Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
11.02.15, 11:16
(This post was last modified: 11.02.15, 13:35 by santtu.)
Elikkä vika alkoi kun olin aamulla ajanut 60km töihin, parin tunnin päästä piti lähteä taas mutta skylleä sai sahata muutaman minuutin käyntiin. Lopulta kummiskin lähti ja toimi ihan normaalisti, kunnes noin 10km ajon jälkeen painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui eikä suostunut lähtemään käyntiin.. Vaihdoin tulpat ja auto lähti käyntiin taas. Ajelin noin 500-600km ja taas sama juttu. Sammui kun painoin kytkimen pohjaan. Eikä lähde käyntiin.. Ei siis sammu vedosta vaan kun painaa kytkimen pohjaan. Annoin auton seistä pari päivää akku irrotettuna. Tämän jälkeen laitoin akun kiinni ja starttasin niin lähti käymään. Pääsin ehkä 2km ja sammui taas, ei vedosta vaan kun painoi kytkimen pohjaan ja liukui. Noh vaihdoin tulpat ja taas lähti käymään, tutkin imuvuodot joita ei löytynyt. Cassin puolikuukin on ehjä, ainakin omasta mielestä. No lähdin ajamaan ja n. 30km jälkeen sammui, tällä kertaa tasakaasulla. Pumppailin kaasua ja ja hörähti käymään ja pääsin n. 10km ja sammui eikä lähtenyt käymään. Olisko antaa mitään neuvvoa?
Auto muuten vakio mutta ahtoja nostettu 0,8 nyt laskettu takas vakioksi, walbro 255 pumppu, trustin välijäähy, vag puolasarja, hks dumppi..Tulppina on ollut boschin tulppia ja ngk iridiumeja ja tällä hetkellä ngk bcpr7es.. Rupee loppuu neuvot kesken. Apua kaivataan!:confused:
Edit: niin joo unohtu mainita että seokset lämpimänä tyhjäkäynnillä 0.90 ja siitä kun sitte lähtee painamaa lappua lattiaan niin menee 0.68 ja enempää mittari ei näytä. Tasa kaasulla 100km/h vauhdissa n. 0.80..
Posts: 546
Threads: 8
Joined: Sep/2008
Kuulostaa siltä, että tulpat kastuu ja siks ei lähde käyntiin. Dumppi esimerkiksi voi takerrella, kun nostat jalan kaasulta, niin se aukeaa ja jos ei mene kiinni, niin kastelee hyvinkin helposti tulpat. Mulla teki myös oma auto samaa ennen ku pääsin lastun säädättämään kohdilleen, sillon oli vaan bensa- ja sytkäkartat pielessä, niin kävi liian rikkaalla ja kasteli siksi helposti.
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Ok, täytyy tuo dumppi katsoa kun pääsee tallille taas. Tosiaan tulpat on aivan mustat kun olen niitä pois ottanut, että kyllä se käy reippaasti rikkaalla.. Ei tuo walbron pumppu sitten syötä liikaa bensaa, kun on kerran muuten vakio auto.
Posts: 116
Threads: 1
Joined: Jan/2011
11.02.15, 13:48
(This post was last modified: 11.02.15, 13:57 by Artsi-e.)
Mun arvaus että maffin sisältä liittimen pinnin kolvaus auki. koita auton käydessä heilutella liitintä, muuttuuko käynti/sammuuko?
ton editin jäkeen tämä arvaus ei pidä paikkaansa..
Posts: 546
Threads: 8
Joined: Sep/2008
santtu Wrote:Edit: niin joo unohtu mainita että seokset lämpimänä tyhjäkäynnillä 0.90 ja siitä kun sitte lähtee painamaa lappua lattiaan niin menee 0.68 ja enempää mittari ei näytä. Tasa kaasulla 100km/h vauhdissa n. 0.80..
Tuo käy ihan törkeen rikkaalla, ei ihmekkään, että tulpat kastuu ja menee rikki. Ilmeisesti sulla on siis siinä laajakaistamittari? Tasakaasulla ajettaessa ja tyhjäkäynnillä mittarin pitäsi näyttää mahdollisimman lähelle 1.00 (AFR 14.7).
