Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Datsun 280zx osto
#1
Paljonko tuollaisessa vakiossa 280zx 2.8 litraisessa on tehoa?
Ajattelin ehkä jossain vaiheessa hankkia tollaisen kun pääsin testaamaan yhen kaverin 280zx:ää ;D
Ja mitä kannattaa Datsunista tsekata ostaessa?
Tuusulassa näytti olevan myynnissä Morrise-Autossa aika maukkaan näkönen sininen 280zx... Big Grin
Reply
#2
http://www.dnsf.org/technicalinfo.html
Reply
#3
Tässä meidän kasaama vikalista tyyppivioista, ei kauheen kattava kun ei oo kauheesti otantaa näistä autoista. Sad:

MOOTTORI/VAIHTEISTO:

-IC-piiri hajoaa.

ALUSTA/KORI/JARRUT:

-Ruostevikoja.

-Takajarrujen sylinterit huonossa kunnossa.

MUUT:

-Kumi- ja muoviosat kuluneita sekä hapertuneita.

-Takaluukun pumput väsyneet.

--<br />Juha Söderholm <br /><br />EuroRC.com
Reply
#4
Juha Wrote:Tässä meidän kasaama vikalista tyyppivioista, ei kauheen kattava kun ei oo kauheesti otantaa näistä autoista. Sad:

MOOTTORI/VAIHTEISTO:

-IC-piiri hajoaa.

ALUSTA/KORI/JARRUT:

-Ruostevikoja.

-Takajarrujen sylinterit huonossa kunnossa.

MUUT:

-Kumi- ja muoviosat kuluneita sekä hapertuneita.

-Takaluukun pumput väsyneet.

Vanha on topic, mutta kumminkin. Onkos tähän tyyppivikoihin tullut lisäystä vuosien varrella? Mitkä on sellaisia paikkoja mistä noita ruostevikoja kannattaa katsella, kun autoa menee katsomaan?
Harrasteauton valinta on vaikeaa, koska on niin monia hienoja Nissaneita/Datsuneita.. Rahaakin pitäisi olla hieman enemmän.. Tongue

N15 GTi, Pösö 307 SW ex, P11 SportSedan ex, N15 Si (Pokémon) ex, Golf Mk 2 ex.
Reply
#5
Itsellä ei 280zx ole mutta mitä olen lukenut niin kuskin ja pelkääjän jalkatilat kannattaa katsoa kunnolla. Jalkatilojen ulkoseinät ovat usein haperoa.

Kone on käsittääkseni aika pommin varmaa kamaa, kun vastaava kone on ollut käytössä pienin erovaisuuksin jo vuodesta 76.
Japanilaisia ne olla pitää. <br />http://smg.photobucket.com/albums/v712/blobbari/<br />http://www.youtube.com/watch?v=DMuO-8S_0Wg
Reply
#6
Blobbari Wrote:Itsellä ei 280zx ole mutta mitä olen lukenut niin kuskin ja pelkääjän jalkatilat kannattaa katsoa kunnolla. Jalkatilojen ulkoseinät ovat usein haperoa.

Kone on käsittääkseni aika pommin varmaa kamaa, kun vastaava kone on ollut käytössä pienin erovaisuuksin jo vuodesta 76.

Samoin mätänee takajalkatilat, kynnyskotelot, runkopalkit, kun ovat ottaneet useammassa yksilössä pohjakosketusta. Erikoisempi ruostumispaikka lienee konepellin etureuna joka mulla mätäni ensimmäisessä S130Confusedsä muutamassa vuodessa ja on tästä nykyisestäkin takavuosina korjattu.
Tekniikkaa on tosiaan Nissanin perusvarmaa, joka kestää hyvällä huolenpidolla vaikka maailman ääriin. Wink

OT: jos meinaat tuota Nettiautossa olevaa 280ZX:ää niin alkaa olla 2009 katsastus ajankohtainen, syyskuun loppuun mennessä...
Reply
#7
EJ Pedge Wrote:
Blobbari Wrote:Itsellä ei 280zx ole mutta mitä olen lukenut niin kuskin ja pelkääjän jalkatilat kannattaa katsoa kunnolla. Jalkatilojen ulkoseinät ovat usein haperoa.
Kone on käsittääkseni aika pommin varmaa kamaa, kun vastaava kone on ollut käytössä pienin erovaisuuksin jo vuodesta 76.
Samoin mätänee takajalkatilat, kynnyskotelot, runkopalkit, kun ovat ottaneet useammassa yksilössä pohjakosketusta. Erikoisempi ruostumispaikka lienee konepellin etureuna joka mulla mätäni ensimmäisessä S130Confusedsä muutamassa vuodessa ja on tästä nykyisestäkin takavuosina korjattu.
Tekniikkaa on tosiaan Nissanin perusvarmaa, joka kestää hyvällä huolenpidolla vaikka maailman ääriin. Wink

OT: jos meinaat tuota Nettiautossa olevaa 280ZX:ää niin alkaa olla 2009 katsastus ajankohtainen, syyskuun loppuun mennessä...

Paikkoja näköjään on mistä katsella.. Juu tsitä sinistä minä juuri tarkoitin.. Pelimerkkejä tässä laskeskelen, kun opiskelut AMKConfusedsa vielä kesken.. Myyjä kyllä voisi katsastaa auton niin tietäisi sitten onko korjattavia asioita. Tekniikkahan näissä tuntuu olevan varmaa kun vuosia on takana jo useampia. Ruostevauriot ymmärtää kun materiaalit olleet hieman erilaisia kuin nykyään.. Ja siihen kun lisää vielä suomen suolan, koska näillä on varmaan ajeltu talvisin.. :Smile
Harrasteauton valinta on vaikeaa, koska on niin monia hienoja Nissaneita/Datsuneita.. Rahaakin pitäisi olla hieman enemmän.. Tongue

N15 GTi, Pösö 307 SW ex, P11 SportSedan ex, N15 Si (Pokémon) ex, Golf Mk 2 ex.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)