Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Takakelkan puslien asennus
#31
Quote:

ei sitten jeesais jos laittas ohuen kumi lätkän rungon ja puslan väliin
Quote:
Tuo mullakin kävi mielessä. Ei vaan huvittaisi heti uudestaan irroittaa takakelkkaa.  >Sad
Tai sit alkaa ettimään uutta perää ;D
Reply
#32
Toi S13 pitää muutenkin jumalatonta rengasmelua ja muuta suhinaa ja kohinaa nimenomaan tuolta takaa, ei taida kummoset vaimennukset olla takapenkin alla, takajalkatiloissa ja kontissa?

Ajattelin itse että täytyy sinne vetää bitumia ja sitten sitä äänieristemattoa vaikka 1cm paksuna vielä päälle jos yhtään vaimenisi.
************<br />FUTUREZ.FI<br />Viritysosat ja varusteet Nissan harrastajille, jo vuosien kokemuksella.<br /><br />www.futurez.fi
Reply
#33
Hiljaisempi S13 on rengasmelultaan kuin esim. toi meidän kakkosauto ford mondeo Wink Molemmissa on kunnon kumit alla.
Reply
#34
Mun mielestä S13 on kans hiljanen auto, myös moottoritiellä. Tosin ei oo mitään mersua tai isoa bemaria mihin verrata, mutta kuitenkin Smile
http://www.500whp.net

Those who know GTR's can't explain. Those who don't - cannot understand.
Reply
#35
Kuinka huomaa parhaiten takakelkan puslien vaihdontarpeen?

Hiemanhan tuo elää... puslia on tarkoitus talvella vaihtaa, hirveästi ääntä en tahtoisi lisää kun just rupee tottuun...
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#36
jos puslat on kuluneet niin vaihdettaessa vaihdetta
kuuluu klonk ääni perästä
DXR 250, S1000RR, 250 SX -06
Reply
#37
datsun.fi Wrote:jos puslat on kuluneet niin vaihdettaessa vaihdetta
kuuluu klonk ääni perästä

Mutta kaikki klonk -äänet eivät johdu pulista, voi johtua myös aivan normaalisti väljästä perästä.

Kurki niitä puslia sieltä auton alta. Ainakin jos ovat kosteat siitä silikoninesteestä, mitä niissä on/oli sisällä, ovat vuotaneet.

Kannattaa ne kyllä vaihtaa jäykempiin, vaikka olisivatkin kunnossa, parantaa perstuntumaa ihan jonkin verran. Smile
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#38
Lehtonen Wrote:Kuinka huomaa parhaiten takakelkan puslien vaihdontarpeen?

Hiemanhan tuo elää... puslia on tarkoitus talvella vaihtaa, hirveästi ääntä en tahtoisi lisää kun just rupee tottuun...

kokeilkaas muutkin joilla on vakio puslat ja myös ne jolla on jäykemmät puslat taka kelkassa:auto pieneen ylä mäkeen käkkäri päälle ja 1 silmään ja kytkimellä luistataen autoa liikkeelle liikkuuko kuinka paljon ? lehtosella niin kuin omassakin tuntui selvä nytkähdys taakse päin kun kytkimen painoi taas pohjaan
R33 -97 superi silver<br /><br /><br />Mamasan.fi<br />ex kulkinet:2xS13,2xZ31 Tbo/na ja yks mopo tiisseli mese,bmw 316 2,5tbo+jotain etuvetosia
Reply
#39
NismoSX Wrote:
Lehtonen Wrote:Kuinka huomaa parhaiten takakelkan puslien vaihdontarpeen?

Hiemanhan tuo elää... puslia on tarkoitus talvella vaihtaa, hirveästi ääntä en tahtoisi lisää kun just rupee tottuun...

kokeilkaas muutkin joilla on vakio puslat ja myös ne jolla on jäykemmät puslat taka kelkassa:auto pieneen ylä mäkeen käkkäri päälle ja 1 silmään ja kytkimellä luistataen autoa liikkeelle liikkuuko kuinka paljon ? lehtosella niin kuin omassakin tuntui selvä nytkähdys taakse päin kun kytkimen painoi taas pohjaan   

