Posts: 6,702
Threads: 190
Joined: Jun/2002
Posts: 2,663
Threads: 197
Joined: Feb/2002
Tässä meidän kasaama vikalista tyyppivioista, ei kauheen kattava kun ei oo kauheesti otantaa näistä autoista.
:
MOOTTORI/VAIHTEISTO:
-IC-piiri hajoaa.
ALUSTA/KORI/JARRUT:
-Ruostevikoja.
-Takajarrujen sylinterit huonossa kunnossa.
MUUT:
-Kumi- ja muoviosat kuluneita sekä hapertuneita.
-Takaluukun pumput väsyneet.
Posts: 121
Threads: 3
Joined: Jan/2007
Juha Wrote:Tässä meidän kasaama vikalista tyyppivioista, ei kauheen kattava kun ei oo kauheesti otantaa näistä autoista. :
MOOTTORI/VAIHTEISTO:
-IC-piiri hajoaa.
ALUSTA/KORI/JARRUT:
-Ruostevikoja.
-Takajarrujen sylinterit huonossa kunnossa.
MUUT:
-Kumi- ja muoviosat kuluneita sekä hapertuneita.
-Takaluukun pumput väsyneet.
Vanha on topic, mutta kumminkin. Onkos tähän tyyppivikoihin tullut lisäystä vuosien varrella? Mitkä on sellaisia paikkoja mistä noita ruostevikoja kannattaa katsella, kun autoa menee katsomaan?
Harrasteauton valinta on vaikeaa, koska on niin monia hienoja Nissaneita/Datsuneita.. Rahaakin pitäisi olla hieman enemmän..
N15 GTi, Pösö 307 SW ex, P11 SportSedan ex, N15 Si (Pokémon) ex, Golf Mk 2 ex.
Posts: 1,672
Threads: 51
Joined: Apr/2004
Itsellä ei 280zx ole mutta mitä olen lukenut niin kuskin ja pelkääjän jalkatilat kannattaa katsoa kunnolla. Jalkatilojen ulkoseinät ovat usein haperoa.
Kone on käsittääkseni aika pommin varmaa kamaa, kun vastaava kone on ollut käytössä pienin erovaisuuksin jo vuodesta 76.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Posts: 97
Threads: 4
Joined: Mar/2006
Blobbari Wrote:Itsellä ei 280zx ole mutta mitä olen lukenut niin kuskin ja pelkääjän jalkatilat kannattaa katsoa kunnolla. Jalkatilojen ulkoseinät ovat usein haperoa.
Kone on käsittääkseni aika pommin varmaa kamaa, kun vastaava kone on ollut käytössä pienin erovaisuuksin jo vuodesta 76.
Samoin mätänee takajalkatilat, kynnyskotelot, runkopalkit, kun ovat ottaneet useammassa yksilössä pohjakosketusta. Erikoisempi ruostumispaikka lienee konepellin etureuna joka mulla mätäni ensimmäisessä S130
sä muutamassa vuodessa ja on tästä nykyisestäkin takavuosina korjattu.
Tekniikkaa on tosiaan Nissanin perusvarmaa, joka kestää hyvällä huolenpidolla vaikka maailman ääriin.
OT: jos meinaat tuota Nettiautossa olevaa 280ZX:ää niin alkaa olla 2009 katsastus ajankohtainen, syyskuun loppuun mennessä...
Posts: 121
Threads: 3
Joined: Jan/2007
Harrasteauton valinta on vaikeaa, koska on niin monia hienoja Nissaneita/Datsuneita.. Rahaakin pitäisi olla hieman enemmän..
N15 GTi, Pösö 307 SW ex, P11 SportSedan ex, N15 Si (Pokémon) ex, Golf Mk 2 ex.