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Täytyy kokeilla tuo maffin liitinkin, ja joo tiedän että seoksen pitäisi olla mahd. Lähellä 1.00.. Kyllä minä sen olen huomannut että se käy rikkaalla. Ja joo plx laajakaista löytyy. Saan loppuviikosta kaverilta consultin lainaan, niin täytyy kattoa jos sen kautta selviäis jotain lisää myös. Itse kyllä kallistun vahvasti tuon dumpin suuntaan. Auto tuli mulle parikuukautta sitten ja mukana tuli hks dumppi (käytetty) ja tossa tammikuussa laitoin sen kiinni, toimi kyllä about 2000km senkin jälkeen ihan normaalisti..
Posts: 120
Threads: 15
Joined: Jun/2010
santtu Wrote:seokset lämpimänä tyhjäkäynnillä 0.90 ja siitä kun sitte lähtee painamaa lappua lattiaan niin menee 0.68 ja enempää mittari ei näytä. Tasa kaasulla 100km/h vauhdissa n. 0.80..
Noilla arvoilla luulis pa-kulutuksenkin olevan jo kohtalaisen korkea..?
s14a Racing Edition
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Mikco Wrote:Noilla arvoilla luulis pa-kulutuksenkin olevan jo kohtalaisen korkea..?
Ensmäinen tämän sortin auto niin en ole oikeastaan huomannut muutakun että bensaa menee hemmetisti... Kun ei ole oikein mihin verrata.. Mutta joo kyllähän se kuluttaa..
Posts: 985
Threads: 31
Joined: Oct/2007
kympin satasella matkaa noin.
minkä vuoden auto ?
ota käydessä maffi irti, jos sammuu niin siinä o fuulaa.
Sä voit myös ajella ilman maffia jos vakio ecu, siellä on varakartta jolle se menee eikä anna koneen kiertää yli 2600 tms RPM.
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
vihis Wrote:kympin satasella matkaa noin.
minkä vuoden auto ?
ota käydessä maffi irti, jos sammuu niin siinä o fuulaa.
Sä voit myös ajella ilman maffia jos vakio ecu, siellä on varakartta jolle se menee eikä anna koneen kiertää yli 2600 tms RPM.
Ok, 1995 ja vakio ecuhan tuolla on. Ja täytyypi kokeilöa tuotakin huomenna kun pääsen tallille..
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Putsasin ja kuivasin tulpat, tulppasin dumpin paikan. Auto lähti käyntii ja nyppäsin maffin liittimen irti ja se sammu. Käynnistin uudestaan maffin liitin irti, lähti käyntiin ja ei kiertäny kuin about 2000rpm. Noh laitoin maffin liittimen kiinni ja koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä seos on ensin 0,98 ja n. 10sekunnin jälkeen rupeaa pikkuhiljaa laskevan. N. Minuutin jälkeen seokset on 0,88. Kiihdyttäessä seokset vetää ensin n. 0,73 ja siitä sitten pikkuhiljaa takaisin laihemmalle. Tasakaasulla 90km/h vauhtia seokset ovat 0,88-0,92.. Ilmeisesti maffi rikki.. Vai?
Posts: 985
Threads: 31
Joined: Oct/2007
Kokeile toimivalla maffilla. Se raja taisi sitten olla sen 2300 mitä kiertelee.
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
vihis Wrote:Kokeile toimivalla maffilla. Se raja taisi sitten olla sen 2300 mitä kiertelee.
Joo consultti antoi vikakoodin maffista ja seurailin noita arvoja niin maffi ei ole pelissä mukana, täytyypi hankkia uusi..
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Noniin, nyt on kokeiltu toisella maffilla, seokset tyhjäkäynnillä 14,7-15 ja kun antoi hetken käydä tyhjäkäynnillä n. 1min niin laski seokset 13.. Vedossa seokset vetää n. 10.4 ja siitä sitten takas ylöspäin. Ja tasakaasulla 11.9-12.4... Ei ainakaan vielä sammunut, tosin en kerennyt ajamaan kuin 10km.. Tuntuu kyllä että on vieläkin vähän rikkaalla.
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
Lambda vois ehkä olla....?
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
18.02.15, 09:39
(This post was last modified: 18.02.15, 10:54 by santtu.)
Weist Wrote:Lambda vois ehkä olla....?
