Posts: 3
Threads: 1
Joined: Apr/2015
Vuoden '91 Sunnystä meni nyt se vitonen 150 tkm:n jälkeen. Muuten auto heilahti katsastuksesta läpi kuukausi sitten jälleen ilman huomautuksia, joten ei raatsisi hyljätä ajokkia mokoman takia.
Purkamoilta sais laatikoita hintaan parista huntista ylöspäin, mutta niillä on ajettu vähintään saman verran. Ei tunnu järkevältä, vaikka sen osais ehkä vaihtaa itsekin paikalleen.
Konalan Autokeskus vastasi varaosakyselyyn seuraavaa:
"5-vaihteen ratas, osanumero 3234153A00 svh. 254 €."
Osaisko asiaa paremmin tuntevat valaista, että onko tuo ainoa osa mitä tarvis vaihtaa, vai mitä kaikkea laatikon sisään pitäisi uusia jos sille tielle lähtee?
Ja millaisiin työkustannuksiin pitäisi varautua, jos vaikka irrottaisi laatikon itse ja veisi sen ammattimiehen duunattavaksi?
- Ville
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
Hello, mulle on jäänyt hyllyyn entisistä sunny ajoista sellainen putkiholkki mikä työnnetään laatikon kyljestä sisään ja se korjaa tuon vitosen ongelman, eli siis sen että se hyppii pois päältä. Holkki on käyttämätön ja maksoin siitä aikanaan 50€ ja saman haluaisin takaisin. Asennuksesta en juuri muista miten se tarkemmin meni, muistaakseni saa ihan laatikon ollessa paikallaan ton laitettua, jostain pakkaspropun reiästä se tungettiin sisään, voin kysyä lisätietoja yheltä kaverilta joka noita aikanaan asensi.. siis jos kiinnostaa.
Posts: 3
Threads: 1
Joined: Apr/2015
Terve!
Tokihan kaikki toimivat vaihtoehdot kiinnostaa. Jos ne on vieläpä sellaisia etteivät ajan mittaan tee lisää vahinkoa. :-)
Jos löytyy riittävän tarkat ohjeet asentamiseen niin tuostahan voidaan hieroa kauppoja.
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
Vitakka Wrote:Terve!
Tokihan kaikki toimivat vaihtoehdot kiinnostaa. Jos ne on vieläpä sellaisia etteivät ajan mittaan tee lisää vahinkoa. :-)
Jos löytyy riittävän tarkat ohjeet asentamiseen niin tuostahan voidaan hieroa kauppoja. kyselen tässä parin tunnin sisään siitä asennuksesta tarkemmin, laitan yv:tä sitten sulle.
Posts: 3
Threads: 1
Joined: Apr/2015
Hei sain Tuokilta ton putkiholkkifiksauksen ohjeet, kaikkeahan saattaa kokeilla mutta mites onko kellään kokemusta tästä? Liekö yleisemminkin tunnettu tai käytetty konsti?
- Ville
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
Aikoinaan kun noi oli vielä tuolla qashqaitten ja skodien tilalla liikenteessä niin niitä askeja meni kuin sieniä sateella. Isoimpina syinä taisi vieläpä olla väljistyneet kannakkeet tai hölmöt jotka ajoivat käsi vaihdekepillä maantietä. Tämmöinen muistikuva itsellä.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
02.05.15, 11:42
(This post was last modified: 02.05.15, 11:44 by tuokki.)
Eikös tuo vitosen hajoaminen ollut seurausta siitä kun ajetaan liian hiljaa vitos vaihteella ja voitelu ei pelaa silloin kunnolla, vasta 80km/h jälkeen vitonen silmään kun kruisailee. Ja tuon mulla olevan holkin pitäisi korjata se vitosen pois päältä hyppiminen, ei siis korjaa mitään haljennutta ratasta tms näin selvennyksenä. Voin tähän laittaa kuvan siitä holkista hetken kuluttua.
Posts: 1,820
Threads: 50
Joined: May/2011
Joo hitto unohdin tuonkin. Mutta tosiaan et ole ainoa. Itsekin todistanut pari yksilöä.
OSTA JAPSI NIIN OPIT HITSAAN!
4,5m² korjailtu nousevan auringon maan lapsia since 2010
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
Posts: 2,034
Threads: 64
Joined: May/2004
Vitosongelma on näissä tosiaan puhtaasti liian isolla vaihteella ajamisesta kovalla rasituksella suomalaisia miehiä koko auto väärällään tai kohtuu tiukka ylämäki. Kyllä mä koko sunnyajohistorian ajoin jo vitosvaihteella 60km/h (eli vajaa 70 mittarinopeutta), mutta aina kun tuli ylämäki ni laitoin pienemmän vaihteen suosiolla. Yli 100tkm tuli vissiin ajettua eikä minkäänmoista ongelmaa.
Seat Toledo -04, Sunny N13 1.6 HB, KTM 250 MX -89. Fuji Cross 2.0 -11
Posts: 262
Threads: 14
Joined: May/2006
Mistä tommosen holkin vois ostaa? Asennusohjeita?
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
eepo Wrote:Mistä tommosen holkin vois ostaa? Asennusohjeita? veikkaan että tämä mikä mulla on, on aikalailla ainut jonka mistään löydät.. eli jos näitä lisää haluaa niin pitäisi ottaa tästä mitat ja tehdä piirustukset niin sitten voisi teettää lisää. Asennuksesta ei ole kokemuksia mutta sain tälläiset ohjeet tämän holkin myyjältä: laatikon etupuolelta pakkasproppu pois, tämä holkki sisään, menee vain yhdessä asennossa ja pitää kevyesti painaa jotta menee perille asti, sitten proppu takaisin paikalleen ja tielle nauttimaan vitosvaihteen toimivuudesta.
Posts: 262
Threads: 14
Joined: May/2006
Itellä on ahdetun moottorin perässä toi e16 laatikko niin ajattelin jos toi tukis jollain tapaa 5 vaihdetta? Jos tosta sais mitat niin olis hieno homma.
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
eepo Wrote:Itellä on ahdetun moottorin perässä toi e16 laatikko niin ajattelin jos toi tukis jollain tapaa 5 vaihdetta? Jos tosta sais mitat niin olis hieno homma. ei se mitään hajoo kunhan et aja sillä vitosella liian pienillä kierroksilla, ja voimaa jos on koneessa ni tykkää pomppii noi rattaat laatikosta uloskin.. kolmonen tais mulla lentää pariin otteeseen lootasta pihalle.
|