Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
Joo no mäpäs laitan jotain mitä tarvisin.
-Takalasi tai sit koko kontin luukku, tarvin vain pelkän lasin ja mielellään tiivisteen jos se tiiivisteellä on kiinni.
-Kuskin ovenlasi ja sen karmi kun eikös se ole ihan irroitettava eli pulteilla kiinni. Toki koko ovikin käy jos löytyy.
Mut jos tollaisia osia löytyy niin tarjota saa. Lasien kunto nyt ei tarvii ihan kymppi olla mut kunhan vaan ei ole railoja eikä tossa oven lasissa mitään hirveitä naarmuja.
Niin joo.. Myös niitä levityksiä tuohon suojankaariin saa tarjota jos jostain löytyy. Onkos ne nyt sitten niitä ZG-levityksiä..?
Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
L-sarjan kutoskoneisiin passaavaa ruiskun imusarjaa tarvisin myös eli jos jollain olis ylimääräinen niin oisin kiinnostunut.
Posts: 443
Threads: 18
Joined: Sep/2004
Raami Wrote:L-sarjan kutoskoneisiin passaavaa ruiskun imusarjaa tarvisin myös eli jos jollain olis ylimääräinen niin oisin kiinnostunut.
missäs päin asustat..
tossa espoossa viherlaaksossa tietääkseni on viellä tommonen 280xz myynnissä. korin on jo toivottamassa kunnossa mutta saisit siitä tekniikan
300CE 24V Käyttis<br />T12 Ikuisuusprojekti<br />XR3i Escort
Posts: 7
Threads: 1
Joined: May/2005
Eli olisko kellään täälä myydä L-24 moottorin ehjää kampiakselia????tai koko moottoria.
Posts: 97
Threads: 4
Joined: Mar/2006
Raami Wrote:Joo no mäpäs laitan jotain mitä tarvisin.
-Takalasi tai sit koko kontin luukku, tarvin vain pelkän lasin ja mielellään tiivisteen jos se tiiivisteellä on kiinni.
-Kuskin ovenlasi ja sen karmi kun eikös se ole ihan irroitettava eli pulteilla kiinni. Toki koko ovikin käy jos löytyy.
Mut jos tollaisia osia löytyy niin tarjota saa. Lasien kunto nyt ei tarvii ihan kymppi olla mut kunhan vaan ei ole railoja eikä tossa oven lasissa mitään hirveitä naarmuja.
Niin joo.. Myös niitä levityksiä tuohon suojankaariin saa tarjota jos jostain löytyy. Onkos ne nyt sitten niitä ZG-levityksiä..?
Tuolla NCF-puolella oli tällainen viesti. Olisko tuolta mitään apuja. http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1167831941
Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
260z Wrote:Mulla ois aikomus duunata ZG-levikkeistä muotit..
Hep. Heti löytyy ostaja jos vaan onnistuu niiden teko.
Posts: 223
Threads: 11
Joined: Dec/2003
Hep hep... toinen ZG-levikkeistä kiinnostunut.
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Posts: 16
Threads: 1
Joined: Jan/2007
olisin kiinnostunut ostamaan 240z datsunin, jos joku luopuu tai tietää jonkun joka vois luopua niin soittoa kehiin.
kaiken kuntoiset huomioidaan!
050 5363148
juho nokelainen
[email protected]
Posts: 2,713
Threads: 135
Joined: Feb/2002
jube80 Wrote:olisin kiinnostunut ostamaan 240z datsunin, jos joku luopuu tai tietää jonkun joka vois luopua niin soittoa kehiin.
kaiken kuntoiset huomioidaan!
050 5363148
juho nokelainen
[email protected] Ilmoitus 260Z ta löytyy ainakin:
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=33296.0
Posts: 16
Threads: 1
Joined: Jan/2007
joo toi on kyllä hieno! mutta ei sikäli vastaa tarvetta. ajattelin käydä auton täysin läpi ja vaihtaa siihen nykyaikaisempaa tekniikkaa.
joten auton ei tarvitse olla mikään helmi.
Posts: 2,211
Threads: 114
Joined: Mar/2002
jube80 Wrote:joo toi on kyllä hieno! mutta ei sikäli vastaa tarvetta. ajattelin käydä auton täysin läpi ja vaihtaa siihen nykyaikaisempaa tekniikkaa.
joten auton ei tarvitse olla mikään helmi.
