Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roadtrip Lontoo - Helsinki
#1
Pikkuveli muuttaa kesällä Lontoosta takaisin Suomeen ja tuo sieltä auton tullesaan. Tarkoitus olisi heinäkuussa lähteä siis autonhaku reissulle proidin seuraksi. Ajatuksena ois painaa roadtrip jossain kolmessa päivässä läpi ja tietysti tehdä tästä mahdollisimman hauska reissu.

Ajatus on varmaan vähempi dokauspainotteinen ja enempi metsästetään hyviä pätkiä ja nautiskellaan maisemista ja ajamisesta. Eli jos joku on ajellut paljon euroopassa ja tietää käymisen arvosia paikkoja, hyviä tienpätkiä, yöpymispaikkoja tai muuta huomionarvoista niin kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan!
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#2
-Pexi- Wrote:Pikkuveli muuttaa kesällä Lontoosta takaisin Suomeen ja tuo sieltä auton tullesaan. Tarkoitus olisi heinäkuussa lähteä siis autonhaku reissulle proidin seuraksi. Ajatuksena ois painaa roadtrip jossain kolmessa päivässä läpi ja tietysti tehdä tästä mahdollisimman hauska reissu.

Ajatus on varmaan vähempi dokauspainotteinen ja enempi metsästetään hyviä pätkiä ja nautiskellaan maisemista ja ajamisesta. Eli jos joku on ajellut paljon euroopassa ja tietää käymisen arvosia paikkoja, hyviä tienpätkiä, yöpymispaikkoja tai muuta huomionarvoista niin kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan!

Sen verran nyt ainakin tulee mieleen, että kolmessa päivässä ei kyllä ihan hirveästi käydä yhtään missään muualla kuin kusella välillä ja loppuaika ajetaan..
Jos meinaa jotain muuta nähdä kuin motaria, niin ihan suosiolla päiviä lisää.
Reply
#3
Asentaja Wrote:Sen verran nyt ainakin tulee mieleen, että kolmessa päivässä ei kyllä ihan hirveästi käydä yhtään missään muualla kuin kusella välillä ja loppuaika ajetaan..
Jos meinaa jotain muuta nähdä kuin motaria, niin ihan suosiolla päiviä lisää.

Kyllä. Varaa enemmän päiviä matkaan. Itse näillä näkymin ajan toukokuussa itävaltaan ~2000km. Suomi-eesti-latvia-liettua-puola-tsekki-itävalta. Tähän varaan aikaa 2 päivää. 12h ajan yhtäsoittoa lähelle puolan rajaa n.1000km, yövyn liettuassa ja jatkan matkaa. Joten jos noinkin kauas meet, niin kolme päivää voi mennä aika tiukille varsinkin jos siitä jonkunlaisen roadtrip -fiilistely reissun meinasit tehdä.
Skyline GTS-R
Reply
#4
Nürburing / Nordscleife ei mene pahasti ohi tuolta reitiltä. Jos ei vielä ole tullut käytyä niin ilman muuta kannattaa käydä kierros tai kaksi ajamassa. Oli yllättävän hauskaa jopa vuokra Fiatilla Smile
Reply
#5
Nurre on ehdottomasti paikkojen listalla, jossa tarvii joskus käydä. Varmaan ois sinänsä hyvä yhdistää tähän reissuun, kun en tiedä uskaltaako omalla autolla enää niin pitkälle reissulle lähteä. Siinä matkan varrella ois kans Porsche museo, joss kiinnostais käydä. Black forestista löytyis hyviä pätkiä ajettavaks.

Se on varmasti totta, että kolme päivää on tosi tiukka aikataulu. Meneehän se tylsäks, jos joutuu vaan motaria painaan ja suorittaan. Tietysti vois harkita, että tulis sit saksasta lautalla yli, niin ois ehkä vähän aikaa poiketa reitiltäkin. Täytyy yrittää ylipuhua veljeä. Sillä duunikuviot vaan sitoo aika pahasti. Mä oisin mielelläni vaikka viikon.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#6
-Pexi- Wrote:Se on varmasti totta, että kolme päivää on tosi tiukka aikataulu. Meneehän se tylsäks, jos joutuu vaan motaria painaan ja suorittaan. Tietysti vois harkita, että tulis sit saksasta lautalla yli, niin ois ehkä vähän aikaa poiketa reitiltäkin. Täytyy yrittää ylipuhua veljeä. Sillä duunikuviot vaan sitoo aika pahasti. Mä oisin mielelläni vaikka viikon.