Saman voi todeta myös seuraavasti: käkäri päälle ja kaveri tuuppii autoa edes takas, kun samalla itse tarkkailet kelkan liikkumista. Itselläni takakelkan puslat on todella lopussa ja kelkka liikkuu todella paljon.
Reply
#40
Väljistyneet puslat voi myös todeta jos on hyvä perstuntuma, kun tasakaasulta polkaisee kerralla pohjaan hyvällä vääntöalueella niin voi tuntea että auto lähtee menemään hieman "kylkimyyryä". Siis siten että pito pysyy, sladissa se menee varmaan ehjilläkin puslilla... ;D
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#41
Xenon Wrote:Väljistyneet puslat voi myös todeta jos on hyvä perstuntuma, kun tasakaasulta polkaisee kerralla pohjaan hyvällä vääntöalueella niin voi tuntea että auto lähtee menemään hieman "kylkimyyryä". Siis siten että pito pysyy, sladissa se menee varmaan ehjilläkin puslilla... ;D

No höh. Sitten mulla on puslat jonnin verran väljänä. Sen tosiaan tuntee niin että auton perä ikään kuin istahtaa muutaman sentin oikealle (mun tapauksessa) ja ryntää eteenpäin. Tämä ilmeni vasta kun kiesiin tuli jostain reilu 100 hv lisää. Joo ja on ne olleet huomattavissa ennenkin kun jarruttaessa sopivasti alamäkeen loppuvaan risteykseen niin kiesi tuntuu lyllyvän hetken ennen kuin pysähtyy kokonaan. Todella ärsyttävä fiilis kun tää olisi kuitenkin olevinaan urheiluautomainen kapistus... Myös etuerektiotankojen isot puslat on kyllä vastuussa tuosta lyllymisestä, uskoisin. No täytyy ottaa Turreen yhteys talven aikana ja päivittää Whitelinella alustaa.
Reply
#42
Tähän taidan luotevasti jatkaa alusta asialla.

Ajattelin Ehkä Megan Racingin poikkitukia, näyttävät olevan suht edullisia. Ootteko huomannut parannusta?
Mulla ok kuntoiset orkksi iskarit ja h&r jouset. Kattellu tietty koneja, bilstaineja, agx:iä ja jdm tuottajia. Mikäs näistä mielestänne olisi hyvä. Saako 600E kierros hintaan toimivaa settiä?Tämäkin hankinta varmaakin hieman myöhemmin, alusta vielä ok.

Tehon lisääntyessä, mitä suosittelette vaihtamaa alustaan ja ehkä moottorin Kuluvia puslia ja kumeja, mutta mitä ja mitä yleensä maksaa. Mitkä ensin?  ;D

Taas hieman pohdittavaa. Auto on vielä niin vakio, mutta putken+lastun jälkeen varmaan jaksaa
taas.
Mistä muuten saisin esim. PetriK lastun?

Huihai. ja rommia huiviin. Tongue
RS13 SR20DET -91 Red * Honda Accord K24 AT -04 Tourer Black
Reply
#43
Lehtonen Wrote:Tähän taidan luotevasti jatkaa alusta asialla.

Ajattelin Ehkä Megan Racingin poikkitukia, näyttävät olevan suht edullisia. Ootteko huomannut parannusta?
Mulla ok kuntoiset orkksi iskarit ja h&r jouset. Kattellu tietty koneja, bilstaineja, agx:iä ja jdm tuottajia. Mikäs näistä mielestänne olisi hyvä. Saako 600E kierros hintaan toimivaa settiä?Tämäkin hankinta varmaakin hieman myöhemmin, alusta vielä ok.

Tehon lisääntyessä, mitä suosittelette vaihtamaa alustaan ja ehkä moottorin Kuluvia puslia ja kumeja, mutta mitä ja mitä yleensä maksaa. Mitkä ensin?  ;D

Taas hieman pohdittavaa. Auto on vielä niin vakio, mutta putken+lastun jälkeen varmaan jaksaa
taas.
Mistä muuten saisin esim. PetriK lastun?

Huihai. ja rommia huiviin.  Tongue

Mulla on itse väsätty poikkituki, ei se ainakaan huononna menoa  Wink mutta mitään absoluuttista en kehtaa väittää.

Tuohon rahaan saa esim. Konit ja varmasti ovat rahan arvoiset.

Boardin kirppiksellä on useitakin toimittajia joilta saa puslia ja noin yleensä ottaen mä olen sitä mieltä että alustaan laitetut rahat tuskin kaduttavat jälkeenpäin...

