Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
Ajattelin vähän lisäillä kuvia F Astran "katsastusremontista"
Yksinkertaisuudessaan homman nimi on: Hitsaa vähäiset ruosteet ja maalaa koko auto, todella pienellä budjetilla. Vaikka tää projekti ei nyt ihan hirveesti nappaa niin silti tarkotus on tehdä sen verran huolellisesti, että auto kestäis vielä ilman muita toimenpiteitä pari- kolme vuotta ja senkin jälkeen voin sen myydä hyvällä omallatunnolla.
Alkuunsa vähän niitä perus lähtökohtakuvia.
"Eihän se ole kun kaarien vaihto ja leimalle" Ruostehommilla on usein tapana levitä käsiin, ja yleensä kannattais osata pistää raja johonkin.
Kuskin puoli
Apukuskin puoli
Joo ja helmatkin
.
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
01.03.15, 03:43
(This post was last modified: 11.03.15, 02:25 by turboSGX.)
.
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
01.03.15, 03:47
(This post was last modified: 02.03.15, 03:33 by turboSGX.)
Sitten keksin alkaa tekemään poikkitukia eteen ja taakse
Putkien väliin tulee vielä poikkituki joka on pultattava siltä varalta että tarvii kuskata jotain todella isoa kyydissä
Ja tässä vaiheessa laitetaankin sitten subaru peiton alle hetkeks..
Iskaritornin vahvikehitsausten suojaus: Würth Rost Stop, korimassa saumoihin ja sitten kotelosuojaa päälle. Seuraan suurella mielenkiinnolla kauanko kestää ennenkun alkaa ruostumaan, raportti tulee parin vuoden päästä En viitsinyt vetää sellasta paksua makkaraa sauman päälle niinkun tehtaalta tullessaan koska monen auton kanssa oon huomannu että kun sauma aukeaa niin aivan sama kuin paksulti sitä on päällä, sen takia ajattelinkin kokeilla vetää leveämmälle alueelle jos se ei aukeais niin helposti, tuleehan tuohon vielä kotelosuojakin päälle. aika näyttää onko tämä huonompi vai parempi ratkasu.
Piiloon jääviin (runkopalkkien sisäpuolet yms.) oon käyttäny suojaksi samaa Würthin pohjamaalia, saumoihin korimassa sekä vielä sellanen spraypullossa oleva suojavaha joka ruiskutettu kauttaaltaan.
.
Posts: 9
Threads: 0
Joined: Nov/2013
Kaveri tainnu tehä ennenki peltitöitä! Komeaa jälkeä!
Posts: 436
Threads: 12
Joined: Feb/2008
janzpeetter Wrote:Kaveri tainnu tehä ennenki peltitöitä! Komeaa jälkeä! Kieltämättä siistiä työtä. Aika koomista että nissani foorumilta löytyy maailman tervepeltisin astra
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
02.03.15, 03:50
(This post was last modified: 02.03.15, 18:45 by turboSGX.)
Kyllä tässä on vielä paljon opittavaa ja osittain harjotuksen vuoksi näitä teenkin. Mun märkä uni on että saisin joskus rakentaa työkseni kilpa-autoja tms. ihan alusta loppuun asti, mut siihen taitaa vaan olla niin pitkä matka että haaveeksi jää.
.
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
06.03.15, 23:25
(This post was last modified: 07.03.15, 21:08 by turboSGX.)
Alempia viestejä päivitelty.
Eilen tuli pestyä öljyt pois moottorista että leimasetä ei merkkaa korjauskehotusta. Vittu mitä vehkeitä nää on Öljykorkki vuotaa, venttiilikoppa vuotaa, jakajalta vuotaa, vaihdelaatikko vuotaa, varmaan ei oo paikkaa josta ei vuotais. Omega vuotaa yhtälailla, tulee hyvät käryt aina kun pakosarjojen päälle vähän lirahtaa.
Hyvin tehoo Würth Pineline pesuaine moottoritilaankin, on oikeastaan tullu aina pestyä tuolla litkulla jos on oikein pinttynyttä likaa tai öljyjä tarvinnu pestä moottorista. Kyllähän sillä irtoo pöpöt, riittosaakin on että suosittelen. Tee-Se-Itse miehen painepesurina toimi maaliruisku
.
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
11.03.15, 02:14
(This post was last modified: 05.04.15, 01:55 by turboSGX.)