Ei oleellisesti vaikuta aikatauluun ajaako ruotsiin ja sieltä lautalla, vai saksasta. Esim perjantai iltana kun lähtee Lontoosta, on maanantai-aamuna takaisin ja siihen ei hirveästi taukoja mahdu, mita nyt sitten joutuu lauttoja odottelemaan mahdollisesti (jos esimerkiksi täpärästi myöhästyy aamulautasta, sitten on taas iltaan asti aikaa..) ja sehän selviää sitten vasta siinä satamakaupungissa, että kuinka ajoissa tai myöhässä oltiin. Ihan suosiolla vaan päivä/pari lisää, silloin ehtii jotain nähdäkin jos haluaa, eikä tarvitse samoilla silmillä suorittaa koko matkaa.
Reply
#7
Hyvä. Täytyy sitten suosiolla pidentää reissua isoveljen oikeudella. Kyllä ne vaimot ymmärtää ja työt ei tekemällä lopu Smile
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#8
Nopeimman (ja ensimmäisen) autonhakureissun olen tehnyt 60 tunnissa Suomi-Suomi (lentomatka tästä sen 3h). Tuolloin oli kyyti vastassa Stanstedissa joka heitti auton luo Bicesteriin josta reissu alkoi samantien. Alkumatkalla rengasrikko joka söi 9 tuntia ajasta, mutta sen jälkeen ajoin 4-5 tankillista siten että pysähdyin vain tankkauksen yhteydessä. Aikataulu oli tiukka koska laivaan Tukholma-Helsinki oli lippu jo olemassa.

Reittinä tuolloin oli:
Bicester-Dover ajaen
Dover-Dunkirk laivalla (Norfolk Line, 2h laivamatka)
Dunkirk-Puttgarden ajaen
Puttgarden-Rödby laivalla (Scandlines, 50min laivamatka)
Rödby-Helsingör ajaen
Helsingör-Helsingborg laivalla (Scandlines, 25min laivamatka)
Helsingborg-Stockholm ajaen

Ihan vaan referenssiksi mitä missäkin ajassa pystyy tekemään. Kuten sanottua, tuolla reissulla ei todellakaan maisemia katsottu.
&quot;Kerran olen tehnyt sen virheen, että olen olettanut täällä topicissa yhden asian ja sen jälkeen tuli totaali lynkkaus Xenonin ja jonkun muun toimesta&quot; -Weist<br /><br />Project SpeedWagon - Nissan Stagea 260RS
Reply
#9
Xenon Wrote:Nopeimman (ja ensimmäisen) autonhakureissun olen tehnyt 60 tunnissa Suomi-Suomi (lentomatka tästä sen 3h).


Samanlaiset kokemukset. Mulla kesti nopeimmillaan 48h Helsinki-Tukholma (Lontoosta auto). Saksassa en kaahannut mutta Ruotsissa tuli jo vähän kiire.
Reply
#10
Asentaja Wrote:Ei oleellisesti vaikuta aikatauluun ajaako ruotsiin ja sieltä lautalla, vai saksasta. Esim perjantai iltana kun lähtee Lontoosta, on maanantai-aamuna takaisin ja siihen ei hirveästi taukoja mahdu, mita nyt sitten joutuu lauttoja odottelemaan mahdollisesti (jos esimerkiksi täpärästi myöhästyy aamulautasta, sitten on taas iltaan asti aikaa..) ja sehän selviää sitten vasta siinä satamakaupungissa, että kuinka ajoissa tai myöhässä oltiin. Ihan suosiolla vaan päivä/pari lisää, silloin ehtii jotain nähdäkin jos haluaa, eikä tarvitse samoilla silmillä suorittaa koko matkaa.