Rahallisesti huonokuntoinen projketi ei ole kovinkaan kannattavaa jos asiallisen "lähtökohdan" saa tuolla rahalla, asiaa kannattaa miettiä.
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
Oiskos tietoa mistä löytyis imusarja L26 koneeseen? Vakiokaasarit pitäis saada kiinni, mutta saastehärpäkkeet pistäis saada karsittua pois. Tällä hetkellä autossa kiinni käsitykseni mukaan 240z kaasarit.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 6,702
Threads: 190
Joined: Jun/2002
http://www.freetechnics.fi
Uusi
Datsun 240Z, 260Z ym. 6-Syl. 3 x vaakaimu 120 mm Tilauksesta
Käytetty
Datsun 240 Z ym.
6-koneen imusarja kolmelle vaakaimulle. Sarja on kolmessa osassa. 120 euroa
Samat kaikissa kolmessa mallissa?
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
Kennedy Wrote:http://www.freetechnics.fi
Uusi
Datsun 240Z, 260Z ym. 6-Syl. 3 x vaakaimu 120 mm Tilauksesta
Käytetty
Datsun 240 Z ym.
6-koneen imusarja kolmelle vaakaimulle. Sarja on kolmessa osassa. 120 euroa
Samat kaikissa kolmessa mallissa?
muuten hyvä mutta itsellä on vain kahdella kaasarilla oleva imusarja nyt siinä kiinni. Onko muissa kuin jenkki malleissa ollut kone normaalisti kolmella kaasarilla?
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 223
Threads: 11
Joined: Dec/2003
blobbari Wrote:muuten hyvä mutta itsellä on vain kahdella kaasarilla oleva imusarja nyt siinä kiinni. Onko muissa kuin jenkki malleissa ollut kone normaalisti kolmella kaasarilla? Mikäli tarkoitat alkuperäisiä Hitachi muuttuvakurkkuisia niin niitä on aina kaksi ja noita "tuplia" eli Weber, Dellorto, Solex yms. on kolme (tai muuta imusarjaa ei ikuna ole vastaan tullut)
Sitten on sellaisia versioita joissa esim. 240C imusarjaan (kaksikurkkuinen pystymallin "vakiokaasari") on sovellettu Holleyn kaksikurkkuinen esim. 390cfm kaasari.
Mikäli käyttötarkoitus on ajella mukavasti eikä tarvetta alkuperäisyydelle tai huipputeholle ole niin erittäin vakavasti kannattaa harkita alkuperäisten Hitachien tilalle asentaa mm. Volvossa ja Saabeissa käytettyjä Strombergin muuttuvakurkkuisia kaasareita, CD175 kurkun halkaisija on 44mm. huolto-osia noihin kaasareihin on saatavilla ehkäpä helpommin kuin omiin Hitacheihin vaikka saa niistäkin kunnostamalla/huoltamalla ihan toimivat.
Fairlady 1500 Roadster -64 (vaimon), B310 Sunny Coupe, PMC Skyline 2kpl
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
ILVES-Joe Wrote:blobbari Wrote:muuten hyvä mutta itsellä on vain kahdella kaasarilla oleva imusarja nyt siinä kiinni. Onko muissa kuin jenkki malleissa ollut kone normaalisti kolmella kaasarilla? Mikäli tarkoitat alkuperäisiä Hitachi muuttuvakurkkuisia niin niitä on aina kaksi ja noita "tuplia" eli Weber, Dellorto, Solex yms. on kolme (tai muuta imusarjaa ei ikuna ole vastaan tullut)
Sitten on sellaisia versioita joissa esim. 240C imusarjaan (kaksikurkkuinen pystymallin "vakiokaasari") on sovellettu Holleyn kaksikurkkuinen esim. 390cfm kaasari.
