14.05.15, 08:31 (This post was last modified: 14.05.15, 09:59 by Alppu.)
Ongelma on se, että N15 Almeran alkuperäinen vetoakselin ulompi suojakumi rikkoontui viime kesänä.
Vaihdoin se uuteen, mutta en saanut pantaa kiristettyä tarpeeksi, joten suojakumi löystyi ja irtosi
talven aikana. Kuraa, vettä yms. joutui niveleen ja panta tippui jonnekin matkan varrelle...
Tässä kohtaa vetonivelelle on näytetty painepesuria, sekä liuotinta...
Löytyisiko Motonetin, Bilteman tms. katalogista puristustyökalua tuolle kiristyspannalle? Miten sen saisi oikeasti kireälle?
Nykyiselään en saa pantaa tarpeeksi kireälle, se luiskahtaa käsivoimin pois päältä.
Ennen korjaustoimenpidettä nivel hieman naksui jyrkemmissä käännöksissä
ja edelleen tekee samaa, vaikka ei niin kovasti. Olisiko nivel ehtinyt jo kulua
ennen toimenpiteitä ja siinä olisi nyt väljää? Ei tuo kuitenkaan pahalle kuulosta ja
varmaan pitkälle ajaa jos katastuksessa ei tule sanottavaa.
tommoisia itse tykännyt käyttää. Nivelhän tossa paskana, ei se rasvanvaihto yleensä auta jos se on alkanut jo naksumaan. Yksi budjettivaihtoehto on vaihtaa nivelet puolelta toiselle, välillä auttaa, välillä ei.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Alppu Wrote:Löytyisiko Motonetin, Bilteman tms. katalogista puristustyökalua tuolle kiristyspannalle? Miten sen saisi oikeasti kireälle?
Mä oon aina kiristäny noi tylsillä hohtimilla ja kiinni ovat pysyneet. Tärkeetähän on ettei tossa nivelenpannan syvennöksessä ole rasvaa, muuten tulee irtoomaan helposti.
Wildchild Wrote:Mä oon aina kiristäny noi tylsillä hohtimilla ja kiinni ovat pysyneet. Tärkeetähän on ettei tossa nivelenpannan syvennöksessä ole rasvaa, muuten tulee irtoomaan helposti.
tommoisia itse tykännyt käyttää. Nivelhän tossa paskana, ei se rasvanvaihto yleensä auta jos se on alkanut jo naksumaan. Yksi budjettivaihtoehto on vaihtaa nivelet puolelta toiselle, välillä auttaa, välillä ei.
Pakkauksen mukana tulee sellaset pannat kun sattuu olemaan.. kai niiden kaikkien tulisi toimia.
Joo, paskanahan se nivel taitaa olla, mutta pitihän tätäkin kokeilla. Jatketaan harjoituksia, toisella puolella on myös haljennut suojakumi. :j
Alppu Wrote:Pakkauksen mukana tulee sellaset pannat kun sattuu olemaan.. kai niiden kaikkien tulisi toimia.
Joo, paskanahan se nivel taitaa olla, mutta pitihän tätäkin kokeilla. Jatketaan harjoituksia, toisella puolella on myös haljennut suojakumi. :j
Niin tuossa ylempänähän sulle jo kerrottiin, mutta tuo kohouma täytyy siis painaa sivuila lyttyy. Eihän sitä käsin saakkaan painettua tarpeeksi tiukkaan.
14.05.15, 21:38 (This post was last modified: 14.05.15, 21:40 by Alppu.)
No tuota en tajunutkaan, että se kohouma pitää painaa sivuilta lyttyyn. Pitääkö painaa ihan siitä keskeltä sivusta, jolloin panta kiristyy, vai mitenkä ja mitenkä lyttyyn?
Alppu Wrote:No tuota en tajunutkaan, että se kohouma pitää painaa sivuilta lyttyyn. Pitääkö painaa ihan siitä keskeltä sivusta, jolloin panta kiristyy, vai mitenkä ja mitenkä lyttyyn?
Kiristin pannat hohtimilla ja kyllä ne nyt pysyy.. Voi vaan olla, että pitää ottaa lähiaikoina uusiksi kun nivel toisinaan jyrkempään kääntäessä napsuttelee..
01.06.15, 23:49 (This post was last modified: 01.06.15, 23:52 by Alppu.)
Kääntäessä pienen naputtelun vuoksi vaihdoin oikeanpuoleisen vetonivelen.
Jospa se naputtelu nyt katoaa ja tuli oikealta puolelta vaihdettua.
Nivelen mukana tuli uusi suojakumi, joten nyt olisi yksi sellainen ylimääräinen. Saako näihin erikseen kiristyspantoja?
Testiajot vielä suorittamatta, mutta toivotaan parasta.