Oi muistoja. Tai hataria sellaisia zombimeiningillä haahuillessa siellä hampurin ostoskeskuksessa orastavassa jouluhulinassa. Toki myös se googlausoperaatio, joka osoitti ettei Rostokista menekkään paatteja sopivaan aikaan Smile Onneksi on Travemunde.
Viimein laivassa kun pääsi suihkuun, seisoi bokserit jo ittekseen :-X

Mutta joo, 3 päivää heilahtaa kyllä nopeasti, eikä liiemmin ehdi ihmetteleen.
Suikale meni, viina jäi
Member of ~Spirit of the Vihis~ fanclub
Reply
#11
Kiitokset palautteesta. Neljään päivään sain reissun venytettyä ja saatiin toinenkin auto reissuun mukaan. Smile
Suunnitelmat ovat nyt edenneet sen verran, että lähtö päivä on kesäkuun puolivälissä ja lentolippu on jo taskussa. Laskeudun torstaina Lontooseen ja ekana iltana on suunnitelmissa ottaa vain muutama bisse miniloman kunniaks. Ei kuitenkaan montaa, koska startti on seuraavan aamuna klo 6 Lontoosta. Onneks aikaero tekee heräämisestä helpompaa. Toisaalta en usko, että herääminen tuottaa ongelmaa. Sen verran venaan, että pääsen testamaan veljen menopeliä ja reissua ylipäätänsä.

Lontoosta ajellaan pari tuntia kohti Folkestonea, josta mennään Belgian puolelle Calaisiin. Calaista oli ajatuksena mennä Lillen kautta Nürrelle, koska tältä matkalta näyttäis ainakin kartasta kattomalla löytyvän ihan hyvää tienpätkääkin, eikä pelkkää motaria. Alunperin tarkoituksena oli ottaa Span moottorirata välietapiksi, mutta päätettiin jättää se väliin, koska Nürre on turisteille auki vain pari tuntia iltaisin ja lauantai ilta menisi muun aikataulun kannalta aika myöhäiseksi.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z...yz4lCwSHFw (Tässä alustavaa reittiä, varmasti muuttuu vielä moneen kertaan)

Eli tavoite on, että ois saapua Nürrelle ennen klo 17, kun rata aukeaa pariksi tunniksi. Siihen on tarkoitus buutkata itelle neljä kierrosta kuvan Twingolla. Kyselyt on vetämässä ja vastausta odotellaan. Enpä ois uskonu, että oisin joskus näin kikseissä Twingon ajamisesta. Big Grin

Hintaa lystille tulee 275€, joka sisältää kaiken muun paitsi kolaroinnin. Sitä ei kannata tehdä sillä 6000€ omavastuu on melko suolainen. Mikäli vuokraamossa on vapaana, veli vuokraa itselleen Clio Cupin ja toinen kaveri tämmösen samanlaisen Twingo RS:n. Muutaman tunnin hupi lähes tuplaa mun budjettireissun kustannukset, mutta pakkohan se Nürre on ratin takaa kokea. Can't wait!



[Image: RSR-Renault-Twingo64.jpg]

Nurren jälkeen on ajatuksena käydä classic Remisessä pyörähtämässä.
http://www.remise.de/

Muuten suunnitelmat on toistaseks vielä aika auki. Puttgardenin kautta yli ja ja maanantai iltana Tukholma - Turku botskiin.
Katsotaan mitä hauskaa keksitään matkan varrella. Smile
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#12
Tuo nürre on hyvä vaihtoehto matkalle.. Tosiaan vaikka nuo vuokra-autot kuulostaa aika väsyneeltä niin on se silti todella hauskaa hommaa! http://www.rentracecar.com/ voin myös suositella,
tuota ollaan yleensä käytetty asiakkaiden kanssa kun tuolla ollaan oltu. Kannattaa varata sitten riittävän katteellinen luottokortti mukaan, ne ottaa sen omasvastuun etukäteen veloituksena
ja kun auto palautuu ehjänä palauttavat heti tuon takaisin. Esim GT86 toyotan osalta tuo oli liki 17k€ joten ihan opiskelijakortilla tuota ei vetästä.
Tosiaan vuokra-autolla tuonne ei ole asiaa, omalla kylläkin kunhan on "vapaat kierrokset käytettävissä", Nopeimmille kun antaa vaan tietä vilkun kanssa niin hyvin menee..

Jos Saksassa on aikaa enemmänkin, suosittelen tutustumaan tekniikan ja liikenteen museoon Sinsheimissä http://sinsheim.technik-museum.de/, tuo tosin on hieman väärään suuntaan tuolta etelään joku 250km, mutta ehdottomasti vierailunarvoinen paikka!
...and on the 8th God made the Skyline...
Reply
#13
Kiitokset vinkistä. Veljellä on 997.2 gt3, joka sinänsä sopisi Nurrelle kuin nenä päähän. Vakuutukset ei oo ilmeisesti Nurrella voimassa ja todettiin, että vuokrapelit on ehkä fiksummat. Ajelee sit Possulla tutuilla ja turvalllisilla Suomen radoilla..