Hmm, ostin tuon plx dm-6 laajakaista lambdan n. Parikuukautta sitten uutena.. Ei luulis että näin pian hajoaa.? Ja mittari näyttää: wb afr healt 60
Edit: toimi ihan normaalisti ja sammutin kaupan pihalle 10km ajon jälkeen. Eipä lähtenyt nyt sitten enää käyntiin, ei edes luvannut...
Posts: 1,202
Threads: 8
Joined: Jul/2010
Katoitko cassin tarkastuksen jälkeen ennakot kondikseen -15? Onko sulla dumppi kiinni vai onko tulpattu? Myös alipaineletku dumpille ja bybassin letkut imuputkeen? Ja mites antaako vielä koodia jostain kun sulla se läppärikin on?
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."
Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Ja että onko sen PLX:n kapeekaistalähtö kytketty/conffattu oikein sinne ecun lambdatuloon.
Posts: 2,038
Threads: 31
Joined: Sep/2009
santtu Wrote:Hmm, ostin tuon plx dm-6 laajakaista lambdan n. Parikuukautta sitten uutena.. Ei luulis että näin pian hajoaa.? Ja mittari näyttää: wb afr healt 60 Niin, paha mennä sanomaan.... Jos mahdollisuus pikaisesti laittaa takas vanha lambda, niin sillähän selviää paljon.
Onko tää plx sillä uuden sukupolven anturilla? Vanhoja Boschilaisia tuntuu menevän kuin leipää. Taitaa se kuuma asennuspaikka aiheuttaa myös noita hajoamisia....
Ja ihan vain välihuomautus, 100->60% wb healt kahdessa kuukaudessa.... Ei kuulosta hyvälle, vaikka plx:n sielunelämästä mitään en tiedäkkään.
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
19.02.15, 13:13
(This post was last modified: 19.02.15, 13:26 by santtu.)
jonatani Wrote:Ja että onko sen PLX:n kapeekaistalähtö kytketty/conffattu oikein sinne ecun lambdatuloon.
Vadelli Wrote:Katoitko cassin tarkastuksen jälkeen ennakot kondikseen -15? Onko sulla dumppi kiinni vai onko tulpattu? Myös alipaineletku dumpille ja bybassin letkut imuputkeen? Ja mites antaako vielä koodia jostain kun sulla se läppärikin on?
Weist Wrote:Niin, paha mennä sanomaan.... Jos mahdollisuus pikaisesti laittaa takas vanha lambda, niin sillähän selviää paljon.
Onko tää plx sillä uuden sukupolven anturilla? Vanhoja Boschilaisia tuntuu menevän kuin leipää. Taitaa se kuuma asennuspaikka aiheuttaa myös noita hajoamisia....
Ja ihan vain välihuomautus, 100->60% wb healt kahdessa kuukaudessa.... Ei kuulosta hyvälle, vaikka plx:n sielunelämästä mitään en tiedäkkään.
Täytyy nuo ennakot katsoa vielä. Dumpin paikka tulpattu ja myös alipaine ja bybassin letkut on tukittu. Sain auton käyntiin kaupan pihalta vaihtamalla tulpat kuiviin. Tässäkohtaa tuli mielen kiintoinen juttu. Kaikki tulpat olivat kärjestä aivan valkoisia. Eli laihalla on käynyt, menee jo mun ymmärryksen yli.. Kuitenkin ajaessa käy mittarin mukaan rikkaalla. No pääsin himaan saakka ja löuin läppärin kiinni ja siellä oli vikakoodi: "Code 12: Mass Air Flow Sen (32 starts)" Eli tuo vanha koodi, poistin sen ja ei tullut uusia. Sen jälkeen seurailin noita arvoja läppärin kanssa, kaikki oli ainakin mun mielestä ihan normaaleja, mikäli ymmärsin kaikki arvot oikein. Maffin ja kaasuläppäkytkimen jännite muuttuu kierrosten mukaan. Pistin tuohon linkin videoon ja kuvan tulpista. Ja tosiaan kävi nätisti tyhjäkäyntiä n.20min ja vaikutti toimivan ihan normaalisti. Mutta tuon videon lopussa sammui ja ei lähtenyt enää käyntiin. Ei edes luvannut.. Ja ennen tuon Maffin vaihtoa tulpat ovat olleet aivan mustia, nyt ne on kärjestä ihan valkoset ???