PetriK: n lastun tilauslomake löytyy täältä: http://macmadigan.no-ip.com/kitesystems/nissan_fi.html

Hörps...
Reply
#44
Puppetmaster Wrote:Niin joo, ja oliko sinulla ne holkit sopivan mittaiset? Mulla oli liian pitkät, nekin ovat muistaakseni nykyisin jo valmiiksi sopivat.

Rupesin itsekin katselemaan tarkemmin noita puslien holkkeja ja huomasin, että on pari milliä liian pitkät. Lyhensitkö noita holkkeja vai laitoitko sellaisenaan?

Saat*nallinen operaatio tuo on perustyökaluilla. Kaksi iltaa on tosissaan revitty holkkeja irti ja nyt ne on saatu irti Tongue . Kaiken lisäksi yksi liitin hajosi (ilmeisesti ABS-anturin) kelkkaa laskettaessa, anturi kiinnittyy perän ja kardaanin laipan välimaastoon. Mitenkäs ton toiminnan voisi selvittää? Perä on siis irti kardaanista :Smile .

Tuleeko ne isot prikat siis puslan ja metellilevysysteemin väliin?  ???   
Reply
#45
Asentaja Wrote:
Rookie Wrote:
Puppetmaster Wrote:Niin joo, ja oliko sinulla ne holkit sopivan mittaiset? Mulla oli liian pitkät, nekin ovat muistaakseni nykyisin jo valmiiksi sopivat.

Rupesin itsekin katselemaan tarkemmin noita puslien holkkeja ja huomasin, että on pari milliä liian pitkät. Lyhensitkö noita holkkeja vai laitoitko sellaisenaan?

Saat*nallinen operaatio tuo on perustyökaluilla. Kaksi iltaa on tosissaan revitty holkkeja irti ja nyt ne on saatu irti Tongue . Kaiken lisäksi yksi liitin hajosi (ilmeisesti ABS-anturin) kelkkaa laskettaessa, anturi kiinnittyy perän ja kardaanin laipan välimaastoon. Mitenkäs ton toiminnan voisi selvittää? Perä on siis irti kardaanista :Smile .

Tuleeko ne isot prikat siis puslan ja metellilevysysteemin väliin?  ???   

absin toiminnanhan saat testattua (jos ei vikavalo pala) niin, että isket jarrut pohjaan. jos autosi menee suksena = ei toimi, älytön raksutus ja auton vauhti ehkä hidastuu = toimii  ;D

Sitä juuri yritin selittää ylhäällä, että kun koko kelkka on siis irti. En ilmaissut asiaa tarpeeksi selkeästi Wink . Liitin on niin pahassa paikassa, että olisi mukava tietää toiminta ennen kasausta Tongue .
Reply
#46
Rookie Wrote:
Puppetmaster Wrote:Niin joo, ja oliko sinulla ne holkit sopivan mittaiset? Mulla oli liian pitkät, nekin ovat muistaakseni nykyisin jo valmiiksi sopivat.

Rupesin itsekin katselemaan tarkemmin noita puslien holkkeja ja huomasin, että on pari milliä liian pitkät. Lyhensitkö noita holkkeja vai laitoitko sellaisenaan?

Tehtiin paksuihin korilaattoihin holkin kokoiset reiät. Kasausvaiheessa korilaatat puslien alle niin, että se ylimääräinen osuus siitä holkista on siellä korilaatan reiässä. Sitten iso prikka prään ja mutterilla kireään.

EDIT: Niin ja niistä takimmaisista heitettiin ne orggispuslien alla olleet "kupit" mäkeen.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#47
Puppetmaster Wrote:
Rookie Wrote:
Puppetmaster Wrote:Niin joo, ja oliko sinulla ne holkit sopivan mittaiset? Mulla oli liian pitkät, nekin ovat muistaakseni nykyisin jo valmiiksi sopivat.

Rupesin itsekin katselemaan tarkemmin noita puslien holkkeja ja huomasin, että on pari milliä liian pitkät. Lyhensitkö noita holkkeja vai laitoitko sellaisenaan?

Tehtiin paksuihin korilaattoihin holkin kokoiset reiät. Kasausvaiheessa korilaatat puslien alle niin, että se ylimääräinen osuus siitä holkista on siellä korilaatan reiässä. Sitten iso prikka prään ja mutterilla kireään.