.
Posts: 142
Threads: 2
Joined: Feb/2011
Kyllä se vielä henkiin herää joku päivä.. 8)
Nissan Silvia s14A
Posts: 2,621
Threads: 40
Joined: Feb/2007
Posts: 4,013
Threads: 72
Joined: Aug/2002
Siistiä jälkeä kyllä! Noista pohjan kumitulpan rei-istä, niin useimmiten se vesi tulee jostain muualta paksin pohjalle kuin itse pohjasta, paksin tiivisteet, johtojen läpivienti, peltien päällekkäissaumat, takavalojen tiivistys jne. Aika hyvin löytää vuodon kun menee lampun kanssa paksiin ja kaveri laskee letkulla vettä auton päälle.
Posts: 5,568
Threads: 27
Joined: Apr/2002
turboSGX Wrote:harjotuksen vuoksi näitä teenkin.
Tämä selittääkin. Ihmettelinkin, miksi joku hieroo Astraa tuollaisella pieteetillä...
Varapyöräkotelon vedestä veikkaisin kanssa, että jostain muualta se sinne tulee kuin kuin niistä kumitulpista.
Näillä mennään:
Honda Accord 2.4 2003
Nissan 200SX 1990
Subaru Impreza 1998
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
15.03.15, 00:53
(This post was last modified: 15.03.15, 16:57 by turboSGX.)
Ihan mielelläni hieroisin jotain vähän parempaa autoo (paitsi ooppelihan ei oo auto..) kuin astra mut ei just nyt sattunu olemaan muita ehdokkaita. Voi olla että vesi on tullu esim sisäkaarista kun ne oli mädät, tai sitten niistä kontin tulpista kun yksi oli vähän rikki, ajattelin sit kaikki reiät hitsata umpeen kun siinä ei kauaa mene.
.
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
08.04.15, 03:03
(This post was last modified: 08.04.15, 03:21 by turboSGX.)
Pakoputkihan tästä oli myös korjauskunnossa, eräänä kauniina päivänä se vaan katkes ja sitten piti pysähtyä linkkipysäkille taivuttelee pois se roikkuva putki ennen kun tippuu tielle. Tämän päivää sitten mietiskelin että kuinka "nollabudjetilla" korjais sen loppupätkän niin sitten muistin että Subarusta jäi ylimääräseks sellanen hieno kiiltävä ovaali rosterivaimennin.
Pari tuntia meni oikein kivasti pultteja poratessa, joku oli ihanasti mikillä liimannu pultit keskiosan laippoihin... Yksi hetki meni myös 2,5" -> 2" supistetta tehdessä.
Alkuperäsen vaimentimen kiinnityshärpäkkeen rassasin irti kokonaan runkopalkista kun se oli koriin tulevan kappaleen tiellä ja että saa tarpeeks ylös tuon vaimentimen, samalla piti vähän muutenkin raivata latua auki vaimentimelle. Ja tehdä uusia kiinnityspaikkoja.
Vaihoin myös alkuperäset jo lörpähtäneet kannakekumit driftworksilta aikanaan tilattuihin sinisiin jäykempiin kumeihin ja kyllähän niillä loppu ylimääränen vemputus ja varsinkin kun takavaimentimen kiinnitin ihan kiinteästi autoon, muuten se kolisis ympärillä oleviin pelteihin koko ajan koska tilaa ei juurikaan ole. Onhan tuossa keskivaiheella putkee todella joustava liitos että eihän siinä mitään.
Pannat on vielä vähän keskeneräsiä, pitää vielä hiukan muotoilla ja vahvistaa kiinnityskohdat ettei se niistä taivu.
.
Posts: 890
Threads: 33
Joined: Feb/2003
Pikkusen tulee resonaatio ääntä autoon ton kiinteän takapöntön kautta. =)
Nissan 200 sx Turbo vm:1990 <br />Nissan Patrol gr 3.0 di vm:2000<br
MB 500 se vm85
Posts: 1,071
Threads: 33
Joined: Jan/2009
08.04.15, 12:10
(This post was last modified: 09.04.15, 21:19 by turboSGX.)
Jaa enpäs tullu ajatelleeks Tarvii siis tehdä jotain ettei resonoi.
E: Ikävä kyllä ei resonoi ainakaan hallissa huudattamalla, äänetkin jäi sopivan miedoiksi.
.
|