Kyllä mä sen kapeakaistalähdön kytkin oikeaan paikkaan, ja ohjeiden mukaan tein koko homman.
Vanhan sukupolven plx. Ja joo eihän se kuulosta hyvälle tosiaankaan, varsinkin kun nyt se on jo 40%. Onneksi on vanha lambda vielä tallella....
https://www.youtube.com/watch?v=IFqpkP9PAbw Tossa linkki videoon..
Edit: Oho, huomasin vasta nyt itse että eihän mulla annan lambda mitään signaalia. Liekö nyt sittenkin kytkettynä väärin, Täytyy tutkia.
Posts: 1,202
Threads: 8
Joined: Jul/2010
En myöskään plx:ää tunne mutta väärällä modella antaa väärää signaalia ohjaukselle. Aem sä ainakin oli tarkka että oli juuri se p04 asento. Ja ennakot kuntoon lampulla ennen enempää repimistä
"Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee."
Nyk. Nissan Cima FGY33 -97
Nyk. Nissan Cube Z11 Chuki -05
Ex. R33 Gts-t spec II
Posts: 1,841
Threads: 68
Joined: Apr/2006
Jepjep. Juurikin näin epäilinkin...
Ja se auton johtosarjan signaalijohto on sitten suojattua johtoa. Eli siihen ei voi suoriks rutata millään abikolla kiinni, sillon menee se signaali maihin ja käynti tais mennä silloin helvetin rikkaalle.
Paras olis ku ottas orkkislambdasta liittimen, jonka kautta sen signaalin sinne auton johtosarjaan työntää.
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Vadelli Wrote:En myöskään plx:ää tunne mutta väärällä modella antaa väärää signaalia ohjaukselle. Aemsä ainakin oli tarkka että oli juuri se p04 asento. Ja ennakot kuntoon lampulla ennen enempää repimistä
Ennakot on nyt kunnossa.
jonatani Wrote:Jepjep. Juurikin näin epäilinkin...
Ja se auton johtosarjan signaalijohto on sitten suojattua johtoa. Eli siihen ei voi suoriks rutata millään abikolla kiinni, sillon menee se signaali maihin ja käynti tais mennä silloin helvetin rikkaalle.
Paras olis ku ottas orkkislambdasta liittimen, jonka kautta sen signaalin sinne auton johtosarjaan työntää.
Näinhän tässä oli päässyt käymään... Vetäsin johdot uusiksi.. Ja ecun liitin oli auki hetken ja sen jälkeen ku piti käynnistää niin kipinä katos. Tais mennä liitin huonosti kiinni. Täytyy katsoa huomenna.. Ja huomasin semmosenkin että virtalukolle tulevat johdot on poikkastu ja kääritty yhteen ja vedetty teippi päälle, edellisen omistjan toimesta.. Täytyy vetää nekin uusiks huomenna.. Ja kattoa se ecun liitin uusiksi..
Posts: 231
Threads: 14
Joined: Jun/2009
Itsellä oli r34 kanssa hieman samankaltaisia oireita. Vaihdoin akun, uudet akulle tulevat kaapelit ja puhdistin rungon ja koneen väliset maapisteet.
Oireet loppuivat täysin tuon operaation jälkeen. Suurin vika oli varmaan pahasti hapettuneessa moottoripuolen maapisteessä.
Posts: 15
Threads: 2
Joined: Dec/2014
Noniin nyt on akku vaihdettu ja akulle tulevat kaapelit myös ja putsattu jokainen maadoituspiste, korjattu virtalukolle tulevat johdot ja vedetty laajakaistan kapeakaista lähtö uusiksi. Ennakot on kohdillaan. Nyt oon ajanut n. 100km ilman ongelmia ja afr tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla 14,6-14,9. Vedossa menee sinne 12 pintaan ja sitten takas ylöspäin. Eli nyt on seokset kohdillaan ja auto toimii! Kiitokset kaikille avusta!
Posts: 985
Threads: 31
Joined: Oct/2007
Mun on varmaan tehtävä tää homma kanssa. Kiitos vinkistä !
Auto ei sammuile mutta ihan järjettömän rikkaalla käy. Raportoin faindingeista. Auto kuitenkin seissyt viimoset neljä vuotta joista kaks ulkona
|