EDIT: Niin ja niistä takimmaisista heitettiin ne orggispuslien alla olleet "kupit" mäkeen.

miten paljon sulla tuli noi holkit yli puslista jos ne laitto yhteen? mulla tulee noin 1,5-2mm.
mites pitääkö noi etupään kuppi systeemit jättää tonne paikoilleen vai voiko siihen laittaa pelkästään noi rikat?

EDIT: haku oli oli ystävä tohon jäkimmäiseen kysymykseen.
Nissan 200sx s13&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Honda cr 250cc -91<br />BMW e39 525tds touring&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp; Suzuki Gsx-r -05
Reply
#48
sx simo Wrote:miten paljon sulla tuli noi holkit yli puslista jos ne laitto yhteen? mulla tulee noin 1,5-2mm.
mites pitääkö noi etupään kuppi systeemit jättää tonne paikoilleen vai voiko siihen laittaa pelkästään noi rikat?

Taisivat tulla enemmän yli, kun ne puslanpuuolikkaat eivät muistaakseni ylety ihan vastakkain, kun ovat paikallaan. Nuo voivat olla ihan sopivat kun ne laittaa kiinni. En muista ihan tarkkaan...

Ne etummaiset kupit tuli muistaakseni laitettua takaisin, niistähän nähtee ne jonkilaiset tuetkin koriin. Taidettiin niihinkin silti jotkut korilaatat laittaa lisäksi...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#49
Jatketaan tähän "tuoreeseen" aiheeseen. Kelkan puslien vaihto tuli tehtyä, noin 6-7 tuntii meni kaikkine ihmettelyineen aikaa. Akseli oli kokonaan pois auton alta. Tiedossa oli että meteli kasvaa tietysti perästä ja renkaista mutta mikä mahtaa olla nopeuden mukaan muuttuvan naputuksen/kolkotuksen syy? Ennenkin kuulunut vaimeasti rauhallisesti kiihdyttäessä, mutta nyt noin 10x kovempaa. Itse en keksi mitään muuta kun että vetonivel on kulunut ja nyt kovemmilla puslilla ääni kantautuu myös siitä sisälle paremmin. Väljää en mistään löytänyt enkä mitään muutakaan ihmeellistä. Nosturi on käytössä joten ihan hyvin sain kaikki katsottua.

Eli kysymys on vaan nyt siinä että onko muita mahdollisuuksia mistä ääni tulee kun vetonivelestä?
Näköjään ovat jo rotat ja hiiretkin sitä mieltä että takapenkillä ei tee mitään kun olivat sitä tallilla syöneet
Reply
#50
Kaapataan vanha ketju.

Huomenna olisi tarkoistus nostaa takakelkka takaisin paikalleen ja muutama hämärän peitossa oleva kohta on vielä itsellä. Eli tarvitseeko sitä alkuperäistä kupin muotoista "prikkaa" laittaa vielä sen pu puslan ja sen ison levyprikan (joka tulee powerflex paketissa) päälle, vai riittääkö pelkkä se uusi prikkalevy ja siihen mutteri päälle?? Tarviiko laittaa lukkoprikkaa vielä prikkalevyn ja mutterin väliin, mitään semmoisia ei paketissa tullut.

Sit semmonen vielä että kandeeko nuo kardaanin pultit laittaa uudet vai meneekö vanhoilla. Ite jouduin rautasahalla leikkaamaan pulttia lyhyemmäksi että pääs vääntämään lenkkiavaimen ympyräpuolella mutteria auki.

Joo ja sit huomasin että perämurikasta pyörälle päin menevässä vetarin liitoksessa on öljymehintää, ei hirveästi kylläkään, mietin vaan et mitä tolle vois tehdä, onko siinä joku tiiviste välissä minkä voi vaihtaa?? Räjäytyskuvassa ei omasta mielestä näy mitään.,
Reply
#51
kuski Wrote:Kaapataan vanha ketju.