Tais olla tossa Twingossakin jo 6k€ omavastuu. Siihenkin täytyy jo nostaa luottorajaa. Sen nyt saa vielä maksettua pois, jos pahasti käy. Kai se on teoriassa mahdollista, että joku peura pomppaa puskista eteen. Sitä en usko ettei toi lapasessa pysyis. Mut ehkä joku matkavakuutus ois silti hyvä.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#14
H-hetki lähestyy Twingo RS ja Clio Cup varattu Nurrelle ja alustava matkasuunnitelma on tämmönen...


Perjantai 12.6
London – Nurburgring (630 km & 8h+)
6.00 Lähtö Lontoosta

7.30 Folkestonessa (check in at 7.50, 8.20 juna), saa tulla +/- 2h varauksesta
10.00 (CET +1) Calaissa, josta Ringille 450km
16.00 Nurburgring (Suuntana: Calais / Ghent / Bruxelles / Liege / Spa / Winterspelt / Nurburgring)
[Ilta-ajoa Ringillä]




Lauantai 13.6
Nurburgring – Hanover (400 km)
9.00 Lähtö Tiergartenin hotellista Dusseldorfia kohti [INDENT]Classic Remise, Harffstrasse 110a, D-40591 Dusseldorf
150 km. Reittivaihtoehtoa voi pohtia (A1 vs 61 tai jos hauskempia reittejä)
[/INDENT]
11.00 Remise & Lounas
13.00 Ajoa Bielefeldin/Hanoverin suuntaan
[TBC: Yöpyminen / Hannoverin tienoilla]



Sunnuntai 14.6
TBC (Hannover) – Copenhagen (500 km)
9.00 Lähtö Hannoverista, lounas Hamburgissa. Pohditaan ajoreittejä, mutta esim B191 Celle tai B195 voisi olla hyviä ajoreittejä.
14.00 Hamburg lähtö Puttgardenin suuntaan jotta ehtii laivaan (<2h, 150km)
16.00 Puttgarden laiva (Scandlines). 40 minuutin välein.
18.00 Rödby (josta 160km Köpikseen)
20.00 Kobenhavn. Dinneri
[TBC: Yöpyminen köpis]


Maanantai 15.6
Copenhagen – Stockholm (650km / 7h+)
9.00 Lähtö Köpikestä, nokka kohti Tukholmaa.
18.00 Silja Galaxy auto check-in sulkee 18.30 (lähtö 19.30).


Turussa tiistai aamuna klo 7.00.

PASM järjestelmä on kiukutellut siten, että auto laskeutuu niin tonttiin, että pyöriä ei voi enää kääntää. Joku iskari feilu ilmeisesti. Ei ehditty fiksata ennen reissua, joten toivottavasti päästään perille. Pitäis olla ok, kun ei painele jotain nappia, toivotaan!
Lähtölaskenta on alkanut. ;D




Attached Files Thumbnail(s)
   
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply
#15
Melko herkullinen reissu tulossa! Kerrohan sitten kokemukset kun takasin suomeen pääsette. Ja otahan nyrreltä videota jos mahdollista, mut elä semmosta crash-compilationii mitä uutuubista löytyy.. Wink

Mietittekö sitä vaihtoehtoa että olisi tullut Travesta suoraan laivalla Helsinkiin? Vai onko tuo paljon hitaampi vaihtoehto tulla sieltä laivalla. Olis tarkoitus jo ehkä ensi kesänä lähteä Eurooppaan autolla ja alustavasti miettinyt että menis laivalla suoraan Saksaan. Käytiin Hampurissa autolla vuosia sitten ja tuo Köpis-Tukholma välin ajaminen oli ihan tappavan tylsää. Tuntui että koko pätkä oli luotisuoraa motaria jossa ei ollu juuri mitään nähtävää. Tietenkin jos aikaa on niin onhan tuolla Ruottissakin hienoja mestoja, mutta ei siinä kauhiasti kierrellä kun lähtee aamulla Köpiksestä saman päivän Tukholman lauttaan ajamaan.. Mekin yövyttiin silloin Köpiksessä josta ajettiin Stokikseen.

