Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Apuja seisoneen auton bensa ja kytkin ongelmaan.
#1
Eli S13 joka konerempan jälkeen seisoi muutamia vuosia. Auto oli 2 talveakin ulkosalla eli kylmääkin on saanut.

Aloitetaan ensin siitä, että auto käynnistyy kyllä suht. ok ja käy nätisti. Tosin n. 10sek jälkeen alkaa käynti huonontua ja sammuu tai jos kaasuun koskeekin niin tukehtuu ja sammuu samantien eikä halua kierroksia ottaa. Bensapumppu tuntuu pyörivän hyvin, koska hurinan kuulee ja tuskimpa suuttimissakaan mitään kun kerran niin nätisti käy tyhjäkäyntiä melkein 4v seisomisen jälkeen. Bensapumppuna Malpassi ja autogaugen mittarin mukaan ei tunnu saavaan paineita nousevan yli 1.5bar vaikka ruuvaillaan edes takaisin. Paineensäädin varmaan voisi olla jotenkin jämähtänyt siis vai kuulostaako muulta?

Kytkin oli myös mennyt oikein kivikovaksi ja sitten ajateltiin, että tyhjätään kaikki vanhat nesteet kokonaan pois ja säiliö pääsi käymään kokonaan tyhjänä. Nyt ongelmana, että kytkin täysin tunnoton ja ei saada millään siihen paineita vaikka kuinka pumppaillaan ja koitetaan ilmailla. Neste tulee kyllä läpi ja jotain jopa tapahtuu kun pumppaamaalla sylkee nestettä ulos kovemmalla vauhdilla. Poljin pysyy tuolla pohjassa kun kivi ja täytyy käsin vispata ylös ja alas. Se ei siis palauta ja kaikin tasoin aika kuolleen tuntuinen kun liikekin tuntuu nyt jännällä tavalla aika pieneltä.

Mitäköhän kannattaisi ensin kokeilla tuon kanssa? Kokeiltiin ilmata sitä jakoblokkia kanssa mikä on pohjassa kiinni myös sen työsylinterin ohella mutta vaikka kuinka ilmaillaan niin mitään muutosta ei tunnu saavan tuohon polkimeen. Ei myöskään työsylinteri tunnu liikuttavan haarukkaa milliäkään.
Toyota Supra MKIV TT 6speed
Nissan Skyline R33 GTS-T -94
Nissan 200SX -90
Lada 1200S -88
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)