviin puoliin kuuluu ehdottomasti halvempi ylläpito. Varaosia löytyy hyvin käytettynä ja joten kuten tarvikkeenakin.

S14:n hyviin puoliin kuuluu moottori ja parempi viritysosien saatavuus, tosin viri- ja varaosat ovat kalliita ja toimitusajat voivat olla pitkiä. Vakioahtimessa riittää löylyntuotto +50hv pidemmälle kuin CA18DETConfusedsä. Lukkoperä on vakiovarusteena.

Ajettavuus molemmissa ja erityisesti S13:n jarrut ovat aivan perseestä ja itse paneutuisin niihin ensimmäiseksi ennen kuin sijoittasin ylettömästi pastillia konehuoneeseen. Mulle ainakin on tärkeetä, et saa voiman siirrettyä täysimääräisesti latuun ja sitä uskaltaa käyttää tarvittaessa.

Itse melkeinpä sijoittaisin massit hyvään ruosteettomaan ja sötöstelemättömään S13:n koppaan ja panostaisin loppubudjetin erotuksen tekniikan ja ajettavuuden parantamiseen Wink
-Subaru Impreza WRX STi MY01 <br />-Nissan 200SX S14a
Reply
#29
Tee kompromissi ja hommaa S13 Type-X Big Grin
Buy it, use it, break it, fix it, Trash it, change it, mail - upgrade it, Charge it, point it, zoom it, press it,Snap it, work it, quick - erase it, Write it, cut it, paste it, save it, Load it, check it, quick - rewrite it, Plug it, play it, burn it, rip it, Drag and drop it, zip - unzip it, Lock it, fill it, call it, find it, View it, code it, jam - unlock it, Surf it, scroll it, pause it, click it, Cross it, crack it, switch - update it, Name it, rate it, tune it, print it, Scan it, send it, fax - rename it, Touch it, bring it, Pay it, watch it, Turn it, leave it, start - format it.
Reply
#30
TomiM Wrote:Nissan ja luetettavuus -sanat eivät kuulu samaan lauseeseen ;D Jos työkalut ei pysy käsissä, eikä kiinnostusta auton laittoon ole, en ostaisi kumpaakaan.

Paremminkin tuo menee niin että viritys ja luotettavuus ei kuulu samaan lauseeseen.
Live slow, die old.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)