On muuten komeen Possun broidis ostanut! 8)

Tais muuten tossa joku köyhtyy sen 6 tonnin omavastuun.. :o

http://www.topgearsuomi.fi/content/auts-...s-auto-oli
350Z - K&N - Motordyne - Stoptech - Fedoro - Russell
Reply
#16
-Pexi- Wrote:PASM järjestelmä on kiukutellut siten, että auto laskeutuu niin tonttiin, että pyöriä ei voi enää kääntää. Joku iskari feilu ilmeisesti. Ei ehditty fiksata ennen reissua, joten toivottavasti päästään perille. Pitäis olla ok, kun ei painele jotain nappia, toivotaan!
Lähtölaskenta on alkanut. ;D

http://9xxfin.com/forum/viewtopic.php?f=...sm#p198504
Ongelma:
"30km matkan teon jälkeen pysähdyttiin moottoritien bensa asemalle ja siinä sitten huomattiin, että auton keula painunut pohjaan, pyörät eivät käänny enää koteloissaan ja maavara keulassa pudonnut noin 3-4 senttiin"
Ratkaisu:
"Vihdoin tuli selkeyttä siihen mikä autossa oli mennyt vikaan. Etujousen yläpäässä oleva lautanen (spring hat) oli murtunut josta syystä auton korkeus oli päässyt putoamaan."
Reply
#17
Quote:Mietittekö sitä vaihtoehtoa että olisi tullut Travesta suoraan laivalla Helsinkiin? Vai onko tuo paljon hitaampi vaihtoehto tulla sieltä laivalla. Olis tarkoitus jo ehkä ensi kesänä lähteä Eurooppaan autolla ja alustavasti miettinyt että menis laivalla suoraan Saksaan. Käytiin Hampurissa autolla vuosia sitten ja tuo Köpis-Tukholma välin ajaminen oli ihan tappavan tylsää. Tuntui että koko pätkä oli luotisuoraa motaria jossa ei ollu juuri mitään nähtävää. Tietenkin jos aikaa on niin onhan tuolla Ruottissakin hienoja mestoja, mutta ei siinä kauhiasti kierrellä kun lähtee aamulla Köpiksestä saman päivän Tukholman lauttaan ajamaan.. Mekin yövyttiin silloin Köpiksessä josta ajettiin Stokikseen.
Quote:On muuten komeen Possun broidis ostanut! 8)


Mietittiin sitäkin vaihtoehtoa, mutta aikataulusyistä päädyttiin tuohon Ruotsin läpi ajamiseen. Onhan se halvempikin vaihtoehto. Lisäks Suomessa ei voi ajaa kuin omistaja, kun se ei oo toistaseks kilvissä. Eli ihan mielelläni ajelen niin paljon kun vaan pystyn. Spec on kyl tossa autossa aika täydellinen ja jos ois pätäkkää oisin varmaan ostanu aikalailla identtisen. Veljen kanssa ollaan kuolailtu noita pikkupojasta saakka, niin kiva että se pääs toteuttaan unelmansa ja ite pääsen testaan Big Grin Gopro on latingissa ja järkkäri tyhjätty. Nurrella voi olla muitankin nättejä vehkeitä.

Mika_T Wrote:http://9xxfin.com/forum/viewtopic.php?f=...sm#p198504
Ongelma:
"30km matkan teon jälkeen pysähdyttiin moottoritien bensa asemalle ja siinä sitten huomattiin, että auton keula painunut pohjaan, pyörät eivät käänny enää koteloissaan ja maavara keulassa pudonnut noin 3-4 senttiin"
Ratkaisu:
"Vihdoin tuli selkeyttä siihen mikä autossa oli mennyt vikaan. Etujousen yläpäässä oleva lautanen (spring hat) oli murtunut josta syystä auton korkeus oli päässyt putoamaan."

Juu sama auto, mutta tieto on vanhaa. Ei ne saanut autoa ranskassa kuntoon, jonka ajalta toi kirjotus ja ongelman diagnoosi on. Auto laski senkin jälkeen tonttiin, mutta Lontoon possulla paikansivat ongleman iskareihin/PSM systeemiin. Ei ollut vaan aikaa vaihtaa tolppia ennen reissua.
2004 vm. 350Z, HKS8555
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)