Huomenna olisi tarkoistus nostaa takakelkka takaisin paikalleen ja muutama hämärän peitossa oleva kohta on vielä itsellä. Eli tarvitseeko sitä alkuperäistä kupin muotoista "prikkaa" laittaa vielä sen pu puslan ja sen ison levyprikan (joka tulee powerflex paketissa) päälle, vai riittääkö pelkkä se uusi prikkalevy ja siihen mutteri päälle?? Tarviiko laittaa lukkoprikkaa vielä prikkalevyn ja mutterin väliin, mitään semmoisia ei paketissa tullut.

Sit semmonen vielä että kandeeko nuo kardaanin pultit laittaa uudet vai meneekö vanhoilla. Ite jouduin rautasahalla leikkaamaan pulttia lyhyemmäksi että pääs vääntämään lenkkiavaimen ympyräpuolella mutteria auki.

Joo ja sit huomasin että perämurikasta pyörälle päin menevässä vetarin liitoksessa on öljymehintää, ei hirveästi kylläkään, mietin vaan et mitä tolle vois tehdä, onko siinä joku tiiviste välissä minkä voi vaihtaa?? Räjäytyskuvassa ei omasta mielestä näy mitään.,


Itse itselleni vastaten. Alkuperäistä kuppia ei tarvitse laittaa prikan päälle.
Reply
#52
Nyt melkein viikon uretaanipuslat kelkassa ajelleena voin sanoa että en itse ainakaan huomannut mitään äänien kovenemista. Pikkasen tuo perä jämäköityi mutta ei nyt voi sanoa et ero ois mitenkään dramaattinen vanhaan verrattuna. Itsellä tosin oli vanhat kumipuslat aivan kunnossa eikä rikki niinku monella täällä on ennen vaihtoa. Työnä puslien vaihto ei ole mikään vaikea, mutta kotipihalla tehtynä kyllä hieman työläs ja vaatii kaverin avuksi parissa kohtaa.

Camber kulmat muuttu itsellä puslien vaihdon jälkeen niin että negatiivista kulmaa hävis niin paljon että rengas ottaa isommassa pompussa kaareen kiinni. No ei muuta ku vianorille laittamaan kulmat kuntoon.
Reply
#53
Onko kenelläkään muulla puslien vaihdon jälkeen tullut semmoista ongelmaa, että renkaat ovat alkaneet hangata kaariin? Voiko kori tippua pelkästään puslien vaihdolla?.

Itsellä original kumipuslilla ei 4 päällä ja tankki täynnä bensaa raapinut kaaret yhtään, mutta puslien vaihdon jälkeen ei pysty edes yksinään kanttaamaan kunnolla kun jo kumi raapii kaareen. Onko kohtalo tovereita?

Edit. Myös camber kulmien säätöön tuli probleemia kun toisella puolella ei saa miinusta yhtään vaikka vakio camper varren säätö tapissa, ja toista puolta ei saa nollaan. Voisi siis jotenkin päätellä että kelkka on jotenkin vinossa, ei pysty kyllä ymmärtämään että miten se on edes mahdollista.
Reply
#54
Oliko alkuperäiset puslat pystysuunnassa symmetrisia? Jos ne oli toispuoleiset ja uudet puslat symmetriset niin kelkan etäisyys koriin muuttuu. Ainakin Stageassa oli orkkispuslissa ihan huomattava "offset" ja symmetrisilla puslilla kelkka tuli reilusti lähemmäs koria (joka on hyvä asia madalletussa autossa).
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#55
Xenon Wrote:Oliko alkuperäiset puslat pystysuunnassa symmetrisia? Jos ne oli toispuoleiset ja uudet puslat symmetriset niin kelkan etäisyys koriin muuttuu. Ainakin Stageassa oli orkkispuslissa ihan huomattava "offset" ja symmetrisilla puslilla kelkka tuli reilusti lähemmäs koria (joka on hyvä asia madalletussa autossa).

Ei kyllä osaa valitettavasti sanoa orggis puslista mitään, pitäisi melkein katsoa varaosaluettelosta että onko etummaiset ja takimmaiset erillaiset, jos pitäisi arvata niin veikkaisin että samanlaiset ovat. Itse tuli pilkottua ja poltettua alkuperäiset niin ei jäänyt todistusaineistoa.

Tänään käytin kolmannen kerran koko perän ja puslat irti, sekä kasasin uudelleen. Kunhan vesisateet hellittää niin pääsee tekemään tarkempaa analyysiä, että miten auto käyttäytyy.