Mikäli käyttötarkoitus on ajella mukavasti eikä tarvetta alkuperäisyydelle tai huipputeholle ole niin erittäin vakavasti kannattaa harkita alkuperäisten Hitachien tilalle asentaa mm. Volvossa ja Saabeissa käytettyjä Strombergin muuttuvakurkkuisia kaasareita, CD175 kurkun halkaisija on 44mm. huolto-osia noihin kaasareihin on saatavilla ehkäpä helpommin kuin omiin Hitacheihin vaikka saa niistäkin kunnostamalla/huoltamalla ihan toimivat.
Juu, siis koneessa on muuttuvakurkkuiset kaasarit(eli varmaankin nuo hitachit SU-lisenssillä)
Auttaakohan tämä kuva mitään? http://smg.photobucket.com/albums/v712/b...i_0004.jpg
Kyllä tässä ois tarkoitus pitää vakio kaasarit tallessa, mutta tuo jenkkilän mallissa oleva EGR aiheuttaa päänvaivaa kun EGR olisi tarkoitus poistaa kokonaan käytöstä(ja tukittavia reikiä löytyy).
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
Elikkä hakusessa ois vielä tuo kuskin- eli vasemman oven lasi 240Z:aan.
Eli jos jollakulla ois tiedos tollanen niin olisin kiinnostunut.
Voi olla että 260z ja 280z malleisa on saman lasi eli sellasestakin käy jos vaan on jollain.
Ilmoa vaan tänne tai privaan jos löytyy.
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
Kiinnostusta olisi s30 5-loviselle laatikolle kytkinkoppineen. Myös 280zx na 5-loviset otetaan huomioon.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
Datsun 260Z tekniikan lisäilin kirppikselle juuri myyntiin.
Eli L26-moottori sekä 5v-manuaalilaatikko.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg402512
260Z -74, 350Z -04
Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
Laitetaampas tännekin eli hakusessa ois P79- tai P90-kansi L28:iin.
Privaa vaan tulemaan jos löytyy ylimääräinen.
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
Toni L Wrote:Datsun 260Z tekniikan lisäilin kirppikselle juuri myyntiin.
Eli L26-moottori sekä 5v-manuaalilaatikko.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg402512
Onko toi originaalilaatikko, koska ymmärrykseni mukaan 280z sa on ollut vasta 5-lovinen laatikko? Loppujen lopuksi tällä ei mitään merkitystä ole, koska toi laatikko käy mihin tahansa zetan L-koneeseen.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 6,702
Threads: 190
Joined: Jun/2002
blobbari Wrote:Toni L Wrote:Datsun 260Z tekniikan lisäilin kirppikselle juuri myyntiin.
Eli L26-moottori sekä 5v-manuaalilaatikko.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg402512
Onko toi originaalilaatikko, koska ymmärrykseni mukaan 280zsa on ollut vasta 5-lovinen laatikko? Loppujen lopuksi tällä ei mitään merkitystä ole, koska toi laatikko käy mihin tahansa zetan L-koneeseen.
Kyllä mä olen ymmärtänyt niin, että kaikissa euro zetoissa oli 5man. jo 240Z alkaen.
Jenkeissä sitten tuli myöhemmin.
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
Kennedy Wrote:blobbari Wrote:Toni L Wrote:Datsun 260Z tekniikan lisäilin kirppikselle juuri myyntiin.
Eli L26-moottori sekä 5v-manuaalilaatikko.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg402512
Onko toi originaalilaatikko, koska ymmärrykseni mukaan 280zsa on ollut vasta 5-lovinen laatikko? Loppujen lopuksi tällä ei mitään merkitystä ole, koska toi laatikko käy mihin tahansa zetan L-koneeseen.
Kyllä mä olen ymmärtänyt niin, että kaikissa euro zetoissa oli 5man. jo 240Z alkaen.
Jenkeissä sitten tuli myöhemmin.
No tämähän kyllä selittäisi asian. Olen nyt siis yhtä asiaa viisaampi tämän suhteen.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 1,452
Threads: 9
Joined: Dec/2003
Juu tuossa munkin suomiautossa on 5v-laatikko mut tuossa amerikan tuonnis on 4v.
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
blobbari Wrote:Toni L Wrote:Datsun 260Z tekniikan lisäilin kirppikselle juuri myyntiin.
Eli L26-moottori sekä 5v-manuaalilaatikko.
