Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
180sx redtop pätkii
#1
Käytin autoa katastuksessa ja eihän tuo mennyt päästöistä läpi... korjaamolla saatiin kikkailemalla lappu tehtyä mutta katsurille ei kelvannut että käy hetken rajojen sisällä.

Kyseessä siis s13 sr20det. Mikä sotkee arvoja niin vapaalla kun pitää kierroksia tietyssä kohdassa, erottaa pienen pätkimisen, vedossa ei mitään ongelmaa, vain vapaalla. Päästömittari heittää maagisia lukuja aina kun pätkäsee. Tyhjäkäynnillä käy laajakaistan mukaan 14,5-15,5 joka on hyvä lukema, mutta hetken päästä tippuu rikkaalle 12,8-13,6. Kun antaa kaasua vähäsen ja päästää taas tyhjäkäynnille , auto käy hetken hyvillä seoksilla ja taas putoaa rikkaalle?

Laitettua:
suuuttimet porattu 740cc
Walbro
Aem laajakaista, vakio ohjaa ecua
Vakio s14 fööni
Välijäähy
Nistune lastu ja zuikilla säädetty
Z32maf

Tarkistettua:
Ahtoputkien liitokset
Alipaineletkut
Ei vikakoodeja
Maadoitukset
Lämpötila-anturi
Lambdat
Tulpat uusittu ngk bkr7eix
Puolien johtosarja ja itse puolat tikissä
Kaasuläppä puhdas
Kokeiltu fse bensapaineensäädintä mutta ei auttanut
Testattu toisella maffi

Apuja kaivataan todella Sad
Reply
#2
tps oikeessa arvossa? Ja ne päästöarvot esille niin voidaan ruveta arvailemaan Big Grin
Nissan 200sx -90
Reply
#3
joo eli katsastusmies sai seuraavat
tyhjäkäynti/korotettu

Co 2.77/0.36
hc 164/97
Lambda 1.00
Co2 12.60/13.90
O2 0.04/0.27

Korjaamolla saatiin arvojen sisälle tosi hyvin kun kikkailtiin. Aina kun pätkäsee sytytys niin hc ja co käy korkealla. Pätkiminen on tasaista pientä vapaalla kierrätettäessä. Tyhjäkäynnilläkin kuulee hentoa papautsta. Kokeilen vielä tulppien kärkivälin pienentämistä.
Reply
#4
Kärkivälin pienentäminen kyllä korkeintaan peittää oireen, jos jotain vaikuttaa. Jostainhan se johtuu, jos ei normaalillä kärkivälillä toimi...

Ja onko tällä pätkimisellä ja rikkaalla seoksella nyt sitten yhteyttä, vai ovatko eri juttu?


Kierroksillahan toi taitaisi mennä muuten ihan hyvin, mutta katti ei oikein ole ollut hommassa mukana, vaikuttaisi...
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Reply
#5
Tarkotus olis alustavasti saada leima, ajoon kun ei pätkimine vaikuta lainkaan Smile juu kyllä liittyy toisiinsa, mittari persiissä huomaa et aina pätkimisen kohdalla arvot hyppää, joka vaikeuttaa päästöjen ottoa. Leimamiehelle kun ei käynyt, että arvot on hetkellisesti sallituissa rajoissa. Katin pitäis olla tikissä kun arvot sain otettua pajalla, mutta kaikkeen sekään ei pysty kun raakaa ainetta pääsee putkeen.
Reply
#6
Tämäkin vika löytyi lastusta. Smile
Reply
#7
Joo tosiaan tuli uudenlainen käyntiongelma. Auto pätkii hulluna ja heittää rikkaalle ja tosi laihalle mielensä mukaan. Koleiltu toista ecua ja ongelma katos. Oman ecun nistune type4 vaihdettiin zuikin toimesta type3 lastuun, mutta käynti ei muuttunut eli ilmeisesti ecussa muualla vikaa.

Eli siis hakusessa olis s13 sr20det ecu Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)