Tuli mittailtua uretaanipuslan sisään menevää holkkkia ja tehtyä semmoinen huomio, että tappi johon apurunko kiinnittyy on 20mm paksu, kun taas puslan sisään työnnettävän holkkin sisähalkaisia on 21mm, eli millin suurempi. Tämä ainakin omasta mielestä ei voi olla ok, koska kädellä kokeillenkin holkki ja apurungon kiinnitystappi ovat väljiä. Eikös ainut jousto pitäisi tulla itse puslasta, ei väljästä sovitteesta prkl. Voi powerflex sentään Big Grin
Reply
#56
Oli mullakin alumiinipuslat yksittäin väljiä tapin ympärille, mutta kun kelkan löi paikalleen niin se liikkunut mihinkään.
*** Lakesteel *** Valokuvia *** S14 '94 & S13 '89

Reply
#57
kuski Wrote:Ei kyllä osaa valitettavasti sanoa orggis puslista mitään, pitäisi melkein katsoa varaosaluettelosta että onko etummaiset ja takimmaiset erillaiset, jos pitäisi arvata niin veikkaisin että samanlaiset ovat. Itse tuli pilkottua ja poltettua alkuperäiset niin ei jäänyt todistusaineistoa.

Tänään käytin kolmannen kerran koko perän ja puslat irti, sekä kasasin uudelleen. Kunhan vesisateet hellittää niin pääsee tekemään tarkempaa analyysiä, että miten auto käyttäytyy.

Tuli mittailtua uretaanipuslan sisään menevää holkkkia ja tehtyä semmoinen huomio, että tappi johon apurunko kiinnittyy on 20mm paksu, kun taas puslan sisään työnnettävän holkkin sisähalkaisia on 21mm, eli millin suurempi. Tämä ainakin omasta mielestä ei voi olla ok, koska kädellä kokeillenkin holkki ja apurungon kiinnitystappi ovat väljiä. Eikös ainut jousto pitäisi tulla itse puslasta, ei väljästä sovitteesta prkl. Voi powerflex sentään Big Grin


Tekstistäsi saa käsityksen, että holkin sisähalkaisijan pitäisi olla 20mm tai 20,1mm tjsp. Miten meinasit käytännössä saada kelkan paikalleen noilla toleransseilla?
200sx s13 -89
Reply
#58
Onko takakelkan lukiterenkaista jotain kokemusta jollain?
Skyline GTS-R
Reply
#59
kuski Wrote:Ei kyllä osaa valitettavasti sanoa orggis puslista mitään, pitäisi melkein katsoa varaosaluettelosta että onko etummaiset ja takimmaiset erillaiset, jos pitäisi arvata niin veikkaisin että samanlaiset ovat. Itse tuli pilkottua ja poltettua alkuperäiset niin ei jäänyt todistusaineistoa.

Tänään käytin kolmannen kerran koko perän ja puslat irti, sekä kasasin uudelleen. Kunhan vesisateet hellittää niin pääsee tekemään tarkempaa analyysiä, että miten auto käyttäytyy.

Tuli mittailtua uretaanipuslan sisään menevää holkkkia ja tehtyä semmoinen huomio, että tappi johon apurunko kiinnittyy on 20mm paksu, kun taas puslan sisään työnnettävän holkkin sisähalkaisia on 21mm, eli millin suurempi. Tämä ainakin omasta mielestä ei voi olla ok, koska kädellä kokeillenkin holkki ja apurungon kiinnitystappi ovat väljiä. Eikös ainut jousto pitäisi tulla itse puslasta, ei väljästä sovitteesta prkl. Voi powerflex sentään Big Grin

Mutteri kiristää holkin, tällöin väljällä ei ole merkitystä.
Reply
#60
john_k Wrote:Mutteri kiristää holkin, tällöin väljällä ei ole merkitystä.
itsekkin ajattelin että ei tolla väljällä välttämättä ole väliä. No tuli jo koneistaja tutulta tilattua holkit 0.1mm välyksellä, eli 20,1mm sisähalkaisijalla.

Itellä jäi abs valo palamaan nyt viimesen perän irroituksen jälkeen, jäiköhän abs anturi kytkemättä tai voiko mennä rikki?

edit. edellä olikin jo käyty abs anturin hommaa läpi ja nopeesti kun muistelen niin enpä muista laittaneeni johtoa edes kiinni kasaus vaiheessa
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)