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topi...#msg402512
Onko toi originaalilaatikko, koska ymmärrykseni mukaan 280zsa on ollut vasta 5-lovinen laatikko? Loppujen lopuksi tällä ei mitään merkitystä ole, koska toi laatikko käy mihin tahansa zetan L-koneeseen.
Jos sen jostain tunnistaa niin voin katsoa tai ottaa kuvia. Alkuperäiseksi veikkaisin ja ainakin toimii moitteettomasti.
260Z -74, 350Z -04
Posts: 253
Threads: 26
Joined: Mar/2002
Kyllähän se niin oli, että euroissa oli aina viisilovinen käsittääkseni alusta asti. Jenkkilässä 4-lovinen tai autom.
Tuo punainen 2+2 on näemmä seikkaillut jälleen. Minähän hommasin sen liikenteeseen 15 vuoden seisonnan jälkeen. Onnea projektille.
Tuleeko auto katukilpiin tuolla RB-tekniikalla?
T:Otso
RLS30 260Z -74
JN1CZ04 280 ZX Turbo Targa -81
C211 Skyline 240 GT -80
pl 510 -70
Vpl 510 -71
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
260z Wrote:Kyllähän se niin oli, että euroissa oli aina viisilovinen käsittääkseni alusta asti. Jenkkilässä 4-lovinen tai autom.
Tuo punainen 2+2 on näemmä seikkaillut jälleen. Minähän hommasin sen liikenteeseen 15 vuoden seisonnan jälkeen. Onnea projektille.
Tuleeko auto katukilpiin tuolla RB-tekniikalla?
T:Otso
Kaikki muutokset pyritään saamaan papereihin.
Onhan tuo melkoinen kiertopalkinto ollut mutta jatkossa ei ainakaan samannäköisenä vaihda omistajaa. Tänään vein tuninki-etupuskurin ja hienon tuplaputkiston romulavalle ;D.
Tiedätkö muuten onko L26-moottorin sisuksille tehty mitään remonttia?, (on se tainnut auki olla) Tietää kertoa jos joku tuon haluaa ostaa.
Muutenkin auton historia kyllä kiinnostaa. Onhan sen kanssa joku viettänyt tallitunteja aika reippaasti.
260Z -74, 350Z -04
Posts: 253
Threads: 26
Joined: Mar/2002
Korihan on hyvä lähtökohta. Varmasti parhaimpia säilyneitä suomikoppia. Ei kauheasti ruostehommia? Pientä kuhmuahan siinä toki oli siellä täällä.
Auto on Alunperin liikkununt kilvellä Kar-11. Uutena sen omisti eräs konsultti, hesassa. Satun tuntemaan ko. henkilön jo ajalta ennen kuin ostin tuon tallinperiltä varkaudesta.
Sen jälkeen auto oli jossain liikkeessä. Liike meni nurin auto jäi ilman papereita kiertelemään maailmalle. Taisi olla joku 90-luvun alku kun on ollut kilvetönnä. Muistaakseni se ei ollut yli 15-vuoteen ollut kilvissä kun hommasin sen ja etsin siihen paperit.
Kone oli edellisen omistajan mukaan hänelle tullessa laitettu. Tämä edellinen omistaja oli sen ostanut ihan osina pohjamaalissa. Maalannut miten olikin ja läjännyt sitten. Paperien takia sen möikin, koska ei jaksanut selvitellä asiaa. Ja vaikeaa se meinas ollakin.
Itse olisin pitänyt ko. auton jos vain olisin voinut. Ihan vaan ruosteettomuuden ja Suomi-historian takia. Paljonhan siinä olis ollut tekemistä jos olis halunnut sen alkuperäiskuosiinsa. 2+2 on ihan turhan aliarvostettu malli. Eihän se toki ole niin komea kun 2-paikkanen, mutta harvinainen se alkaa olla.
RLS30 260Z -74
JN1CZ04 280 ZX Turbo Targa -81
C211 Skyline 240 GT -80
pl 510 -70
Vpl 510 -71
Posts: 2,590
Threads: 21
Joined: Jul/2003
On tuo yllättävän ruosteeton . Tarkoitus on silti hiekka/vesipuhaltaa koko kori.
Täytyy jotain projektikertomusta laittaa kun saa hommat etenemään.
260Z -74, 350Z -04
|